2024-2025 н.р.
21.02.
Тема: Визначення роду, відмінка та числа прикметника за іменником, із яким він пов'язаний.
Доброго ранку!
Каліграфічна хвилинка
Зошит свій я відкриваю,
І під нахилом кладу.
Ручку я ось так тримаю (показують).
Сяду рівно, не зігнусь,
До роботи я берусь.
Написання буквосполучень -мм, -лм.
Вправи на визначення числа, роду прикметників
Прочитай:
Реве та стогне Дніпр широкий,
Сердитий вітер завива,
Додолу верби гне високі,
Горами хвилі підійма.
- Назви прикметники і зв’язані з ними іменники. Визнач число, рід
Дніпр (який?) широкий (одн., ч.р.);
вітер (який?) сердитий (одн., ч.р.);
верби (які?) високі (мн., ж.р.)
- Прочитай вірш Т.Г.Шевченка
В похилій хаті край села
Над ставом чистим і прозорим
Життя Тарасику дала
Кріпачка-мати, вбита горем.
- Назви прикметники з іменниками, визнач рід, число, відмінок прикметників.
Висновок: Прикметник завжди стоїть у тому числі, роді, відмінку, що й іменник, з яким він пов'язаний.
- Увага! Аналізуємо завдання:
- Частина мови (Прикметник)
- Що означає? (Ознаку предмета)
- На які питання відповідає? (Який? Яка? Яке? Які?)
- Яким членом речення виступає? (Другорядним)
- З якою частиною мови пов'язаний? (Іменником)
- Значення у мовленні (Уточнює, прикрашає мовлення)
Домашнє завдання: скласти два речення зі словосполученням прикметник + іменник і визначити граматичні форми прикметників.
Немає коментарів:
Дописати коментар