2024-2025 навчальний рік
Письмове висловлення, у якому описано алгоритм дій у певних ситуаціях (наприклад, під час сигналу «Повітряна тривога», пожежі, грози тощо).
Не з дієсловами.
Прослухайте таку пояснювальну записку.
Шановна Людмило Дмитрівно!
Я, Сватко Іван, був відсутній сьогодні на уроці української літератури. Я не нездужав, а просто проспав. Мені прикро, і до того ж я не хочу неславити своїх батьків, тому прошу мене вибачити і допустити до наступного уроку. Мама дуже непокоїться щодо цієї ситуації.
Нездужати – хворіти.
Не здужати – бути нездатним щось зробити; не змогти.
Завдання «Я редактор»
Вам необхідно виправити помилки у
словосполученнях.
Невідкладати
на завтра; недочути головного; ніколи негорювати; не боятися перешкод, дитина
нездужає підняти таку вагу, незважитися подивитися на сонце, не навидіти
брехню.
10.04.2023р. Сватко Іван
Дієслова І та ІІ дієвідмін. Букви е, и в особових закінченнях дієслів
Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий)
13.11.2024
Час:13.11.2024 12.05
https://us05web.zoom.us/j/88363415397?pwd=fkdQqWXXnHPNrpqjPBA1qDU6TP5F0z.1
Майбутній час дієслів (форми майбутнього часу; змінювання за особами та числами).
Дієслова бути, їсти, дати, розповісти, доповісти, відповісти тощо мають нетипові форми відмінювання.
Зразки дієвідмінювання дієслів їсти (у теперішньому часі), дати, розповісти (у майбутньому часі)
Особа | Однина | Множина | ||||
1-ша | їм | дам | розповім | їмо | дамо | розповімо |
2-га | їси | даси | розповіси | їсте | дасте | розповісте |
3-тя | їсть | дасть | розповість | їдять | дадуть | розповідять |
У сучасній українській мові форма 3-ї особи множини дієслів доповідять, розповідять, відповідять уживається рідко. Частіше використовуємо форми дадуть відповідь, зроблять доповідь, розкажуть.
Дієслово бути в усіх особах і числах теперішнього часу має форму є.
При дієвідмінюванні відбувається чергування приголосних в особових формах.
Домашнє завдання: параграф 18, вправи 151,152, 153.
Дієслова І та ІІ дієвідмін. Букви е, и в особових закінченнях дієслів
12.11.2024
Час: 12.11. 2024 09:40
Увійти Zoom Конференція
https://us05web.zoom.us/j/89957560847?pwd=YnxCOG5Zo5XA1RwibyTim7aP01uHQv.1
Ідентифікатор конференції: 899 5756 0847
Код доступу: 1234
Тема. Стислий усний переказ розповідного тексту художнього стилю про виконання певних дій
Смачно готує в цю пору мати. Як вона ворожить над борщем! Встає ще вдосвіта, чистить і промиває буряки, шаткує їх; нарізає картоплі; січе ножем капусту. Всього потроху добавляє в горщик — і помідор кине, і петрушки всипле, і цибулину, і стручок перцю, і листок лаврового листя. А м’ясо кладе з кісткою, кістка щоб була з мозком, а коли засмачує — то неодмінно старається засмачити старим салом, щоб чулось. Ех, і борщ же тоді виходить такий, що поки дочекаєшся обіду, то ладен власний язик проковтнути. Любить мати варити і всілякі капусняки — з грибами й без грибів, з кашею і без каші, а про різні юшки й говорити не доводиться. Особливо любить вона готувати юшку з риби — тато приносить йоржів та окунів, чистить сам на тертушці, а мати доводить усе до пуття, заливаючи водою та заправляючи необхідними спеціями. Не обходиться і без юшки з грибними вушками, яку мати навчилась варити ще від баби Килини — жила ж тоді біля лісу, завжди на хазяйстві водились і підберезники, і маслюки, і рижики!
А іноді — коли матері захочеться зробити для всіх приємну несподіванку — зготує вона качку. Так, що ніхто й не побачить, заріже її ранесенько, начинить обтертими яблуками, зашиє, покладе на сковороду, смажить, поливаючи салом, що витоплюється з неї. Цілий день тоді в хаті пахне припеченим солодом розімлілих яблук, цілий день тоді батько ходить добріший, ніж будь-коли, усміхнений не на лиці, а зсередини. Звичайно, перш ніж їсти качку, на неї треба добре надивитись, треба натішитись, намилуватись, а потім уже їсти, повільно пережовуючи, смакуючи кожною волокниною, обсмоктуючи не тільки кісточки, а й власні пальці.
Діагностична робота. Письмове есе в публіцистичному стилі з використанням дієслів у неозначеній формі. (орієнтовні теми: «Допомогти довкіллю»
Тема. Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Форми дієслова
Тема. Види дієслова
Підготовка до контрольної:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2434920
9 клас
Правопис складних слів разом і з дефісом. Зміни приголосних під час творення слів за допомогою суфіксів ськ, ств.
Апостроф.М’який знак
Подвоєні букви
https://vseosvita.ua/test/start/xtq102
РМ №5.УВ Усний переказ новинного повідомлення українських ЗМІ (із зазначенням джерела цього повідомлення)
Орфографічний практикум Букви е, и на позначення ненаголошених голосних у корені слова. Букви и, і в словах іншомовного походження. Правопис префіксів.
2024
навчальний рік
Сімейна
форма навчання.
Контрольне робота з
теми"Службові частини мови"
Виконати контрольну роботу за посиланням :
https://vseosvita.ua/go pgt380
https://vseosvita.ua/test/start/pgt380
13.05.24
Тема. Правопис
часток не і ні з різними частинами мови (узагальнення)
Перегляньте навчальне
відео з теми:
Потренуйтеся!
https://learningapps.org/view2057258
https://learningapps.org/3889997
Домашнє задання: параграф
50,с.186-187, вправа 533.
Сімейна форма навчання.
Контрольна робота з теми «Прислівник».
Виконати контрольну роботу за посиланням :https://forms.gle/WRnSKu6mvWVq87rb6
19.02.24
Контрольна робота з теми «Дієприслівник»
Виконати контрольну
роботу за посиланням :https://forms.gle/QFvUEZvMkvq4N4LaA
06.02.24
Контрольний письмовий
твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в художньому
стилі
Перегляньте презентацію за посиланням:
Напишіть твір на одну із запропонованих тем.
24 січня
Тема. Дієприслівниковий зворот. Розділові знаки при дієприслівниковому звороті
- Перегляньте відеоурок (складається з 2 частин)
АБО
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Виконати вправу 285
18.12.23
Урок буде проходити
у форматі Zoom Конференції
Тема
1.Узагальнення вивченого з теми «Дієприкметник»
Час:
13.00
Zoom Конференція
https://us04web.zoom.us/j/2740018072?pwd=arxsSgcBGstgasZ4pJC8JAWXu4fe3g.1&omn=77190447911
Ідентифікатор конференції: 274 001 8072
Код доступу: 5555
Тема
2.
Складання
й розігрування діалогів, що характеризують психічні стани людей, із
використанням фразеологізмів, які містять дієприкметники
Пригадайте!
1. Які стилі мовлення вам відомі? Назвіть
особливості кожного з них.
2. Охарактеризуйте розмовний стиль мовлення.
3. Які типи мовлення вам відомі?
Охарактеризуйте їх.
4. Що таке діалог?
5. В якій формі мовлення використовується
діалог?
6. Як називаються висловлювання учасників
діалогу?
7. Як правильно записати діалог?
8. Яке значення має діалог у мовленні?
9. З якою метою письменники використовують
діалоги у своїх творах?
10. Які правила спілкування вам відомі?
1.Прочитайте
текст.
Останнім часом я помітила, що мої однокласники мало звертають увагу на
добрі чи погані вчинки наших однолітків. Та стався один випадок, який змусив і
мене, і моїх ровесників замислитися над тим, що сталося.
Я відвідую заняття школи карате.
Стало відомо, що Ігор із нашої групи дуже сильно вдарив дівчинку –
однокласницю. Ми знали, що за Ігорем давно закріпилася слава першого бешкетника
в школі. Але щоб ось так... Тренер довго розмовляв із батьками Ігоря й
дівчинки, а потім було прийняте рішення.
На одне з тренувань прийшли батьки
обох сторін. Ми вишикувалися в дві шеренги. Ігор роздягнувся до пояса й пройшов
через наш стрій, а ми, доторкаючись до нього своїми поясами, висловлювали своє
обурення. Ігор плакав. Йому не було боляче, він плакав від сорому за свій
вчинок. Далі він підійшов і вибачився перед усіма: перед дівчинкою, її
батьками, своїми батьками, перед тренером, і перед кожним із нас. Я думаю, що
це буде йому уроком на все життя. Ігор після цього дуже змінився, навіть сам
став зупиняти бешкетників, які негідно поводили себе в школі.
2.Поміркуйте!
1.
Визначте тип та стиль мовлення тексту.
2.
Як можна охарактеризувати вчинок Ігоря?
3.
Чи правильно повели себе однокласники?
4.
Опишіть Ігоря, використовуючи дієприкметники (ображений, упевнений у собі, змінений).
5.
Опишіть тренера, використовуючи дієприкметники (здоровомислячий, обурений).
3.Прочитайте і
проаналізуйте діалог між двома ученицями, які обговорюють прихід до їхнього
класу ”новачка”.
За партою сидить Соломія, раптом до класу вбігає Ірина.
-Знаєш, що трапилось?
- Ні, але з твого виразу обличчя неважко здогадатись…
-Продовжуй!
-Це щось таке, що тебе дуже зацікавило.
-Можливо, але ти навіть не здогадуєшся, що по коридору вже іде до нашого
класу “новачок”.
- І що? Мені байдуже… Ех, якби він був гарний як намальований, тоді інша
річ.
-Та він викапаний Роберт
Томас Паттінсон!
-Невже?
-Справді. Він такий загадковий,
оповитий таємницею.
-Ти так розповідаєш, ніби це
ідеал хлопця.
-Можна подумати, що ти не
зацікавилась ним.
-Якщо чесно, то я ще не
бачила його, а вже хочу сидіти з ним за партою. Чому ж він
зволікає?
-… Вибач, але це була моя
вигадка, що допомогла нам помріяти.
-Нема за що вибачатись, бо
це було весело. Ми могли змалювати в своїй уяві ідеального хлопця.
-Ти, напевно, думала, що він
спортивної статури, енергійний, розумний і красивий.
-А ти була впевнена, що в
нього чудовий голос та миловидне обличчя.
Дівчата не зауважили, як до класу зайшов учитель. Вони швиденько
підготувались до уроку. За декілька хвилин уже стояли біля дошки й розв’язували
складні задачі.
4.Запитання до
діалогу:
1.
Як можна охарактеризувати дівчат-співрозмовниць?
2.
Чи правильно повели себе однокласниці?
3.
Які риси, на їхню думку, має ідеальний хлопець?
4. Як називаються подані словосполучення, використані у діалозі: гарний як намальований, говорить як по писаному, язик гарно підвішаний, став як укопаний, як у воду опущений, огорнутий таємницею, наставлений на розум, спійманий на слові.
Домашнє
завдання: складіть і
запишіть діалог між двома учнями, де розбишака пояснює свій вчинок, а інший дає
зрозуміти, що хлопець повівся неправильно і радить, як саме потрібно змінитися;
у діалозі охарактеризуйте учасників, використовуючи дієприкметники.
Сімейна форма навчання.
Контрольна робота з теми «Дієприкметник»
Виконати контрольну
роботу за посиланням:
https://forms.gle/AmZMcnvuV8S4VqWg6
27.11.23
Тема.
Правопис відмінкових закінчень дієприкметників. Дієслівні форми на но, -то.
Урок буде проходити
у форматі зум-конференції.
Час: 13.00
Ідентифікатор
конференції : 274 001 8072 Код доступу:
5555
Домашнє
завдання. Параграф 22, вправа 220
Сімейна форма навчання.
08.11.23
Контрольна робота з теми «Дієслово» (частина
2)
Виконати контрольну роботу за посиланням:
https://forms.gle/GGRy95J2ygBRiBdu8
Сімейна форма навчання.
18.10.23
Контрольна робота з теми "Дієслово" (частина I ).
Виконати контрольну роботу за посиланням:
https://forms.gle/PBKbmGgFzp3SCEbE9
1 вересня 2023 р.
Тетяна Василівна запрошує вас на заплановану конференцію : Zoom.
Час: 10.00
Ідентифікатор
конференції : 274 001
8072 Код доступу: 5555
Немає коментарів:
Дописати коментар