Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

6-Б клас Українська мова

            

2023-2024 навчальний рік

25 квітня
тести числівник

за будовою 

відмінювання


позначення часу



18 квітня 


цікаві факти про українську мову


узгодження числівника з іменником

відмінювання чисельників


позначення часу

16 квітня
Запрошую на урок о 8.50

Увійти Zoom Конференція
https://us05web.zoom.us/j/86328856675?pwd=HX3NZvLf6bm1Ff3QzaQJCci3W135ii.1

ідентифікатор конференції: 863 2885 6675
Код доступу: 7a






Тема: Позначення часу


Справно йде, хоч ніг немає,

«Цокі-цок»,— усім співає.

І секунди, і хвилини

Нам рахує він щодня.












Гра «Якщо на годинниках…» 

12.40

Дванадцята година сорок хвилин.

За двадцять хвилин перша (тринадцята).

Двадцять хвилин до першої (тринадцятої).

12.15

Дванадцята година п'ятнадцять хвилин.

П'ятнадцять хвилин на першу.

П'ятнадцять хвилин по дванадцятій.

Чверть на першу

Чверть по дванадцятій

 

15.50

Третя (п'ятнадцята) година п'ятдесят хвилин.

За десять хвилин четверта (шістнадцята).

Десять хвилин до четвертої (шістнадцятої)

19.00

Сьома (дев'ятнадцята) година

https://wordwall.net/uk/resource/



Тема. Відмінування порядкових числовників.

Мова казка про частини мови.

Зібралися вранці частини мови за столом.

 Сіли вони снідати, а Числівника забули

 розбудити. Усі поспішали, бо запізнювалися до

 школи на уроки. І раптом із спальні з'явись

 заспаний Числівник:


- Чому ви мене не розбудили. Я теж поспішаю

 до школи на урок.

    - Подумаєш, він поспішає, - скептично

 засміявся Іменник. – Без тебе діти на уроці

 чудово обійдуться.

  - Я теж так думаю, - підтримав його 

 Прихильник.

  - Навіщо ти ученикам? – засміялося Дієслово?

  - Як навіщо? – обурився Числівник.

  - Коли не буде мене, то діти не знатимуть про

 котрій годині йти до школи. Вони не знатимуть,

 котрий сьогодні день тижня, котрий день

 місяця, котрий рік. І, найголовніше, вони не

 знатимуть, скільки грошей треба просити у

 матері, щоб купити собі морожене чи 

шоколадку. Ось так, - промовив Числівник.


      І всі частини мови похнюплено замовкли. А

 Іменник крадькома липнув на свій годинник,

 чи бува не зникли з циферблату цифри.

  – Слава Богу, всі цифри на місці, – полегшено

 промовивши Іменник. І всі частини мови схопили свої портфелі і помчали до школи, щоб розповісти учням, яке почесне місце в царстві частин мови займає їхній брат Числівник.


Прочитайте. Визначте чисельники, поставте

до кожного питання.  До якого розряду за значенням вони належать ? Визначте відмінки  числівників. Чи можна визначити їхнє число? Зробіть це.

Ерудит Боря вже знавши, почувши від того ж

 Аркаші, що середньовічний італійський

 письменник, мислитель, історик, політичний і

 військовий діяч Нікколо Макіавеллі був голова.

 І брат Аркаша був головою. Посівши друге місце на

 районній математичній олімпіаді Отже, дві

 голови… А Боря що – дурень?! Боря почав

 думати. Три дні він думав, думав, думав... А на

 четвертий день Боря Бородавка був черговим у

 класі. На великій перерві він, як уже не раз,

 дістав з портфеля п'ятий том енциклопедії «Всі

 про все» і зачитавши приголомшливу інформацію про

 ті, чому випадають молочні зуби, чого

 кучерявитися волосся, з якою швидкістю тече у

 жилах кров, для чого потрібні брови, як ми

 ковтаємо їжу і таке інше… Оточивши Борю, всі

 слухали і заздрісно зітхали. Ні в кого в класі не

 було такої енциклопедії. Спритність книжка! на

 першій палітурці намальовані дві кумедні

 обезьянки з аккордеоном. На останній — кіцька і

 пінгвіни… 




8 квітня





4 квітня

Розгадайте ребуси. Назвіть чисельники.







Смор 1 а.
Під 3 мати. 




Розряди числівників


Числівники за будовою

Минутка-веселина
Увага! На уроці мови - математика!
Скільки їх було: мати, донька, брат, сестра, дядько, племінниця? 
 Скільки було: баба, дві матері, дві доньки та онучка?
 У хлопчика стільки ж сестер, скільки й братів, а в його сестри сестер двоє менше,
ніж братів. Скільки у сім'ї сестер і братів?
 У мене в двох кишенях є гроші: коли з одної перекладу в другу один карбованець,
то буде порівну, а коли з другої перекладу в першу один карбованець, то в першій
буде вдвічі більше, ніж у другій 

Вправа «Відгадай числівник» 

— Скільки нот у нотному стані?

— Скільки місяців у році мають 31 день?

— Скільки є чудес світу?

— Яке число є магічним у фольклорі?

— Скільки кольорів має райдуга

— Скільки днів має тиждень?


 Творче конструювання Замініть подані слова числівниками і запишіть їх: 

півроку – 

чверть години – 

полудень – 

дюжина – 


22 березня 
Діти , повторюємо вивчене про прикметник. Виконайте запропоновані завдання.

1 завдання
 
2  завдання

3 завдання






запрошую на урок 19 березня о 8.50

Війти Zoom Конференція
https://us05web.zoom.us/j/83993985797?pwd=Prp86zjRFlk720fkahgpMLnfvJpFaJ.1

ідентифікатор конференції: 839 9398 5797
Код доступа: 1

запрошую на урок 12 березня о 8.50

Войти Zoom Конференция
https://us05web.zoom.us/j/84022127867?pwd=FKftipRo6j66bucmbxbPyLJefVC3SE.1

Идентификатор конференции: 840 2212 7867
Код доступа: 1

ТЕМА: Письмовий твір-опис природи за картиною в художньому стилі 

Люби природу не як символ


Душі своєї,


Люби природу не для себе,


Люби для неї.

 Максим Рильський

 

Пригадаймо!

1.Які стилі мовлення вам відомі? Назвіть особливості кожного з них.

2. Охарактеризуйте художній стиль мовлення.

3.Які типи мовлення вам відомі?

4.Охарактеризуйте опис. Які особливості цього типу мовлення?

5.Які види описів ви знаєте?

6.З якою метою письменники використовують описи природи у художніх творах?

7.Пригадайте, які мовні засоби використовує письменник для опису природи.


Пригадаймо!

Пейза́ж (фр. Paysage, від країна, місцевість) — жанр в образотворчому мистецтві, в якому об'єктом зображення є природа. Пейзажем називають також окремий твір цього жанру.


Познайоммося із митцем!



Іва́н Костянти́нович Айвазо́вський  Ованес Айвазян, — видатний український  художник-мариніст. Айвазовський є автором понад 6000 різних творів (картин, акварелей, малюнків тощо) кожен з яких здобув визнання за життя художника. Його полотна прикрашають музеї та приватні зібрання по всьому світу. За понад шістдесят років творчої кар'єри Айвазовський брав участь у більш як 120-ти художніх виставках, понад половина з яких були персональними.

За висловом Івана Крамського «Айвазовський, хто і що б там не казав, є зірка першої величини, у будь-якому разі, і не тільки у нас, а в історії мистецтва взагалі».


Поміркуймо!

·  До якого жанру живопису слід віднести картини?

· Яка з картин справила на вас найбільше враження?

· Яка пора року зображена на полотні? Який час доби? З чого це видно?

· Що зображено на передньому плані картини? На задньому плані?

· Чим приваблює колорит полотна? Який настрій навіває картина?

· До яких роздумів спонукає?

Розгляньте картину, на якій зображений


український краєвид. Картина художника


Івана Айвазовського називається «Млин на


березі річки. Україна».  Доберіть лексичний


матеріал для написання творчої роботи


(епітети, порівняння та ін.)




Річка –


Млин-


Сонце –


Пагорб –


Кольори –


Дерева -

Опрацюйте памятку «Як працювати над створенням власного твору?»

Як працювати над створенням власного твору?

1.Добре подумай над темою майбутнього твору, визнач, який обсяг матеріалу він охоплює.

2.Визнач основну думку свого твору й намагайся провести її через усю роботу.

3.Склади чіткий план, дотримуйся його у процесі написання творчої роботи.

4.Тему розкривай глибоко і всебічно.

5.Дотримуйся послідовності у викладі думок.

6.Висловлюй своє ставлення до того, про що пишеш, роби власні висновки, узагальнення.

7.Дотримуйся пропорційності частин твору.

8.Перевір написане, перепиши в робочий зошит.

Орієнтовний план твору-опису природи за картиною

1. Вступ:

а) загальне враження від художнього полотна;

б) історія написання твору, відомості про митця.

2. Основна частина:

а) опис переднього плану картини;

б) способи передачі глибини (тла) полотна;

в) опис побаченого справа, зліва, зверху, знизу.

3. Висновок (емоційна оцінка твору).


Допоможе вам підготуватися до написання


твору ось це відео






Тема: Букви е, о, та у прикметникових

суфіксах –єв-, (-єв-), -ів-, -ін-, (-ін-), -ічн-, (-

ічн-)          


Коментований лист    Записати народні вислови. Назвати суфікси,за допомогою яких утворені прикметники, ужиті у послів.

1) Мозольові руки годують. 2) Маленька праця

 краща за велике безділля. 3) Гарна книга

 яскравіша за зірку. 4) Хоч і молодий ще, а

 старий розум має. 5) Людське око бачити

 глибоко.           

Словником диктант (взаємоперевірка)

Списати, замість крапок, уставляючи   пропущені буки. Виділіть суфікси, поясніть їх уживання.

Березн..вий, вітр..вий, грош..вий, сутт..ий,

 овоч..вий, служб..вий, ді..вий, алюміній..вий,

бій..вій,нуль..вий, стиль..вий,

край..вий,марш..вий, с..вий, дуб..вий,

слив..вій, магні..вій, підсумк..вій, матч..вій,

борщ..вій.


За допомогою словника перевірити наголос у словах.


Ігрове завдання «Третє зайве» Серед поданих слів виділити зайве. Свій вибір обґрунтувати.


а) Дуб..вий гай, коричн..ве пальто, лісник..ва

 хата.

б) Малин..ве варення, стал..вий трос, емал..вий

 казан.

в )Брат..ва ідея, Франк..ві твори,стал..вий кран.


 г) Крем..ве плаття, вишн..вий джем, метал..вій

 стіл.

Вибірково-розподільна робота на основі

 конструювання

 Від іменників І відміни утворити присвійні

 прикметники у формі чоловічого роду. Запис

ати їх у дві колонки: з суфіксом -ін-; з суфіксом -ін-.


Галя, Марія, Маруся, Надія, тітка, Ольга, сестра,

 бабуся, Софія, донька, Наталя.


Творче конструювання . 

І група.  Записати прикметники, утворені від поданих іменників за допомогою суфіксів –єв-, -єв-, -ів- Пояснити правопис. Визначити розряд прикметників за значенням.


Вес, міст, дощ, метал, хрусталь, тінь, поле,

 вишня, акація, гай, край.

ІІ група. Від іменників утворити присвійні 

 примітки. Записати їх у формах чоловічого,

 жіночого та середнього роду, поєднавши їх з

 опорними словами, пояснити правопис.  


Батько, Василь, Тарас, Андрій, сторож, Лукаш,

 сусід, коаль, Ігор, Гордій.


Навчальне редагування.

Зредагувати подані словосполучення.

Пояснити суть допущених орфографічних

 помилок.

Дощовий черв'як , життєвий досвід, ключовий

момент, кварцова лампа, плюшовий ведмідь,

помаранчевий колір.  

 


Лінгвістична гра «Веселі східці»

Утворити від іменників прикметники за

допомогою суфіксів –ічн-, -ічн-, їчн-. Записати

їх у відповідні клітинки.


Фізіологія, катастрофа, епос, математика, проза,

 класика, академія, фізика

1

 

 

 

 

і

й

2

 

 

 

 

 

і

й

3

 

 

 

 

 

 

і

й

4

 

 

 

 

 

 

 

і

й

5

 

 

 

 

 

 

 

 

і

й

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

і

й

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

і

й

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

і

й








 

Відповіді: 1.Епічний. 2.Фізичний. 3. Класичний. 4. Прозаїчний. 5. Академічний. 6. Математичний. 7. Фізіологічний. 8. Катастрофічний.         



Запрошую на урок 5 березня о 8.50

У йти Zoom Конференція
https://us04web.zoom.us/j/72649982761?pwd=EIZJzInGnA3CU1a11lyQOxv51vNKaw.1

ідентифікатор конференції: 726 4998 2761
Код доступу: 1

Запрошую на урок 27 лютого о 8.50

Увійти Zoom Конференція
https://us04web.zoom.us/j/75458401736?pwd=i7Vu62XRNeZHR7Gq4Wq34GnMj8Y0dO.1

ідентифікатор конференції: 754 5840 1736
Код доступу: 1

21 лютого - День рідної мови

 




Запрошую   на урок   20 лютого о 8.50

Увійти Zoom Конференція
https://us04web.zoom.us/j/76464257785?pwd=6vfNoARgdkt4GbpbbhguBHpfdsaG1t.1

Ідентифікатор конференції: 764 6425 7785
Код доступу: 1




Запрошую на урок 13 лютого о 8.50

Увійти Zoom Конференція
https://us04web.zoom.us/j/72812281806?pwd=rcLw5eKvIbgs2yvoBwgR06TIWZ6Ys7.1

ідентифікатор конференції: 728 1228 1806
Код доступу: 1




Запрошую на урок 6 лютого о 15.20

Увійти Zoom Конференція
https://us04web.zoom.us/j/76549546888?pwd=uypAeG3BbYZ5lEJystWDN59HrgjACa.1

ідентифікатор конференції: 765 4954 6888
Код доступу: 1



Запрошую на урок 6 лютого о 8.50

Увійти Zoom Конференція
https://us04web.zoom.us/j/76641237542?pwd=5UXwANoRlAlvwuUTsx8KF1s5gyKdcx.1

ідентифікатор конференції: 766 4123 7542
Код доступу: 1



2 лютого 2024
Тема:  Діагностична робота. Сприймання письмових текстів / читання мовчки
Добрий день. Діти, прочитайте поданий нижче текст і дайте відповіді після нього. Відповіді запишіть у зошити, сфотографуйте та надішліть мені у ПРИВАТНІ повідомлення.

Вовк Сіроманець

   До школи Сашко ходив стежкою, лісом. Того дня до школи він не пішов. Пригорбаючи листям портфель, щоб не носитися, і подався до яру.

  Вдруге Сашко почув, що хтось буде дивуватися йому в спину. За дубом стояло теля. Сашко підійшов до теляти, хотів було почухати йому за вухом, але рука завмерла: перед Сашком стояв вовк. Сашко задерев'янів. Сироманець тим часом обнюхав його з ніг до голови і ліг на листя. Сашко потроху відторопів і сам сів навпочіпки біля Сіроманця. Вовк потягнувся до нього мордою і лизнув Сашкове коліно.

 -А за вовками погналися степами на вертольоті – даремно бензин палять! – засміявся Сашко. - Пиріжка з печінкою хочеш?

  Де того портфеля шукати? Вовк і собі почав нюхати під дубами і тихо вискнув - портфель! Пиріжки з печінкою волк, мабуть, кохаючи з дитинства: проковтнувши, навіть не прожувавши!

  У яру були покинуті глинища. Ніхто не навідувався до них роками. Туди і привів Сашко Сіроманця. Вибравши відповідну нору, розчистивши її трохи, нарвавши пірію, настелив і ліг сам. Сироманець заліз і собі, обнюхавши стіни, сівши поруч із Сашком.

 -Поки Поживеш тут. Потроху я підготую батька, щоб ти перейшов жити до нас додому. Чого ти сам будеш тинятися? Стаю твою перебили, лишився ти сам – житимеш у нас. На харчі я тобі зароблю, сяду на все літо на трактор – від тобі і харчі… Не треба падати духом.

  Вовк слухав, поклавши морду на лапи.

 Для Сашка настали дні щастя та тривог. Сіроманець провів його лісом до школи, зустрічавши на узлісі. Одного разу Сашко відкрив, що Сіроманець сліпий. Він показував вовкові малюнки у журналі "Натураліст", а Сіроманець дивувався кудись у просторінь, в одну точку.

   На другий день Сіроманець Сашка не зустрів. Даремно Сашко гукав його, шукаючи слідів на снігу. Сашко побіг до глинищ. Біля вовчої нори сніг лежав чисто. Цієї ночі Сіроманець тут не ночував. Гірко і тужливо стало Сашкові.

 Уночі Сашко прокинувся від собачого лементу.

 -Вовка спіймали. Впавши, бідненький, таки до ями... До кузні його повезли, - сказала мама.

  …Сашко вийшов біля коридору, намацавши татові валянки, накинувши кожушок, пішов подвір'ям до груші. На груші на сучку висів садовий ніж. Сашко взявши ножа і вибіг на вулицю.

  Біля кузні озирнувся, прислухався, обійшов кузню – ні вікна, ні віконця. Скинувши кожушину і поліз на берест. Лізти не давали татові валянки. Сашко махнув однією ногою, другою, валянки влучали – поліз босий. Нараз він опустився на засніжену крышу кузні. Знайшов отвір і бухнувся біля Сіроманця. Захрумкотіло під ножем мерзле вересенько, яким Сіроманець був прив'язаний до стремянки. Вовк звівся на замлілі лапи.

 -Ти, головне, не бійся. Як завтра відчиняти двері – кидайся опіком, напролом. Бо витягти тобі в діру біля стелі я не можу… Найголовніше – кидайся і лети щодуху до лісу… Прощавай, вовчику… Як будеш живий, не забувай мене, я тобі ніколи не забуду. Прощай! – Сашко обійняв Сіроманця, той лизнув Сашкові руки, щоку…

 Сашко приставивши стремену, поліз у діру. Віліз, спустився берестом на землю. Взувся, накинувши кожушину і побіг додому.

(За М.Вінграновським; 480 сл.)


 Вибрати правильний відповідь на кожне із

 запитань:

 1. До школи Сашко ходив

 а) через ліс;

 б) через яр;

 в) крізь болото.

 2. Вовка Сашко прийнявши спочатку

 а) за дитину;

 б) за теля;

 в) за щеня.

 3. Сашко пригостивши вовка

 а) хлібом;

 б) бутербродом;

 в) пиріжком.

 4. Сашко відвів вовка жити

 а) у кущі;

 б) у глинища;

 в) болото.

 5. Вовка Сашко хотів оселити

 а) у зоопарку;

 б) у іншому лісі;

 в) у себе вдома.

 6. Дні спілкування з вовком стала для

 Сашка

 а) днями невпевненості та страху;

 б) днями щастя та тривог;

 в) днями брехні й лицемірства.

 7. Про сліпоту вовка Сашко дізнався,

 показуючи йому

 а) журнал "Соняшник";

 б) журнал "Барвінок";

 в) журнал "Натураліст".

 8. У день, коли Сіроманець не зустрів Сашка, хлопець почувся

 а) полегкість та заспокоєність;

 б) відчуття провини;

 в) гіркоту та сум.

 9. Вовка піймали, бо він

 а) був поранений;

 б) був засліплений фарами;

 в) упав у яму.

 10. До кузні Сашко потрапив

 а) через двері;

 б) через вікно;

 в) через отвір у покрівлі.

 11. Розв'язаному вовку Сашко порадивши

 а) кинутися на мисливців та поранити їх;

 б) кинутися напролом і бігти до лісу;

 в) удати з себе мертвого, а потім втекти.

 12. Головна думка опрацьованого тексту -

 а) схвалення милосердного та співчутливого ставлення до тварини;

 б) схвалення винахідливості та спритні людей у ​​знищенні тварин;

 в) засудження полювання як жорстокого промислу. 


Запрошую на урок 29 січня о 8.50

Увійти Zoom Конференція
https://us04web.zoom.us/j/72812281806?pwd=rcLw5eKvIbgs2yvoBwgR06TIWZ6Ys7.1

ідентифікатор конференції: 728 1228 1806
Код доступу: 1


Запрошую на урок 23 січня о 8.50

Увійти Zoom Конференція
https://us04web.zoom.us/j/74710619907?pwd=XqQyybw7smn4YhwPCx5oFUl1aqmrLe.1

ідентифікатор конференції: 747 1061 9907
Код доступу: 1


Запитую на урок  15 грудня о 13.50

Увійти Zoom Конференція
https://us04web.zoom.us/j/76464257785?pwd=6vfNoARgdkt4GbpbbhguBHpfdsaG1t.1

Ідентифікатор конференції: 764 6425 7785
Код доступу: 1


Запитую на урок  12 грудня о 8.50

Увійти Zoom Конференція
https://us05web.zoom.us/j/84814383232?pwd=OmBvct7KHwgkoIihFF7AUT7dmMB5aa.1

ідентифікатор конференції: 848 1438 3232
Код доступу: 1


Запитую на урок  5 грудня о 8.50

Увійти Zoom Конференція
https://us05web.zoom.us/j/84641523653?pwd=gJZPMTQ6IOKX1tvRONsKlFnrLbkNXo.1

ідентифікатор конференції: 846 4152 3653
Код доступу: 1


Запрошую на урок  21 листопада о 8.50

Увійти Zoom Конференція
https://us05web.zoom.us/j/81324430608?pwd=yaUQyqAItlQE9pRgLp0VJ5M4buo8Ga.1

ідентифікатор конференції: 813 2443 0608
Код доступу: 1



Запрошую на урок  14 листопада о 8.50

Увійти Zoom Конференція
https://us05web.zoom.us/j/81499832218?pwd=4l2yyUubbq4SpOHMj80yOAbQol5ioh.1

ідентифікатор конференції: 814 9983 2218
Код доступу: 1


для учнів 6-Б класу ( урок 7 листопада)

Тема : Засоби словотворення
Доброго дня, діти. Щоб перевірити своє вміння визначати способи словотворення, виконайте завдання за покликаннями, що наведені нижче.







Запрошую на урок  31 жовтня о 8.50


Запрошую на урок  24 жовтня о 8.50


Запрошую на урок 5 вересня о 10:30

Підключитися до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/76704070888?pwd=fQk0b5e412aNgHgX8m1OY7Yl7lWgpj.1

ідентифікатор конференції: 767 0407 0888
Код доступу






Матеріали 2022 -2023 р.н.

Архів дистанційного навчання за 2021-2022 у.р.

Налаштування сторінки Параметри

Немає коментарів:

Дописати коментар