Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Гурток "Вокальний гурток -Вікторія"



08.05.2025 р.

Шановні учасниці гуртка "Вікторія", готуємося до виступу на звітному концерті  ЦДЮТ  ""Оберіг". Виконуємо вивчені пісні:

Виконуємо розпівки:




Виконуємо пісні:




Виконуємо вдома пісні, до зустрічі на заняттях в школі!











11.04.2025 р.


Опрацювати зміст теми заняття: "Музична класика".

Мета:

  • Ознайомити учасників гуртка з поняттям "музична класика" та її основними періодами.
  • Розширити знання про видатних композиторів-класиків та їхній внесок у вокальну музику.
  • Розвивати навички слухання та аналізу музичних творів класичного періоду.
  • Заохочувати інтерес до виконання творів класичної музики.

Тривалість: 60-90 хвилин

Матеріали:

  • Аудіозаписи класичних вокальних творів (фрагменти арій, пісень, хорів Бетховена, Вебера, Шуберта, Моцарта тощо).

Хід заняття:

1. Вступ (5-10 хвилин):

  • Привітання учасників.
  • Оголошення теми заняття: "Музична класика".
  • Постановка питання: "Що для вас означає поняття 'музична класика'?" (Заслухати відповіді учасників).
  • Коротка розповідь керівника про загальне поняття "класика" в мистецтві (як щось цінне, перевірене часом, що є взірцем).
  • Перехід до музичної класики: визначення періоду (приблизно середина XVIII - початок XIX століття), основні характеристики (гармонійність, ясність форми, мелодійність).

2. Знайомство з композиторами (20-25 хвилин):

  • Представлення портретів композиторів: Людвіга ван Бетховена, Карла Марії фон Вебера та Франца Шуберта 
  • Коротка розповідь керівника про кожного композитора:
    • Людвіг ван Бетховен:
      • Країна: Німеччина.
      • Період творчості: Перехід від класицизму до романтизму.
      • Основні жанри: Симфонії, фортепіанні сонати, концерти, опера "Фіделіо", пісні.
      • Характерні риси вокальних творів: Драматизм, емоційна насиченість, героїзм.
      • Прослуховування короткого фрагменту вокального твору (наприклад, арія Леонори з "Фіделіо" або одна з пісень).
    • Карл Марія фон Вебер:
      • Країна: Німеччина.
      • Період творчості: Ранній романтизм.
      • Основні жанри: Опери (особливо "Вільний стрілець"), інструментальна музика, пісні.
      • Характерні риси вокальних творів: Мелодійність, національний колорит, яскраві образи.
      • Прослуховування короткого фрагменту оперної арії (наприклад, арія Агати з "Вільного стрільця").
    • Франц Шуберт:
      • Країна: Австрія.
      • Період творчості: Ранній романтизм.
      • Основні жанри: Пісні (Lieder), симфонії, камерна музика.
      • Характерні риси вокальних творів: Ліризм, щирість, тісний зв'язок музики і поезії.
      • Прослуховування однієї з відомих пісень (наприклад, "Ave Maria" або "Зимова дорога").

  • Під час прослуховування звертати увагу учасників на характер мелодії, емоційне забарвлення, особливості виконання.

3. Обговорення прослуханих фрагментів (15-20 хвилин):

  • Які емоції викликала у вас ця музика?
  • Чим відрізняються вокальні стилі різних композиторів?
  • Які інструменти супроводжують вокал у цих творах?
  • Як ви вважаєте, про що розповідають ці пісні/арії?
  • Чи хотіли б ви спробувати виконати щось подібне?

4. Практична частина (20-30 хвилин):

  • Виконання простої класичної пісні всім гуртком разом (за наявності нот).
  • Розучування невеликого фрагменту класичної арії (залежно від рівня підготовки учасників).
  • Вправи на розвиток вокальної техніки, враховуючи особливості класичного співу (наприклад, робота над кантиленою, диханням, чистотою інтонації).
  • Імпровізація на задану класичну мелодію (якщо рівень підготовки дозволяє).

5. Підсумки та домашнє завдання (5-10 хвилин):

  • Коротке повторення основних понять та імен композиторів.
  • Обговорення вражень від заняття.
  • Домашнє завдання (за бажанням):
    • Знайти та послухати ще кілька вокальних творів представлених композиторів.
    • Спробувати знайти інформацію про історію створення одного з прослуханих творів.
    • Подумати, який класичний вокальний твір хотілося б розучити на наступних заняттях.

Коротка інформація про композиторів-класиків Людвіга ван Бетховена, Карла Марія фон Вебера та Франца Шуберта, яка може бути корисною для вокального гуртка:

Людвіг ван Бетховен (1770-1827):

  • Німецький композитор, один із найвидатніших в історії музики.
  • Перехідна фігура від класицизму до романтизму.
  • Його вокальні твори охоплюють пісні, арії, хори, а також оперу "Фіделіо".
  • Характерні риси: драматизм, емоційна глибина, новаторство у формі.

Карл Марія фон Вебер (1786-1826):

  • Німецький композитор, диригент і піаніст, ключова фігура раннього німецького романтизму.
  • Відомий своїми операми, особливо "Вільний стрілець", які започаткували німецьку національну оперу.
  • Його вокальна музика включає оперні арії, пісні, кантати.
  • Характерні риси: мелодійність, фольклорні впливи, яскрава оркестровка.

Франц Шуберт (1797-1828):

  • Австрійський композитор, один із найважливіших представників раннього романтизму.
  • Надзвичайно плідний композитор, особливо у жанрі пісні (Lied).
  • Написав понад 600 пісень на вірші відомих поетів.
  • Його вокальні твори відрізняються ліризмом, емоційною чутливістю, тісним зв'язком музики і поетичного тексту.

Ці композитори є важливими постатями в історії музики, і їхні вокальні твори пропонують багатий матеріал для вивчення та виконання у вокальному гуртку, демонструючи різні стилі та емоційні відтінки епохи класицизму та раннього романтизму.



                                 

Виконуємо розпівки:




Виконуємо пісні:




Виконуємо вдома пісні, до зустрічі на заняттях в школі!











Немає коментарів:

Дописати коментар