Математичний диктант. Записати лише числові дані
1. Найбільше за площею Каспійське море на материку Євразія - 376000 кв.м
2. Найбільший птах на Землі – африканський страус його зріст вище 270 см
3. Найбільше дерево світу, яке росте в Північній Америці – вічнозелена секвоя висота може досягати 120м
4. Площа лісів Амазонії в Південній Америці щорічно зменшується приблизно на 100000 кв.км
5. Крижаний покрив Антарктиди становить майже 2000 м
6. В Австралії проживає карликовий кенгуру розміром до 30 см
376000 кв.м, 270 см, 120м, 100000 кв.км, 2000 м, 30 см.
V. Закріплення вивчених знань.
Палетка – це прозора плівка, поділена на квадрати зі стороною 1см або 1 мм.
На попередньому уроці ми з вами вчилися виготовляти палетку. Візьміть її будь ласка, в вас на парту в кожного є фігура, смайлик та сніжинка обчисліть за допомогою палетки площу.
1. Самостійна робота в парах.
Обчисліть площу смайлика (на парті смайлик, палетка)
учні самостійно виміряють. Виконане завдання сигналізують карткою.
2. Робота над задачею с. 46 № 281
1. Прочитайте умову задачі.
2. Аналіз задачі.
- За даними умови можемо відповісти на питання задачі?
- Що для цього треба знати? (Два числові дані: площу всієї ділянки, площу ділянки під моркву, площу ділянки під капусту)
- Якою арифметичною дією ми знайдемо?
- Яку формулу використаємо для знаходження Р і S?
3. Розв’язування задачі по рівнях:
* Творча робота над задачею :
- 4 *14 = 56 (м2) площа всієї ділянки;
- 4*3 = 12 (м2) площа ділянки під моркву;
- 4*8 = 32 (м2) площа ділянки під капусту
- (14-8-3)*4 =12 (м2) — площа ділянки під буряк.
Відповідь: площа всієї ділянки 56 м2.
- Як виміряти площу не прямокутної форми? (за допомогою палетки)
За допомогою палетки обчислити площу материка, взявши за одиницю вимірювання 1 кв.см = 1000 км
Євразія - 40 +15 = 55 кв.см
Африка - 13 + 13 = 26 кв. см
Північна Америка – 11 +14 = 25 кв.см
Південна Америка – 8 + 9 = 17 кв.см
Антарктида – 10 + 3 = 13 кв.см
Австралія – 3 +5 = 8 кв.см
А тепер співставте ваші обчислення із обчисленнями науковців. Який можна зробити висновок ?
- Що нового дізналися на уроці?
— Яке завдання було найцікавішим?
— Що таке «палетка»?
— Площі яких фігур ми сьогодні вимірювали?
— Які фігури можна назвати рівними?
— Чи потрібно вивчати цю тему? Доведіть.
- А де в житті можна скористатися палеткою для обчислення площі?
«Не достатньо опанувати премудрість, потрібно ще вміти нею користуватися». Отже, користуйтеся нею і йдіть вперед до знань цими трьома шляхами, які ви сьогодні відкрили для себе.
Гра «Знайди пару»
- Розглянемо, де в житті можна застосовувати ті чи інші одиниці вимірювання площі.
- За допомогою стрілок укажіть, яку одиницю вимірювання зручно використати для вимірювання площі конкретної фігури.
- Аркуш зошита км2
- Поле а
- Кімната см2
- Город га
- Територія країни м2
- Були, якісь труднощі у вас? Ви можете сказати, про що ми будемо сьогодні говорити? Відкладіть ці карточки, а в кінці уроку ми до них повернемося
- А хто знає, що це за професія АГРОНОМ? ( Агроном - це спеціаліст з галузі сільського господарства, що володіє знаннями із землеробства )
- Ці працівники в своїй роботі часто використовують одиницю площі – гектар.
- То що можуть виміряти в гектарах? (Великі земельні ділянки )
- Отже, що таке гектар? ( Це площа квадрата, сторона якого 100м ) (Прикріпляю на дошці)
Створення ментальної карти «Площа».
Ми вивчили одиницю вимірювання площі... см2
Формула обчислення така ... (S = a * b)
a - довжина
b - ширина
- Одиниці вимірювання площ необхідні людям багатьох професій: дослідникам, агрономам, ученим, лікарям, малярам, будівельникам. Тому, їх всіх слід добре запам’ятати.
Отже, що ми знаємо про площу?
- Представте свої ментальні карти.
7. Підсумок уроку.
8. Вправа «Якщо ви...» Плесніть у долоні, ...
... якщо ви дізнались з уроку щось нове.
... якщо вам було сумно.
... якщо ви пригадали, як обчислювати площу прямокутника.
... якщо ви не працювали на уроці.
... якщо ви дізнались нове про одиниці вимірювання площі.
Немає коментарів:
Дописати коментар