Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Погребняк-Нагорняк Українська Література

 06.02.2024

Тема. Художні описи природи як вияв патріотичних почуттів ліричного героя в поезії П. Тичини «Не бував ти у наших краях!»Любов до життя, краса природи у вірші Павла Тичини «Гаї шумлять…»(2год.)

 

   Прослухай поезію: 

  

   - Які почуття викликає цей вірш?

- Яке ставлення автора до Батьківщини?

             1.Встанови відповідність між рядками з вірша та художніми засобами, вжитими в них.

Блакитні простори, веснянії ночі

Метафора

Там степи, там могили, як гори

Окличне речення

Не бував ти у наших краях!

Риторичне питання

Серце б’ється

Епітет

Чув про степ, що ген-ген простягнувся?

Порівняння

 

 

     2. Вправа «Конструювання»

Пригадайте, які ви знаєте прислів’я та приказки про рідний край?

Кожному мила

життя віддай

За рідний край

тут і рай

Добре тому

своя сторона

Вдома

хто в своєму домі

Кожен край

і стіни гріють

Рідна земля

має свій звичай

Де рідний край

і в жмені мила

   Тема: відображення краси природи рідного краю та працьовитість людей)

   Ідея: показ любові до рідного краю, заклик любити свою Батьківщину і народ).

Діти, душею й серцем П. Тичина довгі роки служив музиці — і вона щедро нагородила його за вірне й незрадливе служіння: влилася в поетичні рядки митця, зазвучала на повну силу, щоб полонити усіх, хто ввійде у Храм його Слова. Ступимо ж і ми на поріг цього Храму, щоб відчути цей божественний барвозвук — голублячий, ніжнотонний…

Тож розпочнімо роботу над ідейно-художнім аналізом вірша «Гаї шумлять». Послухайте вірш із заплющеними очима, щоб чіткіше побачити намальоване, яскравіше почути відтворені в поезії звуки, перейнятися станом ліричного героя, душа якого співає від дивного єднання з природою, глибокого її відчуття.

Прослухай аудіовірш"Гаї шумлять":



- Чи сподобався  вірш? Чим саме?

- Що відчули ви, слухаючи цей вірш? Яка картина постала перед вами (усне малювання).

- Які слова незрозумілі? 

- Яку пору року зображено у поезії?

- Який час доби? Які художні деталі свідчать про це?

- Що ви розумієте під шумом гаю?

- У чому автор бачить незвичайну красу? Підтвердити думки цитатами з твору.

- Які зорові і слухові деталі добирає поет? (Гаї шумлять, дзвін гуде, тихий шепіт трав, хмарки біжать, неба край — як золото...)

- У деяких словах є звуки, які вчуває людина в гудінні дзвона (дз — гу— зд). Знайдіть рядки, де говориться про шум гаю й шелест трав. Виділіть у словах звуки, що допомагають «почути» цей шум. Зробіть висновки про роль цих звуків у творі.


„Паспорт” вірша  „ Гаї шумлять”

Автор

П.Г.Тичина

Назва поезії, збірка

«Гаї шумлять», збірка «Сонячні кларнети»

Час написання

1918 рік

Тема

Оспівування краси, мелодії звука гаю та природи навколо нього.

Ідея

Возвеличення чарівності природи, яка впливає на внутрішній стан людини, її почуттів.

Основна думка

Кожна людина володії здатність по-своєму бачити і відчувати світ, відкривати в ньому щось нове, ніким не бачене і не відчуване.

Жанр твору

Пейзажна лірика, пісня.

Образи

Ліричний герой

Художні засоби

Епітет: шепіт голублячий. Порівняння: купаючи мене, мов ластівку; ген неба край – як золото; горить, тремтить ріка, як музика. Метафори: гаї шумлять; хмарки біжать; дзвін гуде; мріє гай; горить-тремтить ріка. Повтори: милуюся, над нивами, йду, іду; співаючи.

https://learningapps.org/17730313

Домашнє завдання: с.128-129 електронного підручника –виразно читати поезії, намалювати ілюстрацію до вірша. Вірш "Гаї шумлять" вивчити напам'ять. Виконати на оцінку тест за посиланням:


https://vseosvita.ua/test/start/jfx719

Немає коментарів:

Дописати коментар