2024 -2025 навчальний рік
Толерантність
https://wordwall.net/uk-ua/community/
мультфільм
квест "Толерантність"
Для учнів 9-А класу (урок 12 та 13 листопада) та учнів 9-Б класу (урок 13 листопада)
запрошую учнів 9-А класу на урок 13 листопада о 9.30
Війти Zoom Конференція
https://us04web.zoom.us/j/76379342678?pwd=RcsbtbaAp2yylnAeNQAbfdRWYu41jG.1
ідентифікатор конференціі: 763 7934 2678
Код доступу: 1
Тема : Дж. Байрон "Мазепа". Українська тема в поемі «Мазепа».
Наш урок
присвячений видатній історичній
особистості, гетьману України Івану Мазепі, неперевершений образ
якого створив у своїй поемі Байрон. Сьогодні
ми поговоримо про Байрона
як романтичну особистість та геніального поета і про
Мазепу як романтичну особистість та наймогутнішого
гетьмана України , спробуємо зрозуміти, у чому ж
унікальність і вічність твору «Мазепа» та специфічність образу гетьмана.
Поміркуймо!
Чи можна вважати
повстання, очолюване Мазепою, зрадою?
Сьогодні Дж. Байрона вважають
одним із найвизначніших поетів світу.
Він – гордість доби, символ
романтизму. Чи справді це так? Давайте з’ясуємо.
Іван Мазепа та його велика ідея
Ідея Мазепи про вільну,
незалежну Україну, його діяльність і намагання реалізувати цю ідею мали
міжнародну вагу. Час його правління
трагічний, суперечливий і жорстокий визначив долю України. Постать І.
Мазепи завжди була і лишається в центрі
уваги не тільки істориків, але й кожного , хто вважає Україну своєю Батьківщиною. В боротьбі за свою
ідею Мазепа виявився переможеним.
Переможених судити найлегше, бо переможців не судять. Для російських царів
Мазепа став уособленням сепаратизму та зрадництва. Для прихильників вільної,
незалежної, соборної України – палким патріотом за національні інтереси
українського народу..
Якими постають Мазепа і Україна в
поемі «Мазепа»?
Байрон - романтик і не прагнув до достовірності
оповіді. Головне для нього – не історична подія, а внутрішній стан героя, його
почуття і переживання. Поет хотів лише
відобразити сам «дух України», що втілився і в її широких просторах, і в душі
її гетьмана.
Перегляньте відеоурок
-
Мазепа – незвичайна особистість в незвичайних обставинах;
-
Палкий патріот за національні інтереси українського
народу;
-
Прагнув самостійності
для України;
-
Боровся за її незалежність;
-
Намагався зберегти Козацьку державу;
Досягти соборності
українських земель.
Таким чином, Мазепу не можна
вважати зрадником, адже це було повстання, спрямоване на звільнення
Батьківщини від московського впливу,
ліквідацію зверхності Росії над Україною.
- Яка провідна тема
і мотив поеми? (Тема: уславлення, возвеличення незламності силу духу, мужності,
витривалості борця за свободу України; мотив самотності, який є провідним для
всіх творів Байрона);
- Чи пов’язані події твору з сьогоденням? (Твір
є дуже актуальним, адже риси характеру
головного героя притаманні воїнам, які
відстоюють незалежність і суверенність українського народу на Сході нашої держави, борються проти
російської агресії);
Домашнє завдання: Скласти план за текстом
поеми «Мазепа».
Час минає швидко, і ось ви перед вибором: продовжити навчання у 10 класі чи розпочати здобуття обраної професії?.. Як воно буде на новому місці?..
Невідоме завжди нависає над нами зі своєю тривогою, але немає нічого такого, чого б людина не здолала. ТОЖ І ВИ ЗМОЖЕТЕ. А допомогти вам у цьому можуть звичайно ж книги.
Вони теж є різні: складні й непідйомні, смішні і сумні, трагічні й щасливі. Усі вони мають у собі ті коштовні секрети, які можуть роважити у потрібний час чи витягнути із найбільшої халепи. Адже КНИГИ ВЧАТЬ МИСЛИТИ!!!
ВІДПОЧИВАЙТЕ ВЛІТКУ РАЗОМ З КНИГОЮ!
ПОВТОРЮЄМО І УЗАГАЛЬНЮЄМО
Інтерактивні вправи
https://wordwall.net/uk-ua/community/
https://zarlitslm.blogspot.com/p/learningapps.html
22 травня 9-Б клас 23 травня 9-А клас
- Дуже промовистим до цієї теми є фільм "Диво" американського письменника, сценариста і режисера СТІВЕНА ЧБОКСІ.
Дивитися 👉 "ДИВО"
15 травня 9-Б клас 16 травня 9-А клас
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ
Тема. Марк Геддон "Загадковий нічний інцидент із собакою". Гуманістичний пафос твору. Образ головного героя
- Добрий день, любі дев'ятикласники. Запрошую вас на віртуальне знайомство з книгою, яка була задумана як роман для дорослих, проте у видавництві її прийняли за зразок дитячої літератури, та її автором.Це - МАРК ГЕДДОН
Ви зацікавилися?... тоді 👉 ЧИТАЄМО і моделюємо світ Крістофера
Заповніть 👉 GOOGLE-опитувальник
УВАГА! Учні 9-А та 9-Б класів, в тому числі учні, які навчаються на сімейній формі, 14 травня виконати 👉 КОНТРОЛЬНУ РОБОТУ
Роботу слід написати на подвійних аркушах. Принести у школу 15 травня
УВАГА! Учні, які навчаються на сімейній формі, до 18 квітня виконайте 👉 контрольну роботу і надішліть на перевірку. Не забудьте підписати роботу.
06-09 травня 9-Б, 9-А клас
Тема. Гарпер Лі "Убити пересмішника". Актуальність сюжету. Проблема входження молоді у дорослий світ, зіткнення із жорстокістю
Мудрі думки Гарпер Лі "Вбити пересмішника" Гарпер Лі - роман, який можуть читати і діти, і дорослі. Книга переносить читача в дитинство і показує, як саме закладається фундамент життя людини.
"Щоб жити у злагоді з людьми, я перш за все маю жити у злагоді із самим собою".
"Ти ніколи не зрозумієш людину, поки не подивишся на речі її очима... Поки не влізеш у її шкіру і не походиш в ній".
"Якщо не вважаєш себе винним, не вибачайся..."
"Що ж, якщо сніг насланий на нас як кара, мабуть, варто грішити"
"Якщо ти людина ввічлива, то розмовляй з іншими не про те, що цікаво тобі, а про те, що цікаво їм".
"Є в людині щось таке, що не підкоряється більшості, - це її совість".
"...коли дитина щось питає, ради Бога, поясни їй. Не треба викручуватися. Діти це діти, вони швидше, ніж дорослі, помічають, коли ми починаємо ухилятися, це їх тільки збиває з пантелику".
"... це не образа, коли тебе називають словом, яке комусь здається образливим. Це тільки свідчить, яка жалюгідна душа у людини, що так каже".
«…більшість людей хороші, коли їх зрозумієш».
«…розумієш, дівчинко, це не образа, коли тебе називають словом, яке комусь здається образливим, це тільки свідчить, яка жалюгідна душа в людини, що так каже».
«…для того щоб жити по совісті з іншими людьми, я повинен жити в злагоді з власною совістю. Діяти по совісті не завжди означає погоджуватися з думкою більшості».
Роман (скорочено)
Аналіз роману "Убити пересмішника" (див. з 2.34)
2. Підготуйте матеріали для контрольного твору на одну із тем:
- "Не потрібно спалювати книги для того, щоб знищити культуру. Достатньо просто змусити людей перестати читати" (Рей Бредбері)
- Чому варто прочитати роман Гарпер Лі "Убити пересмішника"?
- Який твір сучасної літератури я порадив би/порадила б для прочитання?
- Чому роман Рея Бредбері "451 градус за Фаренгейтом" можна назвати книгою-повчанням?
02-01 травня 9-А, 9-Б клас
Тема. ВАЖКЕ ПРОЗРІННЯ ОСОБИСТОСТІ В ТОТАЛІТАРНОМУ СУСПІЛЬСТВІ. ЕВОЛЮЦІЯ ОБРАЗУ ГАЯ МОНТЕГА
- Усім доброго дня. Завершуючи "знайомство" із романом Рея Бредбері "451 градус за Фаренгейтом", пропоную сьогодні звернути увагу на образ головного героя твору.
1. Актуалізуймо свої знання. Складіть інтерактивний пазл
2. Складаємо особистісний портрет героя
Розглянувши зображення 👆, виконавши 👉 інтерактивну вправу, складіть і запишіть у зошиті схему Еволюція образу Гая Монтега
МАТЕРІАЛИ ДЛЯ СКЛАДАННЯ ПАСПОРТА
25 квітня 9-А клас 24 квітня 9-Б клас
Тема. Провідні мотиви роману Рея Бредбері - книги (читання), пожежі, тотального контролю, інакомислення
- Шановні, дев'ятикласники, сподіваюся ви в процесі дочитування роману "451 градус за Фаренгейтом".
22 квітня
Тема знецінення культури. Чи можливий світ без книжок?
Віталій Стеценко про роман Рея Бредбері "451 градус за Фаренгейтом"
18 квітня 9-А клас 17 квітня 9-Б клас
Тема. Рей Дуглас Бредбері "451 градус за Фаренгейтом". Тривога за майбутнє суспільства в романі-антиутопії
- Запрошую вас переглянути відеоурок
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Складіть філворд зі слів, пов'язаних із твором
2. Розглянувши хмарку слів, запишіть проблематику роману
08 квітня
Тема. Ідеї "одухотворення" людини й життя засобами мистецтва, розвитку мови
Тема. Динаміка образу Елайзи Дулітл
Хто не знайшов можливості приєднатися до уроку, перегляньте експрес-урок
Виконайте (на оцінку) самоперевірку 👉 ТЕСТУВАННЯ
* Якщо ви не були на онлайн уроці чи самостійно не опрацювали тему і не виконали тестування до 04 квітня, значить на уроці ставлю вашу відсутність
21 березня 9-А клас 20 березня 9-Б клас
Тема. Бернард Шоу. Особливості світогляду. П'єса "Пігмаліон"
- Перевірте себе, виконавши 👉 ТЕСТ (за результатами тесту - ОЦІНКА ЗА УРОК)
ДОМАШНЯ РОБОТА
Прочитати п'єсу "Пігмаліон"
АБО Переглянути фільм
14 березня 9-А клас 13 березня 9-Б клас Починаємо урок о 13.30 👉 ТУТ
Тема. "Ляльковий дім". Образна система. Підтекст. Символіка. Відкритий фінал
- Шановні дев'ятикласники, перегляньте експрес-урок (2 частини)
ДОМАШНЯ РОБОТА
Виконати 👉 тестування
06 березня
Тема. Генрік Ібсен. "Ляльковий дім" як соціально-психологічна драма
- Послухайте аудіоваріант п'єси "Ляльковий дім"
- Зробіть самоперевірку, виконавши один із 👉 ТЕСТ
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
04 березня
Тема. "Стара" і "нова драма". Зміни в драматургії кінця ХІХ поч. ХХ століття. Ібсенізм
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ!
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Вивчити матеріал презентації, підготуватися до опитування.
Записати у робочий зошит таблицю "Порівняння "стара" і "нова драма"
28 лютого 9-Б клас 29 лютого 9-А клас
УВАГА! Учні, які навчаються на сімейній формі, до 02 березня виконайте 👇
- Шановні дев'ятикласники, виконайте 👉 КОНТРОЛЬНЕ ТЕСТУВАННЯ
22 лютого 9-А клас 21 лютого 9-Б клас 19 лютого 9-А та 9-Б класи
- Шановні дев'ятикласники, пропоную вам ще один твір Миколи Гоголя - повість "Шинель", твір, який порушує питання, що стосуються як суспільства, так і внутрішнього світу людини.
- Перегляньте відеоурок (складається з 2 частин)
- Перечитайте стислий переказ твору 👉 "ШИНЕЛЬ"
ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ
Складіть анкету головного героя
АБО Виконайте ТЕСТ
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Уважно переглянути експрес-урок про трактування фіналу повісті "Шинель"
14 лютого
Початок уроку о 13.00 👉 ТУТ
Тема. Микола Гоголь. Петербурзький період життя
Початок уроку о 13.00 👉 ТУТ
Тема. Повість "Гобсек". Сюжетно-композиційні особливості в творі (прийом "розповідь у розповіді")
- Добрий день, дев'ятикласники. Перегляньте, будь ласка, відеоурок
- Для самоперевірки виконайте 👉 ТЕСТУВАННЯ (на оцінку)
За потреби, ще раз перечитайте уривки повісті (с.158-171)
- Добрий день, дев'ятикласники. Перегляньте, будь ласка, відеоурок
Перевірте себе, виконавши 👉 тест (на оцінку)
Прочитати с.158-171
9-А клас
- Перегляньте матеріали навчальної 👉 презентації
АБО Опрацюйте за підручником с. 76-79
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ на останньому слайді презентації
ЛІТЕРАТУРНИЙ РИНГ за вивченим у І семестрі
Тема. Барбара Космовська "Позолочена рибка"
- Добрий день, дев'ятикласники. Сьогодні маємо урок позакласного читання за твором польської письменниці.
- Якщо вас зацікавила історія Аліції, прочитати можна за покликанням 👉 "ПОЗОЧЕНА РИБКА"
9-Б клас початок уроку о 13.00 👉 ТУТ
- УЗАГАЛЬНІТЬ, перечитавши 👉 Анкету роману
9-Б клас
Початок уроку о 12.15 👉 ТУТ
Тема. Шарлотта Бронте. "Джейн Ейр". Тема кохання у творі
Сьогодні ви відкриєте для себе особистість Шарлотти Бронте. Вона - одна з улюблених письменниць багатьох читачів. ЇЇ роман «Джейн Ейр» підкорив не одне покоління. Цю книгу читають захлинаючись, занурившись з головою в історію героїв. Авторка глибоко і чуйно описала характер і почуття своїх героїв, вклавши в них частинки своєї душі, поділившись з ними своїм характером і поглядами.
Давайте, ближче дізнаємося про долю англійської письменниці, яка підкорила мільйони сердець. Перегляньте відео.
ДОПОВНИМО ЩЕ КІЛЬКОМА ЦІКАВИМИ ФАКТАМИ
1. Шарлотта була невисокого зросту та тендітної статури. Вона носила окуляри, щоб виправити короткозорість, і вважала себе некрасивою.
2. Літературна обдарованість майбутньої письменниці виявилася рано, але шлях до визнання був для неї довгим і болісним. Першою спробою 20-річної Шарлотти потрапити до світу великої літератури став лист поетові Роберту Сауті, в якому вона просила оцінити її вірші. Підсумком листування стане її майбутня відмова від поезії на користь прози. Однак кілька її поетичних робіт та перекладів все ж було опубліковано.
3. Переконання, що література - не жіноча справа, було дуже поширеним явищем в Європі того часу. Тому, публікуючись, сестри Бронте вирішили взяти собі чоловічі псевдоніми. У 1846 р. з'явилося невелика збірка їхніх віршів під псевдонімом Коррер (Шарлотта), Елліс (Емілія) і Актон (Анна) Белль, що залишилася непоміченою публікою (продано було всього 2 примірника). Але невдача не засмутила сестер-письменниць, і вони з тим же захопленням взялися за написання оповідань у прозі: Шарлотта написала повість «Учитель», Емілія -«Грозовий перевал», Анна - «Агнес Грей». Останні дві повісті знайшли собі видавця, a «Учитель» був відкинутий усіма. Незважаючи на це, Шарлотта з властивим їй запалом і пристрастю продовжувала свою літературну діяльність.
4. Однак разом з успіхом приходить біда. Спочатку від туберкульозу помирає брат Бренуелл, а потім і сестри Емілі і Енн. Щоб заглушити своє горе, Шарлотта з головою поринула в літературу.
5. Найвідоміший роман Шарлотти Бронте «Джейн Ейр» був екранізований 9 разів, останній - у 2011 р.
6. На честь Шарлотти Бронте названий кратер на Меркурії.
- Підготуватися до перевірки опрацьованих матеріалів уроку від 22 листопада
Авторка: Адріана Химинець
Початок уроку о 13.00 👉 ТУТ
- Добрий день, дев'ятикласники.
Сьогодні розглядаємо творчість одного з найяскравіших представників англійського романтизму – Джорджа Байрона та ознайомимося з двома його ліричними творами : «Хотів би жити знов у горах» та «Мій дух як ніч».
У творах Дж. Байрона постав новий герой
– байронічний. Охоплений найглибшою меланхолією, він втратив зв'язок з
навколишнім світом, адже рано «переситився життям». Це герой – вигнанець,
бунтар, сильна , пристрасна особистість, яка шукає скарбів духовних, а не
матеріальних.
З образом «байронічного героя» пов'язане і поняття «байронізму –
ідейно-естетичної тенденції, філософського світобачення, що дістало яскраве
втілення у творчості Дж. Байрона та його послідовників.
- Ще раз перечитайте поезії Байрона (с. 63-65)
Тема. ДЖОРДЖ ГОРДОН НОЕЛ БАЙРОН. ВПЛИВ ТОРЧОСТІ БАЙРОНА НА РОЗВИТОК РОМАНТИЗМУ В ЄВРОПІ
- Добрий день, дев'ятикласники.
- Виразно навчіться читати поезії Байрона (підручник с. 63-65)
Тема. Генріх Гейне. Специфіка романтизму і творчість Г. Гейне. Збірка «Книга пісень»: особливості композиції, образ ліричного героя, фольклорні елементи
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Тема. Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку РОМАНТИЗМУ. Основні ознаки романтизму як напряму
- Маєте лише одну спробу
- Почнімо з короткого "знайомства" з письменником. Можливо, ми зможемо зрозуміти, що спонукало Меріме звернутися у своєму творі до так званої ВІЧНОЇ ТЕМИ.
- Прочитайте уривки новели 👉 "КАРМЕН"
9-А клас
Тема. ПАФОС ТВОРУ, ЯКИЙ СТАВ ГІМНОМ ЄВРОСОЮЗУ
- Добрий день, дев'ятикласники. Звернімося ще раз до ідейно-тематичного аналізу оди Фрідріха Шиллера "До радості"
9-Б клас
Тема. ПАФОС ТВОРУ, ЯКИЙ СТАВ ГІМНОМ ЄВРОСОЮЗУ
Початок уроку о 13.00 👉 ТУТ
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Немає коментарів:
Дописати коментар