14.11.2025р.
- Вітаю, любі діти!
- Сьогодні ми поговоримо про "чарівні слова". Як ви думаєте, що це за такі слова і чому вони називаються чарівними?
- Перегляньте казку про неймовірні пригоди Зайчика.
1. Йти до школи треба найкоротшим шляхом, по вулицях з найменшим рухом транспорту.
2. Ходити треба тільки по тротуарах, дотримуючись правої сторони.
3. По дорогах чи вулицях, де немає тротуарів, треба йти з лівої сторони, назустріч транспорту.
4. Будьте обережні біля під’їздів дворів, звідки не очікувано може виїхати автомобіль.
5. Не збирайтеся на тротуарах великими групами, не зупиняйтеся на поворотах, спусках чи підйомах, на мостах і під мостами.
6. Спокійно, без метушні переходьтеть дорогу.
7. Переходьте вулицю на перехрестях по пішохідних доріжках або в місцях, де є вказівники » Перехід».
8. При переході впевніться в безпеці: подивіться спочатку наліво, дійшовши до середини дороги,- подивіться направо.
9. Не перебігайте дорогу перед близько рухомим транспортом. Пам’ятайте, що автомобіль зразу зупинити неможливо!
10. Автомобілі, автобуси, тролейбуси, які стоять, треба обходити ззаду, а трамваї – спереду.
11. Не чіпляйтесь за рухомий транспорт, не катайтесь на проїзній частині вулиці і дороги на велосипедах, ковзанах, самокатах.
12. Не влаштовуйте ігри на дорозі та тротуарах.
13.11.2025 р.
- Вітаю, любі діти!
Міжнаро́дний день толера́нтності— свято, яке відзначається 16 листопада в усьому світі. Сьогодні ми поговоримо саме про нього.
- Як ви розумієте значення слова "толерантність"?
Толерантність — це терпимість та повага до відмінностнй у світогляді, поведінці, звичаях, культурах та релігіях інших людей. Перегляньте відео про цей день.
12.11.2025 р.
- Вітаю, любі діти!
- Сьогодні ми поговоримо на тему "Як зробити територію комфортною для себе?
- Прочитайте уважно вірш «Стояла собі хатка»
СТОЯЛА СОБІ ХАТКА
Стояла собі хатка -
дірявий чобіток.
А в ній жила бабуся,
що мала сто діток.
Така була сімеєчка,
сімеєчка мала!
Ніяк із нею впоратись
бабуся не могла.
Пішла бабуся на город
по моркву й буряки,
пішла вона до пекаря
по хліб та пиріжки.
А сто дітей — не ледарі,
пішли збирати хмиз.
Усі взяли по гілочці
й набрали цілий віз!
Води взяли по крапельці
і повний казанок!
І наварили борщику
бабуся й сто діток.
А потім сто цеглинок
вони принесли вмить,
і склали з них будинок,
і стали в ньому жить.
А потім сто зернинок
поклали в землю в ряд.
І виросли з них квіти,
і став квітучий сад!
А якби та бабуся
не мала сто діток,
була б і досі хатка —
дірявий чобіток!
— Де жила бабуся з дітками?
— Чому бабусі було важко впоратися з родиною?
— Що зробили дітки, аби допомогти бабусі?
— Де вони тепер живуть?
— Які комфорті умови вони створили для себе?
— У чому полягає їхній секрет успіху?
Коли всі дружно беруться за роботу, то можна навіть діряву хатинку перетворити на чудовий будиночок з квітучим садом!
Поміркуйте!
— Поміркуйте, які комфортні умови створюють для вас ваші батьки? школа?
— Від чого залежить комфорт у класі?
— Що потрібно людині, аби почуватися комфортно?
Вправа "Фантастичні перетворення"
— Уявіть, що ви отримали чарівну паличку. Що ви зробили б для того, аби людям, які поруч з вами, було комфортно?
Пропоную в щоденнику вражень обвести свою долоньку.
— Ця маленька долонька може принести вашим батькам велику радість. Напишіть на кожному пальчику, що ви можете зробити для своїх батьків. (Наприклад, помитипосуд, обійняти, допомогти готувати вечерю, прибрати свою постіль, витерти пил тощо.)
— Яку одну справу із записаних на долоньці, що ви зробите сьогодні. Молодці! Дякую за роботу!
- Ну а тепер пропоную відпочити та порухатись.
1. Йти до школи треба найкоротшим шляхом, по вулицях з найменшим рухом транспорту.
2. Ходити треба тільки по тротуарах, дотримуючись правої сторони.
3. По дорогах чи вулицях, де немає тротуарів, треба йти з лівої сторони, назустріч транспорту.
4. Будьте обережні біля під’їздів дворів, звідки не очікувано може виїхати автомобіль.
5. Не збирайтеся на тротуарах великими групами, не зупиняйтеся на поворотах, спусках чи підйомах, на мостах і під мостами.
6. Спокійно, без метушні переходьтеть дорогу.
7. Переходьте вулицю на перехрестях по пішохідних доріжках або в місцях, де є вказівники » Перехід».
8. При переході впевніться в безпеці: подивіться спочатку наліво, дійшовши до середини дороги,- подивіться направо.
9. Не перебігайте дорогу перед близько рухомим транспортом. Пам’ятайте, що автомобіль зразу зупинити неможливо!
10. Автомобілі, автобуси, тролейбуси, які стоять, треба обходити ззаду, а трамваї – спереду.
11. Не чіпляйтесь за рухомий транспорт, не катайтесь на проїзній частині вулиці і дороги на велосипедах, ковзанах, самокатах.
12. Не влаштовуйте ігри на дорозі та тротуарах.
11.11.2025 р.
- Вітаю, любі діти!
- Сьогодні в нас відверта розмова на тему "Як зберегти кордони особистого простору в стосунках з іншими?"
— Щодня ви приходите до школи й спілкуєтеся зі своїми однокласниками. Усі ви різні. Одні мають здібності до математики, інші — гарно співають, танцюють, малюють, займаються спортом або вміють виготовляти чудові речі власноруч. Спільні інтереси об'єднують вас з однокласниками.
— Але серед ваших однолітків є такі, що полюбляють командувати іншими й не терплять, якщо їм відмовляють. Вони наполегливо вимагають свого, можуть тиснути: умовляти, канючити, лестити, навіть погрожувати. Але ви не мусите їм підкорюватися і робити те, чого вам не хочеться. Щоб відстояти себе, навчіться твердо відмовлятися.
- Як це правильно зробити нам допоможе зрозуміти мультфільм "Корисні підказки. Вчимося відмовляти". Пропоную його переглянути.
— Про що цей мультфільм?
— Коли необхідно відмовитися?
— Як можна правильно відмовити?
- Ну а тепер пропоную відпочити та порухатись.
- Рух по тротуару. Завжди ходіть по тротуарах, дотримуючись правої сторони. Там, де тротуарів немає, йдіть по узбіччю назустріч транспорту.
- Перехід дороги:
- Переходьте тільки на пішохідних переходах та тільки на зелене світло світлофора.
- Перед переходом подивіться наліво, дійдіть до середини дороги і подивіться направо.
- Ніколи не біжіть через дорогу перед близьким транспортом, адже автомобіль не може зупинитися миттєво.
- Поводження на зупинках:
- Не виходьте на проїжджу частину, щоб обійти автобус, тролейбус чи трамвай.
- Обійдіть трамвай спереду, а автобус і тролейбус – позаду. Найкраще дочекатися, поки транспорт від'їде від зупинки.
- Заборонено:
- Не грайтеся на дорозі, тротуарах чи мостовій.
- Не чіпляйтеся за рухомий транспорт.
- Не катайтеся на велосипедах, самокатах та ковзанах на проїзній частині.
10.11.2025 р.
- Вітаю, любі діти!
- Сьогодні в нас інформаційна хвилина "Чому особистий простір - недоторканна територія?"
— Діти, пригадаймо казку «Маша і ведмідь». Дівчинка заблукала в лісі та потрапила до хатинки, де жили ведмеді.
— Що засмутило господарів? (Те, що хтось брав їхні речі. Згадайте, як нервував ведмідь-тато: «Хто сидів на моєму стільці? Хто їв з моєї тарілки?».)
— Чи сподобалося б вам і вашим батькам, якби така Маша завітала до вас в оселю за вашої відсутності?
— Дівчинка Маша втрутилась в особистий простір трьох ведмедів, і все мало не закінчилося погано. А все тому, що кожен намагається оберігати межі особистого простору так, як може.
Напевно, у кожного є знайомі, які під час бесіди люблять хапати за руки, щоб краще донести свою думку; сідати за вашу парту на перерві; брати ваші речі без вашого дозволу. Здебільшого така поведінка дратує, тому що люди втручаються у ваш особистий простір. А він є недоторканним, виняток роблять хіба що для найближчих людей.
- Розгляньте кольорові кола спілкування. Прочитайте, кого вони символізують.
Фіолетове коло = Я, мій особистий простір
Отже, фіолетове, перше і найголовніше коло,— це ми самі. Наше тіло належить тільки нам, тому тільки ми самі можемо вирішувати, хто може біля нас перебувати близько, торкатися нас. І ніхто не повинен робити це без дозволу. Якщо хто-небудь, з будь-якого оточення, заподіює нам дискомфорт (неважливо, дідусь посадив на коліна або мамина подруга вимагає «поцілувати тітку в щічку»), ми не повинні соромитися сказати про це і маємо сказати «ні», «стоп».
Синє коло = сім’я
Це коло нашої сім’ї та тих, кого ми любимо. Повага, довіра і любов — ось за цими ознаками ми визначаємо, хто належить до цього кола, хто найбільш близький нам. Але потрібно пам’ятати, що навіть із тими, кого ми любимо, ми не повинні нехтувати своїм особистісним простором, але також і самі повинні поважати простір наших близьких.
Зелене коло = друзі
Це оточення — коло наших друзів і тих, з ким нам подобається спілкуватися. Дружба дуже важлива і включає багато речей — наприклад, спільні ігри, розмови, веселощі, іноді дружні обійми. Дружба завжди ґрунтується на довірі та повазі. І такі прояви, як обійми, повинні бути засновані на взаємній згоді. Важливо розуміти, що не всі діти в класі можуть поводитись як твої друзі.
Жовте коло = знайомі
Це коло знайомих, тобто ті, кому ми махаємо рукою під час зустрічі, з ким знайомі поверхово і не дуже близькі. Це можуть бути діти в шкільному автобусі, у дворі, спортивній команді, це можуть бути друзі батьків, сусіди.
Помаранчеве коло = люди, від яких ми очікуємо професійної допомоги.
Ці люди — фахівці — можуть за необхідності допомогти нам, але вони не наші друзі. Це вчителі, вихователі, поліцейські, пожежники, медичні працівники. У цих людей є розпізнавальні знаки, уніформа, посвідчення, вони допомагають у разі небезпеки.
Червоне коло = незнайомці
Ми не знаємо цих людей. (Навіть якщо вони говорять, що знають нас, це не важливо.) Не всі чужі люди погані, але оскільки ми не знайомі, то не знаємо, погана людина перед нами або хороша. Ми не довіряємо незнайомцям. Ми не розмовляємо з ними, не розповідаємо нічого про себе або близьких. Не відповідаємо на запитання. Ніколи не йдемо з ними нікуди і не сідаємо до них у машину. Ми не беремо цукерки, не йдемо «шукати собачку» і не допомагаємо знайти вулицю, адже дорослі ніколи не повинні просити допомоги у тих, хто молодший і слабший за них.
Якщо тобі некомфортно, ти повинен сказати СТОП, НІ. Якщо хтось поводиться неправильно, на вашу думку, ви повинні розповісти іншим дорослим — батькам, учителям. Ніхто не може торкатися до вас без вашої згоди. Ви теж не маєте права втручатися в чужий особистий простір без дозволу. І якщо вас не зрозуміли з першого разу, ви повинні повторювати і повторювати, поки вас не почують, поки вас не зрозуміють і не допоможуть. Ви не повинні шукати рішення самі, ви не повинні приховувати, ви не повинні соромитися. Не бійтеся говорити. Не бійтеся запитувати.
— Кого ви б розмістили у зеленому колі, колі друзів?
— Хто належав би до жовтого кола — знайомих?
— Хто займе місце біля вас, у синьому колі?
— До кого ви звернетесь по допомогу?
— Коли потрібно сказати «Ні», «Стоп»?
— Чому важливо не втручатися в особистий простір інших людей?
- Намалюйте у щоденник вражень такі кольорові кола спілкування та підпишіть їх.
- Ну а тепер пропоную відпочити та порухатись.
- Рух по тротуару. Завжди ходіть по тротуарах, дотримуючись правої сторони. Там, де тротуарів немає, йдіть по узбіччю назустріч транспорту.
- Перехід дороги:
- Переходьте тільки на пішохідних переходах та тільки на зелене світло світлофора.
- Перед переходом подивіться наліво, дійдіть до середини дороги і подивіться направо.
- Ніколи не біжіть через дорогу перед близьким транспортом, адже автомобіль не може зупинитися миттєво.
- Поводження на зупинках:
- Не виходьте на проїжджу частину, щоб обійти автобус, тролейбус чи трамвай.
- Обійдіть трамвай спереду, а автобус і тролейбус – позаду. Найкраще дочекатися, поки транспорт від'їде від зупинки.
- Заборонено:
- Не грайтеся на дорозі, тротуарах чи мостовій.
- Не чіпляйтеся за рухомий транспорт.
- Не катайтеся на велосипедах, самокатах та ковзанах на проїзній частині.
07.11.2025
- Вітаю, любі діти!
- Сьогодні в нас відверта розмова на тему "Де межі мого особистого простору?"
- Як ви вважаєте, що таке особистий простір?
- Що належить до особистого простору?
- Як ви розумієте вислів "втручання в особистий простір"?
Межі вашого особистого простору – це така відстань навколо вас, де ви почуваєтеся комфортно і безпечно. Її можна визначити, витягнувши руки: простір до вашого тіла та рук є вашим особистим. Кожна людина має свої межі, і ніхто не повинен втручатися в цей простір без вашого дозволу.
- Коли ви витягаєте руки перед собою, простір від вашого тіла до кінчиків пальців є вашим особистим.
- Межі особистого простору – це та відстань, на якій вам комфортно спілкуватися з іншими людьми.
- Це зона, де ви почуваєтеся в безпеці, і до якої інші люди можуть входити лише з вашого дозволу.
- Кожна людина має свою особисту територію і її не можна порушувати.
- Пропоную попрацювати в щоденнику вражень та дописати такі речення:
- Я дуже не хотів (ла) би щоб...
- Мені буде приємно, якщо ...
1. Ходити потрібно по тротуарах, тільки з правого боку.
2. Переходити вулицю необхідно тільки по пішохідному переходу.
3. Переходити вулицю можна тільки на зелене світло світлофора.
4. Червоний і жовтий сигнали світлофора означають, що йти заборонено.
5. Якщо збираєшся переходити дорогу, подивися, чи немає поруч машин.
6. При переході дороги спочатку дивимося наліво, доходимо до середини і дивимося направо, тільки тоді продовжуємо шлях.
7. Не можна перебігати дорогу, особливо якщо поблизу автомобіль.
8. Не можна обходити стоячий автобус – це небезпечно. Треба почекати, поки автобус від’їде від зупинки.
06.11.2025 р.
- Вітаю, любі діти!
- Сьогодні ми здійснимо віртуальну екскурсію громадськими місцями нашого міста.
- Розгляньте світлини й скажіть, які громадські місця нашого міста на них зображені?
- Які ще громадські місця ви можете назвати?- Чи вмієте ви поводити себе в громадських місцях?- Перевірте себе, дайте відповіді на запитання вікторини.Вікторина "Я - відвідувач (відвідувачка) громадських місць"1. У яких громадських місцях можна і потрібно аплодувати? Коли слід це робити?2. Чого не можна торкатися в музеї?3. Чи можна брати їжу з собою до зали театру?4. Чому не можна порушувати тишу в читальній залі бібліотеки?5. Назвіть громадські місця, де необхідно вимикати звук мобільного телефону.Гра "Фантастичні гіпотези"- Уявіть. що могло б статися, якби всі люди почали поводити себе нечемно в громадських місцях?- Які поради ви б дали цим людям?Моральна вправа "Як би я вчинив (вчинила)?"1. Ви сидите в автобусі, в якому всі місця зайняті. А на зупинці до салону ввійшов дідусь. Як ви вчините?2. Ви разом зі своєю вчителькою та однокласниками пішли в музей. Під час екскурсії задивились на експонати й відстали від свого класу. Що будете робити в цій ситуації?- Пропоную попрацювати в щоденнику вражень та намалювати малюнок на тему "Мої улюблені громадські місця"- Відпочинемо та порухаємось.
1. Ходити потрібно по тротуарах, тільки з правого боку.
2. Переходити вулицю необхідно тільки по пішохідному переходу.
3. Переходити вулицю можна тільки на зелене світло світлофора.
4. Червоний і жовтий сигнали світлофора означають, що йти заборонено.
5. Якщо збираєшся переходити дорогу, подивися, чи немає поруч машин.
6. При переході дороги спочатку дивимося наліво, доходимо до середини і дивимося направо, тільки тоді продовжуємо шлях.
7. Не можна перебігати дорогу, особливо якщо поблизу автомобіль.
8. Не можна обходити стоячий автобус – це небезпечно. Треба почекати, поки автобус від’їде від зупинки.


Немає коментарів:
Дописати коментар