Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

7-А клас Українська література



 

2023-2024 навчальний рік

Сімейна форма навчання.

17.04.24

Контрольна робота за творчістю Василя Симоненка, Марини Павленко, Любові Пономаренко

Виконати роботу за посиланням : https://vseosvita.ua/go Код доступу: nmo210

або перейдіть за посиланням:

https://vseosvita.ua/test/start/nmo210

 

12.03.24

Тема.  Марина Павленко. Основні відомості про письменницю.

Сьогодні ви ознайомитесь із життям та творчістю  сучасної української письменниці Марини Павленко.

Перегляньте навчальне відео.

З кожною новою повістю М. Павленко розширюється тематичне коло її творів, проте незмінними завжди залишаються увага та любов до людини, співпереживання героїв і взаємодопомога. Маленька героїня повісті «Русалонька із 7-В…» постійно намагається знайти відповідь на запитання: «Що стоїть на перешкоді людському щастю? Навіщо казки з нещасливим закінченням?» Шукаючи відповіді на ці питання, з нею трапляються неймовірні пригоди.

            - Чи любите ви пригоди?

         - Які пригодницькі твори українських і зарубіжних авторів ви знаєте?

         - Яким, на вашу думку, має бути герой такого твору

         Перегляньмо буктрейлер до її повісті «Русалонька із 7-В», щоб ті, хто читав, ще раз пережив неймовірні моменти, а хто не читав – зацікавився і пішов до бібліотеки!

Опрацюйте матеріал підручника на с.212


Сімейна форма навчання

27.02.24

Контрольна робота  з теми «Творчість О.Стороженка, Б.Лепкого, Л.Костенко»

КОНТРОЛЬНИЙ ТВІР-РОЗДУМ

Поміркуйте!

• Що ви розумієте під щастям? Від чого воно залежить? Які чинники на нього впливають?
• Чому кожна людина сприймає щастя по-своєму, по-особливому? Чи необхідно боротися за власне щастя? Яким чином?
• Чи могли б ви пожертвувати своїм щастям заради інших? Відповідь обґрунтуйте.
• Які є цінності в житті людини? (Життя, здоров’я, благополуччя, добробут, радість, доброта, чемність, дружба, взаєморозуміння, повага…) Як необхідно ними керуватися?
• Через що людина помиляється у визначенні життєвих цінностей?
• Яке значення мають твори художньої літератури, матеріали про життя письменника під час визначення власного вибору людини?
• Чи часто трапляється так, що людина помиляється у визначенні власного вибору? Відповідь вмотивуйте. Надайте поради щодо уникнення таких помилок.

Розгляньте таблицю  «Вимоги щодо мовлення під час написання творчої роботи»


Про роздум як тип мовлення.


У творі-роздумі теза, як правило, міститься на початку висловлювання. Але іноді перед нею ще буває невеликий вступ. Тому треба бути уважним, формуючи основну думку.
В роздумі мовиться про причини ознак і подій.

Поради щодо написання твору-роздуму.
• Зрозумійте, осмисліть тему майбутнього твору-роздуму.
• На підставі заголовку до твору визначте його проблему. Це й буде зміст роботи.
• Сформулюйте тезу, яка б відображала основну думку твору.
• Проілюструйте тезу необхідними прикладами або доказами.
• З’ясуйте послідовність наведення аргументів (доказів).
• Уживайте вставні слова і словосполучення: на мою думку, до речі, на жаль, по-моєму, отже, наприклад, таким чином; речення: «Я вважаю», «Мені здається», які виступають засобами зв’язку між частинами роздуму.
• Висновки, аргументи (докази) намагайтеся виділяти в окремі абзаци.
• Перевірте написане, виправте помилки.

Основна частина твору — це безпосереднє розкриття теми. Не слід забувати, що назва твору лейтмотивом проходить через увесь текст, логіка мислення учня повинна розвиватися від конкретної деталі до узагальнення або навпаки — від загального до конкретного.
Вступ і висновки можуть бути меншими за обсягом, але не можна скорочувати основну частину, бо тоді розкриття теми твору не буде достатнім.

Зразок творчої роботи на тему «Яким я уявляю людське щастя».

Добро — це щастя всіх людей.
Д. Лихачов

Що таке щастя? Радість, дружба, гроші, любов, добро… Кожна людина задумується над цим питанням і намагається знайти відповідь на нього. Багатьох письменників також турбувало воно. На прикладі героїв своїх творів вони намагалися дослідити їх прагнення бути щасливими, задоволеними життям.
Павлуся, героя твору О. Стороженко «Скарб», парубки називали щасливим, хоча протягом свого життя він тільки їв та спав і нічого не робив. Таким, як Павлусь, «Бог усе дає, а вони нудяться світом, не знають, що у них є і чого їм треба».
Герой твору Б. Лепкого «Цвіт щастя» шукає квітку, яка зробила б щасливою мати і його самого. І хоча хлопець виріс і дізнався про відсутність такої квітки, все одно продовжує її пошуки. Він вірить, що щастя є на світі.
Скупа людина теж щаслива, бо у неї багато грошей, але ніякої користі з них не має. Господарі з твору Б. Лепкого «Мишка» відчувають себе щасливими, коли наживаються на горі інших. Їм байдужа доля жебрачки та багатьох таких, як вона.
О. Стороженко в оповіданні «Скарб» зазначає, що «…той тільки щасливий, хто другому не завидує, а дякує Бога за те, що він йому послав».
На мою думку, людина повинна робити добрі справи, приносити радість іншим, цінувати дружбу, любити свій народ і рідний край. Це і є щастя. Воно є в мені, у моєму ставленні до рідних, до своєї держави, світу.
Тому давайте творити добро, допомагати один одному, цінувати кожну хвилину цього прекрасного людського щастя!

Написати контрольний  твір-роздум  на одну із запропонованих тем.

• «Яким  я уявляю людське щастя».
• «Істинні та фальшиві цінності в житті людини».
• «Від чого залежить мій власний вибір».

13.02.24

Тема. Ліна Костенко. Коротко про письменницю. «Дощ полив..». Уявне, фантастичне й реальне в поезії

 Діти, звичайна людина бачить усе навколо очима, а поет дивиться на світ передусім серцем. Він бачить у повсякденному те, чого не може осягнути проста земна істота. Тому в його світі оживають образи природи: «голуб плаче», «яблуні дихають», а корови схожі на «квасольки». Тільки та людина, яка любить природу, вміє спостерігати, фантазувати, бачити незвичайне у звичайному, може написати справжні поетичні твори. Такою людиною є Ліна Костенко. Для неї – «Поезія – це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі».

Перегляньте відео про життя і творчість письменниці.

Бетховен "Мелодія дощу"

 Що це за мелодія?

-        А що таке дощ?

-        Які асоціації викликає у вас дощ?

-        Чи приємно вам його чути? Чи можна назвати його музикою? Чому? 

- Які звуки ви щойно почули, що побачили на фото?

-        Сьогодні у нас з'явилась можливість поринути в чарівний світ природи, побачити дощ очима та душею поетеси Ліни Костенко, пригадати свої емоції та враження від цього явища. А допоможе нам у цьому вірш «Дощ полив».

Прослухайте поезію.

- Які відчуття викликав у вас вірш «Дощ полив…»?

- Чому лірична героїня порівняла сад з парасолькою, а корів - з квасолькою? Невже тільки через риму?

- Назвіть дієслова, які використала Ліна Костенко у вірші.(полив, блищить, визбирує, струшується, доганяє). Що вони позначають, передають? (Рух, динаміку, дію, життя).

Перегляньте навчальне відео



Ліна Костенко нам довела сьогодні, що природа – це казка, яку треба читати серцем. Тільки треба частіше з нею говорити, чи «мовчати». І ми обов’язково почуємо і відчуємо її думки, мову, душу.

Домашнє завдання. Опрацювати матеріал підручника на с.188. Виразно читати та аналізувати поезію Ліни Костенко «Дощ полив»

24 січня

Тема. Олекса Стороженко. Оповідання "Скарб", морально-етичні проблеми твору. Скарб - узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання

Перегляньте, будь ласка, відеоурок

Прочитайте оповідання "Скарб" (хто цього ще не зробив)
 (підручник 2020 року с. 150-154;  2015 року - 184-189)

ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ
Виконати 👉 тестування   (просто клікніть на слово "тестування")

Сімейна форма навчання

Контрольна робота №3 з теми «Творчість М. Стельмаха, Г.Тютюнника» (тести)

Виконати контрольну роботу за посиланням:  join.naurok.ua

Код доступу 7326826


21.11.23

ТЕМА: М. Стельмах. Повість «Гуси-лебеді летять…». Єдність світу природи і світу дитячої душі (у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях).

Перегляньте навчальне відео

Поміркуйте!

Як Михайлик був зачарований весняною красою, зокрема польотом лебедів?

- Хто і яким чином допомагає Михайлику сприйняти довкілля?

- Чому для хлопчика природа — це казка?

- Через що хлопчик полюбляє ліс, багато часу перебуває в ньому?

- Чим пояснити те, що Михайлик сприймає природу, її красу по-особливому, душею?



Гра «Так чи ні?».    Визначте правильне твердження:

1)Чи мати (Ганна Іванівна) навчила  Михайлика любити роси, ранковий туман?

2)  Лісовою царівною для Михайлика є бабуся?

3) Дідусь Дем’ян зробив для свого онука вітряка?

4) На думку діда Дем’яна, найдорожчим для бідного чоловіка є земля, подружня вірність і пісня?

5) Хлопчик Михайлик був зачарований зимовою красою?

6) Чи дійсно селяни у повісті ставляться до землі, оранки, сівби, насіння й дерев як до живих?

7) Люба поважає Михайлика через те, що він допомагає їй збирати в ліси гриби, ягоди, горіхи?

8) Михайлик був зачаровувала весняна краса, зокрема політ гусей?

9)  Михайликові хочеться побувати в краю, де тихі води та ясні зорі? 

10)Михайлик, не роздумуючи, зрізав гриби, бо ніколи на це не мав часу?

11)Михайлик дуже любить ліс, багато часу перебуває в ньому? 

Отже, світ природи - це і чарівний світ слова, і чаруючий світ пісні, і світ дитячої душі, в якому «…повіяла крилом заквітчана весна, і спалахнули різними кольорами ніжні квіти; світ, у якому немає нічого зайвого, де кожен листок, кожна травинка, кожна комаха, птах і звір живуть у злагоді з творцем», світ, який ми через свій небажаний вплив на живу природу не повинні втратити. 

Домашнє завдання : скласти цитатну характеристику до образу Михайлика.

24.10.23

Тема. Урок виразного читання.  Основні партитурні знаки. Складання партитури вірша. Виразне читання поезій Т. Шевченка.

Відомо, що виразне, вдумливе, артистичне читання поетичних творів сприяє кращому донесенню їх змісту, розкриває нові грані творчості поезії. Добре, коли й декламатор сам отримує естетичне задоволення, знає партитуру художнього тексту, володіє вмінням правильно обирати міміку, жест. Сьогоднішній урок допоможе вам навчитися виразно читати поезії.

1.Опрацюйте  пам’ятки «Як навчитися виразно читати віршові твори» і «Пам’ятки декламатора».

Пам’ятка «Як навчитися виразно читати віршові твори».

1. Вдумливо прочитай вірш.

2. З’ясуй лексичне значення не зрозумілих тобі слів.

3. За змістом та ідеєю твору визнач настрій, з яким читатимеш твір.

4. У кожному рядку визнач (підкресли олівцем) слово, на яке падає логічний наголос (слово, яке слід інтонаційно голосом виокремити, бо воно найвагоміше в рядку чи реченні).

5. Познач олівцем паузи:

а) кома — ледь помітна пауза (позначка — /);

б) двокрапка й тире — помітна пауза (позначка — //).

в) крапка — явна пауза із інтонацією завершеності (позначка — ///).

6. Ліворуч від кожного рядка постав стрілку, що передає тон читання:

а) підвищення тону — стрілка вгору (↑);

б) зниження тону — стрілка вниз (↓);

в) рівний тон — горизонтальна стрілка (→).

7. Прочитай кілька разів вірш з дотриманням вимог усіх позначок.

8. Читаючи вірш, уявляй картини, які виникають, і запам’ятовуй їх послідовність.

9. Вивчивши вірш напам’ять, виразно прочитай його своїм близьким і з’ясуй, що б вони побажали тобі для кращого прочитання твору. Врахуй їхні побажання.

Пам’ятка декламатора

1. До читання напам’ять повтори про себе текст вірша.

2. Перед тим як декламувати, займи зручну й правильну позу (стань рівно, розправ плечі, набери потрібну кількість повітря). Для впевненості на початку читання можеш дивитися періодично на двох- трьох учнів, з якими товаришуєш (щоб відразу не знітитися), а згодом, оволодівши ситуацією, слід розсіювати свою увагу по всьому класу.

3. Назви автора й твір, який читатимеш.

4. Читання вірша можеш супроводжувати жестами, проте рухи рук мають бути стриманими, не втомлювати й відволікати слухача.

5. Не поспішай під час читання, набирай повітря рівними частинами під час пауз.

6. Декламуючи, уявляй картини, які озвучуєш, і з відповідним темпом і настроєм передавай їх.

7. Не варто занадто голосно читати вірш, оскільки майстерність у читанні художнього твору визначається передусім темпом, інтонацією, дотриманням пауз, настроєм, а також мімікою, жестами та ін.

2. Розгляньте партитуру для виразного читання поезії «Заповіт» Т.Шевченка.



Домашнє завдання .

Вивчити поезію «Заповіт» Т.Шевченка напамять.



Сімейна форма навчання

11.10.23

Контрольна робота №1 з теми «Із пісенних скарбів. Творчість І. Франка»

Виконати завдання за посиланням.

vseosvita.ua/go  введіть код:  ngy969

 або

 перейдіть за посиланням:https://vseosvita.ua/test/start/ngy969



Архів дистанційного навчання 2019/2020

Архів 2022-2023 навчальний рік

Архів 2021-2022 н.р.





Немає коментарів:

Дописати коментар