Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

8 клас Українська мова

2023-2024 н.р.  8 А клас

Мова - то серце народу: гине мова - гине народ.
06.05.2024

Тема. Контрольний письмовий твір-опис місцевості на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі з використанням відокремлених членів речення

Твір-опис  місцевості –  це зв'язний текст, який дає словесне зображення основних ознак міста, вулиці, подвір’я, площі, парку.

Щоб описати місцевість, потрібно вказати:

- де вона розташована;
- предмети (об’єкти), які є в цій місцевості.

Отже, складовими опису місцевості є опис місця й описи окремих предметів, які на цьому місці розташовані.

Опис місцевості складається за такою схемою:

ДЕ?- ЩО?- ЯКЕ ЦЕ ЩО?   АБО Ж   ДЕ?- ЯКЕ? – ЩО?

 Наприклад. Посеред галявини росте високий і розлогий дуб. Кучерява верба схилилась над водоймою.

ПАМ’ЯТКА

Як працювати над твором-описом місцевості в художньому стилі.

1. Вдало дібрати фактичний матеріал (виділіть об’єкти, що складають основу опису місцевості) і підготувати план майбутнього твору.
2. Дібрати яскравий заголовок, що виражав би основну думку висловлювання.
        3. Дотримуватися вимог художнього стилю (доречно використовувати художні засоби –  епітети, метафори, порівняння – задля увиразнення мовлення, художні образи).
       4. Використовувати слова і словосполучення на позначення місця розташування об’єктів опису місцевості.
       5. Передати власне ставлення до місцевості, що описується (захоплення, замилування, здивування тощо).

- У КРОПИВНИЦЬКОМУ ЯКРАЗ ВІДБУВАЄТЬСЯ ФЕСТИВАЛЬ ТЮЛЬПАНІВ, ТОЖ СТВОРЮЄМО ТВІР-ОПИС ДЕНДРОПАРКУ

Орієнтовний план твору – опису місцевості

І. Загальне враження від того, що ми описуємо. 
ІІ. Що за місцевість та короткі відомості про її місце знаходження, заснування.
ІІІ. Опис парку.
   1. Рельєф та забудови.
           2. Алеї та доріжки.
           3. Цікавинки парку.
           4. Рослинність на місцевості.
ІV. Висновок. Чому ви б порадили відвідати парк.

Якщо ви ще не відвідували дендропарк, то маєте якраз нагоду помилуватися весняною красою і написати гарний твір-опис. 

Ускладнюйте складені  речення відокремленими членами.

АБО
Перегляньте відео


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
НАПИСАТИ ТВіРУ-ОПИС  
24.04.2024

Тема. Відокремлені обставини

Перегляньте відеоурок (2 частини)



- ПЕРЕВІРТЕ СЕБЕ, ВИКОНАВШИ  тест

👆   Це і є ваше домашнє завдання





15.04.2024

Тема. Відокремлені  прикладки

Порівняйте речення

 Відомий український композитор і письменник Микола Аркас усе життя був вдячний матері— Микола Аркас — відомий український композитор і письменник — усе життя був вдячний матері.


https://learningapps.org/view10263464?&allowFullscreen=1


с.153

Вправа323
 

Вправа328

Записати речення, розставляючи пропущені розділові знаки, підкреслити відокремлені прикладки, пояснити вживання при них коми або тире.

1. До нашого часу збереглася в Чернігові Чорна могила слов'янський курган X століття .

2. На нас чекає Ужгород обласний центр Закарпатської області .

3. Місто Луцьк роз­ташоване на підвищенні і оточене з трьох боків крутими вигинами річки Стир .

4. Від Полтави невіддільна постать зачинателя нової української літератури І. Котляревського який народився і творив тут. З Полтавою пов'язана творча діяльність Панаса Мирного класика української літератури

5. Як творець Шевченко може бути для нас взірцем у всьому

6. Про двірника розкажу вам малята є в нього друзі мітла і лопата. 

Пояснювальний диктант.

Запишіть речення. Відокремлені члени речення підкресліть. Різновидом якого члена речення є прикладка? Визначте поширені й непоширені прикладки.

Такий пісенний добрий лад в землі моєї  України.  Я кланяюсь народу-сівачу, його святині  пісні незабутній. І пісня сонячна душа народу  злетіла в небо, плавна і дзвінка. І долинає дивний спів  сама мелодія, без слів. Усе шукаю день при дні ту пісню   матір, і надію, і рідну посестру мені.

Домашнє завдання: вправа 329.

 



01.04.2024

Тема. Інтерв'ю у публіцистичному стилі (урок розвитку мовлення)

Сьогодні на уроці  ми ознайомимося із жанром публіцистичного стилю — інтерв’ю.

Слово «інтерв’ю»  прийшло до нас з англійської мови. 

 Інтерв'ю — призначена для поширення в пресі, по радіо і телебаченні бесіда у формі запитань і відповідей з якою-небудь особою.

Інтерв’ю — жанровий різновид діалогу. Основним принципом побудови інтерв’ю є діалог.

 Інтерв’юер– той, хто проводить інтерв’ю; людина, яка перебуває у безпосередній взаємодії з респондентом з метою одержання від нього інформації. Респондент (англ. Respond – відповідати) – особа, яка є джерелом, комунікатором спеціальної інформації під час опитування.

с.209

Види інтерв’ю:

■ інформативні (головний предмет розмови — нові факти, інтерес до особистості співрозмовника гранично ослаблений);

■ експертні (цінність — у точності формулювань, думка авторитетної людини найважливіша);

■ проблемні (головний предмет обговорення — думки і їх зіставлення);

■ інтерв’ю-«знайомства», портретні (предметом є особистість співрозмовника).

Процедура інтерв’ю передбачає:

 Вибір об’єкта (тобто особи з якою слід проводити інтерв’ю); 

Залежить від цілей і направленості інтерв’ю; Визначення місця і часу проведення інтерв’ю.

Ознайомтесь зі статтею

Його величність — запитання

Запитання — це своєрідний ключ до успішного інтерв’ю. Зрозуміло, що воно має бути насамперед змістовним і нестандартним.

Буває, щоб сформулювати справді цікаве запитання, доводиться «просіяти» великий інформаційний масив. Але воно того варте. І автор такого запитання вартий поваги.

Від журналіста вимагається особлива винахідливість, уміння побудувати нестандартне питання. Наприклад, під час інтерв’ю в прямому ефірі телеканалу «1+1» за участю екс-державного секретаря США Мадлен Олбрайт  після традиційної «розминки» журналіст запитує гостю: «Пані Олбрайт, у вас така симпатична прикраса — брошка у формі метелика. Очевидно, ви любите все літнє?..» «Насправді, — відповіла поважна гостя, — я надаю перевагу прикрасам у вигляді різноманітних зміїв, але іранський лідер якось заявив: подивіться, яка ця Олбрайт зміюка, у неї навіть прикраси — змії. Відтоді мушу уникати улюблених брошок-змій». Така напівжартівлива відповідь, безумовно, надала спілкуванню непротокольного характеру. Журналіст «елегантно» вийшов на комплекс важливих питань про відносини між США й ісламським світом. Обговорення специфічної міжнародної проблематики набуло особистісного забарвлення, стала доступнішою інформація.

У сучасній практиці інтерв’ю особливо цінуються запитання з певним підтекстом, що надають спілкуванню неабиякої інтриги. Таке питання здатне заскочити співбесідника зненацька; отже, відповідь може бути збагачена ексклюзивною й несподіваною інформацією.

Завдання журналіста — викликати знаменитого співрозмовника на відвертість, спонукати його до глибоких і цікавих міркувань. 
Дослідник сучасної практики західної журналістики Девід Рендол виділяє цілу низку питань, здатних, на його думку, генерувати несподівані відповіді. Зокрема:
- Ваш перший спогад?
- Найкраща порада, яку ви отримали від батька/матері?
- Хто мав найбільший вплив на ваше життя?
- Ваша перша робота/машина/любов?
- Що ви робите, коли нервуєте?
- Чому ви не здатні протистояти?

Отже, ефективність інтерв’ю залежить від змісту запитання, а також інтонації його висловлення. Наскільки воно буде насиченим, промовистим і виразним, настільки й вагомою буде відповідь. Інтерв’ю — динамічний, універсальний і цікавий жанр.



Завдання

Відредагуйте й запишіть подані речення:

 Я рахую, що до інтерв’ю треба готуватися дуже старательно. Правий журналіст, який задає самі важливі питання. До слідуючого запитання можна переходити, почувши відповідь на попереднє. Велике спасибі тебаченню за гарні взірці інтерв’ю. Упевнений, що подавляючі оцінки нашої праці будуть положительні.

ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ

Запишіть уявне  інтерв’ю  з цікавою  вам особистістю. 

26.02.2024

Тема. Вставні слова (словосполучення, речення). Групи вставних слів за значенням

- Вітання вам, шановні восьмикласники*+9/9+

- Перегляньте експрес-урок (3 частини)


АБО  Опрацюйте за підручником теоретичний матеріал §29.
ЗАКРІПІТЬ, виконавши вправи 288

Домашнє завдання: врпава 289
                                

14.02.2024                

Тема. Ділові  папери. План роботи.

Людині в житті часто доводиться мати справу з різними документами й складати їх. Щоб правильно оформити документ, треба мати уявлення про особливості його написання, знати відповідну лексику.

 Перегляньте відео.


 Важливою для плану є рубрикація – правильний поділ на співмірні частини; додержання однотипного способу викладу всіх пунктів плану; точність і чіткість формулювань.

Домашнє завдання:

Опрацюйте матеріал підручника на стор.195-196

Складіть план роботи над одним із зазначених проєктів.

1.Тиждень української мови (літератури)

2. День фізкультури і спорту.

3 Створення шкільного інтернет-телебачення.








05 лютого
Тема. Одноріні й неоднорідні означення

 ПОТРЕНУЙТЕСЯ, виконавши інтерактивні вправи 👉 ГРУПУВАННЯ 👉 ВІДПОВІДНІСТЬ

07 лютого

Тема. Твір-опис місцевості (вулиці) на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі з використанням однорідних членів речення


ЗАВДАННЯ
У формі листа складіть твір-опис своєї вулиці у художньому стилі. У творі використовуйте однорідні члени речення, однорідні й неоднорідні означення.




Теоретичний блок

Завдання №1:

Сьогодні з вами на уроці ми говоритимемо про офіційно-діловий стиль.

А тепер подумайте і скажіть, як ви це поняття розумієте? Що воно означає?

Яку роль виконує цей стиль?

Роль офіційно-ділового стилю - забезпечення ділового спілкування між державами, установами, організаціями, членами суспільства. Стиль обслуговує законодавство, адміністративно-господарську діяльність та інші ділянки життя суспільства, пов'язані з діловодством, звітністю та документацією. У писемній формі діловий стиль використовується при оформленні документів. В усній формі він виявляється під час проведення зборів, нарад, засідань.

Будь-який діловий папір складається відповідно до встановленої норми. Діловий папір складають лише в офіційно-діловому стилі. Викладена в документі інформація формулюється за допомогою суджень, у яких щось стверджується або заперечується. Будь-які художні засоби у мові документів є неприпустимими. Точність досягається вживанням тільки однозначних слів, використанням термінів, зазначенням дат, цифрових даних.

Документи одного виду мають однакову форму, виклад ведеться за допомогою речень однакової будови. Нерідко використовуються одні й ті самі слова.

Обов'язковою для ділового паперу є назва (довідка, наказ, постанова, заява, план роботи, протокол, оголошення, доручення тощо).

040093mh-babf-940x708.jpg

040093mk-8275-940x705.jpg

040093mn-1f30-940x705.jpg

040093mq-c903-940x709.jpg

Теоретичний блок

Завдання №2:

040093ra-6f07-940x604.jpg

040093rh-72ab-940x703.jpg

Завантаження файлу

Завдання №3:

Складіть та запишіть у робочий зошит за поданим зразком план підготовки до проведення одного із запропонованих заходів.

1. План проведення у нашій школі тижня української мови.

2. План позакласних заходів на листопад.

3. План роботи шкільного гуртка (на вибір) на канікулах.


18.12.2023

Запрошую   на діагностичну роботу з української літератури:

Час: 18 грудня 2023 08:00

Підключитися до конференції Zoom

https://us05web.zoom.us/j/88050345932?pwd=KJV3QS4iMBy3gapQFOJthzhK8oYkmB.1

Ідентифікатор конференції  880 5034 5932

Код доступу:512

ТЕМА. Повторення та узагальнення вивченого


27.11.2023

Запрошую   на урок української мови:

Час: 27 листопада 2023 08:00

Підключитися до конференції Zoom

https://us05web.zoom.us/j/82876874624?pwd=nnxcAKNx5kBYWsUhOfJR3Kzm9JigVa.1

Ідентифікатор конференції: 828 7687 4624

Код доступу: 812


Тема.Означено-особові та узагальнено-особові речення
- Перегляньте експрес-уроки


- Закріпіть, попрацювавши з підручником
с. 76 виконайте вправу 152, за потреби, звертайтеся до таблиць
с. 80, 81 виконайте вправу 168

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вивчити правила § 17, 18, виконати тест запосиланням.

13.11.2023
Тема. Контрольна робота з теми 
"Синтаксис. Пунктуація. Просте речення. Двоскладне речення "(тестування)для учня сімейної форми навчання- Степаненка Іллі
30.10.2023

Тема. Контрольний докладний письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису пам'ятки історії й культури(для учня сімейної форми навчання- Степаненка Іллі)

- Добрий день, сьогодні один із видів контролю - переказ. Але ти будеш не переказувати, а складати його і доповнювати 2-3 реченнями.

Перед тобою текст без жодного розділового знака і з певними орфографічними помилками.
























ЗАВДАННЯ
- уважно прочитай текст, дай йому заголовок
- розділи його на речення
- запиши на чернетці, використовуючи, де можливо, слова-синоніми
- постав необхідні розділові знаки, не забувай про крапки в кінці речення
- доповни  реченнями, які повніше розкриватимуть опис вказаної пам'ятки
- перевір записане, виправляючи орфографічні помилки
- перепиши чистовий варіант,  ДЛЯ ЦЬОГО
запиши в зошиті дату і вид роботи
назву переказу (заголовок, який ти дав)
уважно запиши текст
ще раз перечитай написане

РОБОТУ НАДІШЛИ НА ПЕРЕВІРКУ ВЧИТЕЛЮ НА ВАЙБЕР.

                 

04.10.2023 
Контрольний диктант для учнів сімейної форми навчання:

Сьогодні ви пишете контрольний диктант. Приготуйте, будь ласка, подвійний аркуш у лінію.
Перейдіть за покликанням та виконайте роботу
 👉 ДИКТАНТ
Роботу надішліть учителю на вайбер.

01.09.2023

Тетяна Андріївна запрошує вас на урок

 1вересня  2023 11:30

Підключитися до конференції Zoom

https://us05web.zoom.us/j/88439994864?pwd=ZWyvEkRCPwWSlKr5smaNvSeN8XbmvH.1

Ідентифікатор конференції: 884 3999 4864

Код доступу: 8pU2pS

Тема.Мова найважливіший засіб спілкування, пізнання і впливу


2022-2023 навчальний рік


Немає коментарів:

Дописати коментар