Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Шиліна Зарубіжна Література

 запрошую на урок щосереди о 10.30 

Війти Zoom Конференція
https://us05web.zoom.us/j/84027138547?pwd=3axY8e5RyoM87E3BYNTrCvNnZOA2J0.1

ідентифікатор конференції 840 2713 8547
Код доступу: 1

10 квітня

Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконді для розкриття головної ідеї твору.

Доброго дня. Мистецтво – одна із складових частин духовної культури людства. Люди з найдавніших годин прагнули передати й зберегти свої думки, почуття та враження.

Словникова робота

Вандалізм це безглузде знищення культурних цінностей.

Цивілізація (з лат. – «громадянський») - Сукупність суспільного розвитку та матеріальної культури.

Рей Бредбері стверджував, що "Фантастика – це реальність, доведена до абсурду". Що ж абсурдного ми знаходимо у творі?

Поміркуймо!

- Где і коли відбувається дія оповідання? З якими подіями, на вашу думку, пов'язаний зображень у творі занепад цивілізації?

- Які думки у Тома про те, що він повинен побачити?

- Що викликає у Тома сумнів?

-Чому Том хвилювався, наближаючись до чогось небаченого?

- Чим відрізняється Том від інших людей у ​​черзі? Чому його вважають знатоком мистецтва?

- Що вразило Тома, коли він дивився на картину? Які почуття його охопили?

- Чому Том був уражений вандалізмом людей із черги? Як це характеризує хлопчика?

- Чому автор вклав у руку Тома клаптик полотна, на якому зображена усмішка Моні Лізі?

 - Визначте символічне значення фіналу оповідання.

 - Чи вірити Бредбері у відродження людства? Які слова з тексту оповідання про це свідчать?

 Висновки.

Змальовані в оповіданні події відбуваються у 2061 р. Цивілізацію зруйновано, духовність занепала, люди потерпають від матеріального скрути. У суспільстві панує ненависть до минулого, до того, що призвело до війн, нестатків, голоду. Люди вважають, що причиною всіх нещасть є цивілізація, а тому свято сприймають знищення її атрибутів: книжок, автомобіля тощо.

Як і всі інші, хлопчик на ім'я Том стоїть біля довгої черзі до картини Леонардо да Вінчі «Мона Ліза», щоб плюнути в неї. Проте шедевр великого митця зворушує душу дитину... Бредбері змальовує сцену вандалізму: отримавши дозвіл розтерзати полотно, юрба кидається до нього і роздирає на шматки. Підхоплений толпою, Том у нестямі теж відриває клаптик полотна. Вже вдома, при світлі місяця, хлопчик бачить, що йому дісталася усмішка Моні Лізі.

Фінал оповідання символічний: відродження людства можливе, якщо усмішка Джоконді змушує схвильовано битися хоч одне серце. Є надія, що після ночі знову настане ранок, - і з ним автор пов'язує свої сподівання.

У фантастичному сюжеті автор привертає увагу до  проблем майбутнього людства, занепаду цивілізації.

Це твір – пересторога, попередження катастрофи, до якої може призвести бездуховність технізованого суспільства.  Письменник переконань, що  духовне відродження людства починається з духовного відродження кожного людини.

Твір Рея Бредбері «Усмішка» — новела, адже написана у прозовій формі, невелика за обсягом. Зображено одну подію — «свято» знищення картини. Події відбуваються протягом одного дня з ранку до ночі. Сюжет напружень динамічний. Фінал несподівань. Особлива увага приділена роздумам Тома та його протистоянню толпі.

Домашнє завдання : поміркуйте над запитанням «У чому актуальність новели Рея Бредбері»


3 квітня

ТЕМА. Міфі північноамериканських індіанців та їхнє втілення у поемі «Пісня про Гайавату» Генрі Лонгфелло. Образ Гайаваті .

Доброго дня. Всі ми чули вислів «Люлька згоди». Яке

 походження цього фразеологізму   та навіщо Владика Світу

 вирішивши запалити люльку світу, ви дізнаєтесь пропрацювавши

 тему уроку.

Це цікаво!

Американські індіанці – корінне населення Америки. Шановується, що перші люди почали поселятися в Америці приблизно 11 тис. нар. до зв. е. Ці люди перейшли Берингову протоку, розійшлися з далекої Півночі і розселилися по всій території Північного та Південного Американського континенту. Вони відомі нам як американські індіанці, корінні американці чи корінне населення Америки, що розвинули різноманітну культуру та стиль життя.    Мореплавець Христофор Колумб назвав їх індіанцями , оскільки думав, що відкритий ним континент – Індія.

Американські індіанці – переважно невисокі на зріст, фізично розвинені, смагляві, чорноволосі та темноокі люди –   не   були   на   той   час   єдиним народом: жили окремими племенами, розмовляли на різних мовах, мали різні традиції та вірування, особливі військові союзи для захисту інтересів племені. Індіанці, діти природи, прекрасні охотники та вояки, у ті часи були далекі від сучасного розуміння цивілізації у житті та побуті.

Міф про появу Люльки згодь. Великий Дух Гітчі Маніто зібравши разом усі індіанські племена, ставши на вершині Червоних Скель, взявши від безкиду шматок каміння, зробив величезну люльку та закуривши її. Дім котився над людьми. Гітчі – Маніто спрямував його на північ, на південь, на схід і на захід і говорив людям, щоб вони зробили з цього гарного каміння люльки згоди і ніколи більше не піднімали томагавк чи ніж одне на одного.

Ознайомтесь із твором «Пісня про Гайавату»,   переглянувши вісь це відео

https://www.youtube.com/watch?v=l4GqxCt9MBo

Літературознавча мозаїка .

Визначте тему, ідею твору. Який твір називають поемою ?

 

Підказка!

Поема – великий твір (як правило, віршований), в якому зображено значні події та яскраві характери персонажів.

 

Тема: розповідь про Владику Світу, який закликає запалити Люльку Згоди, щоб усі народи жили у світі, як брати.

Ідея: «Ваша сила лише у згоді, а безсилля — у ворожнечі!»

Яким же постає головний герой твору?

Образ Гайаваті

Генрі Лонгфелло не змальовує свого героя за звичною для читача схемою: зовнішність, поступки, характер. Як відомо, суто міфологічний герой не має конкретних зовнішніх рис. Поет створює образ Гайаваті, зображуючи його діяння, змальовуючи його стосунки з природою, з людьми і надлюдськими створіннями, розповідає про дивовижне народження (батьком Гайаваті був Західний вітер Меджеківіс, матір'ю – місячна донька Венона) та величне життя героя в ім'я щастя свого народу, який прагне йти шляхом добра і правди.

В  інтерпретації Г. Лонгфелло історія Гайаваті стає поетичною легендою, чарівною казкою, у якої фантастичний вимисел переплітається з народною мудрістю. Герой поеми – особа незвичайна: автор наділив його чудовою силою, гострим розумом та відвагою. Всі свої сили він віддає на благо свого народу – в цьому й полягає образ народного героя. Гайавата навчає індіанців необхідним промовам у їхній житті: майстерності полювання  і землеробства, він винаходить писемність, відкриває таємниці лікарського мистецтва, вивчає таємниці природи, розуміє голоси звірів і птахів, уміє слухати шум вітру, дзюрчання річки. Під час посту завжди молився про щастя і благо всіх народів. Він доклав чимало зусиль, щоб укласти «вічний світ» між народами, припинивши братовбивчі війни, які до того постійно точилися між різними індіанськими племенами.

 

В  образі Гайаваті співає утілив волелюбність індіанців, їхню відвагу і мужність, людяність і любов до світу. У пам'яті та у міфах    північноамериканських народів Гайавата залишився народним героєм та пророком. 

 Домашнє завдання : за змістом «Пісні про Гайавату» складіть п'ять запитань до своїх однокласників.

20 березня

Тема: Роберт Бернс (1759–1796). «Моє серце у верховині». Ідея любові до батьківщини у вірші. Антитеза (рідний край – чужина). Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори тощо)
Доброго дня. Ми поведемо мову про глибоко національного поета Роберта Бернса та його один з найвідоміших віршів «Моє серце у верховині».

Український погляд.

Перейди відеозапис композиції «Моє серце у верховині» у виконанні вокального дуету заслужених артисток України Лесі та Галини Тельнюк .  

https://www.youtube.com/watch?v=Z3Qx1pFS0zs

- Чи передає музика загальний настрій вірша Р. Бернса?

- Які фрагменти відеоряду збігаються з поетичними картинами, які створив Бернс?

У вірші «Моє серце у верховині» Р. Бернс використовує притаманні фольклору засоби художньої виразності. Це художня лексика: постійні епітети, порівняння, узагальнення; синтаксичні фігури: повтори, вигуки. Вірш Бернса нагадує народні твори й особливою милозвучністю.

Літературознавчий словник.

Ліричний герой (підручник, С. 17 7 ).

Анафора (грец. повернення, єдиний качан) - повторення слів або їх звукових елементів на початку рядків, строф.

Обрамлення - єдине початок і завершення композиції твору, що є як би рамкою для інших його частин.

Підказка!

Батьківщина для ліричного героя Р. Бернса – це й улюблений край, де знайома шкірна стежина, і земля предків – вітчизна, сином якої торжественно називає собі ліричний герой. Поет наголошує, що його зв'язок з батьківщиною нерозривний, повторюючи строчку «МОЄ серце у верховині, де б не був Я сам». Вирш є піднесеним прощанням з улюбленим північним краєм, глибоко особистим освідченням у любові до нього.

Герой охоплений низкою почуттів: захоплення, гордість, глибока відданість і водночас туга, біль через розлуку з рідним краєм.

Бернс використовує кільцеву композицію: від почуття любові до малої батьківщини ліричний герой підноситься до почуття любові до батьківщини великої, а потім знову повертається до колишнього почуття - глибокої любові та болю щодо батьківської землі.

Переглянь відеозапис   композиції «Моє кохання – розовий цвіт» у виконанні вокальної групи «Піккардійська терція»

https://www.youtube.com/watch?v=dHRXTMuwB-g

Домашнє завдання. Опрацюй матеріали підручника , ввиразно читати вірш.

 




13 березня

Тема: Хайко. Початкові відомості про специфіку розуміння краси у японській культурі. Видатні українські перекладачі творів Мацуо Басьо

Доброго дня. Ми продовжуємо знайомство із дивовижним світом японської поезії.

Розгляньте подані таблиці та ознайомтеся із відео









Домашнє завдання:  Вивчити 3 хайку напам'ять



6 березня

Тема: Мацуо Басьо. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця.

Доброго дня. Сьогоднішній урок мені хочеться назвати – подорож. Бо це справді подорож чудовою країною Японією разом із поетом-мандрівником Мацуо Басьо. І хоч ця прогулянка буде умовною, символічною, але в ній будуть справжні сходинки, що ведуть до вміння творчо мислити, аналізувати, здобувати нові знання, формувати свою особисту думку.

На невеликих островах біля Тихого океану розташована «країна, де сходитиме сонце» – Японія.

Протягом тривалої години вона створила свою самобутню національну культуру. Для мешканців цієї країни є традиційним тонке відчуття прекрасного, пошуки краси, їм властива тісний зв'язок із природою, любов до якої виховується з дитячих років. Японці кажуть: « Любіть природу, любіть квіти, любіть дерева, небо, красу у великому і малому – і ви навчитеся любити життя».

Що це за країна, Японія? Ознайомтесь із відео.

Проте Японія відзначається не лише економічним розвитком, а й своєрідною культурою.

Що ви можете розповісти про японську культуру?

Японія – це країна:

- сакурі (Дерево-символ Японії, що відотожнюється з юністю та красою. Цвітіння сакури для японців – національне свято).

- орігамі (Традиційне японське мистецтво: з квадратного листа паперу шляхом складання виходять різні фігурки та предмети).

- ікебана (Прикладне мистецтво комбінування квітів та гілок у вазі. Ці композиції не продаються і не даруються, вони виготовляються для себе, для своєї батьківщини).

- бонсай (вирощування карликових дерев у горщиках, які обмежують їх ріст)       

- чайної царемонії (Мистецтво приготування чайного напитку у присутності гостей)

- боротьби сумо (Борці, що відрізняються могутньою теорією, їх вага більше 130 кілограмів)

А ще Японія – це країна яскравих свят.

Досить відрізняється від європейської поезії творчість японських поетів. Насамперед новизною жанрів , зокрема, з тиль Басьо панував майже 200 років.

Якою була життя поета?

Басьо народився у 1644 році у місті Уєно (провінція Іга) у батьківщині небагатого самураю – його назвали Дзінсітіро, а за досягнення повноліття – Мунефуса. Але потім він узяв своїм псевдонімом Басьо – що означає «бананова пальма». Вже у 28 років, коли Мацуо Басьо був відомим поетом, він залишивши рідний дім і пішов у мандрі.

Якими ж були останні роки поета?

Взимку 1682 року пожежа знищила значну частину Едо, згоріла і бананова хижа Басьо. Поет пішов з Едо у 1684 році. Він мандрував 10 років. Помер Басьо у 1694 році в оточенні своїх учнів. Поетична спадщина Басьо включає в себе перш за все хоку.

Визначте, у чому новаторство поезії Басьо?

- заснував поетичну школу, що існує майже 200 років;

- у його творчості з'являються нові теми, що підказані подорожами;

- у Басьо хоку – це не лише вірш про природу, за природою сховані настрої автора, глибокі роздуми та переживання.

Як це можна зобразити схематично?

ПРИРОДА + ЧОЛОВІК = СМІН ЖИТТЯ.

А ще Басьо говорив, що «хоку не можна складати із різних шматків, його треба кувати, як золото».

Тож давайте звернемося до поезії Мацуо Басьо, адже саме вона і є біографією поета.

Домашнє завдання:  Різно читати твори Мацуо Басьо на сторінках підручника 172-174. 





28.02

Тема: Контрольна робота з тими « Людські стосунки » .

Добрий день. Дай письмові відповіді на запитання, сфотографуй роботу та прикріпіть до електронного щоденника. Бажаю успіху!

1. Джек Лондон – це

А) американський письменник

  Б) канадський письменник 

В) англійський письменник

2. До жанру повісті належить

А) «Жага до життя» Джека Лондона

 Б) « Чи вмієшти свистати , Юганно?» Ульфа Старка 

В) "Сліпий музикант" В. Короленка.

3. До якого літературного жанру належить твір "35 кіло надії"?

А Оповідання

Б Притча 

В Казка 

Г Повість

4 Дитинство і юність В. Короленка пов'язані з

А) Угорщиною   

Б) Росією

  В) Україна

5 . Установіть відповідність між письменниками та їх творами.

А) Ганна Гавальда                                  

Б) Джек Лондон                          

В) Володимир Короленко                        

1 «Сліпий музикант» 2 «35 кіло надії»              3 «Жага до життя»         

4 «Вмієшти свистати, Юганно?»

6 . Встановіть відповідність між персонажами та творами.

А)дідусь Леон                                       

Б) Євеліна                                            

В) Біл                                                   

1 «Жага до життя» 2 «35 кіло надії»            3 «Вмієшти свистати, Юганно?»  4 «Сліпий музикант»            

Дайте листову розгорнуту відповідь на одне із запитань

1 Є воля до життя – є людина. Прокоментуйте вислови на прикладі твору «Жага до життя»

2 Будь щасливим…! Роби щось, щоб бути щасливим! Прокоментуйте вислови на прикладі твору «35 кіло надії».           

3 У кожній дитині живе геній… Прокоментуйте вислови на прикладі твору «35 кіло надії» .           

4 Частина – справа, а результат вибору. Частку не очікують, її створюють. Прокоментуйте вислови на прикладі твору «Сліпий музикант»

Домашнє завдання: Повторити вивчення матеріал



21.02

Тема:  Міхаель Андреас Гельмут Енде."Джим Ґудзік і машиніст Лукас".Образи Джима Ґудзіка та Лукаса як позитивних казкових героїв, які сміливо вступають у боротьбу зі злом та насильством.

Добрий день. Ознайомся зі змістом твором Міхаеля Енде



Домашнє завдання: знати зміст оповідання М. Енде  "Джим Ґудзік і машиніст Лукас". 

14.02

Тема:  Анна Ґавальда."35 кіло надії".Ґрегуар Дюбоск на шляху дорослішання (болісне переживання самотності та нерозуміння з боку інших, пошук власної духовної сутності та улюбленої справи).

Добрий день. Ознайомся із змістом навчального відео




Домаше завдання: відповідати на запитання за змістом твору "35 кіло надії"

07.02

Тема:  Анна Ґавальда (нар. 1970)."35 кіло надії".Теми школи, батьківщини, життєвого покликання особистості.

Людина лише там чогось досягає,

де вона вірить у свої сили

Леон Фейєрбах

Сім'я – це те первинне середовище, де людина повинна вчитися творити добро.

Василь Сухомлинський


Людина – істота громадська, її характер формується в колі сім'ї, дитячому садочку, школі, вищих навчальних закладах . Шкірний ученик задумується про своє майбутнє, про вибір професії. Зрозуміло, що мало лише мріяти, треба працювати, вчитись, здобувати досвід, загартовувати собі фізично та духовно. Путь до омріяної мети не завжди буває швидким і легким. Підлітку не завжди вдається самостійно впоратися з труднощами навчання, фізичною слабкістю, напруженими стосунками з батьками, учителями, однокласниками. Завдання дорослих – допомогти дитині обрати правильний життєвий шлях, не зрадити своїм мріям. Але чи завжди вдається порозумітися дорослим та дітям? Чому не всі школярі хочуть вчитись, порушують дисципліну, виглядають байдужими чи самотніми? Проблема в тому, щоб не зашкодити дитині, адже всі учні різні, а школа побудована на відповідних стандартах і досить часто вимагає від дитини бути такою, як усі. Такі проблеми порушує у повісті-притчі сучасна французька письменниця Ганна Гавальда.


Опис домашнього завдання: Знати зміст твору Анни Гавальді "35 кіло надії", характеризувати Грегуара. 

31 січня

Тема:  Джек Лондон.«Жага до життя».Проблеми зрадництва та духовної стійкості у творі.

На сьогоднішньому уроці ми починаємо роботу над новим розділом «Наскільки людина мала й наскільки ж вона велика!»  Сильна особистість – це людина, яка має силу волі і не здається на шляху до своєї мети. Сильними бувають не лише полководці, військові, спортсмени. Сильною може бути звичайна людина, яка має твердий характер, волю до життя.

Запрошую до перегляду навчального відео







Опис домашнього завдання: Скласти план твору Джека Лондона "Жага до життя". 



Урок 24 січня

Тема:  Джек Лондон «Жага до життя». Самовладання, воля до життя головного героя оповідання, його мужність у сутичках із суворою природою та життєвими обставинами.

Знайомимося . Відомий письменник і мандрівник, авантюрист і хуліган - Джек Лондон



Домашнє завдання: Знати зміст твору Джека Лондона "Жага до життя"


на 13.12 

Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темами Вступ. Міфи на всі часи

Підготуватись до виконання тестових завдань

1.Творче відображення дійсності за допомогою художніх образів – це…

А. Культура.     Б. Історія.    В. Міфологія.     Г. Мистецтво.   

2.Термін «література» почали широко використовувати у зв’язку з розвитком книгодрукування у…

А. III столітті.     Б. XVIII столітті.      В. X столітті.      Г. VIII столітті до н.е.

3. Слово «міф» у перекладі з грецької мови означає...

А. Казка.     Б. Байка.     В. Історія.      Г. Оповідь.

4. Які із міфів вважають найдавнішими?

А. Міфи про походження та діяння богів і людей. 

Б. Міфи про виникнення ремесел, землеробства і мистецтва.

В. Міфи про творення світу.

Г. Міфи про походження рослин і тварин.

5. Прометея звільнив від мук…

А. Друг титана – бог ковальства Гефест.        Б. Мужній герой Геракл.

В. Мати Прометея - Феміда.                             Г. Посланець богів Гермес.

6. Геракл з дитинства вирізнявся…

А. Надзвичайною силою і мужністю.       Б. Видатним розумом і освіченістю.

В. Хитрістю і підступністю.                       Г. Даром передбачати майбутнє.

7. Установіть відповідності

Вид мистецтва                   Засоби творення художніх образів

А. Література                     1. Мелодія і ритм

Б. Музика                           2. Мармур, глина, гіпс, метал, лід, дерево та ін.

В. Скульптура                    3. Рухи тіла

Г. Танець (хореографія)    4. Слово

8. Чого Прометей навчив людей?

9. Які подвиги Геракла вам найбільше запам’яталися?

 


Немає коментарів:

Дописати коментар