Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

7- А клас Українська мова

 2024-2025 навчальний рік

Письмове висловлення, у якому описано алгоритм дій у певних ситуаціях (наприклад, під час сигналу «Повітряна тривога», пожежі, грози тощо).

https://docs.google.com/presentation/d/1U8prbOYT_5B2cj6BU4LHEZUxEzH5nnWn/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true



Не з дієсловами.


 Прослухайте таку пояснювальну записку.

Шановна Людмило Дмитрівно!

Я, Сватко Іван, був відсутній сьогодні на уроці української літератури. Я не нездужав, а просто проспав. Мені прикро, і до того ж я не хочу неславити своїх батьків, тому прошу мене вибачити і допустити до наступного уроку. Мама дуже непокоїться щодо цієї ситуації.

Нездужати – хворіти.

Не здужати – бути нездатним щось зробити; не змогти. 

Завдання «Я редактор»

 Вам необхідно виправити помилки у словосполученнях.

Невідкладати на завтра; недочути головного; ніколи негорювати; не боятися перешкод, дитина нездужає підняти таку вагу, незважитися подивитися на сонце, не навидіти брехню


10.04.2023р.                                                                                            Сватко Іван

Дієслова І та ІІ дієвідмін. Букви е, и в особових закінченнях дієслів


https://docs.google.com/presentation/d/1cv04hvuV7zMrNiU_bOcywYrxpq_1c5du/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true


Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий)

https://docs.google.com/presentation/d/1MLdJjNSwUGCFF5Pvzc8MgKlsXjEufca6/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true

13.11.2024

Час:13.11.2024  12.05

https://us05web.zoom.us/j/88363415397?pwd=fkdQqWXXnHPNrpqjPBA1qDU6TP5F0z.1

Майбутній час дієслів (форми майбутнього часу; змінювання за особами та числами).

https://docs.google.com/presentation/d/1sy3MsPLQqxhszBs7M2ZTTpBuIv8gQj0K/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true

Дієслова бути, їсти, дати, розповісти, доповісти, відповісти тощо мають нетипові форми відмінювання.

Зразки дієвідмінювання дієслів їсти (у теперішньому часі), дати, розповісти (у майбутньому часі)

Особа

Однина

Множина

1-ша

їм

дам

розповім

їмо

дамо

розповімо

2-га

їси

даси

розповіси

їсте

дасте

розповісте

3-тя

їсть

дасть

розповість

їдять

дадуть

розповідять

У сучасній українській мові форма 3-ї особи множини дієслів доповідять, розповідять, відповідять уживається рідко. Частіше використовуємо форми дадуть відповідь, зроблять доповідь, розкажуть.

Дієслово бути в усіх особах і числах теперішнього часу має форму є.

 

При дієвідмінюванні відбувається чергування приголосних в особових формах.

Домашнє завдання: параграф 18, вправи 151,152, 153.


Дієслова І та ІІ дієвідмін. Букви е, и в особових закінченнях дієслів


https://docs.google.com/presentation/d/1cv04hvuV7zMrNiU_bOcywYrxpq_1c5du/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true


12.11.2024

Час: 12.11. 2024 09:40 

Увійти Zoom Конференція

https://us05web.zoom.us/j/89957560847?pwd=YnxCOG5Zo5XA1RwibyTim7aP01uHQv.1

Ідентифікатор конференції: 899 5756 0847

Код доступу: 1234

Тема. Стислий усний переказ розповідного тексту художнього стилю про виконання певних дій


Смачно готує в цю пору мати. Як вона ворожить над борщем! Встає ще вдосвіта, чистить і промиває буряки, шаткує їх; нарізає картоплі; січе ножем капусту. Всього потроху добавляє в горщик — і помідор кине, і петрушки всипле, і цибулину, і стручок перцю, і листок лаврового листя. А м’ясо кладе з кісткою, кістка щоб була з мозком, а коли засмачує — то неодмінно старається засмачити старим салом, щоб чулось. Ех, і борщ же тоді виходить такий, що поки дочекаєшся обіду, то ладен власний язик проковтнути. Любить мати варити і всілякі капусняки — з грибами й без грибів, з кашею і без каші, а про різні юшки й говорити не доводиться. Особливо любить вона готувати юшку з риби — тато приносить йоржів та окунів, чистить сам на тертушці, а мати доводить усе до пуття, заливаючи водою та заправляючи необхідними спеціями. Не обходиться і без юшки з грибними вушками, яку мати навчилась варити ще від баби Килини — жила ж тоді біля лісу, завжди на хазяйстві водились і підберезники, і маслюки, і рижики!

А іноді — коли матері захочеться зробити для всіх приємну несподіванку — зготує вона качку. Так, що ніхто й не побачить, заріже її ранесенько, начинить обтертими яблуками, зашиє, покладе на сковороду, смажить, поливаючи салом, що витоплюється з неї. Цілий день тоді в хаті пахне припеченим солодом розімлілих яблук, цілий день тоді батько ходить добріший, ніж будь-коли, усміхнений не на лиці, а зсередини. Звичайно, перш ніж їсти качку, на неї треба добре надивитись, треба натішитись, намилуватись, а потім уже їсти, повільно пережовуючи, смакуючи кожною волокниною, обсмоктуючи не тільки кісточки, а й власні пальці.

 Діагностична робота. Письмове есе в публіцистичному стилі з використанням дієслів у неозначеній формі. (орієнтовні теми: «Допомогти довкіллю»

https://docs.google.com/presentation/d/1Nn3XNW7TZ4xfCLDZvYBT63E6-RmuB9Zu/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true



Тема. Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Форми дієслова

https://docs.google.com/presentation/d/1J4H1xS93cgJSSSyLlJ0gaOmykNgDa4vq/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true


Тема. Види дієслова

https://docs.google.com/presentation/d/1KE3oPsVv44OMHpQyPq5xkTlS34Bb-Qm7/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true



Підготовка до контрольної: 

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2434920

https://docs.google.com/presentation/d/1KE3oPsVv44OMHpQyPq5xkTlS34Bb-Qm7/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true


https://wordwall.net/uk/resource/24746641/%D0%B2%D1%96%D0%BA%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8%D0%BD%D0%B0-%D0%B4%D0%BE-%D0%B4%D0%BD%D1%8F-%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D1%97-%D0%BF%D0%B8%D1%81%D0%B5%D0%BC%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96-%D1%82%D0%B0-%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%B8


9 клас

https://docs.google.com/presentation/d/1XjLhp1JLPbgyjLcO7rVpu9eYCxhFE3Lx/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true

Правопис складних слів разом і з дефісом. Зміни приголосних під час творення слів за допомогою суфіксів ­ськ­, ­ств­.

https://docs.google.com/presentation/d/1wQ-ZPyzeAXHxHGta1IFuezNtSkq93vaS/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true

Апостроф.М’який знак

https://docs.google.com/presentation/d/1lDWxdY_DB4V2s65kBLBNEYqBRAnSSqFb/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true


Подвоєні букви

https://docs.google.com/presentation/d/1CR2Owc7Ui_aWaI1ummAFjKk1icKDkFeb/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true


https://vseosvita.ua/test/start/xtq102

РМ №5.УВ Усний переказ новинного повідомлення українських ЗМІ (із зазначенням джерела цього повідомлення)


https://docs.google.com/presentation/d/12wx2WCRN57pULM7qWGFuks9ZPN_fqnlH/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true



Орфографічний практикум Букви е, и на позначення ненаголошених голосних у корені слова. Букви и, і в словах іншомовного походження. Правопис префіксів.


https://docs.google.com/presentation/d/1U_x2QRiF7oNSqpL7Nc4zpdx1pP_EX3MW/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true

2024 навчальний рік


Сімейна форма навчання.

Контрольне  робота з теми"Службові частини мови" 

Виконати контрольну роботу за посиланням :

https://vseosvita.ua/go     pgt380

https://vseosvita.ua/test/start/pgt380



13.05.24

Тема. Правопис часток не і ні з різними частинами мови (узагальнення)

Перегляньте навчальне відео з теми:



Потренуйтеся!

https://learningapps.org/view2057258

https://learningapps.org/3889997

Домашнє задання: параграф 50,с.186-187, вправа 533.


Сімейна форма навчання.

Контрольна робота з теми «Прислівник».

Виконати контрольну роботу за посиланням :https://forms.gle/WRnSKu6mvWVq87rb6


 Сімейна форма навчання.

19.02.24

Контрольна робота з теми «Дієприслівник»

Виконати контрольну роботу за посиланням :https://forms.gle/QFvUEZvMkvq4N4LaA 


06.02.24

Контрольний письмовий твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в художньому стилі

Перегляньте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1FZTKxCV42kIRIIfO7W4EwVk3lLHQJeLs/edit?usp=drive_link&ouid=116712275122719051094&rtpof=true&sd=true

Напишіть твір на одну із запропонованих тем.





24 січня

Тема. Дієприслівниковий зворот. Розділові знаки при дієприслівниковому звороті

- Перегляньте відеоурок (складається з 2 частин)



АБО
Опрацюйте за підручником парагр. 27-28

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Виконати вправу 285


18.12.23

Урок буде проходити у форматі Zoom Конференції

Тема 1.Узагальнення вивченого з теми «Дієприкметник»

Час: 13.00

Zoom Конференція

https://us04web.zoom.us/j/2740018072?pwd=arxsSgcBGstgasZ4pJC8JAWXu4fe3g.1&omn=77190447911

Ідентифікатор  конференції: 274 001 8072

Код доступу: 5555

Тема 2.

Складання й розігрування діалогів, що характеризують психічні стани людей, із використанням фразеологізмів, які містять дієприкметники

Пригадайте!

1.       Які стилі мовлення вам відомі? Назвіть особливості кожного з них.

2.       Охарактеризуйте розмовний стиль мовлення.

3.       Які типи мовлення вам відомі? Охарактеризуйте їх.

4.       Що таке діалог?

5.       В якій формі мовлення використовується діалог?

6.       Як називаються висловлювання учасників діалогу?

7.       Як правильно записати діалог?

8.       Яке значення має діалог у мовленні?

9.       З якою метою письменники використовують діалоги  у своїх  творах?

10.     Які правила спілкування вам відомі?

1.Прочитайте текст.

Останнім часом я помітила, що мої однокласники мало звертають увагу на добрі чи погані вчинки наших однолітків. Та стався один випадок, який змусив і мене, і моїх ровесників замислитися над тим, що сталося.

 Я відвідую заняття школи карате. Стало відомо, що Ігор із нашої групи дуже сильно вдарив дівчинку – однокласницю. Ми знали, що за Ігорем давно закріпилася слава першого бешкетника в школі. Але щоб ось так... Тренер довго розмовляв із батьками Ігоря й дівчинки, а потім було прийняте рішення.

 На одне з тренувань прийшли батьки обох сторін. Ми вишикувалися в дві шеренги. Ігор роздягнувся до пояса й пройшов через наш стрій, а ми, доторкаючись до нього своїми поясами, висловлювали своє обурення. Ігор плакав. Йому не було боляче, він плакав від сорому за свій вчинок. Далі він підійшов і вибачився перед усіма: перед дівчинкою, її батьками, своїми батьками, перед тренером, і перед кожним із нас. Я думаю, що це буде йому уроком на все життя. Ігор після цього дуже змінився, навіть сам став зупиняти бешкетників, які негідно поводили себе в школі.

2.Поміркуйте!

1.                Визначте тип та стиль мовлення тексту.

2.                Як можна охарактеризувати вчинок Ігоря?

3.                Чи правильно повели себе однокласники?

4.                Опишіть Ігоря, використовуючи дієприкметники (ображений, упевнений у собі, змінений).

5.                Опишіть тренера, використовуючи дієприкметники (здоровомислячий,  обурений).

3.Прочитайте і проаналізуйте діалог між двома ученицями, які обговорюють прихід до їхнього класу ”новачка”. 

За партою сидить Соломія, раптом до класу вбігає Ірина.

-Знаєш, що трапилось?

- Ні, але з твого виразу обличчя неважко здогадатись…

-Продовжуй!

-Це щось таке, що тебе дуже зацікавило.

-Можливо, але ти навіть не здогадуєшся, що по коридору вже іде до нашого класу “новачок”.

- І що? Мені байдуже… Ех, якби він був гарний як намальований, тоді інша річ.

-Та він викапаний Роберт Томас Паттінсон!

-Невже?

-Справді. Він такий загадковий, оповитий таємницею.

-Ти так розповідаєш, ніби це ідеал хлопця.

-Можна подумати, що ти не зацікавилась ним.

-Якщо чесно, то я ще не бачила його, а вже хочу сидіти з ним за партою. Чому ж він зволікає?

-… Вибач, але це була моя вигадка, що допомогла нам помріяти.

-Нема за що вибачатись, бо це було весело. Ми могли змалювати в своїй уяві ідеального хлопця.

-Ти, напевно, думала, що він спортивної статури, енергійний, розумний і красивий.

-А ти була впевнена, що в нього чудовий голос та миловидне обличчя.
Дівчата не зауважили,
як до класу зайшов учитель. Вони швиденько підготувались до уроку. За декілька хвилин уже стояли біля дошки й розв’язували складні задачі.

4.Запитання до діалогу:

1.                Як можна охарактеризувати дівчат-співрозмовниць?

2.                Чи правильно повели себе однокласниці?

3.                Які риси, на їхню думку, має ідеальний хлопець?

4.                Як називаються подані словосполучення, використані у діалозі: гарний як намальований, говорить як по писаному, язик гарно підвішаний, став як укопаний, як у воду опущений, огорнутий таємницею, наставлений на розум, спійманий на слові.

Домашнє завдання: складіть і запишіть діалог між двома учнями, де розбишака пояснює свій вчинок, а інший дає зрозуміти, що хлопець повівся неправильно і радить, як саме потрібно змінитися; у діалозі охарактеризуйте учасників, використовуючи дієприкметники.


Сімейна форма навчання.    

Контрольна  робота з теми «Дієприкметник»

Виконати контрольну роботу за посиланням:

https://forms.gle/AmZMcnvuV8S4VqWg6


27.11.23

Тема. Правопис відмінкових закінчень дієприкметників. Дієслівні форми на но, -то.

Урок буде проходити у форматі зум-конференції.

 Час: 13.00

Ідентифікатор конференції : 274 001 8072     Код доступу: 5555

    Домашнє завдання. Параграф 22, вправа 220


Сімейна форма навчання.

08.11.23

Контрольна робота з теми  «Дієслово»  (частина 2)

Виконати контрольну роботу за посиланням:

https://forms.gle/GGRy95J2ygBRiBdu8 

Сімейна форма навчання.

18.10.23



Контрольна робота з теми "Дієслово" (частина I ).

Виконати контрольну роботу за посиланням:

https://forms.gle/PBKbmGgFzp3SCEbE9


1 вересня 2023 р.

Тетяна Василівна запрошує вас на заплановану конференцію : Zoom.

Час: 10.00

Ідентифікатор конференції :   274 001 8072     Код доступу: 5555


Архів 2022-2023 навчальний рік

Архів 2021-2022 н.р.

Немає коментарів:

Дописати коментар