Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

7- А клас Українська мова

 2024-2025 навчальний рік

19.05.2025

ВИГУК

https://docs.google.com/presentation/d/1Pbdqyoz_tagaxcC2ffB5_D3vftQca5JF/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання : виконати тест за посиланням

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1901020


Написання не з різними частинами мови (узагальнення). ГР 3-письмово взаємодіє.

https://docs.google.com/presentation/d/1DkcLs6O3P-Fy2tME-eWK-nczPEIPhsEh/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true


08.05.2025 

Запрошую   на урок української мови

Час: 08 травня 08:45

Підключитися до конференції Zoom

https://us05web.zoom.us/j/89031513481?pwd=lz0ViDLK70M9k5zaI2cCv2blOhCkrb.1

Ідентифікатор конференції 890 3151 3481

Код доступу: 5876

Тема. Частка як службова частина мови. Частки формотворчі та словотворчі. Частки, що надають слову або реченню додаткових відтінків. Написання часток.



Урок культури мовлення. Особливості вживання окремих прийменників, синонімічні прийменники.

https://docs.google.com/presentation/d/1MMvZnBv3U49bovvYe6D09rQQOsiMfBCJ/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true


14.04.2025

Запрошую   на урок української мови:

Час: 14 квітня 08:00

Підключитися до конференції Zoom

https://us05web.zoom.us/j/81897056759?pwd=RM9gnW4MLygKoTBgS5nh6jpFXWmy29.1

Ідентифікатор конференції 818 9705 6759

Код доступу: 9067

Тема. Узагальнення вивченого з теми «Прислівник».

https://docs.google.com/presentation/d/1WfKkvDEDLwWRvyz2f2cXm6QW4buZbRui/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7879224-тест на домашнє завдання.

Тема. Написання прислівників разом, окремо та з дефісом.

https://docs.google.com/presentation/d/1BlTpo9lqKqcTVvSsiLYdF80adLn1qpKJ/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true


Портретний нарис у публіцистичному стилі (письмово)

https://docs.google.com/presentation/d/1AmV4h9ABVE-6doJJK6X38O37BtcipPwG/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true

20.03.2025

Тема. Ступені порівняння прислівників

Перегляньте навчальне відео.


Працюйте з презентацією, виконуйте завдання.

https://docs.google.com/presentation/d/1vFyzYzi7-9wM-E8I4UTqGJaOP1B7a-aq/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання. Опрацювати параграф 38, вправи 34,358.




Прислівник

https://docs.google.com/presentation/d/1eGDN7OE4FWRBQTyFduBC9J9D8vnOZvTk/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true

Дієприслівники недоконаного й доконаного виду. Час дієприслівників.

https://docs.google.com/presentation/d/1PDFtJO2w5enSYlcyZ-_W9CjapxsA2BuT/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true


НЕ з дієприслівниками

https://docs.google.com/presentation/d/1qCfwaeAiXf0ehVsG21ZXTEiO0BK0Jfjg/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true


Спіймай помилку в сучасних українських піснях!















Дієприслівниковий зворот

https://docs.google.com/presentation/d/1pfDT91SbZfbzaWiD9Gn9cGNkvQnvDkUK/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true

Усний твір розповідного характеру про виконання певних дій на основі власних спостережень із використанням дієприслівникових зворотів (за планом). ГР1-усно взаємодіє.

https://docs.google.com/presentation/d/1qbDlhlpdh9NpvITgdB8wzPSDkeKLbp4e/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true

=


20.02.2025

Запрошую   на урок української мови:

Час: 20 лютого 08:45

Підключитися до конференції Zoom

https://us05web.zoom.us/j/83691174325?pwd=0CDYuiGt2dzmM1VKl4cT8TUX12hbnT.1

Ідентифікатор конференції 836 9117 4325

Код доступу: 0FFuGA

Дієприслівник

https://docs.google.com/presentation/d/1UMmuKb97A8ITYvkDW2s3s5LaJKFlK9r-/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true

Написання не з дієприкметниками

https://docs.google.com/presentation/d/1u_fCaWQE9joluIqgspz3qrYtObhYH7Z0/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true

Дієслівні форми на -но, -то. Речення з дієслівними формами на -но, -то.

https://docs.google.com/presentation/d/1sJf8vo4vO83ph93Ps1wDgSVU_1zM5PjH/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true


Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки в реченнях із дієприкметниковими зворотами.

https://docs.google.com/presentation/d/1Moppb1r4fx6VbamsoSdetNT6o56xrJ_i/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true

20.01.2025

Дієприкметник

https://docs.google.com/presentation/d/1bInNHcLGMzqFeOTiLc0-ma85AaJjJjx2/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true

23.01

Пасивні дієприкметники

https://docs.google.com/presentation/d/1j37BxXHixRp60xLoTXybLLRqeZaTa9BH/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true


Письмове висловлення, у якому описано алгоритм дій у певних ситуаціях (наприклад, під час сигналу «Повітряна тривога», пожежі, грози тощо).

https://docs.google.com/presentation/d/1U8prbOYT_5B2cj6BU4LHEZUxEzH5nnWn/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true



Не з дієсловами.


 Прослухайте таку пояснювальну записку.

Шановна Людмило Дмитрівно!

Я, Сватко Іван, був відсутній сьогодні на уроці української літератури. Я не нездужав, а просто проспав. Мені прикро, і до того ж я не хочу неславити своїх батьків, тому прошу мене вибачити і допустити до наступного уроку. Мама дуже непокоїться щодо цієї ситуації.

Нездужати – хворіти.

Не здужати – бути нездатним щось зробити; не змогти. 

Завдання «Я редактор»

 Вам необхідно виправити помилки у словосполученнях.

Невідкладати на завтра; недочути головного; ніколи негорювати; не боятися перешкод, дитина нездужає підняти таку вагу, незважитися подивитися на сонце, не навидіти брехню


10.04.2023р.                                                                                            Сватко Іван

Дієслова І та ІІ дієвідмін. Букви е, и в особових закінченнях дієслів


https://docs.google.com/presentation/d/1cv04hvuV7zMrNiU_bOcywYrxpq_1c5du/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true


Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий)

https://docs.google.com/presentation/d/1MLdJjNSwUGCFF5Pvzc8MgKlsXjEufca6/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true

13.11.2024

Час:13.11.2024  12.05

https://us05web.zoom.us/j/88363415397?pwd=fkdQqWXXnHPNrpqjPBA1qDU6TP5F0z.1

Майбутній час дієслів (форми майбутнього часу; змінювання за особами та числами).

https://docs.google.com/presentation/d/1sy3MsPLQqxhszBs7M2ZTTpBuIv8gQj0K/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true

Дієслова бути, їсти, дати, розповісти, доповісти, відповісти тощо мають нетипові форми відмінювання.

Зразки дієвідмінювання дієслів їсти (у теперішньому часі), дати, розповісти (у майбутньому часі)

Особа

Однина

Множина

1-ша

їм

дам

розповім

їмо

дамо

розповімо

2-га

їси

даси

розповіси

їсте

дасте

розповісте

3-тя

їсть

дасть

розповість

їдять

дадуть

розповідять

У сучасній українській мові форма 3-ї особи множини дієслів доповідять, розповідять, відповідять уживається рідко. Частіше використовуємо форми дадуть відповідь, зроблять доповідь, розкажуть.

Дієслово бути в усіх особах і числах теперішнього часу має форму є.

 

При дієвідмінюванні відбувається чергування приголосних в особових формах.

Домашнє завдання: параграф 18, вправи 151,152, 153.


Дієслова І та ІІ дієвідмін. Букви е, и в особових закінченнях дієслів


https://docs.google.com/presentation/d/1cv04hvuV7zMrNiU_bOcywYrxpq_1c5du/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true


12.11.2024

Час: 12.11. 2024 09:40 

Увійти Zoom Конференція

https://us05web.zoom.us/j/89957560847?pwd=YnxCOG5Zo5XA1RwibyTim7aP01uHQv.1

Ідентифікатор конференції: 899 5756 0847

Код доступу: 1234

Тема. Стислий усний переказ розповідного тексту художнього стилю про виконання певних дій


Смачно готує в цю пору мати. Як вона ворожить над борщем! Встає ще вдосвіта, чистить і промиває буряки, шаткує їх; нарізає картоплі; січе ножем капусту. Всього потроху добавляє в горщик — і помідор кине, і петрушки всипле, і цибулину, і стручок перцю, і листок лаврового листя. А м’ясо кладе з кісткою, кістка щоб була з мозком, а коли засмачує — то неодмінно старається засмачити старим салом, щоб чулось. Ех, і борщ же тоді виходить такий, що поки дочекаєшся обіду, то ладен власний язик проковтнути. Любить мати варити і всілякі капусняки — з грибами й без грибів, з кашею і без каші, а про різні юшки й говорити не доводиться. Особливо любить вона готувати юшку з риби — тато приносить йоржів та окунів, чистить сам на тертушці, а мати доводить усе до пуття, заливаючи водою та заправляючи необхідними спеціями. Не обходиться і без юшки з грибними вушками, яку мати навчилась варити ще від баби Килини — жила ж тоді біля лісу, завжди на хазяйстві водились і підберезники, і маслюки, і рижики!

А іноді — коли матері захочеться зробити для всіх приємну несподіванку — зготує вона качку. Так, що ніхто й не побачить, заріже її ранесенько, начинить обтертими яблуками, зашиє, покладе на сковороду, смажить, поливаючи салом, що витоплюється з неї. Цілий день тоді в хаті пахне припеченим солодом розімлілих яблук, цілий день тоді батько ходить добріший, ніж будь-коли, усміхнений не на лиці, а зсередини. Звичайно, перш ніж їсти качку, на неї треба добре надивитись, треба натішитись, намилуватись, а потім уже їсти, повільно пережовуючи, смакуючи кожною волокниною, обсмоктуючи не тільки кісточки, а й власні пальці.

 Діагностична робота. Письмове есе в публіцистичному стилі з використанням дієслів у неозначеній формі. (орієнтовні теми: «Допомогти довкіллю»

https://docs.google.com/presentation/d/1Nn3XNW7TZ4xfCLDZvYBT63E6-RmuB9Zu/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true



Тема. Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Форми дієслова

https://docs.google.com/presentation/d/1J4H1xS93cgJSSSyLlJ0gaOmykNgDa4vq/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true


Тема. Види дієслова

https://docs.google.com/presentation/d/1KE3oPsVv44OMHpQyPq5xkTlS34Bb-Qm7/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true



Підготовка до контрольної: 

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2434920

https://docs.google.com/presentation/d/1KE3oPsVv44OMHpQyPq5xkTlS34Bb-Qm7/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true


https://wordwall.net/uk/resource/24746641/%D0%B2%D1%96%D0%BA%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8%D0%BD%D0%B0-%D0%B4%D0%BE-%D0%B4%D0%BD%D1%8F-%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D1%97-%D0%BF%D0%B8%D1%81%D0%B5%D0%BC%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96-%D1%82%D0%B0-%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%B8


9 клас

https://docs.google.com/presentation/d/1XjLhp1JLPbgyjLcO7rVpu9eYCxhFE3Lx/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true

Правопис складних слів разом і з дефісом. Зміни приголосних під час творення слів за допомогою суфіксів ­ськ­, ­ств­.

https://docs.google.com/presentation/d/1wQ-ZPyzeAXHxHGta1IFuezNtSkq93vaS/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true

Апостроф.М’який знак

https://docs.google.com/presentation/d/1lDWxdY_DB4V2s65kBLBNEYqBRAnSSqFb/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true


Подвоєні букви

https://docs.google.com/presentation/d/1CR2Owc7Ui_aWaI1ummAFjKk1icKDkFeb/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true


https://vseosvita.ua/test/start/xtq102

РМ №5.УВ Усний переказ новинного повідомлення українських ЗМІ (із зазначенням джерела цього повідомлення)


https://docs.google.com/presentation/d/12wx2WCRN57pULM7qWGFuks9ZPN_fqnlH/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true



Орфографічний практикум Букви е, и на позначення ненаголошених голосних у корені слова. Букви и, і в словах іншомовного походження. Правопис префіксів.


https://docs.google.com/presentation/d/1U_x2QRiF7oNSqpL7Nc4zpdx1pP_EX3MW/edit?usp=sharing&ouid=103837819158627985728&rtpof=true&sd=true

2024 навчальний рік


Сімейна форма навчання.

Контрольне  робота з теми"Службові частини мови" 

Виконати контрольну роботу за посиланням :

https://vseosvita.ua/go     pgt380

https://vseosvita.ua/test/start/pgt380



13.05.24

Тема. Правопис часток не і ні з різними частинами мови (узагальнення)

Перегляньте навчальне відео з теми:



Потренуйтеся!

https://learningapps.org/view2057258

https://learningapps.org/3889997

Домашнє задання: параграф 50,с.186-187, вправа 533.


Сімейна форма навчання.

Контрольна робота з теми «Прислівник».

Виконати контрольну роботу за посиланням :https://forms.gle/WRnSKu6mvWVq87rb6


 Сімейна форма навчання.

19.02.24

Контрольна робота з теми «Дієприслівник»

Виконати контрольну роботу за посиланням :https://forms.gle/QFvUEZvMkvq4N4LaA 


06.02.24

Контрольний письмовий твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в художньому стилі

Перегляньте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1FZTKxCV42kIRIIfO7W4EwVk3lLHQJeLs/edit?usp=drive_link&ouid=116712275122719051094&rtpof=true&sd=true

Напишіть твір на одну із запропонованих тем.





24 січня

Тема. Дієприслівниковий зворот. Розділові знаки при дієприслівниковому звороті

- Перегляньте відеоурок (складається з 2 частин)



АБО
Опрацюйте за підручником парагр. 27-28

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Виконати вправу 285


18.12.23

Урок буде проходити у форматі Zoom Конференції

Тема 1.Узагальнення вивченого з теми «Дієприкметник»

Час: 13.00

Zoom Конференція

https://us04web.zoom.us/j/2740018072?pwd=arxsSgcBGstgasZ4pJC8JAWXu4fe3g.1&omn=77190447911

Ідентифікатор  конференції: 274 001 8072

Код доступу: 5555

Тема 2.

Складання й розігрування діалогів, що характеризують психічні стани людей, із використанням фразеологізмів, які містять дієприкметники

Пригадайте!

1.       Які стилі мовлення вам відомі? Назвіть особливості кожного з них.

2.       Охарактеризуйте розмовний стиль мовлення.

3.       Які типи мовлення вам відомі? Охарактеризуйте їх.

4.       Що таке діалог?

5.       В якій формі мовлення використовується діалог?

6.       Як називаються висловлювання учасників діалогу?

7.       Як правильно записати діалог?

8.       Яке значення має діалог у мовленні?

9.       З якою метою письменники використовують діалоги  у своїх  творах?

10.     Які правила спілкування вам відомі?

1.Прочитайте текст.

Останнім часом я помітила, що мої однокласники мало звертають увагу на добрі чи погані вчинки наших однолітків. Та стався один випадок, який змусив і мене, і моїх ровесників замислитися над тим, що сталося.

 Я відвідую заняття школи карате. Стало відомо, що Ігор із нашої групи дуже сильно вдарив дівчинку – однокласницю. Ми знали, що за Ігорем давно закріпилася слава першого бешкетника в школі. Але щоб ось так... Тренер довго розмовляв із батьками Ігоря й дівчинки, а потім було прийняте рішення.

 На одне з тренувань прийшли батьки обох сторін. Ми вишикувалися в дві шеренги. Ігор роздягнувся до пояса й пройшов через наш стрій, а ми, доторкаючись до нього своїми поясами, висловлювали своє обурення. Ігор плакав. Йому не було боляче, він плакав від сорому за свій вчинок. Далі він підійшов і вибачився перед усіма: перед дівчинкою, її батьками, своїми батьками, перед тренером, і перед кожним із нас. Я думаю, що це буде йому уроком на все життя. Ігор після цього дуже змінився, навіть сам став зупиняти бешкетників, які негідно поводили себе в школі.

2.Поміркуйте!

1.                Визначте тип та стиль мовлення тексту.

2.                Як можна охарактеризувати вчинок Ігоря?

3.                Чи правильно повели себе однокласники?

4.                Опишіть Ігоря, використовуючи дієприкметники (ображений, упевнений у собі, змінений).

5.                Опишіть тренера, використовуючи дієприкметники (здоровомислячий,  обурений).

3.Прочитайте і проаналізуйте діалог між двома ученицями, які обговорюють прихід до їхнього класу ”новачка”. 

За партою сидить Соломія, раптом до класу вбігає Ірина.

-Знаєш, що трапилось?

- Ні, але з твого виразу обличчя неважко здогадатись…

-Продовжуй!

-Це щось таке, що тебе дуже зацікавило.

-Можливо, але ти навіть не здогадуєшся, що по коридору вже іде до нашого класу “новачок”.

- І що? Мені байдуже… Ех, якби він був гарний як намальований, тоді інша річ.

-Та він викапаний Роберт Томас Паттінсон!

-Невже?

-Справді. Він такий загадковий, оповитий таємницею.

-Ти так розповідаєш, ніби це ідеал хлопця.

-Можна подумати, що ти не зацікавилась ним.

-Якщо чесно, то я ще не бачила його, а вже хочу сидіти з ним за партою. Чому ж він зволікає?

-… Вибач, але це була моя вигадка, що допомогла нам помріяти.

-Нема за що вибачатись, бо це було весело. Ми могли змалювати в своїй уяві ідеального хлопця.

-Ти, напевно, думала, що він спортивної статури, енергійний, розумний і красивий.

-А ти була впевнена, що в нього чудовий голос та миловидне обличчя.
Дівчата не зауважили,
як до класу зайшов учитель. Вони швиденько підготувались до уроку. За декілька хвилин уже стояли біля дошки й розв’язували складні задачі.

4.Запитання до діалогу:

1.                Як можна охарактеризувати дівчат-співрозмовниць?

2.                Чи правильно повели себе однокласниці?

3.                Які риси, на їхню думку, має ідеальний хлопець?

4.                Як називаються подані словосполучення, використані у діалозі: гарний як намальований, говорить як по писаному, язик гарно підвішаний, став як укопаний, як у воду опущений, огорнутий таємницею, наставлений на розум, спійманий на слові.

Домашнє завдання: складіть і запишіть діалог між двома учнями, де розбишака пояснює свій вчинок, а інший дає зрозуміти, що хлопець повівся неправильно і радить, як саме потрібно змінитися; у діалозі охарактеризуйте учасників, використовуючи дієприкметники.


Сімейна форма навчання.    

Контрольна  робота з теми «Дієприкметник»

Виконати контрольну роботу за посиланням:

https://forms.gle/AmZMcnvuV8S4VqWg6


27.11.23

Тема. Правопис відмінкових закінчень дієприкметників. Дієслівні форми на но, -то.

Урок буде проходити у форматі зум-конференції.

 Час: 13.00

Ідентифікатор конференції : 274 001 8072     Код доступу: 5555

    Домашнє завдання. Параграф 22, вправа 220


Сімейна форма навчання.

08.11.23

Контрольна робота з теми  «Дієслово»  (частина 2)

Виконати контрольну роботу за посиланням:

https://forms.gle/GGRy95J2ygBRiBdu8 

Сімейна форма навчання.

18.10.23



Контрольна робота з теми "Дієслово" (частина I ).

Виконати контрольну роботу за посиланням:

https://forms.gle/PBKbmGgFzp3SCEbE9


1 вересня 2023 р.

Тетяна Василівна запрошує вас на заплановану конференцію : Zoom.

Час: 10.00

Ідентифікатор конференції :   274 001 8072     Код доступу: 5555


Архів 2022-2023 навчальний рік

Архів 2021-2022 н.р.

Немає коментарів:

Дописати коментар