2024-2025 навчальний рік
19.05.2025
ВИГУК
Домашнє завдання : виконати тест за посиланням
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1901020
Написання не з різними частинами мови (узагальнення). ГР 3-письмово взаємодіє.
08.05.2025
Запрошую на урок
української мови
Час: 08 травня 08:45
Підключитися
до конференції Zoom
https://us05web.zoom.us/j/89031513481?pwd=lz0ViDLK70M9k5zaI2cCv2blOhCkrb.1
Ідентифікатор конференції 890 3151 3481
Код
доступу: 5876
Тема. Частка як службова частина мови. Частки формотворчі та словотворчі. Частки, що надають слову або реченню додаткових відтінків. Написання часток.
Урок культури мовлення. Особливості вживання окремих прийменників, синонімічні прийменники.
14.04.2025
Запрошую на урок
української мови:
Час: 14 квітня 08:00
Підключитися
до конференції Zoom
https://us05web.zoom.us/j/81897056759?pwd=RM9gnW4MLygKoTBgS5nh6jpFXWmy29.1
Ідентифікатор конференції 818 9705 6759
Код
доступу: 9067
Тема. Узагальнення вивченого з теми «Прислівник».
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7879224-тест на домашнє завдання.
Тема. Написання прислівників разом, окремо та з дефісом.
Портретний нарис у публіцистичному стилі (письмово)
20.03.2025
Тема. Ступені порівняння прислівників
Перегляньте навчальне відео.
Працюйте з презентацією, виконуйте завдання.
Домашнє завдання. Опрацювати параграф 38, вправи 34,358.
Прислівник
Дієприслівники недоконаного й доконаного виду. Час дієприслівників.
НЕ з дієприслівниками
Спіймай помилку в сучасних українських піснях!
Дієприслівниковий зворот
Усний твір розповідного характеру про виконання певних дій на основі власних спостережень із використанням дієприслівникових зворотів (за планом). ГР1-усно взаємодіє.
=
20.02.2025
Запрошую на урок
української мови:
Час: 20 лютого 08:45
Підключитися
до конференції Zoom
https://us05web.zoom.us/j/83691174325?pwd=0CDYuiGt2dzmM1VKl4cT8TUX12hbnT.1
Ідентифікатор конференції 836 9117 4325
Код
доступу: 0FFuGA
Дієприслівник
Написання не з дієприкметниками
Дієслівні форми на -но, -то. Речення з дієслівними формами на -но, -то.
Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки в реченнях із дієприкметниковими зворотами.
20.01.2025
Дієприкметник
23.01
Пасивні дієприкметники
Письмове висловлення, у якому описано алгоритм дій у певних ситуаціях (наприклад, під час сигналу «Повітряна тривога», пожежі, грози тощо).
Не з дієсловами.
Прослухайте таку пояснювальну записку.
Шановна Людмило Дмитрівно!
Я, Сватко Іван, був відсутній сьогодні на уроці української літератури. Я не нездужав, а просто проспав. Мені прикро, і до того ж я не хочу неславити своїх батьків, тому прошу мене вибачити і допустити до наступного уроку. Мама дуже непокоїться щодо цієї ситуації.
Нездужати – хворіти.
Не здужати – бути нездатним щось зробити; не змогти.
Завдання «Я редактор»
Вам необхідно виправити помилки у
словосполученнях.
Невідкладати
на завтра; недочути головного; ніколи негорювати; не боятися перешкод, дитина
нездужає підняти таку вагу, незважитися подивитися на сонце, не навидіти
брехню.
10.04.2023р. Сватко Іван
Дієслова І та ІІ дієвідмін. Букви е, и в особових закінченнях дієслів
Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий)
13.11.2024
Час:13.11.2024 12.05
https://us05web.zoom.us/j/88363415397?pwd=fkdQqWXXnHPNrpqjPBA1qDU6TP5F0z.1
Майбутній час дієслів (форми майбутнього часу; змінювання за особами та числами).
Дієслова бути, їсти, дати, розповісти, доповісти, відповісти тощо мають нетипові форми відмінювання.
Зразки дієвідмінювання дієслів їсти (у теперішньому часі), дати, розповісти (у майбутньому часі)
Особа | Однина | Множина | ||||
1-ша | їм | дам | розповім | їмо | дамо | розповімо |
2-га | їси | даси | розповіси | їсте | дасте | розповісте |
3-тя | їсть | дасть | розповість | їдять | дадуть | розповідять |
У сучасній українській мові форма 3-ї особи множини дієслів доповідять, розповідять, відповідять уживається рідко. Частіше використовуємо форми дадуть відповідь, зроблять доповідь, розкажуть.
Дієслово бути в усіх особах і числах теперішнього часу має форму є.
При дієвідмінюванні відбувається чергування приголосних в особових формах.
Домашнє завдання: параграф 18, вправи 151,152, 153.
Дієслова І та ІІ дієвідмін. Букви е, и в особових закінченнях дієслів
12.11.2024
Час: 12.11. 2024 09:40
Увійти Zoom Конференція
https://us05web.zoom.us/j/89957560847?pwd=YnxCOG5Zo5XA1RwibyTim7aP01uHQv.1
Ідентифікатор конференції: 899 5756 0847
Код доступу: 1234
Тема. Стислий усний переказ розповідного тексту художнього стилю про виконання певних дій
Смачно готує в цю пору мати. Як вона ворожить над борщем! Встає ще вдосвіта, чистить і промиває буряки, шаткує їх; нарізає картоплі; січе ножем капусту. Всього потроху добавляє в горщик — і помідор кине, і петрушки всипле, і цибулину, і стручок перцю, і листок лаврового листя. А м’ясо кладе з кісткою, кістка щоб була з мозком, а коли засмачує — то неодмінно старається засмачити старим салом, щоб чулось. Ех, і борщ же тоді виходить такий, що поки дочекаєшся обіду, то ладен власний язик проковтнути. Любить мати варити і всілякі капусняки — з грибами й без грибів, з кашею і без каші, а про різні юшки й говорити не доводиться. Особливо любить вона готувати юшку з риби — тато приносить йоржів та окунів, чистить сам на тертушці, а мати доводить усе до пуття, заливаючи водою та заправляючи необхідними спеціями. Не обходиться і без юшки з грибними вушками, яку мати навчилась варити ще від баби Килини — жила ж тоді біля лісу, завжди на хазяйстві водились і підберезники, і маслюки, і рижики!
А іноді — коли матері захочеться зробити для всіх приємну несподіванку — зготує вона качку. Так, що ніхто й не побачить, заріже її ранесенько, начинить обтертими яблуками, зашиє, покладе на сковороду, смажить, поливаючи салом, що витоплюється з неї. Цілий день тоді в хаті пахне припеченим солодом розімлілих яблук, цілий день тоді батько ходить добріший, ніж будь-коли, усміхнений не на лиці, а зсередини. Звичайно, перш ніж їсти качку, на неї треба добре надивитись, треба натішитись, намилуватись, а потім уже їсти, повільно пережовуючи, смакуючи кожною волокниною, обсмоктуючи не тільки кісточки, а й власні пальці.
Діагностична робота. Письмове есе в публіцистичному стилі з використанням дієслів у неозначеній формі. (орієнтовні теми: «Допомогти довкіллю»
Тема. Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Форми дієслова
Тема. Види дієслова
Підготовка до контрольної:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2434920
9 клас
Правопис складних слів разом і з дефісом. Зміни приголосних під час творення слів за допомогою суфіксів ськ, ств.
Апостроф.М’який знак
Подвоєні букви
https://vseosvita.ua/test/start/xtq102
РМ №5.УВ Усний переказ новинного повідомлення українських ЗМІ (із зазначенням джерела цього повідомлення)
Орфографічний практикум Букви е, и на позначення ненаголошених голосних у корені слова. Букви и, і в словах іншомовного походження. Правопис префіксів.
2024
навчальний рік
Сімейна
форма навчання.
Контрольне робота з
теми"Службові частини мови"
Виконати контрольну роботу за посиланням :
https://vseosvita.ua/go pgt380
https://vseosvita.ua/test/start/pgt380
13.05.24
Тема. Правопис
часток не і ні з різними частинами мови (узагальнення)
Перегляньте навчальне
відео з теми:
Потренуйтеся!
https://learningapps.org/view2057258
https://learningapps.org/3889997
Домашнє задання: параграф
50,с.186-187, вправа 533.
Сімейна форма навчання.
Контрольна робота з теми «Прислівник».
Виконати контрольну роботу за посиланням :https://forms.gle/WRnSKu6mvWVq87rb6
19.02.24
Контрольна робота з теми «Дієприслівник»
Виконати контрольну
роботу за посиланням :https://forms.gle/QFvUEZvMkvq4N4LaA
06.02.24
Контрольний письмовий
твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в художньому
стилі
Перегляньте презентацію за посиланням:
Напишіть твір на одну із запропонованих тем.
24 січня
Тема. Дієприслівниковий зворот. Розділові знаки при дієприслівниковому звороті
- Перегляньте відеоурок (складається з 2 частин)
АБО
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Виконати вправу 285
18.12.23
Урок буде проходити
у форматі Zoom Конференції
Тема
1.Узагальнення вивченого з теми «Дієприкметник»
Час:
13.00
Zoom Конференція
https://us04web.zoom.us/j/2740018072?pwd=arxsSgcBGstgasZ4pJC8JAWXu4fe3g.1&omn=77190447911
Ідентифікатор конференції: 274 001 8072
Код доступу: 5555
Тема
2.
Складання
й розігрування діалогів, що характеризують психічні стани людей, із
використанням фразеологізмів, які містять дієприкметники
Пригадайте!
1. Які стилі мовлення вам відомі? Назвіть
особливості кожного з них.
2. Охарактеризуйте розмовний стиль мовлення.
3. Які типи мовлення вам відомі?
Охарактеризуйте їх.
4. Що таке діалог?
5. В якій формі мовлення використовується
діалог?
6. Як називаються висловлювання учасників
діалогу?
7. Як правильно записати діалог?
8. Яке значення має діалог у мовленні?
9. З якою метою письменники використовують
діалоги у своїх творах?
10. Які правила спілкування вам відомі?
1.Прочитайте
текст.
Останнім часом я помітила, що мої однокласники мало звертають увагу на
добрі чи погані вчинки наших однолітків. Та стався один випадок, який змусив і
мене, і моїх ровесників замислитися над тим, що сталося.
Я відвідую заняття школи карате.
Стало відомо, що Ігор із нашої групи дуже сильно вдарив дівчинку –
однокласницю. Ми знали, що за Ігорем давно закріпилася слава першого бешкетника
в школі. Але щоб ось так... Тренер довго розмовляв із батьками Ігоря й
дівчинки, а потім було прийняте рішення.
На одне з тренувань прийшли батьки
обох сторін. Ми вишикувалися в дві шеренги. Ігор роздягнувся до пояса й пройшов
через наш стрій, а ми, доторкаючись до нього своїми поясами, висловлювали своє
обурення. Ігор плакав. Йому не було боляче, він плакав від сорому за свій
вчинок. Далі він підійшов і вибачився перед усіма: перед дівчинкою, її
батьками, своїми батьками, перед тренером, і перед кожним із нас. Я думаю, що
це буде йому уроком на все життя. Ігор після цього дуже змінився, навіть сам
став зупиняти бешкетників, які негідно поводили себе в школі.
2.Поміркуйте!
1.
Визначте тип та стиль мовлення тексту.
2.
Як можна охарактеризувати вчинок Ігоря?
3.
Чи правильно повели себе однокласники?
4.
Опишіть Ігоря, використовуючи дієприкметники (ображений, упевнений у собі, змінений).
5.
Опишіть тренера, використовуючи дієприкметники (здоровомислячий, обурений).
3.Прочитайте і
проаналізуйте діалог між двома ученицями, які обговорюють прихід до їхнього
класу ”новачка”.
За партою сидить Соломія, раптом до класу вбігає Ірина.
-Знаєш, що трапилось?
- Ні, але з твого виразу обличчя неважко здогадатись…
-Продовжуй!
-Це щось таке, що тебе дуже зацікавило.
-Можливо, але ти навіть не здогадуєшся, що по коридору вже іде до нашого
класу “новачок”.
- І що? Мені байдуже… Ех, якби він був гарний як намальований, тоді інша
річ.
-Та він викапаний Роберт
Томас Паттінсон!
-Невже?
-Справді. Він такий загадковий,
оповитий таємницею.
-Ти так розповідаєш, ніби це
ідеал хлопця.
-Можна подумати, що ти не
зацікавилась ним.
-Якщо чесно, то я ще не
бачила його, а вже хочу сидіти з ним за партою. Чому ж він
зволікає?
-… Вибач, але це була моя
вигадка, що допомогла нам помріяти.
-Нема за що вибачатись, бо
це було весело. Ми могли змалювати в своїй уяві ідеального хлопця.
-Ти, напевно, думала, що він
спортивної статури, енергійний, розумний і красивий.
-А ти була впевнена, що в
нього чудовий голос та миловидне обличчя.
Дівчата не зауважили, як до класу зайшов учитель. Вони швиденько
підготувались до уроку. За декілька хвилин уже стояли біля дошки й розв’язували
складні задачі.
4.Запитання до
діалогу:
1.
Як можна охарактеризувати дівчат-співрозмовниць?
2.
Чи правильно повели себе однокласниці?
3.
Які риси, на їхню думку, має ідеальний хлопець?
4. Як називаються подані словосполучення, використані у діалозі: гарний як намальований, говорить як по писаному, язик гарно підвішаний, став як укопаний, як у воду опущений, огорнутий таємницею, наставлений на розум, спійманий на слові.
Домашнє
завдання: складіть і
запишіть діалог між двома учнями, де розбишака пояснює свій вчинок, а інший дає
зрозуміти, що хлопець повівся неправильно і радить, як саме потрібно змінитися;
у діалозі охарактеризуйте учасників, використовуючи дієприкметники.
Сімейна форма навчання.
Контрольна робота з теми «Дієприкметник»
Виконати контрольну
роботу за посиланням:
https://forms.gle/AmZMcnvuV8S4VqWg6
27.11.23
Тема.
Правопис відмінкових закінчень дієприкметників. Дієслівні форми на но, -то.
Урок буде проходити
у форматі зум-конференції.
Час: 13.00
Ідентифікатор
конференції : 274 001 8072 Код доступу:
5555
Домашнє
завдання. Параграф 22, вправа 220
Сімейна форма навчання.
08.11.23
Контрольна робота з теми «Дієслово» (частина
2)
Виконати контрольну роботу за посиланням:
https://forms.gle/GGRy95J2ygBRiBdu8
Сімейна форма навчання.
18.10.23
Контрольна робота з теми "Дієслово" (частина I ).
Виконати контрольну роботу за посиланням:
https://forms.gle/PBKbmGgFzp3SCEbE9
1 вересня 2023 р.
Тетяна Василівна запрошує вас на заплановану конференцію : Zoom.
Час: 10.00
Ідентифікатор
конференції : 274 001
8072 Код доступу: 5555
Немає коментарів:
Дописати коментар