Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

8-Б Українська література


2024-2025 навчальний рік

Сімейна форма навчання

Контрольна робота. В. Сосюра, В. Підпалий, В. Голобородько (тестування).

Виконати роботу за посиланням: join.naurok.ua

Код доступу 3686420


13.11.2024

Контрольна робота. Т. Шевченко і Леся Українка

Виконати контрольну роботу за посиланням: 

https://forms.gle/oQzgXeGMsg7aSfRR8



12.11.2024

Тетяна Василівна запрошує вас на заплановану конференцію : Zoom.

Час:   11.20

Ідентифікатор конференції :   274 001 8072     Код доступу: 5555


Тема.  Леся Українка «Давня казка». Проблематика твору. Порівняльна характеристика Поета і Бертольда.

Домашнє завдання.

У робочому зошиті складіть порівняльну таблицю образів головних героїв .

Підготуватеся до контрольної роботи за вивченими творами Т.Шевченка та Лесі Українки

 

Сімейна форма навчання.

Контрольна робота № 1 з теми „Усна народна творчість“. Контрольний твір

Теми 

1         «Українські пісні будуть покладені в основу літератури майбутнього» (Ю. Словацький, польський поет).

2         «Українська пісня — це бездонна душа українського народу, це його слава» (О. Довженко).

3         «Думи — безсмертні пам'ятки, створені генієм самого народу» (І. Франко).

4         «Люблять Батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що своя» (Сенека).

5         .«Відображення героїчної боротьби за волю в народних думах і піснях».

Поради щодо написання твору

Перед написанням твору потрібно визначити і розкрити проблему, що випливає з його заголовку. Це й буде змістом твору. Зазвичай у вступі вказано час написання творів, відбувається знайомство з їх тематикою та з позицією автора в оцінці подій і фактів, про які ви довідуєтесь із творів.

Основна частина — це безпосереднє розкриття теми. Не слід забувати, що назва твору лейтмотивом проходить через увесь текст, логіка мислення ваша повинна розвиватися від конкретного. Вступ і висновки можуть бути меншими за обсягом, але не можна скорочувати основну частину, оскільки тоді розкриття теми твору не буде достатнім. Треба пам'ятати, що твір вимагає орфографічної грамотності, дотримання правил пунктуації, стилістичної грамотності.

Письмова робота повинна відповідати таким вимогам: глибока змістовність, самостійність аналізу, глибоке розкриття теми, емоційність і стислість, образність вислову, оригінальність, стилістична довершеність, лексичне багатство, орфографічна і пунктуаційна грамотність, логічні висновки, охайність.

Твір надіслати на електронну пошту.



 2023-2024 навчальний рік

Список літератури на літо для учнів 9 класу

Родинно-побутові пісні:

«Місяць на небі, зiроньки сяють», «Цвіте терен, цвіте терен», «Сонце низенько».

Українські народні балади «Ой летіла стріла», «Ой на горі вогонь горить».

Давня література:

Перекладна література Біблія (фрагменти). Легенди: про Вавилонську вежу, про Мойсея. Притча про блудного сина. «Слово о полку Ігоревім».

Українська література доби Ренесансу і доби Бароко:

Григорій СКОВОРОДА. «Бджола та Шершень», «Всякому місту — звичай і права», «De libertate».

Нова українська література:

Іван КОТЛЯРЕВСЬКИЙ. «Енеїда», «Наталка Полтавка»,

Григорій КВІТКА-ОСНОВ’ЯНЕНКО. «Маруся».

Література українського романтизму:

Петро ГУЛАК-АРТЕМОВСЬКИЙ. «Пан та Собака»,

Євген ГРЕБІНКА. «Ведмежий суд». «Човен»,

Микола ГОГОЛЬ. «Тарас Бульба»,

Тарас ШЕВЧЕНКО. «Сон» «Кавказ» «І мертвим, і живим, і ненарожденним…» («Катерина», «Наймичка», «На панщині пшеницю жала…», «Марія», «У нашім раї на землі…» «На панщині пшеницю жала…». «Наймичка». «Доля», «Росли укупочці, зросли…»

Пантелеймон КУЛІШ. «Чорна рада»,


10.05.24

Тема. Валентин Чемерис. Короткий життєпис письменника. "Вітька+ Галя, або Повість про перше кохання" - гумористична повість про життя і пригоди школярів

- Добрий день, діти. Запрошую вас переглянути відеоурок



ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

- Прочитати 1 частину повісті (с.195-222), відмітити найбільш гумористичні епізоди


Домашнє завдання на 20.03.24

М.Коцюбинський «Дорогою ціною»

Виконати тестові завдання за посиланням:   https://vseosvita.ua/go   КОД    gkg325

або

https://vseosvita.ua/test/start/gkg325



Контрольна робота. Із сучасної української поезії. І. Карпенко-Карий

Виконати контрольну роботу за посиланням : join.naurok.ua код доступу : 5318531


26.01.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ  на 31.01

Виконати тестування за поезіями А.Мойсієнка "Жовтень жовті жолуді", І. Павлюка 

"Дівчинка"  👉  ТЕСТ      (клікайте на слово "тест")



08.12.23

Тема. Написання етюду за поетичними рядками з вивчених творів

На попередніх  уроках ми ознайомилися з поетичними творами  Володимира Сосюри, Володимира Підпалого, Василя Голобородька. Відчули незбагненну красу природи, патріотичні почуття, передані словом, вирізнили оригінальність, простоту висловлення глибоких почуттів, важливих думок, переживань.

Перегляньте презентацію :   ТУТ

Домашнє завдання. Написати етюд на одну з запропонованих тем.


10.11.23

Тема. Порівняльна характеристика лицаря Бертольдо і Поета (поема Лесі Українки "Давня казка")

Сьогодні ми продовжимо працювати над поемою «Давня казка», зосередимо увагу на проблемах і мотивах твору; охарактеризуємо образи героїв, порівнюючи їх.

Перегляньте навчальне відео.

Домашнє завдання.

Випишіть із хмаринки слів риси характеру Поета і Бертольдо.



Поміркуйте!

Після смерті Бертольда та Поета залишаються їх нащадки. Які стосунки будуть між ними? Чи можуть змінитися? Якщо так, то в якому випадку?

 

13.10.2023

Урок літератури рідного краю

Тема. Пісенне перехрестя. Творчість поета -  пісняра Олега Попова 

Сьогодні мова піде  про велич духовної краси і сили, про феноменальне багатство України – пісню. Поринемо у творчий світ поета – пісняра рідного краю – Олега Попова.

Народився 1 січня 1953 року в м. Олександрії Кіровоградської області. Виховувався у вчительській сім’ї, які сповідували справжні людські цінності. Космонавт Леонід Попов – це троюрідний брат поета («…є схожість: обоє чорняві, світяться радістю і добром»). Навчався в Кіровоградському педагогічному університеті, тут же почав і викладати українську літературу, фольклор, українознавство. Те, що було закладено генами ( «…наші чубчики, усіх трьох – мій, моїх братів Володі та Андрія мати закопувала під грушею», - згадує поет) – пісенна душа й добротворення – проявилися в зрілому віці, коли вже визначаєшся з справжніми цінностями в житті. Так Олег прийшов до мудрого рішення – створити радіотелепередачу «Пісенне перехрестя», де презентував пісні наших «степівчанських поетів». Став членом літературного об’єднання «Степ». Автор поетичних збірок «Коли вже з осінню на ти» (2009 р.), «Солодкий щем» (2010 р.), пісенника «Пісні на крилі» (1999 р.), презентація якого була справжнім дійством в обласній філармонії, новорічні вистави для дітей «Пригоди святого Миколайчика», «Золоте зернятко», створені за його сценаріями та наповнені його піснями. Вдалою спробою в прозі була книжка «Спогад на майбутнє».

Робота над аналізом пісні «Яблуневий аромат»

Прослухайте пісню за посиланням:



Пісня «Яблуневий аромат» (присвячено Антоніні Червінській)

На підгірок ступаю рідний,

У дитинство казкових мрій.

Чи впізнають мене сусіди,

Чи признає куток старий?!

В два віконця бабуні хата,

Ті ж волошки і спориші…

Розчинюсь у саду крислатім,

В яблуневій його душі.

Приспів:

Яблуневий, яблуневий аромат,

Не лишай мене одну на самоті.

Дай надихатись тобою, рідний сад,

Я сильнішаю з тобою у житті.

Обмін враженнями від прочитаного.
























































15.09.23

Тема. «Чи не той то хміль», «За Сибіром сонце сходить». Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою.

Перегляньте навчальне відео



Опрацюйте матеріал підручникана с.20-22

Домашнє завдання. Підручник с.22 ,виконати завдання 1-11(усно)


07.09.23

Тема. Художня література як одна з форм духовної дiяльності людини. Функції художньої літератури. Багатозначність художнього образу.
Сьогодні піде мова не лише про місце літератури у нашому житті, а й про різновиди художніх образів.
- Перегляньте відеоурок



ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Перечитайте матеріал підручника на с.4-11

Прорекламуйте улюблений вид мистецтва: малюнок, вишивка, фотоколаж, поезія, ескіз тощо
На наступному уроці обговорюємо прочитане/почуте з теми.

Немає коментарів:

Дописати коментар