Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Баранов Д._Українська мова

 2024-2025 н.р.

21.02.

Тема: Визначення роду, відмінка та числа прикметника за іменником, із яким він пов'язаний.

Доброго ранку!

Каліграфічна хвилинка

Зошит свій я відкриваю,

І під нахилом кладу.

Ручку я ось так тримаю (показують).

Сяду рівно, не зігнусь,

До роботи я берусь.

Написання буквосполучень -мм, -лм.


Вправи на визначення числа, роду прикметників

Прочитай:

Реве та стогне Дніпр широкий,

Сердитий вітер завива,

Додолу верби гне високі,

Горами хвилі підійма.

  • Назви прикметники і зв’язані з ними іменники. Визнач число, рід

Дніпр (який?) широкий (одн., ч.р.);

вітер (який?) сердитий (одн., ч.р.);

верби (які?) високі (мн., ж.р.)


Вправи на визначення числа, роду, відмінка прикметників.
  • Прочитай вірш Т.Г.Шевченка

В похилій хаті край села

Над ставом чистим і прозорим

Життя Тарасику дала

Кріпачка-мати, вбита горем.

  • Назви прикметники з іменниками, визнач рід, число, відмінок прикметників.

Висновок: Прикметник завжди стоїть у тому числі, роді, відмінку, що й іменник, з яким він пов'язаний.

Попрацюй з вчителем:
  • Увага! Аналізуємо завдання:
  1. Частина мови (Прикметник)
  2. Що означає? (Ознаку предмета)
  3. На які питання відповідає? (Який? Яка? Яке? Які?)
  4. Яким членом речення виступає? (Другорядним)
  5. З якою частиною мови пов'язаний? (Іменником)
  6. Значення у мовленні (Уточнює, прикрашає мовлення)

 

 

Закріпи отримані знання:


Домашнє завдання: скласти два речення зі словосполученням прикметник + іменник і визначити граматичні форми прикметників.


Немає коментарів:

Дописати коментар