Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Грібенша _Географія

Навчальний матеріал 2022-2023 рік

21/03/2023

Тема.


Домашнє завдання:переглянь відео 
 Склади  4 запитання до  навчального відео


14/03/2023

Тема.Води суходолу. Річка. 

Домашнє завдання:переглянь відео 
 Склади  2 запитання до  навчального відео



07/03/2023

Тема.Властивості вод Світового океану. Рухи води в Світовому океані. Життя в океанах і морях. Багатства вод Світового океану. Океан та людина.


Переглянь навчальне відео  

Домашнє завдання:переглянь відео 
 Склади  2 запитання до  навчального відео




28/02/2023

Тема.Гідросфера.Загальна кількість води на Землі, її розподіл між частинами гідросфери.
Світовий океан та його частини: океани, моря, затоки, протоки. Шкала глибин, визначення глибин океанів і морів. Острови в океані.

Переглянь навчальне відео.

№1


Домашнє завдання:переглянь відео 
 Склади  2 запитання до  навчального відео



21/02/2023

Тема.Клімат та основні кліматотвірні чинники. Карта кліматичних поясів. Зміни клімату. Вплив людини на атмосферу. Узагальнення


Переглянь навчальне відео.
№1


№2

Домашнє завдання:переглянь відео №1 та №2 .Склади по 2 запитання до кожного навчального відео



14/02/2023

Тема.

Вода в атмосфері: випаровування, вологість повітря та її зміни. Хмари і туман, відмінності в їх утворенні. Форми хмар, хмарність. Опади, що випадають із хмар та з повітря, їхні види

Переглянь навчальне відео


Домашнє завдання :до навчального відео склади по 4 запитання  .




07/02/2023

Тема.Кліматична карта. Теплові пояси Землі. Атмосферний тиск: причини і наслідки його зміни у тропосфері. Вимірювання атмосферного тиску.Вітер

Переглянь навчальне відео
1.

2.

3.
4.

Домашнє завдання :до кожного навчального відео склади по 2 запитання  .


31/01/2023

Тема.Будова атмосфери, властивості повітря в тропосфері. Добовий і річний хід температури повітря, причини його коливання. Практичне значення вимірювання температури повітря.

Переглянь навчальне відео
1.


2.

Домашнє завдання:склади по 2 запитання  до навчального відео №1 та 2 запитання до навчального відео №2




24.01.2023

Тема.Рельєф суходолу та дна Світового океану

Переглянь навчальні відео
1.
2.

Навчальна інформація

Гори
Гори різко підносяться на значну висоту над прилеглою поверхнею. Окрема гора має підошву, схили і вершину. Схили можуть бути круті або пологі. Вершини – найвищі частини гір – бувають округлими, загостреними, плоскими.

Поодинокі гори в природі трапляються рідко. Зазвичай вони об’єднуються у великі групи – гірські країни. Гірська країна займає велику площу і простягається на сотні, а іноді на тисячі кілометрів. У ній простежуються гірські хребти – лінійно витягнуті групи гір. Найвища частина хребта називається гребінь. Хребти розділені поздовжніми зниженнями – гірськими долинами. Зручне для переходу зниження в горах називається перевалом. Гори здіймаються на значну висоту, іноді до кількох кілометрів.

        Їх розрізняють за утворенням, віком, висотою.

     Гори виникають на рухомих ділянках земної кори. Розрізняють складчасті, складчасто-брилові, вулканічні гори.

  Складчасті гори являють собою товщі гірських порід, що під дією внутрішніх сил вигнулися в гігантські складки. Так зминаються краї літосферних плит під час їх зближення. Складчастими є Кримські гори, Карпати, Альпи, Гімалаї, Анди.
Складчасто-брилові гори виникли на ділянках земної кори, де в далекому минулому вже існували складчасті гори. Давні гори з часом зруйнувалися і поступово перетворилися на горбисті рівнини. Земна кора там втратила пластичність і набула стійкості. А коли знову відбувалися горотворчі процеси, товщі порід розкололися на брили. Так утворилися Уральські гори, Тянь-Шань.
Вулканічні гори – результат виверження вулканів. Розтікаючись, лава формує підняття у вигляді конусів, куполів або щитів. Так можуть утворюватися поодинокі гори, наприклад, Кіліманджаро в Африці. Якщо вулканічні гори зливаються своїми підошвами, то формуються вулканічні хребти, наприклад Вулканічний в Українських Карпатах.

 За віком гори можуть бути молоді й старі. Молоді гори утворилися за геологічними мірками недавно – протягом останніх 25 млн років (у кайнозойську еру - альпійську епоху горотворення). Молодими є складчасті гори. Вони, як правило, високі з крутими схилами (Альпи, Гімалаї). Вік старих гір може перевищувати 300–400 млн років. Вони невисокі (Уральські, Скандинавські гори). Гори України, незважаючи на середню висоту, належать до молодих за віком.

   За висотою над рівнем моря розрізняють гори низькі, середньовисокі і високі.

    Низькі гори мають порівняно незначну абсолютну висоту – до 1000 м. Їх вершини округлі або плоскі, а схили пологі. Такими є більшість хребтів Кримських гір. Середньовисокі гори сягають висот від 1 000 до 2 000 м. Карпати (г. Говерла (2 061 м) – найвища вершина в Україні). Високі гори здіймаються більш як на 2 000 м. Їх вирізняють гострі вершини, вкриті снігом та льодом, і круті скелясті схили. Найвищі вершини високих гір перевищують 8 000 м. Таких вершин – 14 і всі вони розташовані в горах Азії. Найвищими горами Землі є Гімалаї. Їх назва означає “оселя снігів”. Саме там зосереджені 12 “восьмитисячників”, серед яких і найвища вершина нашої планети – Джомолунгма (Еверест) заввишки 8 850 м

Домашнє завдання:склади по 2 запитання  до навчального відео №1 та 2 запитання до навчального відео №2





20/19/2022

Тема.Рухи земної кори. Внутрішні процеси, що зумовлюють зміни в земній корі та на поверхні земної кулі.

Переглянь навчальне відео 1


Переглянь навчальне відео 2


Домашнє завдання:склади по 2 запитання  до навчального відео №1 та 2 запитання до навчального відео №2





13/12/2022

Тема.Будова літосфери, її властивості. Літосферні плити, наслідки їх переміщення.

ПЕРЕГЛЯНЬ НАВЧАЛЬНЕ ВІДЕО

Домашнє завдання:склади 4 запитання  до навчального відео



06/12/200

Тема.Внутрішня будова Землі. Мінерали, гірські породи. 

Корисні копалини та їх значення у житі та діяльності людини

Переглянь навчальне відео



Домашнє завдання :Склади по 2 запитання до кожного відео



29.11.2022

ТЕМА.Узагальнення з теми «Земля на плані і карті»

Повтори у підручнику  §11,14,15,16,§17,18,

Виконай тематичні  тестові завдання.



22.11.2022

ТЕМА.Практична робота 2 Визначення географічних координат за географічною картою.

Уважно повтори  §16,§17,18,
Переглянь навчальне відео

Домашня робота   Уважно повторити  §16,§17,18,виконати практичну роботу




15.11.2022

ТЕМА.Правила відліку географічної широти і довготи. Географічні координати свого населеного пункту

Уважно прочитай § 18,повтори  §16,§17
Переглянь навчальне відео
Домашнє завдання  :
Уважно прочитати § 18,повторити  §16,§17
Переглянути навчальне відео







08/11/2022

ТЕМА.Географічні координати. Градусна сітка на глобусі й географічній карті. Поняття про географічні координати.

Переглянь навчальне відео

Домашнє  завдання уважно прочитати §16,§17. Запитання для самоконтролю ст.65;ст.67



31/10/2022

Тема.Географічна карта, умовні знаки на карті.

Переглянь навчальне відео


Домашнє завдання











24/10/2022

Тема. Зображення місцевості на плані, умовні знаки.Читання плану місцевості

Навчальний матеріал

Невелику територію земної поверхні можна сфотографувати або намалювати. Тоді одержимо зображення місцевості, на якому предмети зображено такими, якими їх побачив фотограф (мал. 50) або художник (мал. 51).
Мал. 50. Фотознімок місцевості


Мал. 51. Малюнок місцевості (Г. Слободянок. «Українське село»)


Чи можна за малюнком або фотознімком визначити розміри предметів і відстані між ними, довідатися, як розташовані предмети відносно сторін горизонту?
За малюнком або фотознімком важко ознайомлюватися з місцевістю. Відстані між предметами та їх розміри можна визначити лише приблизно. Неможливо визначити розміщення в просторі предметів відносно сторін горизонту. На фотознімку чи малюнку не всі предмети можна побачити, деякі з них загороджені іншими. Значно краще ознайомлюватися з територією за допомогою плану місцевості (мал. 52).
Мал. 52. План місцевості


План місцевості — це креслення вигляду згори невеликої ділянки земної поверхні.
Для зображення предметів на плані місцевості використовують умовні знаки (мал. 53). Кожний предмет має свій умовний знак. Завдяки умовним знакам на плані місцевості легко розпізнати об’єкти, дізнатися про їх розташування.
Мал. 53. Умовні знаки плану місцевості


Що потрібно зробити, щоб на невеликому аркуші паперу помістити план місцевості?
Щоб накреслити план місцевості, потрібно зменшити розміри зображень предметів та відстані між ними. Щоб зменшити зображення на плані, використовують масштаб.
Масштаб — це число, яке показує, у скільки разів зменшено або збільшено справжні розміри предметів і відстані між ними.
Наприклад, масштаб «в 1 см — 100 м» означає, що 1 см на плані відповідає 100 м на місцевості. 
На плані масштаб записують внизу у вигляді лінійки з написом.
Масштаб може бути різним. Знаючи масштаб плану, можна обчислити розміри предметів та відстані між ними.
Усі предмети на плані місцевості розміщують відповідно до сторін горизонту. Це дає змогу орієнтуватися на місцевості та визначати розташування предметів.
1. Які є чотири основні сторони горизонту? 2. Як скорочено позначають сторони горизонту?
Напрям Пн.-Пд. на плані вказує стрілка. Якщо її немає, то вгорі на плані буде північ, унизу — південь, справа — схід, зліва — захід.
Плани місцевості потрібні будівельникам, геологам, працівникам сільського господарства та людям інших професій.

План місцевості — це креслення вигляду згори невеликої ділянки земної поверхні. Для зображення предметів на плані місцевості використовують умовні знаки. Масштаб — це число, яке показує, у скільки разів зменшено або збільшено справжні розміри предметів і відстані між ними.

Переглянь навчальне відео

Домашнє завдання

Уважно прочитати навчальний матеріал, переглянути навчальне відео.Вміти пояснювати види умовних знаків, що називають планом місцевості,де він використовується. 


Немає коментарів:

Дописати коментар