2024 -2025 навчальний рік
Квіти мінних зон
https://znayshov.com/News/Details/suchasni_patriotychni_pisni_konspekt_ta_prezentatsiia_dlia_uroku
2023-2024
навчальний рік
СПИСОК
ЛІТЕРАТУРИ ДЛЯ ЧИТАННЯ ВЛІТКУ
І.
Карпенко-Карий «Сто тисяч" .
М.
Коцюбинський «Дорогою ціною».
Ніна
Бічуя «Шпага Славка Беркути».
Юрій
Винничук «Місце для дракона» .
Валентин
Чемерис «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання».
Гарних Вам
літніх канікул, цікавих книг і приємного читання!!!
Сімейна
форма навчання.
Контрольна робота з
теми "Ми-українці"
Виконати роботу за
посиланням: https://vseosvita.ua/go
Код : bur994
або перейдіть за посиланням: https://vseosvita.ua/test/start/bur994
Сімейна форма навчання.
17.04.24
Контрольна робота за творчістю Василя Симоненка,
Марини Павленко, Любові Пономаренко
Виконати роботу за посиланням : https://vseosvita.ua/go Код доступу: nmo210
або
перейдіть за
посиланням:
https://vseosvita.ua/test/start/nmo210
09.04.24
Тема. Любов Пономаренко «Гер
Переможений».Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності
Діти, життя дається один раз людині в цьому світі, і
воно безцінне. Спочатку у світ ми приходимо маленькими дітьми з чистою душею,
щирі, відкриті, безпосередні. Як говорить народна мудрість, «устами дітей
говорить істина». Це вже потім, коли людина стає старшою, вона чомусь
губить велич своєї душі в силу різних
життєвих обставин. Я сподіваюся, що ваші душі не заплямувала ще настільки
буденна реальність життя. Адже торкнемося ми нині одвічних життєвих проблем:
добра і зла, жорстокості та любові тощо.
Біографія Л.Пономаренко
1. Звідки
родом Л.Пономаренко?
2. Який
вищий навчальний заклад закінчила?
3. Ким
працювала?
4. Лауреатом
яких літературних премій була?
5. Де
друкувалися її твори?
Теорія літератури
Новела (від італ. novella — новина) — близька до оповідання жанрова форма,
яка відзначається чіткістю зображуваних подій, несподіваністю їх розвитку та
розв’язки. Тип малої форми оповіді, який виник в епоху Відродження;
характеризується динамічною інтригою та увагою до особистості героя, його
індивідуальної свідомості та вчинків. Новела — один із жанрів
епічного роду літератури.
Перегляньте буктрейлер до твору.
Домашнє
завдання. Прочитати новелу "Гер переможений"
12.03.24
Тема. Марина Павленко. Основні
відомості про письменницю.
Сьогодні ви
ознайомитесь із життям та
творчістю сучасної української письменниці Марини Павленко.
Перегляньте
навчальне відео.
З кожною новою повістю М. Павленко розширюється
тематичне коло її творів, проте незмінними завжди залишаються увага та любов до
людини, співпереживання героїв і взаємодопомога. Маленька героїня повісті
«Русалонька із 7-В…» постійно намагається знайти відповідь на запитання: «Що
стоїть на перешкоді людському щастю? Навіщо казки з нещасливим закінченням?»
Шукаючи відповіді на ці питання, з нею трапляються неймовірні пригоди.
- Чи любите ви пригоди?
- Які пригодницькі твори українських і зарубіжних авторів ви знаєте?
- Яким, на вашу думку, має бути герой такого твору
Перегляньмо буктрейлер до її повісті «Русалонька із 7-В», щоб ті, хто читав, ще раз пережив неймовірні моменти, а
хто не читав – зацікавився і пішов до бібліотеки!
Опрацюйте матеріал
підручника на с.212
Сімейна форма навчання.
27.02.24
Контрольна робота з теми «Творчість О.Стороженка, Б.Лепкого,
Л.Костенко»
КОНТРОЛЬНИЙ
ТВІР-РОЗДУМ
Поміркуйте!
Розгляньте таблицю «Вимоги щодо мовлення під час написання
творчої роботи»
Про роздум як тип мовлення.
Зразок творчої роботи на тему «Яким я уявляю людське
щастя».
Написати контрольний твір-роздум на одну з тем.
• «Яким я уявляю людське щастя».
13.02.24
Тема.
Ліна Костенко. Коротко про письменницю. «Дощ полив..». Уявне, фантастичне й реальне
в поезії
Діти, звичайна людина бачить усе навколо
очима, а поет дивиться на світ передусім серцем. Він бачить у повсякденному те,
чого не може осягнути проста земна істота. Тому в його світі оживають образи
природи: «голуб плаче», «яблуні дихають», а корови схожі на «квасольки». Тільки
та людина, яка любить природу, вміє спостерігати, фантазувати, бачити
незвичайне у звичайному, може написати справжні поетичні твори. Такою людиною є
Ліна Костенко. Для неї – «Поезія – це завжди неповторність, якийсь безсмертний
дотик до душі».
Перегляньте відео
про життя і творчість письменниці.
Бетховен
"Мелодія дощу"
Що це за
мелодія?
-
А що таке дощ?
-
Які асоціації викликає у вас дощ?
-
Чи приємно вам його чути? Чи можна назвати його музикою? Чому?
- Які звуки ви
щойно почули, що побачили на фото?
-
Сьогодні у нас з'явилась можливість поринути в чарівний світ природи,
побачити дощ очима та душею поетеси Ліни Костенко, пригадати свої емоції та
враження від цього явища. А допоможе нам у цьому вірш «Дощ полив».
Прослухайте поезію.
- Які відчуття викликав у вас вірш «Дощ полив…»?
- Чому лірична
героїня порівняла сад з парасолькою, а корів - з квасолькою? Невже тільки через
риму?
- Назвіть дієслова,
які використала Ліна Костенко у вірші.(полив, блищить, визбирує, струшується,
доганяє). Що вони позначають, передають? (Рух, динаміку, дію, життя).
Перегляньте
навчальне відео
Ліна Костенко нам
довела сьогодні, що природа – це казка, яку треба читати серцем. Тільки треба
частіше з нею говорити, чи «мовчати». І ми обов’язково почуємо і відчуємо її
думки, мову, душу.
Домашнє
завдання. Опрацювати матеріал
підручника на с.188. Виразно читати та аналізувати поезію Ліни Костенко «Дощ
полив»
23 січня
Тема. Олекса Стороженко. Оповідання "Скарб", морально-етичні проблеми твору. Скарб - узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання
Прочитайте оповідання "Скарб" (хто цього ще не зробив)
Контрольна робота №3 з теми «Творчість М. Стельмаха,
Г.Тютюнника» (тести)
Виконати контрольну роботу за посиланням: join.naurok.ua
Код доступу 5240696
21.11.23
ТЕМА: М. Стельмах. Повість «Гуси-лебеді летять…». Єдність світу природи і світу дитячої
душі (у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях).
Перегляньте
навчальне відео
Поміркуйте!
- Як
Михайлик був зачарований весняною красою, зокрема польотом лебедів?
- Хто і яким чином допомагає Михайлику сприйняти
довкілля?
- Чому для хлопчика природа — це казка?
- Через що хлопчик полюбляє ліс, багато часу
перебуває в ньому?
- Чим пояснити те, що Михайлик сприймає природу, її
красу по-особливому, душею?
Гра «Так чи
ні?». Визначте
правильне твердження:
1)Чи мати (Ганна
Іванівна) навчила Михайлика любити роси, ранковий туман?
2) Лісовою
царівною для Михайлика є бабуся?
3) Дідусь Дем’ян
зробив для свого онука вітряка?
4) На думку діда
Дем’яна, найдорожчим для бідного чоловіка є земля, подружня вірність і пісня?
5) Хлопчик Михайлик
був зачарований зимовою красою?
6) Чи дійсно селяни
у повісті ставляться до землі, оранки, сівби, насіння й дерев як до живих?
7) Люба поважає
Михайлика через те, що він допомагає їй збирати в ліси гриби, ягоди, горіхи?
8) Михайлик був
зачаровувала весняна краса, зокрема політ гусей?
9) Михайликові хочеться побувати в краю, де тихі води та ясні зорі?
10)Михайлик,
не роздумуючи, зрізав гриби, бо ніколи на це не мав часу?
11)Михайлик дуже
любить ліс, багато часу перебуває в ньому?
Отже, світ природи
- це і чарівний світ слова, і чаруючий світ пісні, і світ дитячої душі, в якому
«…повіяла крилом заквітчана весна, і спалахнули різними кольорами ніжні квіти;
світ, у якому немає нічого зайвого, де кожен листок, кожна травинка, кожна
комаха, птах і звір живуть у злагоді з творцем», світ, який ми через свій
небажаний вплив на живу природу не повинні втратити.
Домашнє завдання :
скласти цитатну характеристику до образу Михайлика.
27.10.23
Тема. Урок виразного читання. Основні партитурні знаки. Складання партитури вірша. Виразне читання поезій Т. Шевченка.
Відомо, що виразне, вдумливе, артистичне читання поетичних творів сприяє кращому донесенню їх змісту, розкриває нові грані творчості поезії. Добре, коли й декламатор сам отримує естетичне задоволення, знає партитуру художнього тексту, володіє вмінням правильно обирати міміку, жест. Сьогоднішній урок допоможе вам навчитися виразно читати поезії.
1.Опрацюйте пам’ятки «Як навчитися виразно читати віршові твори» і «Пам’ятки декламатора».
Пам’ятка «Як навчитися виразно читати віршові твори».
1. Вдумливо прочитай вірш.
2. З’ясуй лексичне значення не зрозумілих тобі слів.
3. За змістом та ідеєю твору визнач настрій, з яким читатимеш твір.
4. У кожному рядку визнач (підкресли олівцем) слово, на яке падає логічний наголос (слово, яке слід інтонаційно голосом виокремити, бо воно найвагоміше в рядку чи реченні).
5. Познач олівцем паузи:
а) кома — ледь помітна пауза (позначка — /);
б) двокрапка й тире — помітна пауза (позначка — //).
в) крапка — явна пауза із інтонацією завершеності (позначка — ///).
6. Ліворуч від кожного рядка постав стрілку, що передає тон читання:
а) підвищення тону — стрілка вгору (↑);
б) зниження тону — стрілка вниз (↓);
в) рівний тон — горизонтальна стрілка (→).
7. Прочитай кілька разів вірш з дотриманням вимог усіх позначок.
8. Читаючи вірш, уявляй картини, які виникають, і запам’ятовуй їх послідовність.
9. Вивчивши вірш напам’ять, виразно прочитай його своїм близьким і з’ясуй, що б вони побажали тобі для кращого прочитання твору. Врахуй їхні побажання.
Пам’ятка декламатора
1. До читання напам’ять повтори про себе текст вірша.
2. Перед тим як декламувати, займи зручну й правильну позу (стань рівно, розправ плечі, набери потрібну кількість повітря). Для впевненості на початку читання можеш дивитися періодично на двох- трьох учнів, з якими товаришуєш (щоб відразу не знітитися), а згодом, оволодівши ситуацією, слід розсіювати свою увагу по всьому класу.
3. Назви автора й твір, який читатимеш.
4. Читання вірша можеш супроводжувати жестами, проте рухи рук мають бути стриманими, не втомлювати й відволікати слухача.
5. Не поспішай під час читання, набирай повітря рівними частинами під час пауз.
6. Декламуючи, уявляй картини, які озвучуєш, і з відповідним темпом і настроєм передавай їх.
7. Не варто занадто голосно читати вірш, оскільки майстерність у читанні художнього твору визначається передусім темпом, інтонацією, дотриманням пауз, настроєм, а також мімікою, жестами та ін.
2. Розгляньте партитуру для виразного читання поезії «Заповіт» Т.Шевченка.
Домашнє завдання .
Вивчити поезію «Заповіт» Т.Шевченка напам’ять.
Сімейна форма навчання.
12.10.23
Контрольна
робота №1 з теми «Із пісенних скарбів. Творчість І. Франка»
Виконати завдання за посиланням.
vseosvita.ua/go введіть код: ngy969
або
перейдіть за посиланням:https://vseosvita.ua/test/start/ngy969
1 вересня 2023 р.
Тетяна Василівна запрошує вас на заплановану конференцію : Zoom.
Час: 10.30
Ідентифікатор
конференції : 274 001
8072 Код доступу: 5555
Немає коментарів:
Дописати коментар