Мої любі учні! Запрошую вас приєднатися до зум уроку за посиланням:
Домашнє завдання. Виразно читати твори на ст. 57, 58 та відповідати на запитання.
Мої любі учні! Запрошую вас приєднатися до зум уроку за посиланням:
Домашнє завдання. Скласти план до казки "Біднякова ріпа (ст. 53-55) та переказувати казку за цим планом. Пригадати всі казки, які ми прочитали в розділі "Народна казка - скарбничка мудрості" та намалювати малюнок до однієї із них.
2022-2023 н. р.
Літературне читання
30 травня Доброго дня!
Тема: Підсумковий урок за рік.
29 травня Доброго дня!
Тема: Робота із дитячою хрестоматією.
Д.З. Прочитати твір за хрестоматією ст.178-185.переказувати.
26 травня Доброго дня!
Тема: Робота із дитячою хрестоматією. Читання віршів .
25 травня Доброго дня!
Тема: Урок позакласного читання. Улюблені твори українських письменників.
Д.З. Підготувати твір улюбленого письменника. Презентувати свою роботу.
23 травня Доброго дня!
Тема: Робота із дитячою хрестоматією. Опрацювання творів.
Д.З. Виразно читати вірш ст .148-153
22 травня Доброго дня!
Тема: Робота із дитячою хрестоматією. Вірші Олесі Мамчич.
Д.З. Вивчити вірш напам`ять ст.134
19 травня Доброго дня!
Тема:Наші літературні проєкти. Створення коміксів на основі прочитаних пригод. Продовження.
18 травня Доброго дня!
Тема :Наші літературні проєкти. Створення коміксів на основі прочитаних пригод.
Створити комікс ,презентувати роботу
16 травня Доброго дня!
Тема: Жульєтт Парашині-Дені та Олівер Дюпен. Банда піратів. Абордаж.
Прослухай твір.
Прочитати уривок твору " Абордаж" ст.167-168. Відповідати на запитання в підручнику усно
15 травня Доброго дня!
Тема: Дені та Олівер Дюпен. Банда піратів. Утеча злодія.
Посилання на урок
Topic: Літературне читання
Time: May 15, 2023 10:30 AM Helsinki
Join Zoom Meeting
https://us04web.zoom.us/j/78422722642?pwd=5eRPP2DzNH1aStQ3XRfRNqozTeRpQM.1
Meeting ID: 784 2272 2642
Passcode: 11111
Прочитати уривок твору "Утеча злодія " ст.165-166.Переказувати.
Прослухай твір.
12 травня Доброго дня!
Тема: Аналіз діагностувальної роботи. Жульєтт Парашині-Дені та Олівер Дюпен. Банда піратів. Шпигун
Прослухай твір.
Прочитай частину твору ст.164-165. Перекажи.
11 травня Доброго дня!
Тема: Діагностувальна робота: перевірка навички роботи з літературним твором «Хлопчик ,який хотів стати метеликом».( За Анатолієм Михайленком )
Виконати діагностувальну роботу . Прочитати твір. Виконати завдання. Надіслати фото на вайбер.
Діагностувальна робота: перевірка навички роботи з літературним твором
ХЛОПЧИК, ЯКИЙ ХОТІВ БУТИ МЕТЕЛИКОМ
Ми сиділи з Олежком у траві над озером. Світило сонце. Над травою літав барвистий метелик. Ось він сів на пухнасту рожеву квітку конюшини… і раптом зник, ніби розтанув.
— Хочу бути метеликом, — раптом сказав Олежко.— У метелика жодних турбот, літай собі, бався.
— Що ж, тільки зажмур очі — і полетиш,— сказав я.
— Справді?
— Ти ще й не віриш?..
І вже Олежко став метеликом і причаївся на квітці. На повні груди вдихав її запах і всміхався від щастя.
Несподівано рвучкий вітер гойднув квітку так, що Олежко ледве на ній втримався. Але то був не вітер. Один, потім другий птах шугнув униз, намагаючись уполювати метелика. Олежко пурхнув під листок лопуха. Тієї ж миті пташиний дзьоб клацнув над його головою. Довго роздумував незвичайний метелик. А потім сказав:
— Не хочу бути метеликом, краще - птахом.
— Що ж, можеш летіти,— сказав я.— Тільки зажмур очі.
І справді, Олежко став птахом. Налітавшись вволю, він спустився на галявину біля озера і почав ганятися за метеликом. Але тут згадав, як сам недавно милувався ним, і облишив полювання. «Добре, що я знаю: цього метелика чіпати не слід,— подумав він.— А коли б не знав?..» Краще полетіти на бабусине подвір’я.
На подвір’ї горобці насторожено поглядали на Олежка, очевидно, не бажали ділитися з ним гостинцями. «Гаразд, почекаю, доки вони наїдяться», - вирішив Олежко. Він заховався за стовбур старого горіха і розслабив крила.
Непомітно Олежко задрімав. Снилося йому, що хтось нечутно ступає по опалому листі м’якими лапами. Олежко миттю розплющив очі і побачив писок сусідського кота Кузі. Сонько ледве встиг випурхнути з-під його пазурів.
— Ні,— сказав Олежко.— Краще бути котом…
— Що ж, ти тільки зажмур очі,— сказав я.
Олежко й сам не помітив, коли перекинувся на кота. І тут він відчув, що хтось обережно підкрадається до нього. Олежко метнувся з місця, немов сіра блискавка. Під горіхом сидів пес Пірат і хижим оком стежив за котом-Олежком. І захотілося моєму товаришеві стати Піратом. Я сказав:
— Ти тільки зажмур очі.
Та Олежко раптом відмовився і знову став хлопчиком. Що від того зміниться? Адже й Пірат боїться корови Лиски. Але ж і Лиска когось боїться. У всіх є свої клопоти, але найбільше — в людини. Бо вона мусить знати і мову барвистого метелика, і мову Кузі, і Пірата. І всіх-всіх своїх сусідів на землі.
— Найкраще бути звичайним хлопчиком,— серйозно сказав Олежко.
— Бо тільки людина може захистити від кривди,- додав я.
За Анатолієм Михайленком (389 слів)
Виконай завдання (завдання 1-4 по 1б., завдання 5-8 по 2 б. Всього – 12б.)
1. Визнач жанр твору
А легенда
Б казка
В оповідання
2. Казка – це:
А невеликий за розміром розповідний художній твір про одну чи кілька подій
у житті людей, тварин.
Б народний або літературний твір про вигадані, часто фантастичні події.
В поетичний твір, поділений на рядки, які римуються.
3. Яку з ознак дружби демонструє оповідач?
А справжні друзі порадять, як здійснити мрію
Б справжні друзі завжди готові прийти на допомогу
В справжні друзі не нав’язливі
4. Продовж речення. Чи згодний (-а) ти з такою думкою?
У всіх є свої клопоти, __________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
5. Яке прислів’я найточніше виражає пригоди Олежка?
А Без біди друга не пізнаєш
Б Який порядок у себе заведеш, таке й життя поведеш.
В Вірний приятель — то найбільший скарб
6. Розташуй пункти плану твору в правильній послідовності.
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
|
6 |
|
А Найкраще бути людиною.
Б Відпочинок біля озера.
В Пригода Олежка - птаха.
Г Несподіване бажання Олежка.
Ґ Хиже око Пірата.
Д. Хлопчик – метелик врятувався від птахів.
7. Чи захотів Олежко перетворитися на Пірата? Чому?
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
8. Чи хотів би ти стати кимось чи чимось іншим? Поясни свою думку (4-5 речень).
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9 травня Доброго дня!
Тема: Жульєтт Парашині-Дені та Олівер Дюпен. Банда піратів. Полювання за скарбами.
Прослухати твір
Прочитати ст.162-163,переказувати,відповідати на запитання.
8 травня Доброго дня!
Тема: Жульєтт Парашині-Дені та Олівер Дюпен. Банда піратів. Пляшка в морі.
Опрацюйте по презентації матеріал
Прочитати твір ст.161-162,переказувати.
5 травня Доброго дня!
Тема: Жульєтт Парашині-Дені та Олівер Дюпен. Банда піратів. Скарби пірата Моргана.
Прослухай твір
Прочитати уривок в підручнику ст.160-161
Переказати. Описати головних героїв.
4 травня Доброго дня!
Тема: Робота з дитячою хрестоматією. Володимир Рудківський Угода.ст.170-176
Прослухай твір
Прочитати твір ст.170-176 Переказувати.
2 травня Доброго дня!
Тема: Урок позакласного читання. Пригоду за пригодою читаю з насолодою.
Прочитати твір про твоїх ровесників. Переказати ,намалювати малюнок.
1 травня Доброго дня!
Тема: Робота із дитячою хрестоматією. Аналіз творів. Ірен Роздобудько. Я зніматимусь в кіно.
Прослухати твір.
Прочитати твір з хрестоматії ст.162-169. Переказати . Визначити тему, мету, головних героїв, головну думку.
28 квітня Доброго дня!
Тема: Робота із дитячою хрестоматією. Урок позакласного читання.
Прочитати твір.ст.144-147
Галина Ткачук. Нерозмінна монета
Прослухати твір.
27 квітня Доброго дня!
Тема: Ґжеґож Касдепке. Загадка тринадцята, або хто зіпсував повітряного змія?
Прослухати твір.
Прочитати твір ст.159-160
Домашнє завдання активне
Завдання необхідно виконати до 26 квітня 23:00 ред.
Повідомте учням
Код доступу 6357218
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
25 квітня Доброг дня!
Тема: Ґжеґож Касдепке. Загадка тринадцята, або хто зіпсував повітряного змія?
Прослухати твір
Прочитати твір ст.157-159, переказувати ,відповідати на питання.
21-24 квітня Доброго дня!
Тема:Сергій Гридін "Федько,прибулець з Інтернету.
Прослухай твір.
Прочитай твір ст.153-156
Відповідати на запитання. Переказувати
Виконай тест
20 квітня Доброго дня!
Тема:Урок позакласного читання "Цікаве для допитливих"
Презентувати твір, який ти читав.
1. Назва.
2. Автор.
3. Головні герої.
4. Головна думка.
5. Переказати уривок твору.
18 квітня Доброго дня!
Тема: Наші літературні проєкти. Оформлення виставки книжок за обраними темами (природа,космос,наукові відкриття)
Підготувати повідомлення на одну із тем. Презентувати свою книгу.
17 квітня Доброго дня!
Тема: Аналіз діагностувальної роботи .Із журналу " Розумашки" Квадрокоптер тобі покаже.
Прослухай твір
Прочитай твір у підручнику ст.151-152
Виконай тест.
14 квітня Доброго дня!
Тема: Діагностувальна робота: перевірка навички читання мовчки.
Прочитай частину твору за 1 хв.,познач галочкою, дочитай твір до кінця.Порахуй кількість слів за 1 хв.
Виконай завдання. Надішли на вайбер.
ПІ учня _______________________________________ Дата ____________
ІІ варіант
Прочитай текст.
Велосипед для Катрусі
Тієї осені Катрусі купили велосипед. О, скільки щастя! У її старшого братика Дениса давно вже був великий, з рамою. Він часто возив на ній Катруську, коли батьки казали. А по своїй волі катати не хотів. Тож мрією дівчинки був свій, власний велосипед.
Що й казати, Катруська просто марила цією покупкою.
А тут уже наступного дня батьки привезли новенького, лискучого червоного велосипедика. Ох і щаслива була дівчинка — її мрія здійснилася!
Та тут нагодився братик і геть зіпсував настрій сестрі:
— Малече, ти спочатку навчися їздити на ньому!
— Синку, не ображай сестру, вона навчиться, обов’язково. Ти ж також колись не вмів, а потім навчився. Доню, ходімо вчитися!
Вони вийшли з квартири. Денис — за ними. Катруся вилізла на сидіння, яке тато підкрутив спеціально для неї, стиснула ручками кермо і поглядом тріумфатора обвела всіх навколо. Мовляв, от я сиджу на велосипеді — своєму, власному, а зараз поїду.
Як тільки тато відпустив велосипед, Катруська скрутила кермо і наїхала пряменько на дерево. Коли тато з Денисом добігли до місця пригоди, то знайшли там покарлючений велосипедик і Катрусю, яка сиділа на траві й тільки кліпала очима.
— Тату, відремонтуй, будь ласка, чимшвидше мого велосипедика, а то так ще й літо мине, а я не навчуся їздити, — тихо промовила Катруся.
За день велосипедика було відремонтовано, і Катруся продовжувала падати. Вона набивала синці й здирала лікті та коліна, доки не навчилася тримати кермо у правильному напрямку і не перехилятися набік. Словом, доки не навчилася їздити сама без підтримки.
З того великого дня вона майже не злізала зі свого залізного друга. І до подружок, і до бабусі, й до магазину на ньому їздила. Вона не тямила себе від щастя відтоді, як їй купили велосипед.
Та якось Денис прийшов додому дуже засмучений, бо зламав свого велосипеда — врізався в дерево.
— Не переживай! На моєму їздитимеш — поділимося якось.
Денис аж очі витріщив на сестру від подиву. Але відразу йому стало соромно, що от він колись не хотів катати Катрусю на своєму велосипеді, а тут вона так просто пропонує йому свій. Денис підійшов до Катруськи, обійняв і вперше в житті зрозумів, що кращого друга, ніж його маленька сестра, у нього немає. ( 343 слова)
За Дариною Мурмуєнко
Виконай завдання.
1. Визнач жанр твору.
А легенда
Б казка
В оповідання
2. У якому реченні описано головну подію, що сталася з Катрусею?
А “Катруська просто марила цією покупкою”
Б “Малече, ти спочатку навчися їздити на ньому!”
В “Тієї осені Катрусі купили велосипед”
3. У яких рядках автор розкриває захоплення героїні від їзди на велосипеді?
А “Катруся вилізла на сидіння, яке тато підкрутив спеціально для неї, стиснула ручками кермо і поглядом тріумфатора обвела всіх навколо”.
Б “Катруся продовжувала падати. Вона набивала синці й здирала лікті та коліна, доки не навчилася тримати кермо у правильному напрямку і не перехилятися набік”.
В “З того великого дня вона майже не злізала зі свого залізного друга. І до подружок, і до бабусі, й до магазину на ньому їздила”.
4. Яке прислів’я найточніше виражає основну думку твору?
А Без біди друга не пізнаєш
Б Людина без друзів, що дерево без коріння
В Вірний приятель — то найбільший скарб
5. Розташуй пункти плану твору в правильній послідовності.
| Перший виїзд Катрусі на велосипеді. |
| Здійснилася мрія Катрусі. |
| Пригода з Денисом. |
| Зміна ставлення Дениса до сестри. |
| Катруся підкоряє велосипед. |
| Великий день. |
6. Запиши, які події твору тебе вразили найбільше? Як це вплинуло на твій світогляд?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Самооцінка
1. Завдання, які для мене були легкими і доступними №___________________________________
2. Завданнями із якими було складно впоратися, проте мені вдалося! №______________________
3. Думаю, мені ще треба попрацювати над завданнями.№__________________________________
4. Мені потрібна була допомога вчителя чи однокласників. №______________________________
5. Мені було дуже важко. № __________________________________________________________
Цікавими для мене виявилися завдання № ____________________________________
13 квітня Доброго дня!
Тема: Із журналу " Розумашки" Персі,кіт і катафот"
Прослухай твір
Виконай тест.
11 квітня
Тема: Тетяна Кузьменко Наша гривня
Прочитати твір ст149
Дослідити : Що означає слово купюра. Чому паперові гроші мають саме таку назву?
10 квітня Доброго дня!
Тема:Тетяна Кузьменко " Як народжуються гроші ?"
Пррослухай твір
Напиши есе " Чому потрібно заощаджувати гроші?
7 квітня Доброго дня!
Тема: Урок позакласного читання "Цікаве для допитливих"
6 квітня Доброго дня!
Тема:Тетяна Кузьменко. Банки та банкноти
Прослухай твір
Прочитай текст у підручнику і усно дай відповіді на запитання.ст.147-148
Виконати тест
4 квітня Доброго дня!
Тема::За Анатолієм Григоруком. Як прийшли до нас гроші?
Прослухай
Прочитай текст у підручнику і усно дай відповіді на запитання.ст.145-147
3 квітня Доброго дня!
Тема: Урок позакласного читання. Цікаве для допитливих.
Повідомлення теми і мети уроку
1.Розповідь вчителя.
— Сьогодні на урок ви маєме підготувати твори. Вони написані різними авторами, але їх пов’язує одна тема , цікаві розповіді про тварин.
1. Гра «Знайко».
- Яка пташка найшвидше літає? (Сокіл)
- Який звір найкращий плавець? (Білий ведмідь)
- Який птах може літати хвостом уперед?(Колібрі)
- Яка найбільша риба в світі?(Китова акула)
- Хто з птахів найрозумніший? (Ворон)
-Яка тварина найповільніша?(Лінивець)
-Який птах запросто обжене коня?(Страус)
-Найменша в світі мавпочка?(Ігрунка)
2). Гра «Відгадай тваринку»
Читай опис тварин, і відповідай.
1.- Найрозумніші морські тварини. Хворого або пораненого свого сородича з двох сторін витягують на поверхні. Так вони рятують і людей. Дресировані тварини виступають у морських цирках. (
2.- Найбільша тварина на землі. Має масу приблизно 12 тонн. Має хобот, їм він не тільки нюхає, а й п’є воду, здобуває їжу.
3.- Найвища в світи тварина. Зріст приблизно 6 метрів. Має найдовшу шию, але це не заважає їй добре бігати, стрибати
4.- Морський хижак, великий, швидкий, зуби у 6 рядів, гострі. Шкіра вкрита лускою з гострими шипами.
5.- Пташка, яка відкладає яйця у чужі гнізда. Головне, для неї, знайти пташку, у якої яйце подібне за кольором.
6.- Цей птах родом з Австралії. Живе 20-30 років. Забарвлення різнокольорове.
7.- Має розкішне пір’я. Зріст 3 метри, маса 90 кг. Погано розвинені крила.Літати не може. Ноги дуже міцнц. Бігає з величезною швидкістю. Має крок довжиною у 4-5 метри. З’являється на світ з величезного яйця, яке важить приблизно 2 кг.
8.- Величезні морські тварини. Їжею є маленьки рачки. Деякі види досягають у довжину 15-18 м. Замість зубів в них особливі пластини
9.- Густе довге біле хутро, широкі лапи. Самці увесь рік ходять серед льдів. А самки, на зиму залягають у сніжні барлоги. Тут народжують вони дітей та кормлять їх молоком.
10.- Могутня морська тварина. Його довжина приблизно 3 метри, маса – 1,5 тонни. Має клики – 8 метрів. Вони допомагають їм здобувати з морського дна їжу, захищають від білих ведмедів, а також вилазити з води.
11.- Великий птах, розмах крил до 2 метрів. Може довго літати високо в небі, виглядаючи собі здобич.
12.- Рослиноїдний птах.. Літом пір’я буре, зимою-біле. Лапи зимою вкриваються пір’ям до самих кігтів. Це дозволяє їм ходити по снігу, захищатись від холоду.
ПЕРЕВ
(Дельфіни) (Слон) (Жираф)(Акула)(Зозуля)(Папуга)(Страус) (Кит)(Білі ведмеді)(Морж) (Орел - беркут) (Біла куропатка)
Прослухай оповідання і виконай тест.
Підготуй твір на тему : " Цікаве про тварин". Прочитай ,навчися переказувати.
Намалюй малюнок.
24 березня Доброго дня!
Тема :Цікаве для допитливих. Тамара Колодницька. Птахи-носороги.
Прослухай оповідання.Перекажи батькам.
23 березня Доброго дня!
Тема :Аналіз діагностувальної роботи.
Наші літературні проєкти. Створення абетки-словника про рідну Україну.
Прочитай абетку. Спробуй створити свою абеткц.
Алея Слави
Людей славетних з минулого
завжди ми пам’ятаємо.
Героїв сучасності теж не забуваємо.
І в святкові, і в будні дні
Їм велику пошану на Алеї Слави складаємо.
Боромля
Про фестиваль «Боромля»
Всі в Україні знають.
Тут дорослі і малеча
Свої таланти розкривають.
Ворскла
Маленькі озера і ріки
Край наш рідний прикрашають.
І своїми водами
Річку Ворсклу напувають.
Грот Німф
Ставки і ліс, і тиша…
Яка ж це благодать!
Ходімо ж скоріше
Грот Німф повидать.
Ще у сиву давнину
Люди тут відпочивали.
Театральні вистави
Вони переглядали.
Дендропарк
Немов маленьких діточок
Їх тут доглядають.
Умови найкращі
Для них підбирають.
Хочеш більше про рослини взнати?
Треба до Тростянецького
Дендропарку завітати.
Еколог
Яка краса довкола:
Ліси, річки й поля.
Усе це серцю миле –
Це моя земля.
Я з дитинства мрію
Екологом стати,
Щоб природу Тростянеччини
Від лиха захищати.
Європа
День Європи в усьому світі
Люди відзначали
І над Тростянцем теж
Прапор Євросоюзу підіймали.
Життя
Життя таке прекрасне.
Про це ти пам’ятай.
А на Сумщині милій
Воно схоже на рай.
Залізниця
Хочеш світ ти побачить
Чи на морі побувать?
Не забудь на залізниці
Ти квиток собі придбать.
Кожен з нас з дитинства знає
На и слів не буває.
Але спробуй її ти
в цих словах віднайти.
Круглий Двір, Смородино,
Гроти Німф, палац Голіцина.
Історія
Історія – наука цікава.
Вона про все - про все знає.
Як утворилася Тростянеччина?
Куди наше коріння сягає?
Їжачок
Веселого їжачка зайчик догоняє.
- Ти куди? – він його питає.
- До Палацу Голіцина я поспішаю.
Там на Алеї закоханих мене родина чекає.
Йоржик
Йоржик йоржика питає:
Де найкращая вода є?
Той йому відповідає:
Краще «Тростянецької» немає.
Круглий двір
Ця будівля – символ міста
І відома всій країні.
А яка ж вона красива! А яка гарна!
Всім гостям милує око,
Артистів приймає.
Краще Круглого двора нічого не має.
Люджа
Невеличка і вузенька
Річка Люджа протікала.
Її береги люди заселяли
І себе жителями Смородино назвали.
Музеї
Якщо хочеш про все якнайбільше знати,
Треба неодмінно в музеї завітати.
Краєзнавчий музей, музей шоколаду
Й про картинну галерею не смій забувати.
Нескучне
Князі Галіцини парк заснували
Дуби, ясени і клени саджали
Навколо прозорих і чистих ставків.
І парк цей чудовий Нескучне назвали.
Охтирка
Не тільки історію свого краю потрібно вивчати,
А й про сусідів не забувати.
До Охтирки мерщій завітай
І її пам’ятки культури залюбки вивчай.
Парк відпочинку
Він – чаруюча краса.
Любить парк вся дітвора.
Горки, каруселі, а також тренажери.
Всі дивуються:
- Овва! Чом така весела?
Тож усім відповідаю:
- Я у парку відпочиваю.
Річки
Чарує нас річкова гладь
Ворсклиці, Люджи і Боромлі.
Олешня, Буймер, Дернова
На Тростянеччині протіка.
Але очей не відірвать
Від річки, що Ворсклою звать.
Смородино
Смородино – рідна моя сторона.
Тебе я люблю, ти у мене одна.
Нехай ця любов повік не згасає,
А тільки добром серед нас проростає.
Тростянець
«Тростянець – озера лебедині».
Так колись Татаренко сказав.
Справді, вони чисті, сповнені чудес,
Увібрали в себе красу і синь небес.
Україна
Білка, Буймер, Станова,
Люджа, Тростянець, Дернова.
Історію Тростянеччини вивчай.
Знай – це Україна, це твій рідний край!
Фортеця
Лицарі в обладунках, яскраво вогні сяють,
В Круглому дворі вас «Стара фортеця» чекає.
І дорослі, і малі сюди поспішають -
Поринути в минуле кожен з них бажає.
Хліб
Хліб – всьому голова, - так народ говорить.
Шанувати хліб, любити батько й мати просить.
Адже хліб – це життя, адже хліб – це сила.
А земля Тростянеччини найкращий зростила.
Церкви
Якщо хочеш бути розумним, багато знати,
Потрібно історію добре вивчати.
Якщо ж неспокійно в душі,
Ти до церкви прийди.
Церква Благовіщенська і Вознесенська –
Це окраса нашого міста.
В них душа відпочиває.
«Червона» і «Біла» їх народ називає.
Чайковський
Молодий композитор в Тростянець завітав.
Парк Нескучне бачив, біля Грот гуляв.
Оселився Чайковський в палаці Голіцина,
Тут він відпочивав і твір «Гроза» написав.
Про приїзд композитора не забували
І в його честь пам’ятник побудували.
Шоколад
Кожна дитина солодощі полюбляє.
Це печиво і цукерки,
Що наша фабрика виготовляє.
Але ви правило запам’ятайте –
Шоколад їжте - та не зловживайте.
Щастя
Сьогодні в ліс ходила і там відпочивала.
Пташок я слухала, за мурахою спостерігала.
Метелика побачила, від бджілки утікала.
До мами прихилилася і защебетала:
- Яке ж це задоволення, як же це чудово!
- Життя найбільше щастя, що дане нам від Бога.
Круглий двір, дендропарк,
Алея Слави, палац Голіцина…
Чим усіх їх об’єднали?
Знака м’якшення вони не мали.
Юнаки
Юнаки сміливі, дужі
На Тростянеччині проживають.
Бути схожими на Володимира Куца
Дуже вже бажають.
Я рідний край свій люблю,
Я його історію вивчаю,
Я традиції родинні поважаю,
Я справжньою українкою зростаю.
21березня Доброго дня!
Галина Терещук. Біатлон – це те, що дуже люблю.Діагностувальна робота: вивчення навички
читання вголос «Як лисиця дружила з видрою
Тема :Урок позакласного читання. Славетні українці.Діагностувальна робота: вивчення навички
читання вголос «Як лисиця дружила з видрою».
Діагностувальна робота з літературного читання
(читання вголос) №8
Зразок №1
ЯК ЛИСИЦЯ ДРУЖИЛА З ВИДРОЮ
Давно це було. Одного дня зустрілися на дорозі лисиця і видра.
- Видрочко, я так рада тебе бачити! Збиралася оце до тебе йти, — сказала лисиця.
- Невже? В якійсь справі?
- Ні, просто так. Вирішила подружити з тобою і подумала: ми могли б запрошувати
одна одну в гості,— відповіла лисиця.
— Справді! Але спершу приходь ти до мене. Бо я риби наловила.
Лисиця погодилася. Завітала вона до видри, поласувала коропами та вуграми, а на прощання сказала:
— Щиро дякую за частування. Завтра ввечері приходь ти до мене. Тільки неодмінно.
Наступного вечора видра йшла до лисиці і все думала: "Чим же вона мене пригощатиме?"
Переступила видра поріг, дивиться — ніяких страв на столі нема, лисиця сидить, утупивши погляд у стелю.
— Лисичко, що з тобою?
— Видрочко, пробач! Мені наказати дивитися на стелю й не ворушитись. Приходь, будь ласка, завтра.
Розчарована видра подалася додому.
Наступного вечора вона знову прийшла.
— Лисичко, що з тобою?
— Видрочко, пробач. Я сьогодні збиралася тебе почастувати, але, на жаль, не спіймала жодної рибини.
Видра здогадалася, що лисиця її дурить.
— То, може, я тебе навчу, як рибу ловити? — запропонувала видра. — Піди на річку такого зимового вечора, як сьогоднішній, і вмочи хвіст у воду. Побачиш — на нього начіпляється сила- силенна риби.
— Справді, гарний спосіб ловити рибу! — зраділа лисиця.
Побігла вона на річку, опустила хвіст у воду й терпеливо чекає. Чекала-чекала, аж поки хвіст обважнів. "Ого, напевно, риби начіплялося!"— подумала лисиця.
Настав ранок, звідусіль позбігалися на річку люди.
— Дивіться, дивіться, он лисичка! — гукали вони.
Лисиця почула голоси, злякалась і хотіла дременути. Але хвіст не пускав — примерз до криги. Лисиця смикалася-смикалася, аж поки хвіст у неї відірвався.
— Ой-ой-ой!.. — заверещала вона й дременула в гори.
(264слова)
Завдання після першого перечитування.
1. Хто зустрівся на дорозі?
2. Як видра пригощала лисицю?
3. Чим зустрічала лисиця видру?
4. Чи вдалося лисиці надурити видру?
5. Як видра провчила хитру лисицю?
6. Визнач жанр твору.
17 березня Доброго дня!
Тема:За Мартою Преварською. Білокур Катерина Василівна.
Опрацюй матеріал за відео-уроком
Прослухай твір.
Прочитай твір у підручнику ст.137-138
Усно дай відповіді на запитання
17 березня Доброго дня!
Тема :За Мартою Преварською. Крушельницька Соломія Амвросіївна.
Прослухай твір.
Прочитай твір у підручнику ст.135-137
Усно дай відповіді на запитання. Перекажи твір.
16 березня Доброго дня!
Тема :Дмитро Білоус. Дивне розмаїття. АнітаМайданюк. Звідки приходять слова? Футбольний
матч. Про що мова?
Прослухай вірш
Прочитай вірш у підручнику ст.132
Дай відповіді на запитання .Навчися виразно читати.
Прослухай твір
Прочитай твір у підручнику ст.133
Дай відповіді на запитання .Навчися виразно читати.
14 березня Доброго дня!
Тема :Гордість і слава України. Марко Лукинюк. Україні Марія Яновська. Наша мова (напам’ять)
Прослухай вірші
.
Прочитай вірші у підручнику ст.131-132
Вірш Україні Марія Яновська. Наша мова вивчи напам’ять.
13 березня Доброго дня!
Тема :За Дженніфер Мур-Маллінос. Безпека в Інтернеті. (уривок оповідання напам’ять)
Переглянь відео.
Прочитай твір ст.128-130
:За Дженніфер Мур-Маллінос. Безпека в Інтернеті. (вивчи уривок оповідання напам’ять)
10 березня Доброго дня!Тема: Урок позакласного читання " Оповідання про твоїх ровесників"
Підготувати твори прот твоїх ровесників. Переказати .
9 березня Доброго дня!
9 березня Доброго дня!
Тема : Тетяна Кузьменко Подарунок
Прослухай оповідання.
Прочитай оповідання в підручникутст.126-128
7 березня Доброго дня!
Тема: За Всеволодом Нестайком Чи роблять так друзі?
Прослухай оповідання.
Прочитай оповідання в підручникутст.123-125
6 березня Доброго дня!
Дай відповіді на запитання письмово.ст.125
3 березня Доброго дня!
Тема:Аналіз діагностувальної роботи. Оксана Радушинська. «Майже боксерський двобій».
Прослухай
Прочитай твір у підручнику ст.121-123 Дай відповіді на запитання.
Виконати тест.
2 березня Доброго дня!
Тема:Діагностувальна робота: аудіювання "Чому?"
Виконати діагностувальну роботу і надіслати на вайбер.
28 лютого
Доброго дня !
Тема: Пізнаю себе і світ. Оксана Кротюк. Літачок.
Прочслухай твір.
Робота над текстом
Прочитай твір у підручнику ст.119-121. Дай відповіді на запитання.
Виконати тест
27 лютого Доброго дня!
Тема: Наші літературні проєкти. Створення повідомлення «Слово про письменника».Павло Глазовий. Неволя.(напам’ять).
Прочитай твір у підручнику ст.118. Дай відповіді на запитання.
Вивчи напам’ять.
Надішліть аудіо або відео на вайбер.
24 лютого Доброго дня!
Тема: Урок позакласного читання. Декламування байки на вибір.
Виберіть байку самостійно. І вивчіть напам’ять.
Надішліть аудіо або відео на вайбер.
23 лютого Доброго дня!
Тема: Олена Пчілка. Снігир та щиглик.
Прослухай байку
Прочитай твір у підручнику ст.116-117. Дай відповіді на запитання.
21 лютого Доброго дня!
Тема: Леонід Глібов. Вовк і Кіт.
Прослухай байку
Прочитай твір у підручнику ст.115-116. Дай відповіді на запитання.
20 лютого Доброго дня!
Тема: Байки. Леонід Глібов. Лебідь, щука і рак (напам’ять).
Прослухай байку
Прочитай твір у підручнику ст.114. Дай відповіді на запитання.
Вивчи байку напам’ять.
17 лютого Доброго дня!
Тема: Езоп " Собака та м`ясо " Переклад Володимира Забаштанського та Анатолія Чердаклі
Прослухай байку
Прочитай твір у підручнику ст.112-114. Дай відповіді на запитання.
Виконай тест
16 лютого Доброго дня!
Тема: Байка Езопа " Дроворуб і лисиця"
Прослухай байку
Дай відповіді на запитання ст.112
14 лютого Доброго дня!
Тема: П’єса. Леся Мовчун. Бабай-Ага і козак Невидим.
Перегляньте відео-урок і виконайте завдання
Прочитай твір у підручнику ст.108-111. Дай відповіді на запитання.
Виконай тест
14 лютого Доброго дня!
Тема: П’єса. Леся Мовчун. Бабай-Ага і козак Невидим.
Перегляньте відео-урок і виконайте завдання
Прочитай твір у підручнику ст.103-107. Дай відповіді на запитання.
13 лютого Доброго дня!
Тема: Ельза Бесков. Дідок, що говорив лише примовками.
Прослухай казку
Прочитай твір у підручнику ст.100-102. Дай відповіді на запитання.
Виконати тест
9 лютого Доброго дня!
Тема: Діана Амфт. Як полюбити павученя?
Прослухай
Прочитай твір у підручнику ст.96-99. Дай відповіді на запитання.
7 лютого Доброго дня!
Тема: Аліна Туз. Час бажань(продовження)
Прослухай
Прочитай твір у підручнику ст.93-95. Дай відповіді на запитання.
7 лютого Доброго дня!
Тема: Аліна Туз. Час бажань
.
6 лютого Доброго дня!
Тема:Сашко Дерманський. Млин. Досліджую медіа. Віртуальна екскурсія до Національного музею народної архітектури та побуту України.
Посилання на урок
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/77852279568?pwd=lnjwAN7pAHAO1vQmrbZte9iualTnhw.1
Идентификатор конференции: 778 5227 9568
Код доступа: 1111
3 лютого Доброго дня!
Тема:Урок позакласного читання.Літературна казка.
Посилання на урок
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/75881509154?pwd=3SRxhQibKMuF7wrBXpiEi4foSsGqFJ.1
Идентификатор конференции: 758 8150 9154
Код доступа: 1111
2 лютого Доброго дня!
Тема:Дивосвіт літературної казки. Сашко Дерманський. Млин.
31 січня
Доброго дня !
Тема:Анатолій Костецький. У сузір’ї Гончих Псів (Фантастично-новорічна пригода). Література в колі мистецтв. Катя Дудник. Разом цілий рік.
Прослухай вірш:
Прочитай твір у підручнику ст.82-84 Дай відповіді на запитання.
30 січня
Доброго дня !
Тема:Григорій Фалькович. Непоспіхом, наспівуючи Баха
Переглянь навчальне відео і виконай завдання.
Прочитай твір у підручнику ст.81 Дай відповіді на запитання.
27 січня
Доброго дня !
Тема:Вірш-загадка. Галина Малик. Хто що бачить?. Акровірші. Василь Довжик. Грім. Тетяна Лисенко. Бузок. Любов Сердунич. Одеса. Ольга Довгоп’ят. Квасоля.
Прослухай вірш: Галина Малик. Хто що бачить?.
Переглянь навчальне відео і виконай завдання.
Прослухай акровірші
Прочитай твори у підручнику ст.80-81 Дай відповіді на запитання.
26 січня
Доброго дня !
Тема:Анатолій Качан. Летючий корабель.
Переглянь навчальне відео і виконай завдання.
Прочитай твір у підручнику ст.79 Дай відповіді на запитання.
24 січня
Доброго дня !
Тема:Дмитро Павличко. Дядько дощ. Микола Вінграновський. Грім (напам’ять).
Переглянь навчальне відео і виконай завдання.
Прослухай вірш Миколи Вінграновського. Грім
Прочитай поетичні твори у підручнику ст.77-78 Дай відповіді на запитання.
Вірш "Грім" вивчити напам’ять.
27 грудня
Доброго дня !
Тема:Андрій Малишко. Дощик.
1) Робота над загадкою.
Хтось відкрив на небі душ,
Повно на землі калюж.
І на нас водиця ллється.
Як це явище зоветься?
2) Колективна дискусія «Добре – погано».
- Діти, як ви гадаєш, дощ – це добре, чи погано?
- Яким може бути дощ?
- Пригадай з уроків природознавства, яке значення має для всього живого вода.
- Ви, звичайно, здогадалися, що сьогодні на уроці ми читатимемо про дощ.
Автором твору «Вихопивсь дощ» є український поет Андрій Малишко.
2. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу.
1) Інформація учнів про поета.
Андрій Малишко народився 14 листопада1912 року в селі Обухів, що на Київщині. Рід Малишків належав до козацького. Дід Микита прославився чоботярським ремеслом.
Сім’я Малишка, у якій народився поет, була великою: батько з матір’ю, бабуся та одинадцять дітей. Землі у сімї було мало, доходи сільського шевця незначні, тому інколи доводилося батькові йти на заробітки у далекі каховські степи.
Мати поета була родом з бідної селянської родини. Вона не навчалася у школі, зате природа наділила її гострим розумом, чудовою пам’яттю і добротою.
\
Андрій навчився рано читати від старших братів Василя і Петра. Коли виповнилося йому 8 років, пішов у перший клас. Книжки носив у торбі, пошитій мамою із грубого полотна.
Любов до книг передав йому дядько Микита. Віршування його почалося з того, що він переробляв сумні кінці маминих пісень.
А сьогодні його пісні стали класикою української пісні. Андрій Малишко видав понад 40 книг.
2) Читання статті підручника.
- З яких пір Андрій Малишко був закоханий в українську пісню?
- Кому він завдячував цією любов’ю?
- Скільки віршів поета стали піснями?
- Прослухай вірш
5) Читання вірша Андрія Малишка учителем.
- Які барви переважають у вірші?
6) Словникова робота.
- Читання слів
Чоботи, сорочка, мелодії, лісочок, озеро, луки, обрій, гущі, пущі.
- Читання слів знизу - вгору, згори – вниз.
Писав
Чухали
Закресав (зробив іскри)
Вихопивсь (раптово почався)
Понапинав (розтягнув)
Посміхнулися
Запрозорились (стали прозорими)
7) Читання вірша самостійно.
8) Аналіз змісту прочитаного.
- Звідки вихопивсь дощик?
- Який він мав вигляд?
- Що відбувалося довкола?
- Який настрій викликає вірш? (вибрати відповідне зображення настрою)
9. Фізкультхвилинка. (музична)
10) Характеристика ліричного героя.
А) Самостійне читання.
- Хто у вірші являється ліричним героєм?
Б) Вправа «Мереживо».
- Який дощик?
Веселий, смішний, мелодійний, працьовитий, завзятий, раптовий, добрий.
веселий смішний мелодійний
працьовитий дощик завзятий
щедрий добрий раптовий
3. Читання «Диктор».
Виразне читання вірша.
- Підсумок уроку.
Які побажання ви хотіли б дати нашій землі.
1.
26 грудня
Доброго дня !
Тема:Ліна Костенко. Здивовані квіти. Вже брами літа замикає осінь…
Переглянь відео уроку і виконай завдання.,підручник ст.75
23 грудня
Доброго дня !
Тема:Олександр Олесь. Ліс восени. Література в колі мистецтв. Осінній пейзаж .ТарасаПриступи «Осіння стежина».
Переглянь навПереглянь навчальне відео і виконай завдання.чальне відео і виконай завдання.ст.73
20 грудня -22 грудня
Доброго дня !
Тема: Подорож в країну Навпаки Василь Симоненко
Переглянь навчальне відео і виконай завдання.
Прослухай.
Прочитай твір у підручнику ст.68-72 Дай відповіді на запитання.
15- 16 грудня
Доброго дня !
Тема:Всеволод Нестайко. Як ми в космос літали
Прослухай.
Прочитай твір у підручнику ст.64-68 Дай відповіді на запитання.
13 грудня
Доброго дня !
Тема:Всеволод Нестайко – найпопулярніший український дитячий письменник.
Опрацювати ст.62-63 Переказувати.
9 грудня
Доброго дня !
Тема:Урок позакласного читання. Декламування напам’ять українських гумористичних творів.
Вивчити напам'ть гумористичний вірш, підібрати самому ,можна і з підручника
Зроби аудіо або відео запис свого переказу і надішли.
8 грудня
Доброго дня !
Тема:Аналіз діагностувальної роботи. Микола Сингаївський. Марічка і звичка. Ганна Малик. Мавпині іменини.
Прослухай вірші
Прочитай у підручнику ст.60-61 Дай відповіді на запитання в підручнику.
6 грудня
Доброго дня !
Тема : Діагностувальна робота : усний переказ " Совеня"
Прочитай текст.
Перекажи . Зроби аудіо або відео запис свого переказу і надішли.
Діагностувальна робота з літературногочитання(усний переказ)
Совеня
Неподалік від невеличкого будинку лісника у великому дуплі старої берези було гніздо сови. Під березою у траві Дем'янко і Миколка знайшли пухнасте сіре совеня з пошкодженим крилом. Воно безпорадно тріпотіло одним крильцем і тужливо пищало, бо не могло злетіти.
Діти забрали маленького птаха. Дома вони перев'язали совеняті поранене крильце і посадили пташку в клітку. У клітці вимостили пір'ям м'якеньке кубельце. Дмитрик виніс велику клітку на ґанок. Кожного вечора біля ґанку з'являлась сова й перегукувалася зі своїм малям. Совеня відповідало їй протяжним писком.
Незабаром крильце у пташеняти зажило. Діти віднесли совеня на волю, до рідного гнізда. (95 cлів)
1. Знахідка в лісі.
2. Допомога совеняті.
3. Перегукування сови з малям.
4. На волі.
УСНИЙ ПЕРЕКАЗ
Матеріали та особливості проведення:
Перевіряються ЗМІСТ переказу/твору,а саме:
· вміння переказувати усно прочитаний/прослуханий твір з дотриманням логіки викладу та з творчим доповненням;
· вміння будувати зв’язні висловлювання(розповідь,опис,ece,діалог)в усній формах,володіння монологічною та діалогічною формами мовлення, дотримання правил культури спілкування
Орієнтовні обсяги текстів для переказу:
4 клас—70-100слів
2 грудня
Доброго дня !
Тема:Петро Ребро Не вгадаєте ніколи
Посилання на урок :
8.50
https://us04web.zoom.us/j/76228564717?pwd=LIMWXjGKSjU651bHGMgwC7G88UL4Ie.1
Идентификатор конференции: 762 2856 4717
Код доступа: 1111
1 грудня
Доброго дня !
Тема : Жменя сміху-читачам на втіху
Марія Пригара Тайна, Грицько Бойко. Викрутився.
Прослухай вірш
Прочитай вірш у підручнику ст.57- 58
Дай відповіді на запитання.
28 листопада
Доброго дня !
Тема:Аналіз діагностувальної роботи. .Фінська народна казка. Біднякова ріпа (продовження). Література у колі мистецтв. Ілюстрації Анастасії Стефурак. Прислів’я українські.
Переглянь навчальне відео і виконай завдання.
22 листопада
Доброго дня !
Тема: Діагностувальна робота: перевірка навички читання мовчки
ПріПрізвище та імʼя______________________________Дата___________Клас_______
Діагностувальна робота з літературного читання (читання мовчки)
Прочитай текст.
ГАРБУЗ ІЗ ЗОЛОТОМ
Жили собі двоє сусідів: один бідняк, а другий багач, і жили вони як кіт із собакою. Багач усе намагався обдурити бідняка.
Раз прийшов бідняк до багача та й попросив дати йому клапоть землі, щоб посіяти там кукурудзу. Багач згадав, що є в нього клапоть сухої землі, на якій нічого не родить, навіть мурашки не плодяться.
Уклали угоду. Вдарили по руках.
Бідняк повернувся до своєї хатини, покликав дружину, і пішли вони глянути на ту землю. Як прийшли, то й знайшли гарбуза.
- Ой, жінко! В цьому гарбузі повно золотих монет! Ти тільки глянь!
- Золоті монети! - вигукнула жінка. - Оце пощастило!
- Ні, - сказав бідняк. - Я знайшов цей гарбуз на чужій землі, отже, він не мій. Я повинен оддати його власникові цієї землі.
Пішов він до багача і все йому розповів.
- О, це чудово! - вигукнув багач. - Наша угода розривається. Я не можу віддавати землю, на якій ростуть гарбузи із золотом.
Бідняк повернувся до своєї хатини, а багач побіг на поле, щоб забрати гарбуз. Але, прибігши, побачив: гарбуз повний ос, лютих та кусючих.
- Ага! - заволав багач. - Цей негідник надумав поглумитися з мене! Ну, хай начувається, я йому теж віддячу добрим жартом.
Поклав багач гарбуз із осами в мішок і пішов до бідняка.
- Гей, куме! Зачини двері й прочини віконце. Маю для тебе гарний подарунок.
Бідняк зачинив двері й прочинив віконце. А багач узяв та й укинув у віконце гарбуз із осами.
- Ось тобі, куме, гарбуз із золотом, який ти знайшов на моїй землі.
Радій багатству!
- Куме, - каже, - відчини-но двері, я гляну, що то дзвенить. Але бідняк відповів:
- Що ти, куме! Тебе ж оси покусають!..
Такі кляті, такі кляті!.. Тікай, куме!..
Так бідняк забагатів, а багач став посміховиськом.
Монтейру Лобату
Виконай завдання:
1. До якого жанру відноситься прочитаний твір?
а) легенда б) оповідання в) казка
2. Як жили сусіди?
а) у мирі і злагоді; б) як кіт із собакою;
в) весело і дружно.
3. Чому сусіди ніяк не могли примиритися?
а) тому, що багач постійно намагався обдурити бідняка;
б) тому, що багач не хотів допомогти біднякові;
в) вони жили дружно.
4. Яке прислів’я найточніше передає головну думку твору?
а) Яка совість, така й честь. б) Чесне діло роби сміло.
в) З нечесної справи добра не буде.
5. Продовж речення.
Багач згадав, що є в нього клапоть сухої землі, на якій _______________
____________________________________________________________________
6. Віднови порядок подій у тексті.
Монети покотилися й задзвеніли.
Поклав багач гарбуз із осами в мішок і пішов до бідняка.
Уклали угоду. Вдарили по руках.
Я знайшов цей гарбуз на чужій землі, отже, він не мій.
Бідняк зачинив двері й прочинив віконце.
7. Придумай свій заголовок до твору.
________________________________________________________________
Критерії оцінювання
ЧИТАННЯМОВЧИКИ
Діагностувальна робота 4класах проводитьсяв письмовій формі фронтально за показниками:спосіб,темп,
розуміння прочитаного.
Методика проведення:
Учні мають прочитати текст мовчки i письмово виконати завдання.
Для цього вчитель пропонує їм узяти в руки олівці. Після слова вчителя «Старт›, учні розпочинають читання тексту. Через три хвилини вчитель говорить «Фініш» i учні ставлять олівцем крапку над словом, на якому зупинились. Далі учні дочитують текст і виконують запропоновані тестові завдання на розуміння прочитаного.
Школярам пропонують 8 запитань за текстом з трьома варіантами відповідей на кожне.Запитанн охоплюють фактичний зміст твору,окремі особливості художньої мови, розуміння слів i висловів ужитих у прямому і переносному значеннях, визначення головної думки тексту.
Обсяг текстів у 4 класі – 330-390 слів.
18 листопада
Доброго дня !
Тема : Фінська народна казка " Біднякова ріпа"
Прочитати ,переказати казку с. 53-55
17 листопада
Доброго дня !
Тема: Українська народна казка " Кам`яний горішок"
Переглянь навчальне відео і виконай завдання.
Прослухай казку.
Д.З. Прочитати і переказати казку. Відповідати на запитання. ст.50-52
15 листопада
Доброго дня !
Тема :Народна казка – скарбничка мудрості. Казки про тварин. Чарівні казки (героїко-фантастичні). Корейська казка. Чий дарунок найкращий.
Пригадай, що ти знаєш про казку. Прочитай.
Казка- один з найпоширеніших видів усної народної творчості; народний або літературний твір про вигадані, часто фантастичні події.
Казки за змістом поділяються на групи.
Казки про тварин – це повчальна оповідь, у якій головними героями є тварини. За їхніми вчинками і словами можна розпізнати людські якості, а також зрозуміти, як потрібно поводитися у житті.
У чарівних казках розповідається про незвичайний таємничий світ, чарівні предмети. У цих казках не тільки тварини, а й дерева, гори, вітер здатні розмовляти, думати, радіти чи сумувати.
Герої чарівних казок проходять через важкі випробування, чарівні перетворення, здійснюють дивовижні подвиги і завжди виходять переможцями.
Соціально-побутові казки – це казки, у яких зображено події, наближені до реального життя людей. У казках прославляються розум, працьовитість, доброта героїв, їхня здатність протистояти лихим обставинам, боротися за свою волю, кохання і щастя. Цінність персонажів вимірюється не їхньою чарівністю, а цілко реальними якостями.
Сприйняття і усвідомлення нового матерілу.
Робота над корейською народною казкою « Чий дарунок найкращий»
Прослухай казку
- Назвіть головних героїв казки.
Фізкультхвилинка.
2. Читання казки ст.47-49
- У якій країні відбувалися події, описані в творі?
- Які чарівні подарунки придбали юнаки для нареченої?
- Як вони допомогли врятувати життя красуні?
- Як Ан Ран Дю обрала того юнака, за якого вийшла заміж?
- Чи справедливим було рішення дівчини?
Визнач реальне і казкове в творі.
4. Гра « Чи уважний ти читач». Порахуйте скільки разів у тексті вжито слова яблуко, Ан Ран Дю
5. Гра « Фантазер». Яким новими епізодами можна доповнити казку?
Підсумок уроку.
- Чии сподобалась казка? Чим?
- На кого з героїв ти хотів би бути схожим?
Д.з с. 44-45, виразно читати, відповідати на питання
1. Мовленнєва розминка
Ище-ище – ище – дме холодний вітрище.
Олу –олу –олу – гне дерева додолу.
Истя –истя –истя – з дерев зриває листя.
- Прочитайте загаловок
притчі.
- Чи здогадуєтесь
ви за назвою, про що буде притча?
Словникова робота.
Вежа – висока вузька споруда, що має висоту, значно більшу за ширину, будується окремо або як складова фортеці палацу.
- Для чого жабенята організували
змагання?
-
Як
ви думаєте, як далі розгортатимуться події?
- Як ви думаєте.
Чому жабенята почали падати? ( Глухе
жабеня не чуло безнадійних порад глядачів)
- Звідки в жабеняти-переможця взялися
сили, щоб не впасти?
- Яка головна думка притчі? Чи
погоджуєтесь ви з нею?
- Доберіть слова, які надихнули б
жабенят.
Д.з Читати сучасні притчі: "Думай та роби", "Бо я - людина"
4 листопада
Доброго дня !
Тема:Урок позакласного читання. Пізнаю мудрість притчі.
Посилання на онлайн-урок
3 листопада
Доброго дня !
Тема :Аналіз діагностувальної роботи. Народна притча.
Треба нахилитися.
Посилання на онлайн-урок
Прослухай притчу
Д.З. ст.42-43 Прочитати. Переказати.
1 листопада
Доброго дня !
Тема:Діагностувальна робота: аудіювання «Чому хвойні
дерева не скидають на зиму свого листя?».
Діагностувальна робота з літературного читання № 5
Аудіювання (письмово)
І. Прослухай уважно оповідання
Який слід повинна залишати людина на землі?
Старий Майстер звів кам'яний будинок. Став осторонь і милується. "Завтра в ньому оселяться люди", — думає з гордістю. А в цей час біля будинку грався Хлопчик. Він стрибнув на сходинку й залишив слід своєї маленької ніжки на цементі, який ще не затвердів.
— Для чого ти псуєш мою роботу? — сказав з докором Майстер.
Хлопчик подивився на відбиток ноги, засміявся й побіг собі.
Минуло багато років, Хлопчик став дорослим Чоловіком. Життя його склалось так, що він часто переїздив з міста до міста, ніде довго не затримувався, ні до чого не прихилявся — ні руками, ні душею.
Прийшла старість. Згадав старий Чоловік своє рідне село на березі Дніпра. Захотілось йому побувати там. Приїхав на батьківщину, зустрічається з людьми, називає своє прізвище, але всі здвигують плечима — ніхто не пам'ятає такого Чоловіка.
— Що ж ти залишив після себе? — питає у старого Чоловіка один дід, — Є в тебе син чи дочка?
— Немає у мене ні сина, ні дочки.
— Може, ти дуба посадив?
— Ні, не посадив я дуба...
— Може, ти поле випестував?
— Ні, не випестував я поля...
— Так, мабуть, ти пісню склав?
— Ні, й пісні я не склав.
— Так хто ж ти такий? Що ж ти робив усе своє життя? — здивувався дід.
Нічого не міг відповісти старий Чоловік. Згадалась йому та мить, коли він залишив слід на сходинці. Пішов до будинку. Стоїть той наче вчора збудований, а на найнижчій сходинці — закам'янілий відбиток Хлопчикової ніжки.
"Ось і все, що залишилось після мене на землі, — з болем подумав старий Чоловік.— Але цього ж мало, дуже мало... Не так треба було жити..."
Василь Сухомлинський
Прізвище та імʼя_________________________ Дата___________Клас_____
Діагностувальна робота з літературного читання № 5
Аудіювання (письмово)
Текст «Який слід повинна залишати людина на землі?»
(В. Сухомлинський)
І варіант
ІІ. Виконай завдання
1. Про що думав Майстер, коли закінчив свою роботу?
А Що всі будуть його хвалити. Б Що завтра треба відпочити.
В Що завтра в тому будинку оселяться люди.
2. Що зробив Хлопчик?
А Похвалив роботу Майстра.
Б Залишив на сходинці відбиток своєї ноги.
В Кинув камінь і розбив вікно.
3. Як на вчинок Хлопчика відреагував Майстер?
А Сказав: «Для чого ти псуєш мою роботу?»
Б Накричав на Хлопчика.
В Відремонтував зіпсовану сходинку.
4. Де було рідне село старого Чоловіка?
А На березі Дністра. Б На березі Дніпра.
В На березі Десни.
5. Продовж речення.
— Що ж ти залишив після себе? — питає у старого Чоловіка один __________________.
6. Поєднай частини речень між собою.
Старий Майстер усе своє життя?
Згадав старий Чоловік дорослим Чоловіком.
Що ж ти робив ні сина, ні дочки.
Хлопчик став своє рідне село на березі Дніпра.
— Немає у мене було жити...
Не так треба звів кам'яний буди
7. Добери синонім до слова «звів» _________________________________.
8. Яка головна думка оповідання? ____________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
Літературне читання
27 жовтня
Доброго дня!
Тема: Пізнаю мудрість притчі. Притча " У пригоді "
Прослухай народну притчу
Виконай тест
25 жовтня
Доброго дня!
Тема :Народна легенда " Замкова гора в Мукачеві."
Посилання на онлайн-урок:
Час: 10.00
https://us04web.zoom.us/j/75819061438?pwd=pI730wmemmCZD63ALpNetHYNHpVETt.1
Идентификатор конференции: 758 1906 1438
Код доступа: 1111
Прослухай легенду
Переглянь відео . Цікаві факти про Мукачевський замок.
Д.З. Ст.40-41 Прочитати,переказати батькам.
21 жовтня
Доброго дня!
Тема :Народна легенда " Зозулині черевички."
Посилання на онлайн-урок:
Час: 09:40
https://us04web.zoom.us/j/74449657541?pwd=imA7G1kU2eRF7ez24uHcuWCnykRpzA.1
Идентификатор конференции: 744 4965 7541
Код доступа: 1111
Прослухай легенду:
Робота в підручнику ст. 37-40 Прочитати ,переказати
20 жовтня
Доброго дня!
Тема:Урок позакласного читання. Легенди рідного краю.
Посилання на онлайн-урок
https://us04web.zoom.us/j/71508648688?pwd=eG91sVt5jvKWbaxkV4DN6QMNkqYZHE.1
Идентификатор конференции: 715 0864 8688
Код доступа: 1111
Прослухайте за QR кодом легенду Василя Лисенка " Любава"
Дати відповіді на запитання письмово в зошит.
- Про що розповідається у творі ?
- Яким умінням наділила природа Любаву ?
- Як ворогам вдалося знайти Любаву?
- Кому передала Любава своє вміння лікувати людей?
Виконай тест
18 жовтня
Доброго дня!
Тема :Народна легенда. Зозулині черевички.
Робота в підручнику ст. 37-40 Прочитати ,переказати
Посилання на онлайн-урок
14 жовтня Доброго дня!
Посилання на онлайн-урок
Тема : Народна легенда. Як виникли Карпати.
Прочитайте в підручнику ст.34-36
Переглянь і прочитай по відео.
Дай відповіді на запитання в підручнику.ст.36
13 жовтня Доброго дня!
Тема :Наші літературні проєкти. Міфи. Діагностувальна робота: перевірка навички читання вголос «Казочка про хлопчика та янгола».
Перевір скільки слів ти читаєш за 1 хвилину. Постав позначку. Потім дочитай текст.
Діагностувальна робота з літературного читання
(читання вголос)
Казочка про хлопчика та янгола
Бджілка бджілці казку каже, бджілка губи медом маже… Чує татко, чує ненька, чує дівчинка маленька про ліси і про гаї та про хлопчика малого, та про Янгола святого, про зірничку у росі… Й ви послухайте усі!
Лісом йшов малий хлопчина, й прикра трапилась причина: заблудився він. Стежка вилась, та урвалась… вже не ліс, а чорний праліс на стонадцять гін… десь далеко дзвін…
Хлопчик стрів мале Зайчатко:
- Йди до мене, в мене – хатка, в ній привітно, в ній не пусто – є морквина, є капуста, коржик на меду!
Й каже хлопчик той маленький:
- Там нема моєї неньки, отже , не піду!
Із кринички він напився, чемно Зайчику вклонився й мимо Зайчиної хати пішов стежечку шукати, а її нема, й падає пітьма…
Переліз глибокий рів і Лисичку там зустрів:
- Заблудився – заблукався, може, Вовка ти злякався… В мене є сосна висока, в мене є нора глибока, в ній і проживеш. Чом же ти не йдеш?
- Не життя там – посиденьки. Мені ж хочеться до неньки, до бабусі і до татка… - так промовив він.
Й знову чути дзвін.
Хлопчик дзвону уклонився, тричі він перехрестився та з – за листя, з – за гілляччя Янгола побачив. При берізці, при ліщині усміхався він хлопчині:
- Коли хрестишся до неба, йти тобі зі мною треба, твій знайдеться дім. Взяв за руку і повів через хащі, через рів…
Їм цвіли зірниці – квіти, нахилялись пружні віти до травиці, до землі…
Далечінь обох манила, й церква солодко дзвонила за переліском в селі.
І забув той хлопчик втому, бо без зайвих слів Янгол вів його додому, до матусі вів.
(А. М′ястківський)250 слів
Дай відповіді на запитання на окремому листку.
Орієнтовні запитання на розуміння змісту прочитаного:
______________________________________________________
2. Хто йшов лісом?
____________________________________________________
3. Що трапилось із хлопчиком?
___________________________________________________________________________________________________________________
4. Кого зустрів хлопчик?
_______________________________________________________________
5. Що відповів хлопчина Лисиці?
________________________________________________________
6. Кого побачив хлопчик?
________________________________________________________
7. Що сказав янгол?
_________________________________________________________
11 жовтня Доброго дня!
Тема :Дедал та Ікар. Переказ Катерини Гловацької
Сьогодні ми продовжимо подорож сторінками чудової країни — країни міфології .
- Ми із захопленням вчитуємося у фантастичні розповіді про надприродні сили, які начебто в сиву давнину втручалися в життя людей, мали вплив на їхні долі.
За новим міфом ми подумки полинемо аж у Стародавню Грецію, тому що одними із найцікавіших у світі є давньогрецькі міфи. Вони мали великий вплив на розвиток культури всього світу. Це перлини світової літератури.
Словникова робота
Небіж — племінник, син брата чи сестри.
Акрополь — розташована на височині укріплена частина давньогрецького міста; був фортецею і притулком громадян у воєнні часи.
Зненацька — раптово.
Засторога — попередження.
Напризволяще — без догляду, без нагляду, без допомоги.
Відчайдушний — який нічого не боїться, хоробрий.
Крит — назва великого острова у Середземному морі, що був центром стародавньої культури.
Критянин — житель острова Крит.
Афіни — головне місто Греції, яке ввійшло в історію грецької та світової культури.
Афінянин — мешканець Афін.
Прослухай міф.
Прочитай у підручнику ст 30-33
Дай відповіді на запитання
— Чи сподобався вам міф?
— Що ви відчували, слухаючи його?
— Кому ви співчували? Чиї вчинки викликали у вас осуд?
— Хто є головними героями міфу?
— Коли і де відбуваються події?
Фізкультхвилинка
- Уявіть, що у вас є крила . Що ви будете робити? (імітують політ на крилах)
.Робота над аналізом змісту міфу з елементами вибіркового читання
— Ким був Дедал?
— Чому його звинуватили у смерті Талоса?
— Чому нащадок царського роду опинився на острові Крит?
— Чому він почувався там рабом?
— Як поставився до митця цар Мінос?
— Яке відкриття зробив Дедал?
— Що наштовхнуло Дедала на думку про політ?
— Розкажіть, як батько вчив сина літати.
— Про що застерігав батько сина?
— Як ви гадаєте, чому Ікар забув батькову пересторогу?
— Що сталося з Ікаром?
— До якого острова долетів Дедал?
— Як люди зберегли пам’ять про Ікара?
— Пригадайте, з яких частин складається текст.
— Знайдіть у тексті зачин. Прочитайте його.
— Прочитайте кінцівку.
Визначення головної думки твору
— Прочитавши й обговоривши давньогрецький міф «Дедал та Ікар», визначимо головну думку твору, знайдіть її в тексті. (Головною думкою твору є те, що люди завжди мріяли «піднятися в небо», прагнули до чогось нового, незвіданого, прагнули відчути волю і незалежність, навіть якщо це коштувало їм життя.)
ПІДСУМОК УРОКУ
1) Бесіда
— Що цікавого ви дізналися на уроці?
— До якої країни здійснили подорож?
7 жовтня Доброго дня!
Тема :Давньогрецький міф «Пандора». За переказом Миколи Куна та Катерини Гловацької. Література в колі мистецтв. Картина Ніколо Реньєрі. Пандора.
Посилання на онлайн-урок
— З новим міфом ми подумки полинемо аж у Стародавню Грецію, тому що одними із найцікавіших у світі є давньогрецькі міфи. Вони мали значний вплив на розвиток культури всього світу. Це перлини світової літератури. Імена богів, історії їхнього життя, дивовижні пригоди дійшли до нас крізь тисячоліття. Давні греки переносили на зоряне небо дійових осіб з міфології. Майже всі назви сузір’їв пов’язані з давньогрецькими міфами. На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося з давньогрецьким міфом «Пандора».
Прослухай міф" Пандора"
— Чи сподобався вам міф?
— Що ви відчували, слухаючи його?
— Кому ви співчували? Чиї вчинки викликали у вас осуд?
Прочитай у підручнику ст.27-29
— Хто є головними героями міфу?
— Коли і де відбуваються події?
Читання тлумачень слів каверзний, амфора, посаг у підручнику
— Серед слів правої колонки знайдіть тлумачення до слів лівої колонки.
вишивати шовковими нитками, вкритими тонким шаром золота, срібла. | |
дуже хотілося, тягло до чогось. Руханка |
. Аналіз змісту міфу з елементами вибіркового читання
— За що розгніваний Зевс надумав покарати людей?
— Що він звелів зробити Гефестові?
— Як назвали дівчину?
— Знайдіть її опис. Зачитайте.
— Куди Гермес відвів Пандору?
— Про що Прометей попереджав свого рідного брата?
— Чому Епіметей забув усі застережливі слова свого мудрого брата?
— Ким стала Пандора за задумом Зевса?
— Як люди жили до її появи?
— Завдяки кому люди жили, не знаючи горя, заздрощів, злочинів, тяжких хвороб і турбот?
— Що Зевс подарував Пандорі в посаг?
— Що він їй звелів?
— Яким був задум Зевса?
— Чи послухалася Зевса Пандора?
— Що трапилося на землі, після того, як Пандора відкрила амфору?
. Робота за ілюстрацією
— Розгляньте малюнок.
— Кого зобразив художник?
— Доведіть, що це Пандора.
— Зверніть увагу на вираз обличчя Пандори. Чому в неї широко розплющені очі, а на обличчі — переляк?
— Як ви оцінюєте вчинок Пандори?
ПІДСУМОК УРОКУ
— Що цікавого ви дізналися на уроці?
— До якої країни ми здійснили подорож?
— Якою зображена у міфі Пандора?
Стисло переказувати міф (с.2 7–29).
6 жовтня Доброго дня!
Тема :Міфи давньої Греції. Давньогрецький міф «Арахна» в переказі Катерини Гловацької.
Прочитай матеріал у підручнику ст.26 " Міфи давньої Греції"
Перекажи батькам про що ти прочитав (прочитала)
Прослухай давньогрецький міф «Арахна»
Дай відповіді на запитання .
- Хто така Афіна Паллада?
-Чим розгнівила Афіну ткаля?
-Як богиня хотіла її застерегти?
-Як була покарана Арахна?
В підручнику за QR -кодом можна прослухати міф.
4 жовтня Доброго дня!
Тема: Ольга Бондарчук Міфи про створення світу та людей
І. Вправи на підвищення швидкості читання.
1. Гра «Пройди лабіринт — прочитай словосполучення».
II. Повідомлення теми і мети уроку.
— Слов’янська міфологія — це міфологічні уявлення про світ і вірування давніх слов’ян часів їхньої єдності. Були вони тісно пов’язані з обожненням явищ і сил природи. Кожне з них мало певне надприродне пояснення та пов’язувалось з певним божеством чи таємничою істотою. Власне тексти слов’янських міфів не збереглися.
— Сьогодні ми прочитаємо слов’янський міф про створення світу та людей.
III. Опрацювання твору Ольги Бондарчук «Міфи про створення світу та людей».
Прочитай міф у підручнику ст.23-24
— Що, на думку наших предків, було до початку світу?
— У якій подобі були боги?
— Де взялися на землі люди?
Аналіз змісту міфу з елементами вибіркового читання
- Знайдіть і прочитайте опис світового дерева.
- Як у міфології називається таке дерево?
- Хто був найголовнішими істотами на ньому?
- Хто був утілений у птицях?
- Якими були уявлення праслов’ян про світове яйце?
- Що символізує зараз яйце у християн?
- Що можна побачити на великодніх писанках?
- Звідки взялися на землі люди?
- Що розповідається у міфах праслов’ян про появу людей на землі?
Підсумок уроку
- Давай пригадаємо, про що читав(ла) на сьогоднішньому уроці? Що найбільше запам’яталося?
- Що цікавого чи дивовижного прочитали у міфі?
Домашнє завдання - ст23-25,читати ,переказувати
Рефлексія.
— Міфи
давніх слов'ян буди не менш цікавими, ніж міфологія греків, єгиптян чи
китайців.
Прадавні
слов'яни, бачачи, що все навколо них перебуває у русі, розвитку та стані
боротьби, обожнювали й одухотворювали природу. Природні явища вони порівнювали
з людським життям, надавали їм людської подоби. Своїм богам вони давали імена.
Сварог — бог неба
і небесного вогню — навчив їх
користуватися плугом. Йому притаманні деякі людські риси (так, він міг
утомитися, позіхати, спати). Але інші його риси значущіші від людських
(мудрість його неосяжна, незбагненна для звичайної людини).
У Сварога було багато дітей. Один із них, Перун, посилав на землю дощ, коли лишав
за собою незачиненими небесні двері. До речі, у Києві, на узвишші між
Софійським та Михайлівським соборами, колись стояло кам'яне зображення Перуна.
:
Пройди тестування
«Дивовижний
світ міфів»
П
– рівень
Знайди
одну правильну відповідь
1. Міф
– це…
а)
оповідь; б) казка; в)
пісня.
2. Міф відображає уявлення давніх людей
про…
а)космос;
б)
створення світу, виникнення життя на Землі, діяння богіва, житття героїв,
фантастичних істот, дива;
в)
підводний світ.
3.Чиї міфи ви читали у цьому розділі?
а)
слов`янських народів;
б)
Давнього Єгипту, слов`янських
народів, Давньої Греції$
в) індійського народу.
С-рівень
Завдання на
встановлення відповідності
4. Про що розповідається у кожній частині
міфу «Створення світу»?
1. а) Дивовижна
квітка лотоса
2. б) Великий
птах Гоготун
3. в) водяний
хаос Нун.
4.
Розпізнай героїв міфу
Ра
величезний
змій, що уособлює морок і зло
Апоп бог сонця
6. Підкреслити уявлення слов`янськиї народів про створення світу
Квітка лотоса, велике
дерево, світове яйце, річка Ніл, Першоптах,Бог створив людину із глини, Зевс
оживив людину.
Д
–рівень
Продовж думку
7. Вислів
«скринька Пандори» означає
____________________________________________________________________
8.Втіленням одвічної мрії людства про
крила став _________________________
9. На мою думку,
секрет подібності міфів різних народів у _________________
В- рівень ТВОРЧА РОБОТА ( презентація
індивідуального проєкту)
«Мій улюблений міфологічний герой»
(Малюнок + розповідь, короткий опис героя, колаж…)
— Чи
сподобався вам міф?
— Які
картини ви уявляли, слухаючи його?
— Коли ви
найбільше хвилювалися?
Читання колонок слів
пітьма |
|
черево |
річище |
щоденну |
небачене |
породженням |
великодушний |
Звитягою — перемогою.
Черево — великий живіт.
Річище — заглиблення у ґрунті, де тече водяний потік.
— Хто є головними
героями міфу?
— Що сприяло
породженню велетенського змія?
— Який він був? Прочитайте.
— Кого він люто
ненавидів?
— Де було житло
жорстокого змія?
— Як підлий змій
вирішив позбутися бога сонця Ра?
— Чи покорився Ра?
— Якою була битва між
Апопом і Ра?
— Чому бог Ра не вбив Апопа?
— Чи скорився
велетенський змій Апоп?
— Яка битва
відбувається щоночі в підземному світі?
— Чим щоразу закінчується ця битва?
·
Бо щовечора...
·
Річище порожнє...
· Осяяний звитягою...
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Переказувати близько до тексту зміст тієї частини міфу, у якій розповідається про битву Ра з АпопомПрочитай ст19,в підручнику
Прослухай міф.
Словникова робота
Сполотніти - стати дуже блідим
Дайте відповіді на запитання
- Що стало приводом для сильного хвилювання директора?Знайди і прочитай речення зі словами "
ламав собі голову
Що відомо з тексту про міс Лілію Гармидер? Підтвердіть словами з тексту.
Характеристика образу Ліліі Гармидер
«трошки божевільна», «надзвичайна», смілива, відкрита, щира, дивна, відверта, оригінальна, «не така, як усі», знавець дитячих душ, вигадлива, переконлива, життєрадісна, «чайка», «альбатрос», «супержінка», добра, справжня, розумна, непередбачувана, винахідлива.
Прочитайте текст на ст.13-17
Дай відповіді на запитання в кінці тексту.
Чи зуміла міс Гармидер вдихнути в Далендонську початкову школу «життя і рух»?
· Як змінилося шкільне життя з появою міс Гармидер ?
· Чи подобаються вам ці зміни ?
Далендонська школа
-Розмістіть у відповідному місці: (випиши в робочий зошит.)
строгість, сувора дисципліна, гра, розваги, веселощі,
страх, одноманітність, нудно , цікавість, розвиток фантазії,
очікування учнями зауважень, винахідливість
До появи Ліліі Гармидер після появиЛіліі Гармидер
Д.З. ст.11-17 Читати ,переказувати
Прочитайте твір у підручнику, дайте відповіді на питання.
Прочитайте вірш у підручнику, дайте відповіді на питання
Дайте усно відповіді на запитання.
Архів дистанційного навчання 2021/2022
Архів 2019-2021
Немає коментарів:
Дописати коментар