09.05.2023
- Що вам відомо про скульптуру?
- Чим відрізняється кругла скульптура від рельєфу?
- Назвіть засоби виразності скульптури.
- Що таке об’єм, а що таке фактура?- Сьогодні ми продовжимо знайомство з мистецтвом скульптури. Мова піде про рельєф – пласке скульптурне зображення. Ми дізнаємось про види рельєфу, а також продовжимо вчитися передавати фактуру, але у рельєфі.
- Чим відрізняється кругла скульптура від рельєфу?
- Назвіть засоби виразності скульптури.
- Що таке об’єм, а що таке фактура?
- Чим відрізняється кругла скульптура від пласкої?
- Пласку скульптуру, або рельєфи ми можемо побачити в повсякденні. Це – монети, кулони, гарна ліпнина на стінах будівель.
Пласкі зображення розраховані на те, щоб ми милувалися ними тільки спереду. І називають їх рельєфами.
Рельєф - передавання об’ємних предметів на площині, у яких зображення лише частково виступає над нею або заглиблюється. Рельєфи поділяють на різновиди: барельєф, горельєф, контррельєф.
- Розгляньте зображення та визначте, чим вони відрізняються.
- Пласку скульптуру, або рельєфи ми можемо побачити в повсякденні. Це – монети, кулони, гарна ліпнина на стінах будівель.
Пласкі зображення розраховані на те, щоб ми милувалися ними тільки спереду. І називають їх рельєфами.
Рельєф - передавання об’ємних предметів на площині, у яких зображення лише частково виступає над нею або заглиблюється. Рельєфи поділяють на різновиди: барельєф, горельєф, контррельєф.
- Розгляньте зображення та визначте, чим вони відрізняються.
Барельєф – різновид рельєфу, в якому об’ємне зображення виступає над площиною фону не більш ніж на половину власного об’єму.
Горельєф – різновид рельєфу, в якому об’ємне зображення виступає над площиною фону більше ніж на половину власного об’єму.
Контррельєф – різновид рельєфу, в якому зображення заглиблюється в площину- За допомогою монети, (ручки, фломастера, олівця, печатки тощо) вдавивши її у площину шматка пластиліну, отримайте заглиблене рельєфне зображення - контррельєф.
- Визначте вид цих рельєфів.
Горельєф – різновид рельєфу, в якому об’ємне зображення виступає над площиною фону більше ніж на половину власного об’єму.
Контррельєф – різновид рельєфу, в якому зображення заглиблюється в площину
- Сьогодні ми теж створимо барельєф з елементами контррельєфу, а героїнею нашої роботи стане символ України - калина.
Нанести рисунок калинки
Виконати рельєфне ліплення
Деталізувати зображення
1. Опрацювати тему «Порівняльні розміри предметів».
- Роздивіться світлини та визначте, чим різняться подані на світлинах істоти?
- Чому живі істоти мають різні розміри? Чим це обумовлено?
б. Ознайомлення з розмаїттям форм та пропорцій
- Чим ще розрізняються живі істоти окрім розмірів?
3. Порівняння форм, розмірів, пропорцій
- Окрім різних розмірів та форм, живі істоти мають і різні співвідношення між своїми складовими частинами тіла. Порівняйте співвідношення частин тіла різних тварин.
- Тож, щоб реалістично зобразити тварину чи птаха потрібно дотримуватися співвідношення пропорцій між частинами тіла, а для того, щоб підкреслити художню ідею твору, декоративність образу можна вдатися до перебільшення або зменшення розмірів зображуваного об’єкта відносно інших елементів твору.
Згадайте, хоча б історію про Геракла або подорож Аліси у Країні Див.
2. Виконати творчу роботу на тему «Великий звір»
1. Повторити тему «Поняття про глибину».
- Сьогодні завершуємо вивчення теми "Ритм як засіб організації площини"
- Пригадайте, що таке ритм та де його можна зустріти
- Продовжіть ритмічні малюнки та замість крапок намалюйте відповідні зображення
10.10.2022
- Пригадайте закони композиції, які ми з вами вже вивчили. Яких законів дотримується художник, щоб його картина виглядала якомога кращою?
(Формат аркуша, розміщення зображення по центру, розмір зображення, врівноваженість)
- Відгадайте загадку:
- Здавна і природа, і люди живуть за Сонцем. Зранку разом із ним прокидаються, увечері – лягають спати. Його промені зігрівають та пробуджують до життя все живе на Землі. Тому зображення Сонця не рідко можна побачити на картинах.
- Сьогодні ми теж створимо картину «Сонце – господар неба», дізнаємось що таке «композиційний центр» та будемо вчитися виділяти композиційний центр у своїх малюнках.
- Роздивіться репродукції
- Обрати формат аркуша
- Намітити деталі композиції
- Виконати роботу в кольорі, виділивши композиційний центр розміром, кольором чи формою
- Деталізувати зображення
- Творчий задум
- Техніка виконання
- Охайність
6. Підсумуємо:
- Яку тему вивчали на занятті?
- Що запам’ятали?
- Чому навчалися?
1. Створи рамку
для свого улюбленого малюнка або фотографії
(техніка та матеріали на вибір: живопис, графіка, аплікація, макетування).
2. Здійсни віртуальну мандрівку музеями (на вибір)
НАЙВІДОМІШІ
МУЗЕЇ СВІТУ
Лувр (Париж, Франція)
http://www.louvre.fr/llv/commun/home_flash.jsp
На сайті представлена
інформація про історію Лувру, список всіх колекцій. Вибираючи вид колекції,
користувач одержує фото експоната, короткий його опис та історію
створення. Подано також опис всіх виставок, вказано види екскурсій,
плановані екскурсії та ціни на них. Під час віртуальної подорожі можна
відвідати вибрані зали музею і оглянути їх з різних сторін.
Метрополітен
(Нью-Йорк, США)
http://www.metmuseum.org
У музеї
Метрополітен представлено не тільки американське мистецтво. Тут є колекція
староєгипетських пам''ятників, зібрання творів європейського живопису і
скульптури. На сайті представлена інформація для відвідувачів, календар
виставок, список колекцій, є більше 3,5 тисяч фотографій експонатів, можна
відвідати віртуальні виставки. Частина експонатів для онлайн-перегляду
надається тільки зареєстрованим користувачам.
Музей мадам Тюссо
https://www.madametussauds.com/
Музей воскових фігур в лондонському районі Марілебон,
створений в 1835 році скульптором Марією Тюссо. Має філії в 23 інших містах.
Художня галерея Делі
http://www.delhiartgallery.com/
На сайті галереї відвідувачі
можуть ознайомитися з художніми роботами, які зберігаються в музеї, переглянути
останні придбання та виставки, у розділі „Довідник художників” можна знайти
коротку інформацію про митців.
Національний музей антропології (Мехіко)
У музеї зберігається унікальна
колекція археологічний та антропологічних експонатів доколумбівської епохи,
знайдених на території Мексики. Музей ставить собі за мету популяризацію культури
доіспанського періоду та сучасної культури корінних народів Мексики.
Національний
заповідник «Софія Київська»(Київ)
https://st-sophia.org.ua/en/home/
Представлено інформацію про
історію та діяльність заповідника, висвітлюється наукова робота, конференції,
публікації. Можна довідатися про реставраційні роботи та виставки. Подано
контактну інформацію та анонси.
Національний
художній музей України (Київ)
Сайт знайомить з історією
музею, його колекціями та виданнями. Відвідувачі можуть довідатися про
програми, які діють в музеї. Ознайомитися з анонсами виставок, переглянути
діючі та архів. Подано контактну інформацію, партнерів музею.
Кіровоградський
обласний краєзнавчий музей
http://www.regionalmuseum.kr.ua/
Сайт знайомить з одним із
найстаріших музейних закладів Півдня України, який відіграв важливу роль у
становленні національного краєзнавства. Нині музей має цікаві зібрання речових
та документальних матеріалів, що характеризують природу, історичний розвиток та
культуру краю від найдавніших часів до наших днів. Відвідувачам запропоновано
експозиції, виставки та події музею.
Кіровоградський
художньо-меморіальний музей О. О. Осмьоркіна
На сайті музею можна
переглянути експозицію з творів художника, довідатися про життя і творчість мицтя,
та його учнів. Сайт містить повнотекстові статті у розділах наукові доповіді та
наукові довідки.
Музей
народної архітектури та побуту у Львові
На території етнозон музею
розташовано 124 пам''ятки архітектури, котрі об''єднані в 54 садиби. В музеї
функціонують чотири виставкових зали. Два з них мають постійну експозицію. Сайт
пропонує ознайомитися з історією музею, новинами, подіями та акціями, які тут
відбуваються. Пропонує переглянути галерею. Подає послуги та контактну
інформацію.
Музей
космонавтики ім. С. Корольова
Сайт знайомить з історією
музею, його експонатами. Подає контактну інформацію та план заходів, пропонує
тематичні екскурсії.
Аплікацію можна створювати не лише із паперу, а і з природного матеріалу. Така аплікація може бути пласкою або напівоб’ємною.
Давайте і ми сьогодні спробуємо створити роботи із природного матеріалу! Підберіть природний матеріал, розкладіть його на столі, подивіться, що він вам нагадує.
1. Перегляньте відео. Виконайте аплікацію із природного матеріалу на вибір.
Окрім рваних, різаних та аплікацій за шаблонами можна ще конструювати із смужок паперу!
Давайте і ми сьогодні спробуємо створити роботи із смужок кольорового паперу! Для такої роботи найкраще підійдуть смужки з двухсторонього кольорового паперу, або паперу для квілінгу
1. Перегляньте відео. Виконайте роботу із паперових смужок
2. Фото виконаної роботи можна надіслати на електр. адресу tatyana.shleenkova@ukr.net або у групу Вайбер «Гурток ОБМ «Палітра творчості»
Як виконувати аплікацію за допомогою ножиць нам вже відомо. Але існує ще й такий вид аплікації як рвана. Всі елементи такої аплікації виконуються лише шляхом відривання паперу. Вправні руки майстрів рваної аплікації створюють неймовірні роботи!!!
Давайте і ми сьогодні спробуємо створити аплікацію об’єднавши рвані та різані елементи!
1. Перегляньте презентацію та відео. Виконайте пейзажну або сюжетну аплікацію з рваних та різаних елементів
2. Фото виконаної роботи можна надіслати на електр. адресу tatyana.shleenkova@ukr.net або у групу Вайбер «Гурток ОБМ «Палітра творчості»
1. Завершуємо працювати над темою «Аплікація за шаблонами»
2. Перегляньте відео. Виконайте аплікацію «Квіти Кропивницького»
3. Фото виконаної роботи можна надіслати на електр. адресу tatyana.shleenkova@ukr.net або у групу Вайбер «Гурток ОБМ «Палітра творчості»
13.04.2021
1. Продовжуємо працювати над темою «Аплікація за шаблонами»
2. Перегляньте відео. Виконайте аплікацію «Веселий гарбуз»
3. Фото виконаної роботи можна надіслати на електр. адресу tatyana.shleenkova@ukr.net або у групу Вайбер «Гурток ОБМ «Палітра творчості»
Шановні
учні та батьки! У зв’язку з тим, що вчитель проходить двотижневі (11.01-22.01)
онлайн-курси підвищення кваліфікації, матеріал гурткових занять викладатиметься
за допомогою презентацій та посилань на різноманітні ресурси без звернень до ZOOM-конференцій. Дякуємо за розуміння!
1. Розробіть самостійно декілька пошукових ескізів на тему «Зоопарк»
2. Перенесіть найвдаліший варіант ескізу на формат А-3
1. Опрацювати тему «Зв’язок форми з декором» за презентацією
2. Виконати творчу роботу на тему «Орнаментований горщик» або «Орнаментований килим» (див. презентацію)
1. Опрацювати тему «Ритм в природі та мистецтві. Орнамент» за презентацією
3. Фото виконаної роботи надіслати на електр. адресу tatyana.shleenkova@ukr.net або у групу Вайбер «Гурток ОБМ «Палітра творчості»
12.01.2021
1. Опрацювати тему «Поняття про глибину» за презентацією
15.10.2020
1. Розробити ескізи
до Художнього конкурсу «Щаслива дитина – квітуча Україна»
https://www.facebook.com/groups/100515183630343/
Пропоновані в 2020 році теми:
– «Ми всі – українці»
– «Земля – наш дім»
– «Головне в житті – здоров'я»
– «Тварини потребують захисту»
– «Дорога — не місце для гри»
– «Мій кращий друг
– «Я люблю читати книжки»
– «Моя улюблена пора року»,
та малюнки іншої тематики, крім теми
насилля та війни
2. Обрати техніку для
втілення художнього задуму (живопис, графіка, ДПМ)
3. Фото ескізів надіслати на електр. адресу tatyana.shleenkova@ukr.net
Не забудьте підписати файл або на роботах вказуйте прізвище, ім’я, клас. Бажаю творчих успіхів!
4. Виконати творчу роботу на тему «Осіннє
розмаїття – фантазії дарунки». За бажанням скористайтеся відео-підказками:
01.05.2020
24.04.2020
17.04.2020
03.04.2020
http://osmerkinmuseum.kr.ua/hmus/hmus07_r.html
Немає коментарів:
Дописати коментар