Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

7 клас Зарубіжна література



2024- 2025 навчальний рік




ДО  УВАГИ УЧНІВ, ЩО НАВЧАЮТЬСЯ НА СІМЕЙНІЙ ФОРМІ

ДО  05 грудня 2024 р.

ПІДСУМКОВА РОБОТА З ТЕМИ "Пам'ятаємо про минуле"

Перейдіть за кліком 👉 ЗАВДАННЯ   

Виконайте роботу, сфотографуйте, надішліть для перевірки 




12 листопада
7-Б клас

Тема. "Хлопчик у смугастій піжамі". Ідея рівності представників різних рас, націй, національностей і народів у творі. Трагічний фінал як відображення злочинів фашизму

- Добрий день, семикласники. 
На першому уроці, перегляньте, будь ласка, відеоурок.

Виконайте тестування 👉  ТЕСТ
(Ласінська, Волошин, Бойко, Радецька, Осіпов, Гавриленко, Черненко, ваші результати цього тесту - у класному журналі)

О 12.05 чекаю всіх на онлайн-уроці
Приєднатися 👉 ТУТ

Ідентифікатор: 791 0446 8561
Код доступу: 4VHn69

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Прочитати оповідання Джеймса Олдріджа "Останній дюйм" або прослухати аудіоваріант



31 жовтня
Матеріали  до уроку додаткового читання

СУЧАСНА ПОЕЗІЯ ЗАРУБІЖНИХ АВТОРІВ


ДО  УВАГИ УЧНІВ, ЩО НАВЧАЮТЬСЯ НА СІМЕЙНІЙ ФОРМІ

22 жовтня 2024 р.

ПІДСУМКОВА РОБОТА З ТЕМИ "ГЕРОЇ ТА ГЕРОЇНІ БАЛАД. ЛИЦАРСТВО В ЛІТЕРАТУРІ"

Перейдіть за кліком 👉 ЗАВДАННЯ   

Виконайте роботу, сфотографуйте, надішліть для перевірки 


________________________________________________________________

2023-2024 навчальний рік

Корнелія Функе  "Чорнильне серце" 

1 Яку з новел написав Р.Акутагава?

а "Дари волхвів"

б «Кленові листки» 

в "Павутинка"

2 Твір "Павутинка" має жанрові риси

а притчі;

б  балади;

в новели;

г детективу.

3 Який єдиний добрий вчинок зробив Кандата

Допоміг бідній людині  

Врятував друга 

Пожалів павучка

 

4 Обхопивши павутинку, Кандата прокричав:

"Рятуйся, хто може!"

 " Наша взяла!"

" Я перший!"

 "Я переміг!"

 

5 "Павутинка" - новела...

Морально-психологічна

Морально-етична

Філософсько-психологічна

 

6 Ім’я Рюноске (Акутагава) означає...

Мир

Сонце

Дракон

 

7 Чому Будда вирішив допомогти грішникові Кандаті?

Будда згадав, як Кандата врятував життя павукові, й вирішив віддячити йому за добро

з позиції буддизму, грішник має право на порятунок, є надія припинити страждання; шанс-диво

 Будда мав велике серце, сповнене любові

8 Який образ символізує перемогу краси й чистоти над брудом життя

  Лотос 

  Будда  

павутинка  

рай

9  Що подарував Джім Янг своїй дружині ?

 Коштовну каблучку 

Браслет 

Набір гребінців

10 У чому полягає мудрість вчинку героїв?

Обмінялися подарунками на Святвечір 

Пожертвували найціннішим

Відсвяткували разом

 

11 Якого дару не було серед дорогоцінних дарів волхвів?

 Любов 

 Ладан

  Золото

  Смирно

12 Яка основна думка новели "Дари волхвів" ? 

Життя людини - найбільша цінність

У світі немає нічого ціннішого за любов

 У світі немає нічого ціннішого за віру 

Матеріальні цінності найважливіші в житті

13 Очі у Джонсі були широко розплющені. Дівчина дивилась у вікно й лічила...

Листки плюща 

Листки клена 

Листки каштана

14 Як назвала Сью останній листок плюща , який намалював Берман на стіні?

Шедевром

 мазаниною 

рекламою

15 Джонсі мріяла намалювати :

Венецію 

Неаполітанську затоку

Саргасове море

16 З ким автор порівнює Бермана?

 Мойсеєм

 Гераклом 

Зевсом

17Кому належать слова із новели Уеллса:"У нас справжні чари. Підробок не тримаємо»

Батькові 

Продавцеві

Перехожому

Джіпові

18 Який письменник попереджав: «Земля перестала бути безпечним притулком для людей»?

О.Генрі 

Р. Акутагава

 Г.Уеллс  

19 Що здивувало оповідача

 зникнення сина 

 поведінка господаря 

чудернацькі коробки

 дивовижні іграшки

 

20 Що було у згортках, які розпакували тато з Джимом, коли повернулися з чарівної крамниці?

живе кошеня

олов’яні солдатики 

маленьке цуценя 

скляні кульки

 

21Герберт Уеллс - автор новели

 психологічної 

 філософської 

 фантастичної

 історичної

 

22Художній прогноз майбутнього; опис вигаданих наукових відкриттів; суперечності розвитку науки та існування людства; широке використання наукових термінів, неологізмів - це ...:

Фантастика

 детектив 

 наукова фантастика;

фентезі.

23 У новелі  "Чарівна крамниця" автор проводить  паралель між:

 реальним і фантастичним; 

світоглядом дорослої людини і дитини

;справедливістю і підступністю;

 взаєминами батьків і дітей.

24Ідея твору Герберта Уеллса: 

Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення.

 Утілення ідеї про моральну справедливість. 

 Утвердження сімейних цінностей.  

Лише ті люди, котрі вміють мріяти і фантазувати, можуть побачити чари і відкрити для себе світ фантастичного і цікавого.

 

 

"Чарівна крамниця"


запрошую учнів 7-А класу на урок 17 травня о 10.30


Увійти Zoom Конференція
https://us05web.zoom.us/j/85036927403?pwd=Juhn8LOCNGtmrBU0YUYo0iijEza6SB.1

ідентифікатор конференції: 850 3692 7403
Код доступу: 5hJn1





Тести до твору О. Генрі «Останній листок»

1.Де була розміщена студія Сью і Джонсі ?

а) у старому чудернацькому будинку з  гостроверхим дахом XVIII століття;

б) у дворі двоповерхового будинку;

в) на горищі присадкуватого триповерхового цегляного будинку. 

2. Що лікарі називали холодним, невидимим пришельцем, який почав бродити по колонії, торкаючись то одного, то другого своїми крижаними пальцями? 

а) скарлатину;

б) пневмонію;

в) кір.

3. У чому лікар вбачав шанс на одужання для Джонсі?

а) в бажанні мешкати в кращому будинку;

б) в бажанні жити;

в) в бажанні стати відомим художником.

4. Як рахувала Джонсі, дивлячись у вікно?

а) від одного до десяти;

б) в зворотному порядку;

в) через одну цифру.

5. Що росло біля глухої стіни цегляного будинку?

а) молодий клен з тоненькими гілочками;

б) старезний плющ, вузлуватий і підгнилий біля коріння;

в) старезний дуб з покрученим стовбуром.

6. Джонсі вирішила, що вона помре тоді, коли:

а) випаде перший сніг;

б) закінчиться холодний дощ з пронизливим вітром;

в) впаде останній листок. 

7. Що побачили дівчата на цегляній стіні будинку зранку після холодної дощової ночі?

а) мокру знесилену пташку;

б) один-єдиний темно-зелений з жовтизною листок плюща;

в) зламане гілля молодого дерева.

8. Що сказала Сью, коли і на наступний день листок плюща все ще залишався на стіні?

а) гріх — хотіти вмерти;

б) листок треба відірвати;

в) треба підв`язати гілки плюща.

9.Скільки днів хворів Берман?

а) чотири;

б) два;

в) три.

10.Чому на стіні будинку залишався листок плюща?

а) він був штучний з матерії;

б) він був намальований;

в) він був примотаний до гілки.

11. Що стало шедевром Бермана?

а) зображення Неаполітанської затоки;

б) домальована картина «Мойсей»;

в) намальований листок плюща.

12Позначте жанр твору О.Генрі «Останній листок»:

   оповідання

   новела

   повість

   трагедія

   легенда



Тема: Герберт Джордж Уеллс – видатний англійський фантаст.  Новіла « Чарівна крамниця »

А далі м і знову мандруємо світом фантастики.  Фантастика дає можливість мріяти, зазирнути в майбутнє, за межу відомого, дає поштовх до пошуків, відкриттів, прагне пізнати інші світи. Нереальне набуває рис чарівності, таємничості.

Англійський письменник Геррт Уеллс був надзвичайно різнобічним людиною, а політ його фантазії не мав меж. У царини наукової фантастики його конкурентом є хіба що Жуль Верн.

 Як і деякі інші фантасти, він передбачивши появу в реальній житті деяких пристроїв та технологій. Збіг? Хто знає… Втім, Веллс відзначився і в інших літературних жанрах, а не лише у фантастиці.


Дивіться відео « Біографія Герберта Уеллса»

https://www.youtube.com/watch?v=tqh0bv6sXOA

Ось ще кілька цікавих фактів з біографії письменника

Уеллс творив у різних жанрах, але всесвітню славу йому принесли саме фантастичні твори, особливо: «Людина-невидимка»; "Машина години"; "Війна світів".

Герберт Уеллс заявив про чотиривимірність нашої реальності за десять років до того, як цю теорію озвучив Альберт Ейнштейн.

1914 року Уеллс в одному зі своїх творів описав атомну бомбу, за три десятки років до її винаходу. 

А ще він передбачивши:

·        політ на Місяць;

·        Другу Світову війну;

·        автомобільні пробки;

·        винахід лазера;

·        бездротовий зв'язок і багато іншого.

Одним із помилкових прогнозів Герберта Уеллса була його думка щодо авіації. Він думав, що у цієї галузі немає майбутнього, бо вона не дуже перспективна.

У США 1938 року багато радіослухачів сприйняли  радіовиставу «Війни світів» за реальний репортаж із місця подій. Підсумком стала масова паніка.

Саме у книгах Уеллса вперше було описано існування паралельних світів. 

Перші публікації Уеллса були науковими працями з біології, а не художньою літературою.

Письменник любивши малювати, він часто залишав нариси на рукописах чи титульних листах. 2006 року було видано цілу книгу його малюнків.

Уеллс написав чотири сценарії до фільмів. Два з них у результаті були екранізовані  у 30-х роках минулого століття. Одним із захоплень письменника була гра в крикет. Цей спорт взагалі дуже популярний у Великій Британії.

Страждаючи від цукрового діабету Герберт Уеллс став основоположником першого у Великій Британії суспільства діабетиків. Він хотів привернути увагу громадськості до цього захворювання.

За свої твори Уеллс чотири рази номінувався на Нобелівську премію з літератури, але так і не отримав цієї нагороди.

У пов'язаних з Гербертом Уеллсом місцях встановлено понад десяток меморіальних дощок.

Тож запрошую вас «у справжню чарівну крамницю», відвідавши яку, ми зможемо скласти своє враження про особливості художнього світу новеллі Герберта Уеллса «Чарівна крамниця». 


Запитання 1
Як звали головних героїнь новели О. Генрі "Останній листок"?

А Сью та Джонсі

Б Сью та Руна

У Джонсі та Вейлі

Г Нора та Берман

2 Яка хвороба напосілася на Джонсі? 

А   сухоти

Б пневмонія

У мігрені

Г артрит

3 Хто такий Берман? 

А старий невдаха

Б рідний дядько дівчат

У роботодавець дівчат

Відомий художник

Запитання 4 З ким автор порівнює Бермана?

А Мойсеєм

Б  Леонардо да Вінчі

У Соломон

Г Рафаелем Санті

Запитання 5 Листки якої рослини рахувала Джонсі?

А плюща

Б берізки

У винограді

Г  дуба

Запитання 6 Джонсі поважала, що коли опаде останній листок, то вона...

А одужає

Буде талановитою художницею

У помрі

Г зможе підвестися з постелі

Що зробив Берман для Джонсі?

А  знайшов лікаря

Б дав гроші на ліки

Намалювавши смішну картину для неї

Г намалювавши листок на вікні

 

8 Головна думка новели -

А мистецтво сильніше від хвороби

Б боротьба зла і добра

У   готовність до самопожертви в ім'я іншої людини

Непереможна жага до життя

9 Назвіть професію героїв твору О.Генрі «Останній листок»: 

А письменники;

Б архітектори

У художники

Г скульптори

Прочитайте цитату: «… Невидимий прибулець… почав бродити колонією, торкаючись то одного, то іншого своїми крижаними пальцями. За Іст-Сайдом цей зарізяка розгулював сміливо, йшов швидко, вражаючи десятки жертв…» Яку хворобу описує автор:

А чуму

Б віспу

У кашлюк

Г пневмонію

Запитання 11 Вкажіть причину, через яку загинув Берман:

А він багато п'яний і погано харчувався

Б  був дуже старим і одиноким

У він дуже довго хворів

Г вночі під дощем і снігом малював листок до плюща

Запитання 12 Прочитайте слова Сью, звернені до Джонсі: «Ах, сонечко, це і є шедевр Бермана…» Що саме назвала шедевром Сью:

А портрет Джонсі;

Б листок плюща

У портрет Мойсея

Г Нічне місто

Запитання 1 На честь чого подружжя з новелі “Дарі волхвів” збирається робити один одному подарунки

А  з нагоди Різдва

Б на честь Дня дяки

В у зв'язку з річницею весілля

Запитання 2 Що було предметом гордості Джима

А  золотий портсигар

Б сімейні часи

У невеликий грошовий капітал

Запитання 3 Яким єдиним скарбом володіла Делла

А медальйоном на золотій ланцюжці

Б обручкою

У розкішних волосах

Г дорогим костюмом

Запитання 4 З чим порівнює волосся Деллі автор

А водоспадом

Б шовком

У плюшем

Г мехом

Запитання 5 Які якості були притаманні Джимові подарунку, обраному йому дружиною

А  скромність і гідність

Б простота і витонченість

У строгість і краса

Г оригнальність та коштовність

Запитання 6 Про що молити Бога Делла, чекаючи на чоловіка

А щоб вона не перестала подобатися Джиму

Щоб чоловікові понравився подарунок

Щоб вони добре провели свято

Щоб він її пробачив

Запитання 7 Який подарунок приготував дружині Джим

А каблучку з коштовним камнем

Б  золоті сережки

У гребені для волосся

Г дорогі духи

Запитання 8 Звідки Джим узяв гроші на подарунок дружині

А накопичивши до свята

Б продав часи

Отримав спадок

Г вигравши у лотерею

Запитання 9 Хто міг би позаздрити, за словами автора, двом цінним промовам Деллі та Джима

А цар Соломон і цариця Савська

Б Паріс і прекрасна Олена

У   Цезар і Клеопатра

Г Том і Джері

Запитання 10 Міркуючи про своїх героїв, письменник робить висновок, що вони ...(позначити зайве)

А наймудріші з усіх, хто робив подарунки

Б дурненькі діти, які … зовсім не мудро пожертвували одне для одного найдорожчими своїми скарбами

У волхві

Г недосвідчені молоді подружжя

11 О'Генрі – це письменник

А канадський

Б англійська

В американський

Г японський

12 Волхви це

А  віщуни

Б  чарівники

 У фокусники

Г боги


запрошую учнів 7-А класу на урок 10 травня о 10.30
Увійти Zoom Конференція
https://us04web.zoom.us/j/79970319052?pwd=lCgaaqaIMNoBfnDKkS9SmTxCXxgRHl.1

ідентифікатор конференції: 799 7031 9052
Код доступу: 1bt

запрошую учнів 7-Б класу на урок 
8 травня о 9.40

Увійти Zoom Конференція
https://us05web.zoom.us/j/89024449222?pwd=6yUgdaMKF1KaOsfiTLJnCusxkkcIue.1

ідентифікатор конференції: 890 2444 9222
Код доступу: 6u0E
запрошую на урок учнів 7-А класу 7 травня о 9.40

Увійти Zoom Конференція
https://us04web.zoom.us/j/72379018483?pwd=z0xiNo2WSjaqbOZI7mAxqwqhqpqgKP.1

ідентифікатор конференції 723 7901 8483
Код доступу: 4Gjv

Для учнів 7-А класу (урок 3 травня)

ТЕМА.  Новіла як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди. Він називав собі  О. Генрі.

Доброго дня, діти. Розпочинаємо роботу над жанром новеллі. Ми познайомимося із творчим доробком найкращих світових письменників-новелістів. Сьогодні дізнаємося про О. Генрі та його новелу «Дарі волхвів»

Словник

Новела  (італ. novella, від латин, novellas – новітній) – невелике за обсягом прозове твір про незвичайну життєву подію з динамічним, напруженим сюжетом та несподіваним фіналом. Новелам властиві лаконізм, яскравість і влучність художніх засобів, зведення до мінімуму кількості персонажів. Автори концентрують увагу на змалюванні незвичайних життєвих обставин, у які потрапили головні герої, на висвітленні їх настроїв та переживань.

О. Генрі – всесвітньо відомий письменник, визнаний майстер американської новелістики.

Дитство та юність

Біографія О. Генрі (Уїльям Сідні Портер) неймовірно цікава. Народився письменник 11.09.1862 року у батьківщині лікаря у місті Гінсборо, штат Північна Кароліна. Він рано втратив матір, і батько віддав дитину на виховання тітці, яка містила невелику приватну школу. З 16 років О. Генрі почав працювати. Спершу в аптеці, потім на ранчо в Техасі, куди письменник був змушений переїхати через поставлений діагноз – туберкульоз, потім був бухгалтером, крісларем, касиром та рахівником біля банку у техаському місті Остін.

Перші літературні досліди та тюремний термін

Біографи письменника вважають, що писати О. Генрі почав приблизно у 1880 році, а у 1894 він став видавати в Остіні журнал «The Rolling Stone». Майже всі оповідання та новели, опубліковані в журналі, належали перу О. Генрі.

У 1895 році журнал був закритий, а письменник звільнений з банку та звинувачень у розтраті 6 тисяч доларів. Швидше за все, він не був винний (більшу частину коштів повернули власники банку і лише 500 сім'я самого письменника), але був засуджений та посаджений у в'язницю на три роки. Перше своє оповідання, опубліковане у 1899 році, він написав саме у тюрмі.

Псевдонім

У в'язниці письменник вибрав собі псевдонім. Причин подібного вибору він не пояснив, сказавши тільки що буква «О» - найпростіша буква алфавіту, а «Генрі» - випадкове ім'я з колонки світської хроніки. Біографи письменника намагалися знайти інші версії вибору цього псевдоніма. Одна з них зводиться до того, що псевдонім - скорочена назва в'язниці, в якій письменник відбував термін.

Активний період творчості

 Активно писати і публікуватися О. Генрі почав з 1904 року. На той час він уже перебрався в Нью-Йорк і став співпрацювати з декількома видавництвами. Всього їм було створено один роман і 12 збірок оповідань, куди увійшли майже 300 творів.

 Подивіться відеоурок «Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди»:

 Перегляньте освітній ролик «О. Генрі, Вільям Сідні Портер».



Домашнє завдання: Прочитати новелу "Останній листок"



Запрошую на урок учнів 7-Б класу 
1 травня о 9.40

Війти Zoom Конференція
https://us05web.zoom.us/j/82079678757?pwd=BEQdEGBzspIvODbhri2gk6aat43aY1.1

ідентифікатор конференції: 820 7967 8757
Код доступу: 8TJjqy


Запрошую учнів 7-А класу 26 квітня о 10.30
Війти Zoom Конференція
https://us05web.zoom.us/j/81805422327?pwd=a9bGxUR4AOettVtax3EYlJP9tpqcvR.1

ідентифікатор конференціі: 818 0542 2327
Код доступа: 9cuqeU

запрошую учнів 7-А класу на урок 19 квітня о 10.30

Війти Zoom Конференція
https://us05web.zoom.us/j/83924947618?pwd=ZJIv8f2XQmlTOAuh8CKjNp95ZYg02o.1

ідентифікатор конференціи: 839 2494 7618
Код доступу  9JwRUy



Запрошую на урок учнів 7-а класу 12 квітня о 10.30

Війти Zoom Конференція
https://us05web.zoom.us/j/87600683475?pwd=bTH6iUjylguDPgayS61gqQYUaiaWCI.1

ідентифікатор конференціі: 876 0068 3475
Код доступа: 1




запрошую учнів 7-Б класу на урок 10 квітня о 9.40

Війти Zoom Конференція
https://us05web.zoom.us/j/88494463045?pwd=o0G0fjpUqJt4H2qbLQMYUZobjvtqyU.1

ідентифікатор конференції: 884 9446 3045
Код доступа: 1


запрошую учнів 7-А класу на урок
5 квітня о 10.30

Війти Zoom Конференція
https://us05web.zoom.us/j/85800117775?pwd=dK9GeUXEQlTj77s5kOUr55hWl2djwf.1

ідентифікатор конференції: 858 0011 7775
Код доступу: 1

3 квітня
Запрошую на урок учнів 7-Б класу 3 квітня о 9.40

Війти Zoom Конференція
https://us05web.zoom.us/j/82477676010?pwd=GmAB2iaPHiUta6atrRjHc5LHIqDTRs.1

ідентифікатор конференції: 824 7767 6010
Код доступа: 1

22 березня
Добрий день. Діти, запропоновані завдання допоможуть вам пригадати сюжет детективного оповідання "Пістрява стрічка"









запрошую учнів 7-Б класу на урок 20 березня о 9.40

Увійти Zoom Конференція
https://us05web.zoom.us/j/83414834743?pwd=bR1cqftMc9qIs1DLqNVgbM2J4PValR.1

ідентифікатор конференції: 834 1483 4743
Код доступу: 1

запрошую учнів 7-А класу на урок о 9.40 15 березня 

Увійти Zoom Конференція







запрошую на урок учнів 7-Б класу 13 березня о 9.40
Увійти Zoom Конференція
https://us05web.zoom.us/j/82023447834?pwd=AVSWQUjiR110saazGtbgR2wi7Ls8cV.1

Ідентифікатор конференції: 820 2344 7834
Код доступу: 1


запрошую на урок учнів 7-А класу 12 березня о 8.00
Увійти Zoom Конференція
https://us05web.zoom.us/j/81426065059?pwd=Cb4ZDa0Zc4HaNSUdjE05pz0KUdzVTK.1

Ідентифікатор конференції: 814 2606 5059
Код доступу: 1

запрошую на урок учнів 7-Б класу 6 березня 
о 9.40

Увійти Zoom Конференція
https://us05web.zoom.us/j/86012311704?pwd=abbKEFqmmy9pblDBdL1QwaEr78GRjA.1

ідентифікатор конференції: 860 1231 1704
Код доступу: 1

запрошую на урок учнів 7-А класу 1 березня о 10.30

Увійти Zoom Конференція
https://us04web.zoom.us/j/72249213218?pwd=n8xlzUjSrcFvm3M2J9iJ8FjQqCqI8q.1

ідентифікатор конференції: 722 4921 3218
Код доступу:

запрошую на урок учнів 7-Б класу 27 лютого 
о 9.40
Увійти Zoom Конференція
https://us04web.zoom.us/j/73825786602?pwd=gJu4xte1nL22IkddUVabbQCowWIkm1.1

ідентифікатор конференції: 738 2578 6602
Код доступу: 1



запрошую на урок учнів 7-Б класу 21 лютого 
о 9.40


Увійти Zoom Конференція
https://us04web.zoom.us/j/77204449469?pwd=m4gNZNeYvDFnPMowBmH2SX8icdHCuh.1

ідентифікатор конференції: 772 0444 9469
Код доступу: 1

Роберт Бернс 

Тема. Р.Бернс. "Любов". Поетизація високого почуття, розкриття його сутності

На попередніх уроках ми з вами говорили вже про дружбу та любов. Напевно, кожен із вас задумувався над тим, для чого ж людині потрібно мати друзів або що таке кохання. Виявляється, що це почуття – чи не найголовніше у повсякденній житті. Для того, щоб збагнути, нащо людині воно потрібне, треба передусім визначити, що це таке. Кожна людина кохання розуміє по-своєму, адже вона багатогранна.

Ось думка відомих людей про дружбу та кохання.

Той, хто любить по-справжньому якусь одну людину, любить увесь світ. (Е.Фром)

Кохання – це бажання бути коханим. (Платон)

Кохання – найсильніше з усіх уподобань, тому воно одночасно оволодіває головою, серцем та тілом. (Вольтер)

Кохати глибоко – означає забути про себе. (Ж.Ж.Руссо)

Любов наділяє шляхетністю навіть тих, кому природа відмовила в ньому. (В.Шекспір)

Найбільше щастя у життя – це впевненість, що тобі кохають. (В.Гюго)

Сподіваюся, що все сказане про кохання відомими людьми надихнуло вас на власні роздуми та узагальнення.

Нашу розмову про кохання ми продовжимо знайомством із зарубіжними поетами, які створювали свої вірші у різні часи, але писали про одне – про кохання. Ця вічна тема не могла залишати у покої талановитих людей.

Генріх Гейне, Роберт Бернс. Вони різні за своїм походженням, уподобаннями, розумінням багатьох життєвих промов, вони навіть жили в різні епохи. Але єднає їх одне: глибоке розуміння світлого і прекрасного людського почуття – любов.

Його поезія нікого не залишає байдужим, він писав прості та гарні пісні, які співали по всій Шотландії. Він був чудовим ліричним поетом і міг писати гумористичні та сатиричні вірші, оспівуючи вірну любов, дружбу та свою маленьку Шотландію.

«У мене не було бажання стати поетом, поки кохання не охопило всього мене, а потім уже прийшли Вірші і Пісні, вони стали тією безпосередньою мовою, якою говорило моє серце», – так писав про себе Роберт Бернс у 1783р.

Вірші він посвячував багатьом жінкам. І в кожному з них він загострював увагу на сором'язливості, ніжності, відданості, шляхетності.

Тема віршу «Любов» – любов та його значення у житті людини. Краса любові розкривається через образи троянд та музики, що є традиційними символами у фольклорі. Силу почуття підкреслюють гіперболі: нехай висхнуть усі моря, потонути брилі скель.

Прочитайте поезію Роберта Бернса в оригіналі та у перекладі

***

Моя кохана – пишна рожа,

Краса весняних днів;

Моя кохана – мелодійний,

Приємно-зграйне спів.

Яка краса твоя безмежна

Така й любов моя;

Тобі я буду любити, поки

Всі висохнуть моря.

І висохнути моря, кохана,

І розтопитись граніт;

Тобі я буду любити, поки

Чи не западеться світ.

Прощай, прощай, моя кохано,

Я йду, я йду звідсіль!

Та знову я прийду, кохано,

І за десять тисяч миль!

Переклад Василя Місіка

 

***

Моє кохання – розовий квіт

У весінньому саду,

Моя любов - веселий спів,

Що з ним я у світ іду.

О, як тобі люблю я,

Єдина моя!

Тому коханню не зміліти,

Хоч висхнути всі моря.

Хай посхнути всі моря,

Потонути брилі скель,

А ти навік любов моя, –

Аж згасне сонця впав.

Прощай, прощай, мій рідний край,

Прощай, моє кохання,

Та де б не був я, люба, знай –

Прийду до тебе знову!

Переклад Миколи Лукаша

*** Роберт Бернс «Любов»

Про My Luve's like a red, red rose,

That's newly sprung in June:

Про мою Luve's like the melodie,

Що sweetly play'd in tune.

As fair art thou, my bonnie lass,

So deep in luve am I;

And I will luve thee still, my dear

Till a'the seas gang dry,

Till a'the seas gang dry, my dear,

And the rocks melt wi' the sun;

And I will luve thee still, my dear,

While the sands o'life shall run.

And fare-thee-weel, my only Luve!

And fare-thee-weel, a while!

And I will come again, my Luve,

Tho' 'twere ten thousand mile!

- Що особливо привернуло вашу увагу у цьому вірші?

Ситуативне завдання «Словесне малювання»

Вам запропонували відобразити за допомогою фарб все, що ви відчули після читання вірша, то яким би був ваш малюнок?

 Домашнє завдання :  Виразно читати чи вивчити напам'ять вірш «Любов», визначати художні засоби.

 


Мова оригіналу 


Пкардійська терція









запрошую на урок учнів 7-А класу
 9 лютого о 10.30

Увійти Zoom Конференція
https://us04web.zoom.us/j/79926936448?pwd=oj6QhnzCO7334rpQc5a99f4ekkJPv4.1

ідентифікатор конференції: 799 2693 6448
Код доступу: 1


запрошую на урок учнів 7-Б класу 7 лютого 
о 9.40

Увійти Zoom Конференція
https://us04web.zoom.us/j/72572406062?pwd=Mx0ShxICAbwTIQJcTbf6NJucWcjzvC.1

ідентифікатор конференції: 725 7240 6062
Код доступу: 1

запрошую учнів 7-А класу на урок 6 лютого 
о 14.40

Увійти Zoom Конференція
https://us04web.zoom.us/j/74133437008?pwd=8kajZ3S0tyzGlZdAW3Dfq16eiBkqJD.1
ідентифікатор конференції: 741 3343 7008
Код доступу: 1




запрошую на урок учнів 7-Б класу 2 лютого 
о 14.40

Увійти Zoom Конференція
https://us04web.zoom.us/j/74556521148?pwd=ty66dVdVjzGMQPwLfbiH9zGhcraRaK.1

ідентифікатор конференції: 745 5652 1148
Код доступу: 1




запрошую на урок учнів 7-А класу 2 лютого 
о 10.30

Ви йти Zoom Конференція
https://us04web.zoom.us/j/77590002325?pwd=3kQLxGdqTolLS0JLSpblVGRbz8rziq.1
ііентифікатор конференції: 775 9000 2325
Код доступу: 1


31.01

Увійти Zoom Конференція
https://us04web.zoom.us/j/71604681216?pwd=Ka0uAaXJZ5LiIQsHvstTW4X7P1kodG.1

Ідентифікатор конференції: 716 0468 1216
Код доступу: 1




Запрошую учнів 7-Б класу на урок  
24 січня о 8.50

Увійти Zoom Конференція
https://us04web.zoom.us/j/79717455775?pwd=a8YkV4dVPFAxighODbyapC2h16FfjF.1

ідентифікатор конференції: 797 1745 5775
Код доступу: 1


Запрошую учнів 7-Б класу на урок  

13 грудня о 9.40

Увійти Zoom Конференція
https://us05web.zoom.us/j/82028554049?pwd=yQert66G1CDvjwbuMdUwKyOA4ZZ5yB.1

ідентифікатор конференції: 820 2855 4049
Код доступу: 1


Запрошую на урок учнів  7-А  класу на урок

8 грудня   о 10.30.

Увійти Zoom Конференція
https://us05web.zoom.us/j/87363678848?pwd=ZEUFJgUVP1caPfsGHE6QIiDAgWoa2b.1

ідентифікатор конференції: 873 6367 8848
Код доступу: 1

Запрошую учнів 7-Б класу на урок  
6 грудня о 9.40


Увійти Zoom Конференція
https://us05web.zoom.us/j/83619152308?pwd=5VuwUO3sytbEaYSXcafPb5Q0QRai0b.1

ідентифікатор конференції: 836 1915 2308
Код доступу:

Запрошую на урок учнів  7-А  класу на урок

1 грудня   о 10.30.
Увійти Zoom Конференція

https://us05web.zoom.us/j/85913166573?pwd=bda9rauErubmHnsgLqmVk8liQK79yZ.1

ідентифікатор конференції: 859 1316 6573
Код доступу: 1


Запрошую учнів 7-Б класу на урок  
29 листопада о 9.40
Увійти Zoom Конференція
https://us05web.zoom.us/j/85957189909?pwd=gaKb2pbEQmbJTzMG1Bw33gFCO7NeRW.1

ідентифікатор конференції 859 5718 9909
Код доступу: 1






Запрошую учнів 7-Б класу на урок
22 листопада о 9.40

Увійти Zoom Конференція
https://us05web.zoom.us/j/89817701137?pwd=r291JzuPz7qww4IYBKEPd2Ke4B1Mrh.1

ідентифікатор конференції: 898 1770 1137
Код доступу:



Для учнів 7-А класу (урок 17 листопада) та 7-Б класу (урок 15 листопада)

Тема: Джон Бойн "Хлопчик у смугастій піжамі"
Добрий день. Діти, ознайомтесь із змістом роману Джона Бойна. переглянувши відео.


Домашнє завдання: Знати зміст роману "Хлопчик у смугастій піжамі"

Запрошую на урок учнів  7-А  класу на урок

10 листопада   о 10:30.
Увійти Zoom Конференція
https://us05web.zoom.us/j/87295378605?pwd=ouoRWmQ5M9bFmgNUflAYOCIxFXcE0F.1

ідентифікатор конференції: 872 9537 8605
Код доступу: 1



Запрошую учнів 7-Б класу на урок
8 листопада о 10.30
Увійти Zoom Конференція
https://us05web.zoom.us/j/81973188250?pwd=YOIekSy0T0a2QvHURyenku7aTv4azd.1

ідентифікатор конференції: 819 7318 8250
Код доступу: 1

Запрошую на урок учнів  7-А  класу на урок

 27 жовтня о 10:30.
Війти Zoom Конференція
https://us04web.zoom.us/j/78263120811?pwd=qpvUBaEkYYwrTnZgo0bjUr24BZICej.1

ідентифікатор конференціі: 782 6312 0811
Код доступу: 1


Для учнів 7-Б класу (урок 25 жовтня) та 7-А класу (урок 26 жовтня)

Тема: Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря

Лицарство!... воно є джерелом найшляхетніших прихильностей,

опора пригніченим, захист ображеним, оплот проти свавілля володарів.

Вальтер Скотт

Добрий день. На минулих уроках ми  розпочали знайомство з історичним романом Вальтера Скотта «Айвенго».

Пригадайте!

-         Що ж таке історичний роман?

Розгадайте кросворд

По вертикалі ви можете прочитати ім’я та прізвище автора роману «Айвенго»

1)    В якому столітті відбуваються події роману?

2)    Назвіть ім’я лицаря позбавленого спадку

3)    В якій країні відбуваються події,що описані в романі?

4)    В якому турнірі брав участь Айвенго?

5)    Назвіть Батьківщину В.Скотта?

6)    Кого обрано королевою лицарського турніру?

7)    Король Англії, якому служив Айвенго.

8)    Назвіть ім’я єврея,батька Ребекки

9)    Назвіть ім’я батька Айвенго

10)  Брата короля Річарда звали 

11)  За ознаками  роман «Айвенго»  є ...

12)   В якому поході брав участь Айвенго?

 

 

В

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Л

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ь

 

 

 

 

 

 

 

Т

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Е

 

 

 

 

Р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

С

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

К

 

 

 

 

О

 

 

 

 

Т

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Т

 

 

 

 

 

Мабуть, немає такого юнака, який би не мріяв про пригоди і лицарські подвиги. А яка дівчинка не мріє про зустріч зі справжнім лицарем? 

Сьогодні  ми перенесемося в ті далекі часи Середньовіччя, зануримось в епоху ХІІ століття та згадаємо головного героя роману В. Скотта.

У своєму романі В.Скотт змалював історію життя окремих людей, серед яких вирізняється образ лицаря Айвенго, що став втіленням духу середньовічного лицарства і найкращих людських якостей. 

-   Ми часто вживаємо у своїй мові такі поняття як лицар, лицарська честь. Які асоціації викликають вони у вас?

(Чесність, безкорисливість, воїн, захисник, справжній чоловік, вірність законам лицарства, шляхетність, милосердя, гідність, порядність, повага, відданість, участь у лицарських турнірах, високий рівень володіння зброєю, шанобливе ставлення до жінки, захист інтересів країни)

Ми з вами вже багато разів називали таке слово як лицар. А хто такий лицар? І яке лексичне значення має це слово ? Чи правильно ми розуміємо його значення?

Це слово багатозначне, щоб дізнатися його значення, звернімося до тлумачного словника

1.     Лицар -  за доби Середньовіччя в Західній Європі - феодал, який належав до військового землевласницького стану. Кінний воїн із важким озброєнням;

2.     Лицар – це самовіддана, благородна людина, яка заміщає когось або щось;

3.     Лицар – це той, хто самовіддано і безкорисливо служить на якійсь ниві, захищає ідею та етичні засади;

4.     Лицар – це вихований, шляхетний, витончено чемний чоловік. 

Лицарство — це кодекс поведінки і честі, яких офіційно дотримувалися середньовічні рицарі. Лицарство походить із середньовічної Франції й Іспанії, поширившись пізніше на всю Європу, досягши найбільшого розквіту в 12 і 13 століттях. Принциповими цінностями лицарства були: честь, доблесть, шляхетність, і вірність. Для лицаря було проголошено кілька найважливіших речей, які роблять його лицарем: це віра, честь і  дама серця.

Отже, в центрі роману – доля шляхетного, відважного, сміливого воїна і лицаря Айвенго. Згадати історію героя допоможе нам сам Айвенго, який погодився дати коротке інтерв’ю нашим кореспондентам.

 

Кореспондент

Айвенго

Доброго дня шановний Айвенго!

Доброго дня!

Назвіть будь-ласка своє справжнє ім’я

Уілфред Айвенго

Скільки вам років?

Зараз мені 25 років

Кому ви служите?

Повернувшись після хрестового походу я вірно служу королю Річарду, який у цей час повернувся до Англії. Я є його зброєносцем та   захищаю честь короля і його хоробрих воїнів

Чому це не подобається вашому батькові?

Це не подобається моєму батькові тому,  що  Річард  за походженням норманн, а я та мій батько Седрік – саксонці за походженням. Тому мій батько  обстоював усе саксонське і мріяв про повернення на англійський трон представників саксів

А чому ви – сакс – пішли служити норманові Річарду?

Я вважаю, що для моєї батьківщини дуже важливим є мир та відсутність конфліктів. Народ повинен жити мирно і щасливо. Для цього потрібен сильний король. І таким є Річард, нехай навіть він є норманом

Саме через це ваш батько вигнав вас з дому та позбавив спадку?

Ні! Я хотів одружитися  із вихованкою мого батька — леді Ровеною А мій батько хотів одружити Ровену з Ательстаном  бо хотів поставити його на чолі визвольного руху саксів.  Я не міг цього допустити і не підкорився батькові тому він  і позбавив мене спадщини й вигнав із дому. 

Чому ви вирішили взяти участь в турнірі в Ашбі?

У разі перемоги Ательстана на турнірі Ровена неодмінно мала стати його дружиною, а я не міг цього допустити .

 

Що допомогло вам отримати перемогу у турнірі?

 

 

 

 

Я відстоював свою честь, честь саксів, мене зачепило за живе ставлення Бріана де Буагільбера до саксонців. І як справжній чоловік, я хотів, щоб Ровена була визнана найкращою і отримала титул королеви краси і кохання).

Поясніть значення свого герба.

На моєму гербі зображений дуб із вивернутим корінням та напис Диздішадо. І це означало те,шо мене вигнано з дому,а напис означає – позбавлений спадку

Чому ви вирішили прийти на допомогу Ребеці?

Я – лицар і повинен допомагати усім скривдженим, усім, хто потребує допомоги.

Чи можна вас вважати ідеальною людиною?

Ні, багатьма вчинками я не можу пишатися. Але я завжди хотів допомагати людям, думав про свою любу Англію. Можливо, не все вдавалося, але я старався

Дякую вам за цікаву розповідь! До побачення

До побачення!

 -      Яке з цих значень слова лицар найбільше підходить Айвенго і чому?

Вправа  «Знайди пару»

До рис характеру Айвенго, зазначених у лівій колонці, дібрати відповідні ситуації з правої.

1.     Передбачливий  

А)  Не відкриває одразу обличчя на турнірі

2.     Хоробрий

Б) Бере участь у поході Річарда І на Єрусалим

3.     Поважає людей              

В) Добровільно рятує життя Ребеки

4.     Обережний

Г) З’являється в замку батька невпізнаним

5.     Досягає своєї мети       

Д) Вручає корону на турнірі

6.     Великодушний

Е) Допомагає Ісааку з Йорка непомітно вийти із замку батька                                                

7.     Кохає леді Ровену       

Є) Стає на поєдинок з чотирма лицарями водночас

Робота із тлумачним словником

Усі персонажі роману характеризують Айвенго як людину ″ кодексу лицарської честі ″. А яке значення має слово «честь» та словосполучення «кодекс лицарської честі»

Честь – це сукупність вищих моральних принципів, якими людина керується у своїй громадській  і особистій поведінці

Кодекс лицарської честі – це сукупність правил поведінки,звичок та переконань

Домашнє завдання: Дочитати роман, характеризувати образ Айвенго.



Запрошую на урок учнів 7-А класу на урок
 20 жовтня  о 10.30.



Запрошую на урок учнів 7-А класу на урок
 13 жовтня  о 10.30.


Запрошую учнів  7-Б  класу на урок  11 жовтня о 10.30



Запрошую на урок учнів  7-А  класу на урок
 6 жовтня о 10:30.




Запрошую учнів  7-Б  класу на урок  4 жовтня о 10.30

Увійти Zoom Конференція
https://us04web.zoom.us/j/74571969170?pwd=3CNEhnciG2LDaVdqgOuEOrvPm59Jq5.1

ідентифікатор конференції: 745 7196 9170
Код доступу 1



Запрошую на урок учнів 7-А класу на урок 29 вересня о 10:30.

Увійти Zoom Конференція
https://us04web.zoom.us/j/76676603079?pwd=bbN72pRiwbJTgDAbMEQi2aDbZW4Pxb.1

ідентифікатор конференції: 766 7660 3079
Код доступу: 1



Запрошую учнів 7-А класу на урок 26 вересня о 14.40

Увійти Zoom Конференція
https://us04web.zoom.us/j/76305546268?pwd=6rkxhQtHccXLmKLwatzKbwAUVgktKz.1

ідентифікатор конференції: 763 0554 6268
Код доступу: 1



Запрошую учнів 7-А класу на урок 22 вересня о 10.30

Увійти Zoom Конференції
https://us04web.zoom.us/j/72852384534?pwd=i6HY6TaPJlDg4JyzP3c5TSiYUWMEOY.1

ідентифікатор конференції: 728 5238 4534
Код доступу: 1

Запрошую учнів 7-Б класу на урок 20 вересня о 10.30



Запрошую учнів 7-А  класу на урок 15 вересня о 10.30





Запрошую учнів 7-Б класу на урок 13 вересня о 10.30

Підключитись до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/78950723072?pwd=AWPWxol0Np8BvNjTHAzUbyL3iC7bc5.1

ідентифікатор конференції: 789 5072 3072
Код доступу: 1


Запрошую учнів 7-А класу на урок 8 вересня о 10.30

Підключитися до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/78266789299?pwd=X2J6UzbcySYtyRRMvlPM0a5aYh51Xh.1

ідентифікатор конференції: 782 6678 9299
Код доступу: 1

Запрошую учнів 7-Б класу на урок 6 вересня о 10.30

Підключитися до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/75021101296?pwd=2ZBwVV06jaFN3iZ9RnyXUHIgjbh368.1

ідентифікатор конференції: 750 2110 1296
Код доступу: 1

Запрошую учнів 7-А класу на урок 1 вересня о 12.00
Підключитись до конференції Zoom

https://us04web.zoom.us/j/76638061089?pwd=qTQhTetJc7kGJb9eim4Fa0lXuKppbF.1

ідентифікатор конференції: 766 3806 1089
Код доступу: 1









Архів дистанційного навічння 2019/2020 р.н.



 

Немає коментарів:

Дописати коментар