хотів би ще перед відходом сказати дещо до громади, якій я старався щиро служити весь свій вік. Батьки і браття! нинішня наша побіда — велике діло для нас. Чим ми побідили? Чи нашим оружжям тілько? Ні. Чи нашою хитрістю тілько? Ні. Ми побідили нашим громадським ладом, нашою згодою і дружністю. Уважайте добре на се! Доки будете жити в громадськім порядку, дружно держатися купи, незломно стояти всі за одного, а один за всіх, доти ніяка ворожа сила не побідить вас. Але я знаю, браття, і чує се моя душа, що се не був остатній удар на нашу громадську твердиню, що за ним підуть інші і вкінці розіб'ють нашу громаду. Погані часи настануть для нашого народу. Відчужиться брат від брата, відмежиться син від батька, і почнуться великі свари і роздори по руській землі, і пожруть вони силу народу, а тоді попаде весь народ у неволю чужим і своїм наїзникам, і вони зроблять із нього покірного слугу своїх забагів і робу-чого вола. Але серед тих злиднів знов нагадає собі народ своє давнє громадство, і благо йому, коли скоро й живо нагадає собі його: се ощадить йому ціле море сліз і крови, цілі століття неволі. Але чи швидше, чи пізніше, він нагадає собі життя своїх предків і забажає йти їх слідом. Щаслив, кому судилося жити в ті дні! Се будуть гарні дні, дні весняні, дні відродження народного! Передавайте ж дітям і внукам своїм вісти про давнє життя і давні порядки. Нехай живе між ними тота пам'ять серед грядущих злиднів, так, як жива іскра не гасне в попелі. Прийде пора, іскра розгориться новим огнем
Сучасні патріотичні пісні. Святослав Вакарчук «Квіти мінних зон»
Квіти мінних зон: історія пісні
Квіти мінних зон: історія пісні
Лідер Океану Ельзи Святослав Вакарчук в ефірі телемарафону розповів, що пісня була написана ще кілька років тому і мала увійти до альбому, який гурт планував випустити у квітні 2022 року.
— Писав я її під час російсько-української війни, першої фази, не тої повномасштабної, яка почалась 24 лютого, але вже після того, як Росія вдерлась на Донбас і окупувала Крим, — розповів Вакарчук.
Він також зауважив, що пісня про Україну у стані війни та сотні військових, що повертаються з фронту додому, а потім знов рушають на війну.
— Про їх взаємодію з суспільством, посттравматичний синдром — з ним треба боротися.
Але коли трапилася повномасштабна агресія Росії 24 лютого, я зрозумів, що ця пісня набула нового змісту, тому що тепер практично кожен в Україні став добровольцем, мобілізованим.
А навіть якщо не пішов на фронт воювати, то так чи інакше війна його повністю змінила, — каже лідер ОЕ.
Хтось через війну розлучився з сім’єю, в когось бомба влучила у будинок, а хтось втратив роботу чи рідну людину. І якщо до 24 лютого ще залишалися серед українців ті, хто думав “це не про мене”, “це десь далеко на Сході”, то зараз таких людей не залишилось.
Усіх нас зачепила війна, — переконаний лідер гурту Океан Ельзи.
Квіти мінних зон: кліп
Основний герой кліпу — це бойовий пікап і хлопці та дівчата, які на ньому воюють. Але символізм, який вніс режисер у кліп, дуже важливий.
Головна мета кліпу — привернути увагу не тільки до самої війни, а й до потреби збирати кошти на автівки для наших бійців.
— Я сам регулярно їжджу на фронт, і кожного разу, коли я приїжджаю, бачу, що пікапи стали в якомусь сенсі, як боєкомплект. Вони використовуються, нищаться у бойових умовах чи просто в умовах дуже складної експлуатації, і їх потрібно дуже багато, і Starlink так само, — розповідає співак.
Тож кліп на цю пісню — це не просто відео, а своєрідний благодійний проект за назвою Дороги Перемоги. Його мета — збір коштів на пікапи для українських військових.
Тема. Патріотичні пісні літературного походження. Відображення в піснях героїчної боротьби українських січових стрільців. Богдан Лепкий «Журавлі». Автобіографічна основа пісні. Її жанрові особливості. Поетичний символ долі українських емігрантів. Популярність пісні серед січових стрільців.
Пісенні твори про боротьбу УПА за незалежність України. Олесь Бабій «Зродились ми великої години…». Славень ОУН-УПА, його патріотичний пафос.
Сучасні патріотичні пісні. Святослав Вакарчук «Квіти мінних зон»
Квіти мінних зон: історія пісні
Квіти мінних зон: історія пісні
Лідер
Океану Ельзи Святослав Вакарчук в ефірі телемарафону розповів,
що пісня була написана ще кілька років тому і мала увійти до альбому, який гурт
планував випустити у квітні 2022 року.
— Писав
я її під час російсько-української війни, першої фази, не тої повномасштабної,
яка почалась 24 лютого, але вже після того, як Росія вдерлась на Донбас і
окупувала Крим, — розповів Вакарчук.
Він також зауважив, що пісня про Україну у стані війни
та сотні військових, що повертаються з фронту додому, а потім знов рушають на
війну.
— Про їх взаємодію з суспільством,
посттравматичний синдром — з ним треба боротися.
Але коли трапилася повномасштабна агресія Росії 24
лютого, я зрозумів, що ця пісня набула нового змісту, тому що тепер практично
кожен в Україні став добровольцем, мобілізованим.
А навіть якщо не пішов на фронт воювати, то так чи
інакше війна його повністю змінила, — каже лідер ОЕ.
Хтось через війну розлучився з сім’єю, в когось бомба
влучила у будинок, а хтось втратив роботу чи рідну людину. І якщо до 24 лютого
ще залишалися серед українців ті, хто думав “це не про мене”, “це десь
далеко на Сході”, то зараз таких людей не залишилось.
Усіх нас зачепила війна, — переконаний лідер гурту
Океан Ельзи.
Квіти мінних зон: кліп
Основний герой кліпу — це бойовий пікап і хлопці та дівчата, які на ньому
воюють. Але символізм, який вніс режисер у кліп, дуже важливий.
Головна мета кліпу — привернути
увагу не тільки до самої війни, а й до потреби збирати кошти на автівки для
наших бійців.
— Я сам регулярно їжджу на фронт, і кожного разу, коли я приїжджаю,
бачу, що пікапи стали в якомусь сенсі, як боєкомплект. Вони використовуються,
нищаться у бойових умовах чи просто в умовах дуже складної експлуатації, і їх
потрібно дуже багато, і Starlink так само, — розповідає співак.
Тож кліп на цю пісню — це не просто відео, а своєрідний
благодійний проект за назвою Дороги Перемоги. Його мета — збір коштів
на пікапи для українських військових.
2023-2024 навчальний рік
СПИСОК
ЛІТЕРАТУРИ ДЛЯ ЧИТАННЯ ВЛІТКУ
І.
Карпенко-Карий «Сто тисяч" .
М.
Коцюбинський «Дорогою ціною».
Ніна
Бічуя «Шпага Славка Беркути».
Юрій
Винничук «Місце для дракона» .
Валентин
Чемерис «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання».
Гарних Вам
літніх канікул, цікавих книг і приємного читання!!!
Сімейна
форма навчання.
Контрольна робота з
теми "Ми-українці"
Виконати роботу за
посиланням: https://vseosvita.ua/go
Код : bur994
або перейдіть за
посиланням: https://vseosvita.ua/test/start/bur994
7.05.24
Тема. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Морально-етична проблематика
твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність
Добрий день, діти. Сьогодні
на уроці ми продовжимо з
вами розмову про повість
«Неймовірні пригоди Івана Сили», але зупинимося на проблематиці твору.
Поміркуймо!
- Чому
тренер Брякус заборонив Іванові тягати мішки на вокзалі, адже це також
фізичне навантаження?
- Чи
обов'язково здобувати перемогу? Можливо, головне — взяти участь?
- Чи
всі проблеми можна вирішити силою?
- Чи
були в Івана Сили справжні друзі? Кого ви можете назвати серед
них?
«Пригоди Івана Сили» — звичайна історія про
хлопця із незвичайними здібностями, який опиняється в типовій ситуації людини,
що приїхала підкорити столицю, а підкорила майже весь світ. Навіть не віриться,
що автор переказує реальні події із життя відомого уродженця селища Білки,
найсильнішої людини ХХ століття. До реальних героїв — Івана Фірцака, його
дружини — повітряної гімнастки, чемпіона-суперважковаговика Джона Джексона,
королеви Британії автор додав кумедних вигаданих персонажів: слідчого агента
Фіксу, обірванця Міху Голого. Письменник так майстерно змалював портрети й
характери своїх героїв, що, не знаючи справжньої історії українського богатиря,
ніколи не здогадаєшся, на кому саме відігралася авторська фантазія.
Цікаві факти з життя:
Іван виграв бій із японським борцем Токедзо,
чемпіоном з сумо, на 20 кг важчим:
міг спокійно рушити з місця хату;
пожалівши корову, сам запрігся у плуг і виорав
поле.
Проблематика твору
- Які ж проблеми порушує автор у повісті?
(Проблеми добра і зла, дружби, боротьби
із зажерливістю та брехливістю)
"Неймовірні пригоди Івана Сили" - казка
про життя реальної людини. Автор "Неймовірних пригод Івана Сили"
Олександр Гаврош наполягає на тому, що цей твір - дитяча казка."Неймовірні
пригоди Івана Сили", пропри казкову форму, - твір про реальне життя,
у якому поряд із благородством існує зажерливість і брехливість. О.Гавриш
відтворив історію незаслужено забутого українського силача, але все-таки це
художній твір, а тому в ньому діють придумані автором герої.
"Неймовірні
пригоди Івана Сили" - казка про життя реальної людини. Та пропри казкову
форму, - це твір про реальне життя, у якому поряд із благородством існує
зажерливість і брехливість.
Поміркуймо!
На прикладі яких
героїв твору ми можемо говорити про справжню дружбу? Свою думку підтвердьте
цитатами з твору.
Чи є у творі
любовна лінія? Розкажіть історію кохання Івана та Мілки.
Чи зустрічаємося ми
у творі з людською підступністю? Підтвердьте свої міркування цитатами з тексту.
«Неймовірні
пригоди Івана Сили» — це вже не біографічна книжка, а художній твір, у
головного героя якого є реальний прототип, але вони не є тотожними. Це вже
узагальнена історія про сильного хлопця з глибинки, який завдяки характеру й
природним здібностям став найсильнішою людиною світу. Тому в повісті всі
реальні імена змінені на кумедні, а обставини мають часом детективний, а
часом — дотепний характер.
Прототип—конкретна особа,факти
з життя або риси
характеру якої покладені в
основу образу персонажа.
Отже,прототипом
Івана Сили є реальний український силач Іван Фірцак(Кротон).
Домашнє завдання. Складіть таблицю «Добро і зло у творі».
ДОБРО |
ЗЛО |
|
|
Сімейна форма навчання.
17.04.24
Контрольна робота за творчістю Василя Симоненка,
Марини Павленко, Любові Пономаренко
Виконати роботу за посиланням : https://vseosvita.ua/go Код доступу: nmo210
або
перейдіть за
посиланням:
https://vseosvita.ua/test/start/nmo210
12.03.24
Тема. Марина Павленко. Основні
відомості про письменницю.
Сьогодні ви
ознайомитесь із життям та
творчістю сучасної української письменниці Марини Павленко.
Перегляньте
навчальне відео.
З кожною новою повістю М. Павленко розширюється
тематичне коло її творів, проте незмінними завжди залишаються увага та любов до
людини, співпереживання героїв і взаємодопомога. Маленька героїня повісті
«Русалонька із 7-В…» постійно намагається знайти відповідь на запитання: «Що
стоїть на перешкоді людському щастю? Навіщо казки з нещасливим закінченням?»
Шукаючи відповіді на ці питання, з нею трапляються неймовірні пригоди.
- Чи любите ви пригоди?
- Які пригодницькі твори українських і зарубіжних авторів ви знаєте?
- Яким, на вашу думку, має бути герой такого твору
Перегляньмо буктрейлер до її повісті «Русалонька із 7-В», щоб ті, хто читав, ще раз пережив неймовірні моменти, а
хто не читав – зацікавився і пішов до бібліотеки!
Опрацюйте матеріал
підручника на с.212
Сімейна форма навчання
27.02.24
Контрольна робота з теми «Творчість О.Стороженка, Б.Лепкого,
Л.Костенко»
КОНТРОЛЬНИЙ
ТВІР-РОЗДУМ
Поміркуйте!
Розгляньте таблицю «Вимоги щодо мовлення під час написання
творчої роботи»
Про роздум як тип мовлення.
Зразок творчої роботи на тему «Яким я уявляю людське
щастя».
Написати контрольний твір-роздум на одну із запропонованих тем.
13.02.24
Тема.
Ліна Костенко. Коротко про письменницю. «Дощ полив..». Уявне, фантастичне й реальне
в поезії
Діти, звичайна людина бачить усе навколо
очима, а поет дивиться на світ передусім серцем. Він бачить у повсякденному те,
чого не може осягнути проста земна істота. Тому в його світі оживають образи
природи: «голуб плаче», «яблуні дихають», а корови схожі на «квасольки». Тільки
та людина, яка любить природу, вміє спостерігати, фантазувати, бачити
незвичайне у звичайному, може написати справжні поетичні твори. Такою людиною є
Ліна Костенко. Для неї – «Поезія – це завжди неповторність, якийсь безсмертний
дотик до душі».
Перегляньте відео
про життя і творчість письменниці.
Бетховен
"Мелодія дощу"
Що це за
мелодія?
-
А що таке дощ?
-
Які асоціації викликає у вас дощ?
-
Чи приємно вам його чути? Чи можна назвати його музикою? Чому?
- Які звуки ви
щойно почули, що побачили на фото?
-
Сьогодні у нас з'явилась можливість поринути в чарівний світ природи,
побачити дощ очима та душею поетеси Ліни Костенко, пригадати свої емоції та
враження від цього явища. А допоможе нам у цьому вірш «Дощ полив».
Прослухайте поезію.
- Які відчуття викликав у вас вірш «Дощ полив…»?
- Чому лірична
героїня порівняла сад з парасолькою, а корів - з квасолькою? Невже тільки через
риму?
- Назвіть дієслова,
які використала Ліна Костенко у вірші.(полив, блищить, визбирує, струшується,
доганяє). Що вони позначають, передають? (Рух, динаміку, дію, життя).
Перегляньте
навчальне відео
Ліна Костенко нам
довела сьогодні, що природа – це казка, яку треба читати серцем. Тільки треба
частіше з нею говорити, чи «мовчати». І ми обов’язково почуємо і відчуємо її
думки, мову, душу.
Домашнє
завдання. Опрацювати матеріал
підручника на с.188. Виразно читати та аналізувати поезію Ліни Костенко «Дощ
полив»
24 січня
Тема. Олекса Стороженко. Оповідання "Скарб", морально-етичні проблеми твору. Скарб - узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання
Прочитайте оповідання "Скарб" (хто цього ще не зробив)
Сімейна форма навчання
Контрольна робота №3 з теми «Творчість М. Стельмаха,
Г.Тютюнника» (тести)
Виконати контрольну роботу за посиланням: join.naurok.ua
Код доступу 7326826
21.11.23
ТЕМА: М. Стельмах. Повість «Гуси-лебеді летять…». Єдність світу природи і світу дитячої
душі (у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях).
Перегляньте
навчальне відео
Поміркуйте!
- Як
Михайлик був зачарований весняною красою, зокрема польотом лебедів?
- Хто і яким чином допомагає Михайлику сприйняти
довкілля?
- Чому для хлопчика природа — це казка?
- Через що хлопчик полюбляє ліс, багато часу
перебуває в ньому?
- Чим пояснити те, що Михайлик сприймає природу, її
красу по-особливому, душею?
Гра «Так чи
ні?». Визначте
правильне твердження:
1)Чи мати (Ганна
Іванівна) навчила Михайлика любити роси, ранковий туман?
2) Лісовою
царівною для Михайлика є бабуся?
3) Дідусь Дем’ян
зробив для свого онука вітряка?
4) На думку діда
Дем’яна, найдорожчим для бідного чоловіка є земля, подружня вірність і пісня?
5) Хлопчик Михайлик
був зачарований зимовою красою?
6) Чи дійсно селяни
у повісті ставляться до землі, оранки, сівби, насіння й дерев як до живих?
7) Люба поважає
Михайлика через те, що він допомагає їй збирати в ліси гриби, ягоди, горіхи?
8) Михайлик був
зачаровувала весняна краса, зокрема політ гусей?
9) Михайликові хочеться побувати в краю, де тихі води та ясні зорі?
10)Михайлик,
не роздумуючи, зрізав гриби, бо ніколи на це не мав часу?
11)Михайлик дуже
любить ліс, багато часу перебуває в ньому?
Отже, світ природи
- це і чарівний світ слова, і чаруючий світ пісні, і світ дитячої душі, в якому
«…повіяла крилом заквітчана весна, і спалахнули різними кольорами ніжні квіти;
світ, у якому немає нічого зайвого, де кожен листок, кожна травинка, кожна
комаха, птах і звір живуть у злагоді з творцем», світ, який ми через свій
небажаний вплив на живу природу не повинні втратити.
Домашнє завдання : скласти цитатну характеристику до образу Михайлика.
24.10.23
Тема.
Урок виразного читання. Основні партитурні знаки. Складання партитури
вірша. Виразне читання поезій Т. Шевченка.
Відомо, що виразне, вдумливе, артистичне читання
поетичних творів сприяє кращому донесенню їх змісту, розкриває нові грані
творчості поезії. Добре, коли й декламатор сам отримує естетичне задоволення,
знає партитуру художнього тексту, володіє вмінням правильно обирати міміку,
жест. Сьогоднішній урок допоможе вам навчитися виразно читати поезії.
1.Опрацюйте пам’ятки «Як навчитися виразно читати віршові
твори» і «Пам’ятки декламатора».
Пам’ятка «Як навчитися виразно читати
віршові твори».
1. Вдумливо прочитай вірш.
2. З’ясуй лексичне значення не зрозумілих тобі слів.
3. За змістом та ідеєю твору визнач настрій, з яким
читатимеш твір.
4. У кожному рядку визнач (підкресли олівцем) слово,
на яке падає логічний наголос (слово, яке слід інтонаційно голосом виокремити,
бо воно найвагоміше в рядку чи реченні).
5. Познач олівцем паузи:
а) кома — ледь помітна пауза (позначка — /);
б) двокрапка й тире — помітна пауза (позначка — //).
в) крапка — явна пауза із інтонацією завершеності
(позначка — ///).
6. Ліворуч від кожного рядка постав стрілку, що
передає тон читання:
а) підвищення тону — стрілка вгору (↑);
б) зниження тону — стрілка вниз (↓);
в) рівний тон — горизонтальна стрілка (→).
7. Прочитай кілька разів вірш з дотриманням вимог
усіх позначок.
8. Читаючи вірш, уявляй картини, які виникають, і
запам’ятовуй їх послідовність.
9. Вивчивши вірш напам’ять, виразно прочитай його
своїм близьким і з’ясуй, що б вони побажали тобі для кращого прочитання твору.
Врахуй їхні побажання.
Пам’ятка декламатора
1. До читання напам’ять повтори про себе текст
вірша.
2. Перед тим як декламувати, займи зручну й
правильну позу (стань рівно, розправ плечі, набери потрібну кількість повітря).
Для впевненості на початку читання можеш дивитися періодично на двох- трьох
учнів, з якими товаришуєш (щоб відразу не знітитися), а згодом, оволодівши
ситуацією, слід розсіювати свою увагу по всьому класу.
3. Назви автора й твір, який читатимеш.
4. Читання вірша можеш супроводжувати жестами, проте
рухи рук мають бути стриманими, не втомлювати й відволікати слухача.
5. Не поспішай під час читання, набирай повітря рівними
частинами під час пауз.
6. Декламуючи, уявляй картини, які озвучуєш, і з
відповідним темпом і настроєм передавай їх.
7. Не варто занадто голосно читати вірш, оскільки
майстерність у читанні художнього твору визначається передусім темпом,
інтонацією, дотриманням пауз, настроєм, а також мімікою, жестами та ін.
2.
Розгляньте партитуру для виразного читання поезії «Заповіт» Т.Шевченка.
Домашнє
завдання .
Вивчити поезію «Заповіт»
Т.Шевченка напам’ять.
Сімейна форма навчання
11.10.23
Контрольна робота №1 з теми «Із пісенних скарбів. Творчість І. Франка»
Виконати завдання за посиланням.
vseosvita.ua/go введіть код: ngy969
або
перейдіть за посиланням:https://vseosvita.ua/test/start/ngy969
Архів дистанційного навчання 2019/2020
Немає коментарів:
Дописати коментар