Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

4-А клас Виховна година

08.12.2022
Тема: "Знай права, виконуй обов'язки"
Виховна година.
Мета: систематизувати та розширити знання учнів про документи, що гарантують права дитини, закріпити знання учнів про права, які їм гарантує ООН та стимулювати виконувати обов’язки, які покладені на дітей шкільного віку; розвивати зв’язне мовлення, критичне мислення, через вміння аналізувати ситуації, висловлювати свою думку; виховувати людські чесноти і сприяти подоланню власних недоліків.

    В ході виховної години учні усвідомили, що потрібно дотримуватись та виконувати  обов'язки, запам'ятали права, які розглядали та вивчали. Прийшли до висновку, що також як і дорослі несуть відповідальність. 


11.11.2022
Тема: "Де б не був-додому серце лине"
Інтегрований захід. Урок-подорож
Мета: виховувати любов до рідної мови, прагнення вивчати популяризаторів українського слова, збагачувати, шанувати, зберігати її.
    В ході заходу учні ознайомилися з виникненням писемності; спостерігали за красою і  багатством  рідної  мови. Прийшли до висновку,  що  рідна  мова— це  духовна  святиня,  найбільший  і  найдорожчий  наш  скарб та виявили бажання розмовляти рідною мовою.








14.10.2022
Тема: "День захисників і захисниць України". 
Година спілкування.
Мета: ознайомити учнів з історією сучасного державного свята – Дня захисника України та його народними витоками, прислів’ями і приказками про Україну, прищеплювати учням любов до Батьківщини, української культури, виховувати патріотично свідомих громадян, виховувати в учнів повагу до Вітчизни і людей, які її захищають, розвивати самостійність, уміння працювати в групах, формулювати і висловлювати власну думку, толерантно сприймати думки оточуючих.


Роботи учнів 4-А класу:








31.05
          Доброго дня! Поговоримо про безпеку під час літніх канікул?

1. Переглянь уважно відео. У ньому пояснення як бути у ситуаціях, які можуть виникнути, коли поряд немає дорослих





09.05
 9  травня в Європейському союзі та інших країнах континенту святкують День Європи, яке є символом ЄС і  відзначенням миру та єдності на континенті.
Чому в Європі відзначають таке свято? 

       Чому  це важливо?
 
    Чому в Україні відзначають   День Європи? 

1. Переглянь відео "Мої європейські цінності"

2. Народи Європи, засновуючи між собою якомога більш тісний союз, вирішили спільно забезпечити мирне майбутнє, засноване на загальних цінностях:

1.                право на життя

2.                повага та захист честі й гідності

3.                право на недоторканність особистості

4.                заборона тортур та нелюдського або принизливого поводження або покарання

5.                заборона рабства та примусової праці

6.                право на свободу та безпеку

7.                повага до приватного та сімейного життя

8.                право на захист персональних даних

9.                право на шлюб та право на створення сім’ї

10.           право на свободу думки, совісті та релігії

11.           свобода вираження поглядів та свобода інформації

12.           право на свободу мирних зібрань та свободу об’єднань

13.           свобода мистецтва та науки

14.           право на освіту

15.           свобода вибору професії та право на працю

16.           свобода підприємництва

17.           право власності

18.           право на притулок

19.           захист у випадку переміщення, видворення або екстрадиції

20.           рівність перед законом

21.           недопущення дискримінації

22.           культурне, релігійне та мовне різноманіття

23.           рівноправність жінок та чоловіків

24.           права дитини на захист та турботу

25.           право людей похилого віку вести гідне та незалежне життя

26.           право людей з інвалідністю на професійну інтеграцію та участь у житті суспільства

27.           право на справедливі умови праці

28.           заборона дитячої праці та захист молоді на роботі

29.           соціальне забезпечення та соціальна допомога

30.           право на охорону здоров’я

31.           охорона навколишнього середовища

32.           право обирати та бути обраним/обраною

33.           свобода пересування та проживання

34.           право на ефективний засіб правового захисту та на справедливий судовий розгляд

35.           право на захист


3. Переглянь відео про те, як виник європейський союз:

4. Що для тебе було важливим та цікавим? Запиши у щоденник вражень свої думки. Прочитай їх своїм рідним.


Шановні учні! З метою формування теоретичної обізнаності та набуття додаткових спеціальних найпростіших навиків власного убезпечення, уміння надавати першу посильну домедичну допомогу протягом квітня-травня 2022 року в освітній процес закладів загального середнього освіти міста Кропивницького буде впроваджено інформаційно-теоретичний курс з практичними аспектом « Знай! Врятуй!». 

Заняття 6. "Травми. Порізи"
1. Подумай, що призводить до одержання травм? Які причини спричиняють порізи?
2. Як діяти у таких ситуаціях?
3. Понови свої знання переглянувши відео:
Обговорення 06.05 на онлайн занятті.




Заняття 5. "Носові кровотечі, садна".
1.Пригадай: Садно́ , екскоріація (лат. excoriatio, від corium — «дерма») — порушення цілісності шкірного покриву внаслідок травми чи розчухування.
2. Подумай чи пригадай. Коли з'являється носова кровотеча? Що спричиняє появі подряпин? Як діяти, коли станеться такий випадок?
3. Понови свої знання, переглянувши відео. Що нового ти довідався?
4. Запиши свої враження у щоденник.
Обговорення 29.04 під час онлайн заняття.


Заняття 4 . " Небезпека в Інтернеті"
1. Уважно переглянь відео.
2. Запишіть у " Щоденник вражень" основні правила безпечного користування Інтернетом.
Обговорення 22 квітня на онлайн-уроці

Заняття 3. Перегляньте відео. " Вибухонебезпечні предмети"
Обговорення на онлайн-уроці 15 квітня.




Заняття 2 Перегляньте відео " Увага ! Всім! Евакуація.
Обговорення 08 квітня на онлайн-уроці.


Заняття 1 Перегляньте відео "Вступ"
Обговорення 5 квітня на онлайн-уроці.
 

Пам'ятайте! Щоранку о 9.00 годині загальнонаціональна хвилина мовчання.



07.05 2021

День пам'яті та примирення



30.04.2021

Дидактична гра "Аварія"

   У наш цивілізований час людство залишається залежним від явищ, які іноді мають катастрофічний характер. Це небезпека повсякденної життя.

До надзвичайних ситуацій, крім тих, що виникають внаслідок природних явищ, належати ситуації спричинені діяльністю людини. Це аварії на підприємствах, на транспорті, у житлових секторах.

– Що таке аварія?

- Хто з вас бачив аварії? Розкажіть.

Аварія – це пошкодження механізму діючих машин, вихід з ладу заводів, підприємств.

Катастрофа – це аварії, що призвели до значних людських жертв.

- Пригадайте, про які катастрофи ви слухали по радіо, дивувалися по телебаченню.

Аварії можуть виникати через недотримання людьми правил безпеки, а також через недостатню надійність техніки.

Наприклад, внаслідок порушення правил користування газом може статися вибух у житловому секторі. Через необережність мешканців у житлових будинках може статися витік газу з труб; протяги на кухні, википання води та ін. можуть призвести до вибуху газу.

Аварія може статися на транспорті внаслідок порушення Правил дорожнього руху, перевищення швидкості, перебування за кермом у стані алкогольного сп’яніння, несправності транспортного засобу. Може статися аварія і на залізничному транспорті. За рік в Україні внаслідок аварій на залізничних дорогах гине в середньому 20 – 30 осіб.

Через технічні несправності може статися аварія чи інша надзвичайна ситуація в автобусі, тролейбусі, трамваї. Аварія літака може трапитися під час зльоту чи посадки. Можуть бути аварії і на водному транспорті.

 

Аварії на підприємствах і їх вплив на умови життя людини

Сучасні заводи і фабрики нагромаджують багато складного оснащення. На жаль часто використовують отруйні речовини.

Нагромадження, наприклад, парів лако–фарбових речовин може спричинити вибух. Внаслідок вибуху руйнується завод, гинуть люди, пошкоджуються будівлі, що знаходяться поруч. Виникає пожежа, яку важко погасити впродовж кількох днів.

Вибухи і пожежі виникають там, де збирається виробничий пил, який разом із повітрям утворює вибухонебезпечні суміші. У разі порушення техніки безпеки вибухи можуть статися на деревообробних, борошномельних, ткацьких, харчових підприємствах.

Пожежі можуть виникнути через пошкодження електропроводки, порушення режиму роботи і зберігання           опалювальних систем, ємкостей з легкозаймистими речовинами, на газонасосних станціях. Велика небезпека пожеж не лише у знищенні будівель і майна, але й у виділенні токсичних продуктів, найчастіше димів. Особливо небезпечним є горіння полістеролу, поліетилену, інших пластмас.

На підприємствах хімічної, нафтопереробної, целюлозної, м'ясо–молочної, харчової, текстильної промисловості широко використовуються сильнодіючі отруйні речовини. Їх викиди під час аварій можуть призвести до катастрофічних наслідків. Вони швидко поширюються в навколишньому середовищі, вражають слизову оболонку і внутрішні органи людини, шкіру.

Є виробництва, на яких вибухи й пожежі призводять до зараження навколишнього середовища радіоактивними речовинами. Наприклад, Чорнобильської АЕС та ін.

   Але коли скоїться аварія, то треба діяти так, щоб захистити себе і домівку. Для цього треба знати:

· які промислові підприємства є у твоєму місті, поблизу твого міста;

· що на них виробляють, чи не забруднює підприємство шкідливими речовинами довкілля;

· у якому напрямі переважно дмуть вітри там, де ти живеш (розгляд ілюстрацій)

 

 Правила поведінки під час аварії на місцевому підприємстві.

Кожен школяр повинен вміти діяти в умовах радіоактивного або хімічного зараження, що сталися на підприємстві мікрорайону, де проживає учень. Про загрозу надзвичайної ситуації по телебаченню та місцевому радіомовленню штаб ЦО. Для того, щоб населення своєчасно ввімкнуло засоби інформації, на підприємствах та в установах існує система сигналізації (сирени, гудки, ревуни). Сигнал сирени означає: «Увага всім!». Почувши такий сигнал, слід терміново ввімкнути радіо чи телевізор, щоб дізнатися про текст повідомлення і розпорядження начальника штабу ЦО. Наприклад, про небезпеку хімічного зараження подається сигнал «Хімічна тривога». Текст сигналу такий: «Громадяни! Увага! Увага! Говорить штаб цивільної оборони. Хімічна тривога. Одягніть засоби індивідуального захисту, сховайтеся в укриття; стежте за нашим повідомленням».

   Проте, якщо укриття немає, слід залишитися вдома, в школі, там, де ви почули повідомлення. Для того, щоб СДОР не проникала в приміщення, позачиняти вікна, ущільнити їх ватою чи тканиною.

 

 Розгляд засобів індивідуального захисту (ватно-марлева пов'язка, медична маска, респіратор) 

 Правила поведінки під час евакуації

У випадках надзвичайних ситуацій може здійснюватись евакуація населення.

Евакуація – це організований вихід (вивіз) населення з місць і районів аварії, катастрофи в заміську зону для проживання до особливого розпорядження.

Під час евакуації учнів вивозить або виводить один із батьків чи опікунів. У разі тимчасової евакуації (коли потрібно залишити приміщення, місцевість на короткий час, необхідний для ліквідації наслідків) вони можуть евакуюватися в складі всієї школи.

Навчальна гра "Евакуація"

- Уявіть собі, що ви дізналися про евакуацію. Що ви маєте терміново зробити?

   - Складіть до рюкзака речі, які необхідно взяти з собою у разі евакуації. 




23.04. 2021

Чорнобиль не має минулого часу.


23.04 2021

Якщо ви розбили градусника.







16.04. 2021

Поведінка у надзвичайних ситуаціях.








31  березня 2021 року

Тема: Правила безпечної поведінки під час весняних канікул.

Любі діти!

Перегляньте відео: 

- Чи запам'ятали ви правила?
Зараз ми перевіримо.
Візьміть аркуш паперу і фломастер улюбленого кольору і створіть пам'ятку на весняні канікули за переглянутим відео.
А коли пам'ятка буде створена, 
помістіть її на видне місце та не забувайте перечитувати  щодня.








29.01

 Здоров'я - найцінніший скарб.

Перегляньте відео за посиланням:

Виховна година           

 Тема     «Здоров’я – найцінніший скарб                

 Мета :  формувати уяву про здоров’я та здоровий спосіб життя;

допомогти усвідомити дітям, що здоров’я – це великий дар, не тільки для людини, а й для всього суспільства, сім’я – осередок збереження та зміцнення здоров’я, вміння піклуватися про всіх членів сім’ї;

 вчити учнів самостійно здобувати знання,

  розвивати вміння презентувати результати особистої та спільної діяльності;                виховувати бажання підтримувати традиції здорового способу життя

                                          Хід заходу

- У давнину казали: «Здоров’я – це нічого, але все без здоров’я – ніщо.

- Вітаючись, ми , зазвичай, кажемо: «Здраствуйте!», «Доброго здоров’я!».

Таким чином ми бажаємо одне одному здоров’я.

Доброго здоров’я діти,доброго вам дня

Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня

Хай сміється мирне небо і дивує світ

А земля нехай дарує вам барвистий цвіт

Бо здоров’я ,любі діти,в світі головне

А здоровий і веселий – щастя не мине.

              Запам’ятайте, любі діти!

              Здоров’я бережіть доки малі.

              І мудрими ідіть по цій землі.

              Хай кожен з вас запам’ятає:

              Без здоров’я – щастя не буває!

    - Діти, уявіть собі, що ви заблукали в густому непрохідному лісі. І ось перед вами з’явилось три дороги, кожна може вивести з лісу за певних умов.

      Першою дорогою підеш — багатство знайдеш, а здоров’я втратиш.

      Другою дорогою підеш — половину багатства знайдеш, а половину здоров’я в   втратиш.

       Третьою дорогою підеш — багатства не знайдеш, проте здоров’я збережеш.

   - Зробіть свій вибір. Обґрунтуйте свою думку.

Висновок. Найкраще піти третьою дорогою, оскільки здоров’я — головне багатство людини.

    3.  Асоціативний кущ

- Діти, а що означає бути здоровим? Яку людину можна назвати здоровою?

(Бути здоровим - значить бути веселим, життєрадісним, з надією зустрічати новий день, відчувати себе по-справжньому щасливим, нічого не болить, добре працює, вчиться, грає в різні ігри …)

        Сьогодні ми спробуємо з'ясувати:

- Чи можна надалі уникати захворювань?

- Що для цього потрібно робити ?

- Як зберегти здоров’я, дотримуючись правил культури поведінки?

- Чому треба захищатися від «шкідливих звичок»?

Саме про це ми будемо вести розмову. Щоб зберегти здоров’я  змалку…

1.Бесіда.

Що , на вашу думку, означає слово ,,поведінка’’?

 (Гарно поводитися, завжди виконувати правила, що існують у школі, громадських місцях, транспорті, не ображати нікого).

          Поведінка – це правила поводження людини в певних ситуаціях.

          Здоров’я – це стан фізичної та духовної рівноваги, відсутність хвороб.

- Чи можна пов’язати між собою ці два поняття:  ,,поведінка’’ і ,,здоров’я’’?

 (Так. Від того, як людина виконує правила культури поведінки, залежить її здоров’я).

         - Найціннішим для кожної людини є її здоров’я.

Купити здоров’я неможливо, тому його потрібно зберігати й зміцнювати.

1.  Режим дня. Під час уроків ви засвоїли це  поняття  .

    - Отже здоров’я залежить від режиму дня,поведінки та нашого ставлення один до одного, до своїх рідних, оточуючих.

      Висновок. Здоров’я буде добре й збережене тоді, коли людина гарно поводиться. Їй приємно, що до неї ставляться добре товариші, рідні й у неї є багато друзів.

2. Раціональне харчування - є важливим чинником збереження здоров’я .

      Важливо їсти не тільки вдосталь, а й правильно. Наш організм повинен отримувати різноманітну їжу, насичену білками , жирами, вуглеводами, а також вітамінами і мінеральними речовинами.

а) Бесіда про вітаміни

         Осінь , літо і весна багаті на фрукти та овочі, які потрібно споживати. У них є багато корисних для організму речовин, особливо вітамінів.

Так як під час гарячої обробки вітаміни розкладаються фрукти і овочі краще їсти сирими. Але їх треба добре мити, щоб запобігти кишковим захворюванням.

Вітаміни потрібні для росту і розвитку організму, а якщо їх не вистачає, людина тяжко хворіє.

 

    Вітамін А. 

 « А» - собі не знає мір   

Не існував б без нього зір

Міститься у яйцях,нирках

В персику і рибі жирній

    Вітамін В.  

 На полях,і на городі   

«В» допомагає вроді

Для праці м’язів і краси

Іж молю сочки морські.

    Вітамін С.  

 «С» - примхливий вітамін  

Не любить кулінарів він,

Бо при їх обробленні

Йде він до роздроблення.

   б) Гра «Корисно - шкідливо»

   Якщо це корисно кажемо- «Тік так,це так», а якщо ні - «Тік так,це не так»

1. Можна переїдати. –

2. Їсти треба 1 раз на день. -

3. Під час вживання їжі можна відволікатися . –

4. Їжа повинна бути різноманітною .+

5. Їсти треба швидко, не пережовуючи їжу . –

6. Сіль потрібна людині у великій кількості. –

      3. Шкідливі звички!

Нам потрібно з'ясувати ,що таке звичка? Коли людина виконує якісь дії постійно, підсвідомо у неї виникає бажання або необхідність робити їх знову і знову – це і є звичка.

Давайте пригадаємо які бувають звички? Шкідливі і корисні.

Найбільшу шкоду організму людини приносять такі звички: алкоголь, куріння, наркотики, токсикоманія.

         а) Легенда про тютюн        

Летів якось чорт. Та кудись задивився

Й на вербу суху животом настромився.

Помер. Може, правда, а може брехня –

Посипалася з чорта того порохня.

Ішли мужики. Порохню найшли:

Вони недалечко там поле орали.

Кишені діряві були, як на зло,

Тож, чортове зілля повсюди зійшло.

Понюхали – листя духмяним здалося.

Комусь до смаку воно дуже прийшлося.

«Ти ба!» - мовив хтось, і від цього «ти ба»

З’явилася назва у зілля – ТАБАК.

Багато з тих пір табаку розвелося.

Пізніше курити його повелося.

А хтось, кажуть, сплюнув і вигукнув: «Тю!»

З’явилась у зілля ще й назва «ТЮТЮН»

       Є ще інші шкідливі звички.Назвіть їх (дивитися довго телевізор, грати в комп’ютерні ігри, на мобільних телефонах, гризти нігті, читати лежачи та інші).

           Висновки.

-- Мати або не мати шкідливої звички - справа особиста. Але якщо ви хочете гордо заявити про себе як про людину без шкідливих звичок, або якщо здоров'я вже не дозволяє ці самі звички, то ваш вибір - здоровий спосіб життя!

     -  Навчися казати ,,Ні’’!

З кожним роком ти стаєш самостійнішим та незалежним. Усе більше часу перебуваєш в компаніях однолітків або старших друзів. Можуть виникнути ситуації, коли можуть  тобі запропонують закурити цигарку, можливо, навіть з наркотичною травою, випити пива чи вина. Ти мусиш навчитися казати ,,Ні !

          V. Узагальнення матеріалу.

1.Рефлексія.

Кожна людина повинна берегти і зміцнювати своє здоров’я. Іграшку, книжку,

одяг можна купити за гроші, але здоров’я не купиш. Саме тому з раннього дитинства треба дотримуватися здорового способу життя.




22.01.2021р.

виховна година на тему:

"Україна - соборна країна"

 

Мета: виховання національної свідомості i людської гiдностi, відродження паросткiв духовностi, формування рис громадянина української держави; поглиблення знань про iсторичний факт злуки українського народу, його значення; пробудження iнтересу до поглибленого вивчення iсторiї та культурних надбань українського народу; виховання глибокої поваги та любовi до Батькiвщини.

Дорогі  учні! 22 січня ми відзначаємо велике свято – День Соборності України, свято рідного краю, свято  нашої держави.

 Ми пишаємося, що  ми – українці, а наша Вітчизна —  Україна.

Народилась Україна Нова,

Небувала, чиста, як дитя,

Україна Зоряної Мови,

Україна Божого Буття!

Україна казки і кохання.

Та Держава, де щезає тлінь.

Україна творчого повстання

Для усіх безсмертних поколінь.

Нехай же лине добре слово,

Звучить так щиро і вагомо

Про нашу неньку-Україну,

Найкращу, дорогу, єдину!

 Перегляньте відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=DrmTlGphk9I

Україна... Скільки у цьому слові любові, тепла, ніжності. Україна – це безкраї простори, мальовнича природа, золоті ниви пшениці, ліси, моря, та ріки. Україна – це квітучі сади, стежина до хати, шепіт вітру і шелест дощу, спів птахів і рожева мальва під вікном. Україна – це росяні світанки, зоряне небо. Краса нашого краю вражає, захоплює, чарує. 

- Давайте складемо тематичну «павутинку» до слова Батьківщина. І до слова Україна.

Батьківщина – найдорожча, найкраща, наймиліша, найсвітліша, найрідніша

Україна – суверенна, демократична, незалежна, соціальна, правова.

В цей день жителі України створюють "живий ланцюг" як символ єдності. 

 Перший «живий ланцюг» створили 22 січня 1990 року від Львова до Києва.

Тож давайте і ми з вами створимо символічний ланцюг єдності: візьміться за руки всі члени вашої родини і побажайте один одному всього найкращого.

(використовувала інтернет-джерела)


Бесіда.

Тема: Обережно! Ожеледиця!

Перегляньте відео:

https://www.youtube.com/watch?v=36KUCxPbx2Q та створіть разом з батьками 

пам'ятку "Як поводити себе під час ожеледиці."




15.01.2021р.


виховна година на тему:


 "Права та обов'язки дітей"

Країн на світі є чимало —

Великі, дружні і малі.

 Ми ж вирушаємо у Право —

Країну мрій людей всіх на Землі.

Хоч не знайдеш її на карті.

 Вона порадник добрий у житті.

Дає знання громадянина

Заради спільної мети:

Щоб розквітала ненькаУкраїна —

 Велика, рідна, мила Батьківщина.

-Що таке права дитини?

Права – забезпечені законом можливості мати, користуватися й розпоряджатися соціальними благами й цінностями, користуватися основними свободами у встановлених законом межах.

 Школярику! Права дитини

Ти мусиш вивчити сумлінно.

Це так потрібно, так важливо

Напевно знати в наші дні:

Коли з тобою справедливо

Вчиняють, а коли і ні.

Права необхідно знати,

Щоб вміти себе захищати

В біду не потрапляти

Та закони країни знати.

За правилами треба жити –

Бо ми живемо між людьми.

Все треба правильно робити,

Щоб бути гарними дітьми.

 

- Ти заходиш до школи – і перед тобою на стіні правила поведінки учнів. Сідаєш у трамвай, автобус, тролейбус – перед тобою правила користування міським транспортом.

- Заходиш у кінотеатр – і тут свої правила, яких повинні дотримуватись глядачі. Навіть на пляжі є свої правила поведінки.

- Коли ти йдеш вулицею, ти – пішохід і зобов’язаний виконувати Правила дорожнього руху.

- Але є такі правила, що обов’язкові для всіх громадян країни. Це такі правила, що встановлюють порядок у всій державі, обов’язки кожного громадянина та його права. Такі правила називаються державними законами. Головний закон держави – Конституція.

- Ця невеличка книжечка містить статті, в яких сформульовані права і обов’язки громадянУкраїни. Була вона прийнята 28 червня 1996 р. Верховною Радою України.

- Закони держави повинні захищати людину, її права. Таких прав дуже багато: на життя, житло, харчування, медичну допомогу, знання, відпочинок.

- Крім прав, у громадян є обов’язки перед  Вітчизною, своїм народом, іншими людьми, перед своїми рідними і близькими. В Конституції записані такі обов’язки: піклуватися батькам про дітей, а дорослим дітям – про непрацездатних батьків, захищати Вітчизну, охороняти природу, сплачувати податки.

- Діти мають особливе право на піклування і допомогу з боку держави. Але, на жаль, життя, здоров’я, навчання, щастя дітей усього світу недостатньо захищені. Сьогодні у світі 250 млн. дітей живуть за рахунок важкої праці, жебрацтва, пограбувань, 30 млн. не можуть навчатися, 5 млн. щороку  помирають від хвороб, поширюється торгівля дітьми.

 

В Декларації говориться про людей взагалі – і жодного слова про дітей. Саме тому в 1989 році ООН прийняла окремий документ під назвою «Конвенція про права дитини». Конвенція – це міжнародна угода. В ній держави беруть зобов’язання дотримуватись прав кожної дитини. Цей особливий документ було ратифіковано 191 країноюсвіту. І наша держава підписалась під цим документом, а це значить – пообіцяла піклуватись про своїх маленьких громадян. Конвенція ООН про права дитини набула чинності в Україні з 27 вересня 1991 року і з цього часу є частиною національного законодавства. Конвенція ООН про права дитини містить 54 статті, я яких описано 40 прав, які має дитина.

 - Пригадайте, які права має кожна дитина в нашій країні.

Перегляньте відео за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=BWUxZk-hqq0

- Окрім прав, діти мають і обов’язки. Деякі з них обов’язково тісно пов’язані з правами. Діти зобов’язані дотримуватися законів та правил, які існують у суспільстві:

-          щоденно ходити до школи

-          на уроки не спізнюватись ніколи

-          вчитися старанно

-          поводитись бездоганно

-          і виконувати вправно всі дорученняс вої

-          завжди іграшки складати

-          у кімнаті прибирати

-          за кімнатними рослинами теж потрохи доглядати

-          і батькам своїм, звичайно, допомогти не забувати.

Головний обов’язок – поважати права інших!

 

Перегляньте відеоролик: https://www.youtube.com/watch?v=794A6FclYN4

 і дайте відповідь на запитання:

- Чи все правильно назвали дітки?

Гра «Додай слово»

         Як прокинувся – вставай. Ти до школи …( поспішай)

         Але й тут не поспішай. Подивись, спочатку, чи нічого не забув, чи в портфелі все …. ( в порядку)

         В школі, в класі не брудни, сміття бачиш …( підніми)

         Не носи в портфелі жуйки, крейду, яблука, кнопки, цвяхи, сірники. А носи …( носовички)

         Будь охайним завжди сам, уникай дірок і … ( плям)

         Вдома близьким не груби. Менших захищай і … ( люби).

 (Використовувала інтернет-джерела.)


 

 Бесіда.

Тема: Що означає бути справедливим?
Прочитайте притчу:
ПРИТЧА ПРО ЦАРЯ СОЛОМОНА (3 ТРЕТЬОЇ КНИГИ ЦАРСТВ)
   Невдовзі після того як Соломон став царем, прийшли до нього на суд дві жінки. Вони жили в однім домі, і в кожної було по немовляті. Одна з них уві сні  випадково задавила своє немовля і підклала його іншій жінці, а в тієї взяла собі. Вранці жінки стали сперечатися: «Жива дитина моя, а мертва твоя», - казала кожна. Так сперечалися вони і перед царем. 
  Вислухавши їх, Соломон наказав: «Принесіть меч». І принесли меч цареві. Соломон сказав: «Розрубайте живу дитину навпіл і віддайте половину одній і половину іншій». Одна з жінок при цих словах вигукнула: «Віддайте їй дитину, але не вбивайте її!». Інша ж, навпаки, казала: «Рубайте, хай не дістанеться не мені, не їй». Тоді Соломон сказав: «Не вбивайте дитини, а віддайте її першій жінці: вона її мати».
Поміркуйте над ситуаціями, коли почувалися скривдженими самі або спостерігали, як кривдили інших.
- Погодьмося, що справедливо ставитися до інших досить складно: адже з позицій моралі ми перші маємо вибачити іншій людині, навіть якщо кривда проти нас з її боку була очевидною. Не чинімо іншим того, чого не бажаємо собі, будьмо добрими й милосердними до інших, любімо їх - і лише тоді ми зможемо бути справедливими. Зрозуміло, що досягти цього у відносинах з іншими непросто. Адже ми зазвичай спочатку хочемо, щоб справедливими були до нас, а вже тоді самі ладні відповідати справедливістю на справедливість. Натомість з позицій моралі все добро (любов, милосердя, справедливість) має ініціювати сама людина. Саме цього навчає золоте правило моралі.
   «Тож досягти справедливості у відносинах між людьми майже неможливо? » - розчаровано спитає хтось із вас. Не впадайте у відчай! Насправді відчуття справедливості, яке передусім виявляється у спротиві будь-якій кривді, властивій кожному людині. 
   Пошукам правди й справедливості присвячено чи не найбільше творів у фольклорі та художній літературі. Згадайте казки, де на обидника-лиходія обов'язково падає кара. 
   Моральний досвід людства навчає, що для того, щоб бути справедливим, потрібно: по-перше, бути чесним, правдивим; по-друге, не зосереджуватися на власній вигоді, користі; 
по-третє, бути щирим; по-четверте, бути великодушним. 
   Сучасні філософи зауважують, що справедливість та великодушність - це дві сторони однієї медалі, тож одна цінність не може існувати без іншої.



Немає коментарів:

Дописати коментар