10.05.2024
Тема: Види простих механізмів. Коефіцієнт корисної дії.
Відео пояснення. Перегляньте
Уважно прочитати та підготувати відповіді на запитання після п. 35. Виконати вправа 35 (1-3), прикріпити до щоденника.
Виконайте лабораторну роботу
Лабораторна робота №11. Вивчення умов рівноваги важеля
Гідростатичний тиск.
Атмосферний тиск. Вимірювання атмосферного тиску. Барометри
Тема: Розв'язування задач. Закон Гука.
1. Повторення основних понять:
- Що таке деформація? Причина її виникнення, навести приклади.
- Які види деформацій називають пружними? Наприклад.
- Які види деформації називають пластичними? Наприклад.
- Дайте означення сили закон пружності.
- Чому виникає сила пружності?
- Закон Гука.
- Який прилад використовують для вимірювання сили?
Перегляньте відео
3. Повторити основні поняття п. 19, виконати вправа 19 (1-3)
Тема: Деформація тіла. Сила пружності. Закон Гука.
1. Повторення основних понять:
- що таке "сила"? одиниці вимірювання в системі СІ
- що означає "сила в 1 ньютон"?
- як зображуємо сили?
- яку силу називаємо "рівнодійною"?
- назвіть умову зрівноваження сил
2. Перегляд виконання вправи 18 (записати в зошит)
3. Вивчення нової теми:
Відео пояснення
Уважно прочитайте п. 19 та випишіть основні поняття:
- що даке "деформація", її види?
- наведіть приклади та поясніть, що таке пружна і пластична деформація?
- що таке "сила пружності" та чому вона виникає?
- запишіть закон Гука
- що таке "динамометр"?
Тема: Густина речовини
(Чи всі тіла однакової маси мають однаковий об’єм?
Чи всі тіла однакового об’єму мають однакову масу?)
Висновок
(запис у зошит). Для всіх суцільних тіл з однієї речовини відношення маси до об’єму є однаковим (якщо, наприклад, взяти тіло вдвічі більшого об’єму, то й масу воно матиме вдвічі більшу).
Отже, сьогодні ми познайомимося з величиною, яка є характеристикою речовини.
Отже, сьогодні ми познайомимося з величиною, яка є характеристикою речовини.
Зверніть увагу
сторінка 249 підручника
Проблемне питання
Чи залежить густина речовини від температури та агрегатного стану речовини?
ЦІКАВО ЗНАТИ
Прилад для вимірювання густини рідин та сипучих тіл називається ареометр.
Звичайно, цей прилад був винайдений зовсім не в Новий Час. Вважається, що ареометр винайшла Гіпатія Олександрійська, яка була розтерзана в 415-му році християнськими фанатиками.
Принцип роботи даних приладів заснований на гідростатичному законі Архімеда (який ви вивчите трішки пізніше). Оскільки кожна рідина має свою щільність, то одне і те же тіло може зануритися в неї на різну глибину. По мірі занурення відбувається урівноваження, і в момент досягнення рівноваги ареометр буде вільно плавати. Після того, як прилад прийняв вірне положення, по ареометричній шкалі визначають щільність рідини.
Принцип роботи даних приладів заснований на гідростатичному законі Архімеда (який ви вивчите трішки пізніше). Оскільки кожна рідина має свою щільність, то одне і те же тіло може зануритися в неї на різну глибину. По мірі занурення відбувається урівноваження, і в момент досягнення рівноваги ареометр буде вільно плавати. Після того, як прилад прийняв вірне положення, по ареометричній шкалі визначають щільність рідини.
Задача 1. Об’єм зливка металу 50 см3, а його маса 365 г. Знайдіть густину цього металу. Який метал має таку густину?
Задача 2. Знайдіть об’єм 7 кг олії.
Задача 3.
Якщо від кавуна відкусити шматочок, то чи зміниться його густина?
(Ні, тому що густина характеризує речовину)
(Ні, тому що густина характеризує речовину)
УЗАГАЛЬНЕННЯ МАТЕРІАЛУ
Перевір себе:
1. Чи всі тіла однакової маси мають однаковий об’єм?
1. Чи всі тіла однакової маси мають однаковий об’єм?
2. Чи всі тіла однакового об’єму мають однакову масу?
3. Дайте визначення густини речовини.
4. Які вимірювання необхідно здійснити, щоб визначити густину речовини?
5. Які одиниці густини ви знаєте?
6. Чи залежить густина речовини від температури та агрегатного стану речовини? Якщо залежить, то як? Відповідь поясніть.
7. Як обчислити масу тіла за його густиною та об'ємом?
8. Як визначити об'єм тіла, знаючи його густину та масу?
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Опрацювати § 16, Розв"язати вправа 16 (1-4)
Ідентифікатор: 750 3371 8416
Код : 1111
Урок 01.09.2023
Тема: Фізика
як навчальний предмет у школі
Немає коментарів:
Дописати коментар