Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Махно_Українська мова

2023-2024н.р.

18.12.2023

Запрошую   на урок:

Час: 18 грудня 2023 10:30

Підключитися до конференції Zoom

https://us05web.zoom.us/j/88270481783?pwd=9bAMOnZT3abIugUbwpTupYPzr8lB9j.1

Ідентифікатор конференції 882 7048 1783

Код доступу:652

Тема. Відміни іменників

27.11.2023р.

Тема.Діагностична робота. Письмовий докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.

Запрошую   на урок української мови:

Час: 27 листопада 202310:30

Підключитися до конференції Zoom

https://us05web.zoom.us/j/83033595791?pwd=Pm6TE7A88G2yqQENnIRxDvIjugrL56.1

Ідентифікатор конференції: 830 3359 5791

Код доступу: 143


Написати переказ.


2022-2023 н.р.

08.05.2023

Запрошую на урок

Час: 8 травня 2023 9:30

Підключитися до конференції Zoom

https://us05web.zoom.us/j/84859562223?pwd=OVIyUjhKVERBVWhyc3hSRklDZHI3UT09

Ідентифікатор конференції: 848 5956 2223

Код доступу: 136

Тема. Звертання. Непоширені й поширені звертання. Розділові знаки при звертанні

Добрий день.Тема сьогоднішнього уроку – «Звертання». Звертання відіграє важливу роль у нашому повсякденному житті, без нього було б важко спілкуватися. Погодься, що встановлення контакту з людиною передусім залежить від того, як ми до неї звернемося.Тож на уроці ми закріпимо знання про звертання, вживання розділових знаків при звертанні. Складатимемо речення, ускладнені звертаннями. 

Є в нашій мові прекрасні звертання,

Добрі і мудрі, чудові слова.

Тими словами усяк без вагання

Маму найкращу свою назива.

Мамо, матусенько, мамочко, ненько,

Матінко, усміх твій ніжний ловлю.

Мамонько рідна, моя дорогенька,

Я над усе тебе в світі люблю!

 

Я і до тата умію звертатись,

Хочу в словах передати тепло.

Щоб мій татусь міг частіше всміхатись,

Щоб у душі його сонце цвіло.

Татку, татусеньку, таточку, тату,

Кращого в світі немає навкруг!

Татоньку, хочу тебе я обняти,

Ти мій порадник, заступник і друг!

 

Я до бабусі з любов'ю звертаюсь:

Бабцю, бабуню, бабусю моя.

І до бабусиних рук притуляюсь,

І відчуваю в них лагідність я.

І до дідуся іду по науку:

Діду, дідуню, навчи в світі жить!

Він на голівку кладе свою руку,

Голос сріблястим струмочком біжить.

 

Слово могутнє, яка в ньому сила!

Скажеш з любов'ю — і радість росте!

Слово хороше народжує крила,

Ви не забудьте ніколи про те.

Донечко, синку, сестрице, братусю,

Дружна, велика, щаслива сім'я!

Таточку, мамочко, бабцю, дідусю —

Мій оберіг і родина моя!

Пропоную переглянути приклади звертань з відомих мультфільмів

Опрацювання теоретичного матеріалу.

Звертання – це слово або словосполучення слів, що називає того, до кого (або до чого) адресоване мовлення.

Наприклад: Мово моя, мово, мова кольорова, в ній гроза ранкова й тиша вечорова.

2. Проблемні питання і завдання.

1. Прочитай речення, правильно їх інтонуючи. Визначте в реченнях звертання, зверніть увагу на його місце в кожному реченні. Поясніть розділові знаки при звертаннях. Якою частиною мови виражене звертання? Які звертання є риторичними?

 Ясні зорі, тихі води - то земля твоя, мій сину. Мир і любов, Україно, неси, сяй для планети, як сонце краси. Прекрасні квіти пести, охороняй, юначе! (І.Драч).  Цвітіть, сади! Лани, ростіть! (М.Рильський).

Переглянь навчальне відео з теми:

 

 

Запамятай! Звертання називає того, до кого звертаються.

     Наприклад: Вийди, вийди, сонечко, на дідове полечко! (Народна творчість).

     Звертання не є членом речення.

     Звертання може стояти на початку, у середині та в кінці речення.

     Наприклад: Мамо, іде вже зима. Уже, мамо, іде зима. Уже зима йде, мамо.

 

     В українській мові звертання має форму кличного відмінка.

     Спиши текст. Над звертаннями надпиши олівцем, які вони – поширені чи непоширені.

     Ясні зорі, тихі води – то земля твоя, мій сину. (Л. Барабаш) Мир і любов, Україно, неси, сяй для планети, як сонце краси. ( І. Гончар) Біла хата, писанка яскрава! Хто тебе таку намалював? ( О.Кулінська) Стара, похила батьківсьска хатино, завжди для тебе я – мала дитина. (М. Волощук) Чом ти , березо, така журлива? (Леся Українка) Здрастуй, сонце, і здрастуй, вітре! Здрастуй, свіжосте нив! (В.Симоненко)

В українській мові звертання має форму кличного відмінка.

     Іменники на зразок мама, Микола, Катря, Марія, бабуся (із закінченнями -а, -я в називному відмінку) у кличному відмінку мають такі закінчення:

     -о мамо, Миколо, Ларисо, подруго;

      Катре, зоре, земле, пісне;

      Маріє, Надіє, Соломіє, мріє;

     -ю бабусю, матусю, Олю, Ганнусю.

     Іменники на зразок тато, Богдан, хлопець, лікар, водій, Сергій, Андрій (з нульовим закінченням і закінченнями -о, -е в називному відмінку) у кличному відмінку мають такі закінчення:

      тату, сину, товаришу, дядьку;

      Богдане, хлопче, друже, брате;

      лікарю, секретарю, учню, Андрію.

     Іменники на зразок ніч, радість, Любов, осінь (з нульовим закінченням у називному відмінку) у кличному відмінку мають таке закінчення:

      ноче, радосте, Любове, осене.

1. Постав іменники у Кл.в. й запиши у три колонки:

Із закінченням - є

Із закінченням - у, - ю

Із закінченням - о

 

 

 

  Сестриця, чайка, вовк, Уляна, вчитель, охоронець, жінка, Андрій, їжак, дядько, хлопець, Інна.

 2. Виконай вправу 467 – с.190 електронного підручника

Склади речення з поданими звертаннями, щоб вони стояли на початку, у середині й у кінці речення.

    Україно; соловейку; мій рідний краю; шановна громадо; брати й сестри.

Потренуйся! https://learningapps.org/watch?v=pn5bm6ry520

Домашнє завдання. Параграф 46,с.189-правила.Виконай вправу 469 на с.190 електронного підручника.

24.02.2023

Тема. Діагностувальна  робота. Фонетика. Орфографія.  Орфоепія. (тестові завдання)

Добрий день! Час перевірити свої знання.

 

Допоможуть  нам у цьому тестові завдання. Бажаю успіху!

Діагностувальна робота з теми «ФОНЕТИКА.ОРФОГРАФІЯ. ОРФОЕПІЯ»

(спрощення, уподібнення, чергування)

1.У якому рядку допущено орфографічну помилку? (0,5б.)

А Схопити, зпрощувати, стискати, зробити;

Б здійснити, зміцнити, сфальсифікувати, змурувати;

В сходити, спилювати, зчистити, зцілити.

2.  Переписати  слова, вставляючи замість крапок пропущені букви» (2 б.)

Ро..пис, …цементувати, ро..чин, ..формувати,  ..чепити, ро..кис,   ..прожогу, ..шити,   не..проста, ро..тин, бе..платно, …тиха.

3.  Від поданих слів утворити прикметники (2б.)

Тиждень, форпост, студент, ненависть, гігант, користь, швидкість, перехрестя, область, честь, запястя, проїзд.

4. Зазначте пару слів, у кожному з яких при відмінюванні відбудеться чергування    приголосних:(0,5б.)

а) черепаха, щука                  в) коса, смуга

б) ковбаса, подруга                г) сонце, посуха

5.Чергування голосних о, е з і  відбувається в усіх словах рядка.(0,5б.)

А кінь, камінь, ніч, день 
Б
 син, овес, село, пиріг 
В
 твір, урок, нога, рік 
Г
 ніч, загін, листок , шепіт 
Д
 мереживо, плетиво, брезент, цистерна

6.  Уподібнення приголосних звуків відбувається в усіх словах у рядку (0,5б.)

а) просьба, казка, кузня;

б) вокзал, рюкзак, кігті;

в) дігтяр, ходьба, айсберг.

7. Літеру и на місці пропуску треба писати в кожному слові ряка (1б.)

А ст…хати, хв…лястий, пш…ниця

Б чов..н, гр…міти, нев…димка

В ш…рокий, шел…стіти, ч…ревики

Г сх…лятися, кр…хкий, м…нулий

8.Букву т на місці пропуску потрібно писати в обох словах рядка (0,5б.)

А чес…ний, контрас…ний

Б запяс…ний, шіс…надцятий

В пес…лтвий, радіс…ний

Г кіс…лявий, очис…ний

Скласти з 1 із слів речення. (0,5б.)

9. Орфографічну помилку допущено в реченні (1б.)

А Орбіту літа дописав листок і ліг на стежку, що прямує в осінь.

Б Полину в безмежному просторі, легкий, як пір’їна.

В Коли на небі зарожевіла тоненька смушка, озеро почало прокидатися.

Г То пронесеться над болотом чайка, то промайне швидкий чибіс

10 . Прийменник  в потрібно поставити на місці обох пропусків у рядку (0,5б.)

А човен...очеретні, гуляли...саду.

    Б сидіти... вагоні,співати....хорі.

    В знімки...фотографа,вітрина.... магазині.

    Гзима Карпатах,дуб...лісі​

    11. Правило чергування і–й порушено у варіанті(0,5б.)
    А І блискавка, й гроза ударили одночасно.
    Б Мабуть, і я трохи з вами потанцюю.
    В На мить усе стихло і потемніло.
     Г Денисе, іди в парк погуляти.

     12. Запишіть слова у транскрипції: милується, щастявогко, футбол, смієшся.(2б.)

Домашнє завдання: написати есе.

Тема. Розвиток мовлення. Особливості складання есе. Письмове есе про красу й милозвучність української мови (про транспорт майбутнього, воду в природі тощо)

 Сьогодні будемо вчитися писати есе. В цьому тобі допоможуть матеріали відеоуроку та перегляд презентації.

Тож переглянь навчальний матеріал:


Уважно преглянь презентацію, де поетапно розписано, як писати есе

 

 Домашнє завдання: написати есе на одну із запропонованих  тем (про красу й милозвучність української мови (про транспорт майбутнього, воду в природі тощо)

23.01.2023

Тема: Вимова голосних звуків. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів. Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] в коренях слів (повторення і поглиблення)

Добрий день! Продовжуємо удосконалювати вміння правильно писати слова.

«Мозкова атака»

-Скільки  звуків в українській мові?

-Скільки голосних звуків? Назвіть їх.

-Як вимовляємо в українській мові голосні звуки в наголошених складах?

-Що змінюється, коли голосні стають ненаголошеними?

Перегляньте навчальне відео

Теорія:

Характерною ознакою культури мовлення є дотримання норм орфоепії, тобто правильної вимови голосних і приголосних звуків.

Українській мові властива чітка вимова голосних звуків у наголошеній позиції й нечітка вимова голосних [е], [и], [о] у ненаголошеній.

Як вимовляємо ненаголошені [е], [и], [о]

·         Ненаголошений [е] вимовляємо з наближенням до [и]: серйо́зний  [сеирйо́зний], бе́шкет [бе́шкеит].
 

·         Ненаголошений [и] вимовляємо з наближенням до [е]: вида́ння  [виеда́ння], крице́вий [криеце́вий].
 

·         Ненаголошений [о] вимовляємо з наближенням до [у], якщо наступний склад  має наголошені [і], [у]: сопі́лка [соупі́лка], кожу́х [коужу́х].

Ці правила працюють лише в коренях слів. У закінченнях ненаголошені голосні вимовляємо чітко: ко́лесо [ко́леисо], ва́ги [ва́ги], жо́вте [жо́вте].

Ненаголошені голосні можна перевірити наголосом. 
 
 
Для цього потрібно змінити слово або дібрати  спільнокореневе так, щоб ненаголошений голосний 
[е] або [и] став наголошеним.

Приклад:

Голу́бка — го́луб; стежи́на — сте́жка; криви́й — кри́во.

Ненаголошені [е][и], що не перевіряються наголосом

·         Пишемо е, якщо при змінюванні слова неясний звук випадає або чергується з і в закритому складі: вітер — вітру, попелу — попіл.
 

·         Пишемо е в кореневих буквосполученнях -ере-, -еле-: черемшина, оселедець, вересень.
 

·         Пишемо и в кореневих буквосполученнях -ри-, -ли- у словах:  гриміти, дрижати, кривавий, криниця, тривати, тривога.
 

·         Пишемо и в деяких дієсловах перед р, л, якщо далі є наголошений суфікс -а- (незважаючи на перевірне слово): здирати, хоч дертистирати, хоч терти; спиратись, хоч спертись.

Зверни увагу!

У деяких словах (переважно іншомовного походження) написання ненаголошеного голосного не можна перевірити: цемент, бензин, бетон, кишеня, пиріг, музика, метро.

У таких випадках користуємось орфографічним словником.

Правила ми повторили, тепер перейдемо до вправ.  Отже,  завдання.

Гра «Третій зайвий» (написання букв е, и)

1.      Бер..зень,  трав..нь, л..стопад.

2.     П..лена, кр..вавий, оч..рет.

3.     Бл..щати, кр..вий, бер..гиня.

4.     Кол..со, абр..кос, ел..мент.

Складиз одним словом на вибір речення.

Гра

Виконай завдання за покликанням.

 https://learningapps.org/view9130708?&allowFullscreen=1

«Загадковий»  диктант. Відповіді запиши у зошит. Правопис слів перевір за орфографічним словником

http://ukrlit.org/slovnyk/орфографічний

Прийшла кума із довгим віником
На бесіду із нашим півником,
Схопила півня на обід
Та й замела мітлою слід.

Триколісний друг у мене,
Має він кермо зелене.
Ще сидіння та педалі…
Певно, ви його впізнали?

Що за жучок це – яскравий, моторний,
Спинка червона у крапочку чорну,
Сам симпатичний, хоча і маленький,
Гарний на вроду він та веселенький.

Він шепоче: «Шу-шу-шу…
Листя обірвать спішу.
З ним я у осіннім гаї
У таночку покружляю».

Навесні старий садок
Вкрив барвистий килимок,
І над вишнями в гіллі
Загули, мов дзвін…

Навіть в спеку, відчайдуха,
Не скидає він кожуха.
Взимку ж холоду боїться.
Лізе до барлогу грітись.

Може скрізь вона літати,
Бо нема своєї хати.
Яйця іншим підкидає,
Скільки кому жити – знає!


Затранскрибувати слова зозуля та джмелі

Пояснювальний диктант

Знайти слова з вивченими орфограмами. Пояснити правопис.

На плінтусі сидів маленький чоловічок у довгому, майже до п'ят, піджачку з широкими кишенями. На голові  червонів ковпачок. А на ногах  були величезні черевики із червоними шнурівками.

Гра «Знайди помилку!»

Лилека, пиріг, кожух, абрекос, прибережний, витерати, півень, тихенький, нибеса, перемога, озеро, свеня.

Домашнє завдання.

1.Параграф 23, с.97-98- опрацювати правила, вправа 237(електронний підручник)

2.Виписати з орфографічного словника 10 слів із вивченою орфограмою,  із 2 словами скласти речення. Покликання на словник

http://ukrlit.org/slovnyk/орфографічний

04.11.2022

Запрошую на заплановану конференцію: Zoom.

Час 04 листопада 2022 12:00

Підключитися до конференції

https://us05web.zoom.us/j/88576555336?pwd=QmM1dFI3RStGZTc3dE5wMzlQWkFiUT09

Ідентифікатор конференції: 885 7655 5336

Код доступу: 790

Тема. Письмовий твір-опис тварини з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі)

Добрий день! Сьогодні на уроці ми писатимемо твір-опис тварини з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності.

-Чи є у тебе (бабусі з дідусем/ тітки) вдома тваринка? Яка?

-Яка в неї кличка? Як вона виглядає?

-Чим вона відрізняється від інших кішок/ собачок/ хом’ячків?

-Який у неї характер?

Пропоную розлянути таблицю:

Типи мовлення

Назви типів мовлення

На яке питання дається відповідь

Про що йдеться

Розповідь

Що сталося? Що відбулося?

Про дії, події

Опис

Який? Яка? Яке? Які?

Про ознаки предмета та його частин

Роздум

Чому?

Про причини ознак чи дій

 Бесіда

·       Що таке опис?

·       Що можна описувати?

·       Коли ми користуємося описом?

Для того, щоб надати тексту емоційної забарвленості автор може використовувати певні суфікси та префікси. Згадаймо їх !

Префікси і суфікси емоційної забарвленості

Емоційне забарвлення

Суфікси, префікси

Приклади

Значення здрібнілості, пестливасті, ніжності

-ець, -ик, -очок, -ечок, -еньк, -оньк, -есеньк, -ісіньк, -ен, -очк

Вітерець, котик, вершечок, шнурочок, вершечок, малесенький, біленький, тонісінький, хлопченя, діточки

Значення зневаги, згрубілості, збільшеності

-ищ, -иськ, -юк, -чук, -юга, -юган, -ил, -иськ, -юх

Вітрище, хдопчисько, писака, ледацюга, вітрюган, вітрило, вітрисько, упертюх

Відтінок урочистості

по-, па-, пра-, уз-

Походити, прадавній, порозходилися, узвишшя

 1.Перебудуй подані речення, посиливши їхнє емоційне забарвлення й виразність. Для цього заміни виділені слова спільнокореневими із суфіксами позитивнох чи негативної оцінки.

ЗРАЗОК. Здавалося, що десь недалеко пролетіла сова. – Здавалося що десь недалечко пролетіла сова.

1.Посіявся рясний дощ. 2. Перед нами розкинувся ліс. 3. Вовк повільно підкрадався до села. 4. З-під торішнього листя пробилася перша трава. 5. Вітер виє голодним вовком.

Перегляньте навчальне відео з теми:

Опис тварини може бути складений у науковому чи в художньому стилі.

Мета наукового опису – забезпечити точність інформації про розмір, вагу, колір тощо.

Мета художнього опису – створити образ тваринки, викликати до нього певне ставлення.

Науковий опис здебільшого стислий, усі слова в ньому вживаються тільки в прямому значенні. У художньому описі використовуються художні засоби: епітети, порівняння та інші.

Текст твору обов’язково має мати зачин, основну частину та кінцівку.

Побудова твору-опису тварини

Частини

Про що пишемо

Вступ

Де живе тварина, де я її бачив (-ла) тощо

Основна частина

Опис тварини

Кінцівка

Моє ставлення до тварини; значення тварини в моєму житті тощо

1.     Прочитайте текст

Побачивши у воді вужа, діти аж присідають з несподіванки та остраху. Ось він пливе біля самого берега, а за ним безшумно в’юниться вода. Вуж грубий, немов сплетений з мотуззя. Голова в нього гладка й блискуча, жало роздвоєне. На голові противно жовтіють дві цятки.

Недалечко від дітей вуж починає забиратися на вербову гілку. Тіло в нього чорне й слизьке. Верба жалісно тремтить під його вагою. Вигинаючись, він лізе гулкою, добирається до якогось невеличкого гніздечка.

Це гніздо соловейка. Діти одразу стають сміливими. Оглядаються навколо себе, знаходять якесь штурпаччя й починають кидати на вужа.

Він саме дотягається до крихітних соловейкових дітей, коли сестричка й братик з обох боків починають штурхати його поліняччями. Вуж відпливає від гілки та бовкає в озеро. Якийсь час він крутиться біля поверхні води, а толі зникає в глибині. Дівчинка гірко плаче й ще довго не може заспокоїтись.

За М. Стельмахом

Бесіда

·        Які типи мовлення поєднано в тексті? Обґрунтуйте свою думку.

·        Як автор змальовує вужа?

·     У якому стилі написаний опис?

Приклад твору

Я дуже люблю домашніх тваринок. І ось, нарешті, батьки мені подарували на День народження кошенятко.

Воно було маленьке, пухнасте, чорного кольору з білою цяточкою на лобі. Цяточка мала форму зірочки, тому всі почали називати кошеня Зірочкою. Кругленька мордочка з чорним носиком, блискучими очицями і маленькими стоячими вушками була у мого кошеняти.

Яке воно було кумедне! Товстеньке, на коротких ніжках. Щоразу, коли воно мене бачило, підбігало, терлося об ноги, ніби запрошувало погратися з ним. Кошенятко мало веселу вдачу, а тому дуже швидко стало улюбленцем родини.

Найбільше Зірочка любила гратися з паперовим метеликом. Кошенятко весело підстрибувало, ставало на задні ніжки, крутило голівкою.

Я дуже люблю свою Зірочку і задоволений тим, що вона у мене є.

Поміркуймо!

·       Як автор описує кошеня?

·       Чи розкрито тему твору?

·       Як ти вважаєш, автор правильно скомпонував твір? Свою думку обґрунтуйте.

Отже, у зачині (вступі) варто зазначити де, коли, за яких обставин авторові твору довелося спостерігати за тваринкою, про яку йтиметься далі. В основній частині твору потрібно описати домашнього улюбленця, його зовнішність, характер. У кінцівці варто пояснити, що зацікавило автора у тваринці, його ставлення до неї.

   Складання плану

Важливим компонентом у написанні твору є план. Він допоможе визначитися з тим, що буде у вашій роботі, в якій послідовності. План не дасть вашим думкам заплутатися і збити вас з пантелику. Пропоную користуватися таким планом:

План

1.     Місце, де мешкає тварина, її порода, кличка.

2.     Її розмір.

3.     Її забарвлення.

4.     Опис хутра/ шкіри тварини.

5.     Форма тулуба.

6.     Опис мордочки, очей, носа, вусів та ін.

7.     Основні особливості її вдачі.

8.     Моє ставлення до тваринки.

Ми вже згадували, що художньому стилю притаманне емоційне забарвлення, виразність, тому  треба знати як цього досягти. З уроків літератури ти вже знаєш, що таке епітети та порівняння.   Підбери їх до слів:

Кішка – як пухнастий клубочок, …

Тулуб – витягнутий, …

Очі – мов дві зірочки, …

Хутро – блискуче, …

Ніс – рожевий, …

Доберіть антоніми до слів

Малий – , густе (хутро) – , блискучий – , довгий – , світлий –, жвавий –  спокійний –  

Написання твору на чернетці

Зараз твоє завдання – написати твір-опис кішки (кота) на чернетках. Обов’язково використовуй суфікси та префікси, що надають тексту емоційної забарвленості. Після того, як допишеш твір, перечитай його тричі. Перше читання – перевірка написаного в логіці викладу; друге – перевірка логіки побудови речень; третє – перевірка орфографії та пунктуації.

Домашнє завдання. Написати твір. Надіслати роботу вчителю.


31.10.2022

Запрошую  на заплановану конференцію: Zoom.

Час:31 жовтня 2022 11:00

 Підключитися до конференції

https://us05web.zoom.us/j/86765832702?pwd=S0ZWNDRuNytTaXhwc25lYmE3KzFGZz09

Ідентифікатор конференції: 867 6583 2702

Код доступу: 890

Тема. Суфікс як значуща частина слова

Добрий день.

Пригадаймо!  «Мозковий штурм»

Частина слова без закінчення – це...

Змінна частина слова – це...

Закінчення мають лише ... слова.

Які слова не мають закінчення?

Закінчення буває ...

Значуща частина слова, яка виражає його лексичне значення це ...

Слова  зі спільним коренем, але різним лексичним значенням називаються ...

Мають одну і ту саму основу, але різне закінчення це...

Значуща частина слова, яка стоїть перед коренем...

Сьогодні на уроці ми приділимо увагу суфіксу — частині слова. З’ясуємо разом з вами, яку роль виконує суфікс у словах.

Переглянь відео


Зверни увагу!

Значуща частина слова, яка стоїть після кореня і служить для утворення нових слів називається суфіксом. (верх — вершина, верховий, вершечок, вершитель). В одному слові може бути декілька суфіксів. Садок, содочок.

Утвори від поданих слів прикметники. Позначте суфікси.

Розум – розумний, розумник.

Розум, жито, крига, холод, зелень, дерево, скло, вітер.

Подані слова згрупуй у три стовпчики: а) слова, в яких основа складається з кореня; б) слова, в яких основа складається з кореня і префікса; в) слова, в яких основа складається з кореня, префікса і суфікса

Показ, перевал, лоза, висадки, клен, приказка, зруб, порадник, сом, поле, вигін, мряка, політ, прогулянка, затишок, прадід, прабабуся, синочок, пагорб, гарненький, холодний, красота.

Згрупуй слова з однаковими суфіксами і запиши їх.

Дубняк, байкар, бородатий, кленовий, шахтар, крайній, гарнесенький, ремінець, чистесенький, морозець, сосняк, тонесенький, телятник, березняк, крилатий, вербовий, папірець, вівчар, верхній, горбатий, вечірній, курник, кобзар.

«У зоопарку» Друзі, ви пам’ятаєте Петрика Пяточкіна – героя одного із мультфільмів, непосидючого та неслухняного. Так ось , одного дня трапилася з ним пригода, яка примусила його засумувати. Допоможіть Петрику, запишіть у зошити назви усіх дитинчат звірів, а в назвах виділіть суфікси.


… Повела вихователька Петрика та його друзів до зоопарку. Там вони познайомилися з різними тваринами: левами та тиграми, вовками та лисами, слонами та мавпами, верблюдами й лосями, дикими козами та зубрами – з їхнім життям, смаками, звичками. Дорослі звірі мали дитинчат. Вони їх захищали, доглядали, виховували, пестили так само, як люди своїх дітей. Багато нового та цікавого дізналися діти. Лише один Петрик пустував і не слухав розповіді. Згодом всі повернулися до дитячого садка. У тиху годину малюки поснули. Стомлені, але задоволені. Тільки від Петрика сон тікав, бо він не міг порахувати, скільки маленьких звірят бачив у зоопарку.

 «Незакінчене речення»

Сьогодні на уроці я дізналася ... Мені було цікаво... Найважчим для мене було ...

 Домашнє завдання:  Запиши слова у дві колонки зі значенням: 1) пестливості, зменшеності; 2) збільшеності, згрубілості. Виділіть у словах суфікси

Гусенятко, вогнисько, куточок, димок, лісище, возик, стільчик, хатище, сусідисько, горбочок, дідуган, оченята, морозище, ключик, боровичок, курчатко, котище, літачок, дитяточко, козарлюга, носище.

28.10.2022

Запрошую на заплановану конференцію: Zoom.

Час: 28 жовтня 2022 12:00 

Підключитися до конференції

https://us05web.zoom.us/j/87543623827?pwd=K2M5UnFrc0RJRTMxWDdJZ3pvMUx0UT09

Ідентифікатор конференції: 875 4362 3827

Код доступу: 37

Тема. Префікс як значуща частина слова.

-Діти, сьогодні ми з вами розширимо свої знання про префікс як значущу частину слова. Але спочатку пригадаймо:

 «Мозкова атака»

      Що таке закінчення і як його визначити?

      Що таке основа слова? Які частини слова є його основою?

      Як визначить корінь слова?

      Де в слові стоїть суфікс і префікс?

      Як позначаються частини слова?

 Загадково-природничий диктант

Відгадати загадки. В словах відгадках визначити корінь слова.

-Як називаються ці слова?

-В якому слові перед коренем знаходиться морфема?

1.Один із станів води, буває взимку.                                       

2.Ніжна зірка сніжно-біла

На рукав мені злетіла

Поки ніс її сюди,

Стала краплею води.                                                                

3.Птах цей червоногрудий

Не лякається застуди.

Як сніги впадуть умить

Із Сибіру прилетить.                                                              

4.Що зліпили діти зі снігу?                                               

5.Казкова красуня зі снігу                                                 

6.Як назвати стан природи, коли випало багато снігу? Слово відповідає на питання (що зробило?)                                                                         

Відгадки: Сніг. Сніжинка. Снігур. Сніговик. Снігуронька. Засніжило.

Перегляньте навчальне відео з теми:

 

 Префікс – це значуща частина слова, яка стоїть перед коренем. За допомогою префікса творяться слова з новим лексичним значенням (косити – докосити, обкосити). У слові може бути один або декілька префіксів (надхмарний, понавипускати).

 

-        Визначимо спільне і відмінне між коренем і префіксом.

             Корінь                                                        Префікс

Значуща частина слова

                                   

1.Містить лексичне значення слова                              1.Змінює лексичне значення  слова

2.Є обов’язково в кожному слові                                   2.В слові може і не бути

Практичне завдання

1.Завдання: прочитайте вірш. Випишіть слова з префіксами, у словах позначте їх.

      Джерельце

Джерельце під вербою

виблискує водою.

Прийду до нього й до ладу

порозчищаю, обкладу.

Все дно камінням обмощу,

в пісок ні краплі не пущу.

І задзвенить, і заспіва

вода джерельна, мов жива.

                            Т. Коломієць

2.Творчий диктант

Від дієслів за допомогою префіксів утворити слова-антоніми.

Наприклад, сипати (насипати – висипати),

в'язати-

клеїти -

лізти –

3.Завдання – перетворення

Завдання: утворити  за допомогою префікса без- нові слова з протилежним значенням, записати  їх разом з іменниками, з якими вони вживаються. З утвореними словосполученнями скласти речення.

Зразок: хмарне небо — безхмарне небо.

Хмарне небо, помилкове рішення, змістовна стаття, зоряна ніч, діяльна людина.

Вправа 4: утворіть від кожного слова нове за допомогою одного з префіксів: на-, при-, за-, під-, до-, ви-, від-, з-.З двома словами побудуйте речення.

Пливе, будує, сіє, вчить, лікує, веде, везе, віє.

Завдання 5: виділити  префікси, за допомогою яких утворені подані слова.

Передбачити, найбільший, відремонтувати, запливти, розцвісти, правнук, занизький, надплановий, підводний, заїхати, небагатий, передсвятковий, прилетіти,  премудрий. 

Гра «Незакінчене речення»

      Частина слова, яка стоїть перед коренем, називається……

      Змінна частина слова називається…..

      Префікс, корінь, суфікс це - ……

      Спільна частина споріднених слів називається……..

Домашнє завдання: параграф 12, с.55- правило, вправа 123 на с.56 (електронний підручник)

24.10.2022

Запрошую на заплановану конференцію: Zoom.

Час: 24 жовтня 2022 11:00 

Підключитися до конференції

https://us05web.zoom.us/j/85095277388?pwd=cEc2YWxIRmdyazM3SGNmSjNZWVRFdz09

Ідентифікатор конференції: 850 9527 7388

Код доступу: 97

Тема. Змінні і незмінні слова

Добрий день.

Зараз визначимо, чи правильно ти зрозуміла, як творяться слова, які слова є незмінними, даючи на ствердження коротку відповідь «Так або ні».

*    - Слова складаються з основи та закінчення або тільки з основи.

*    - Основа - частина слова без закінчення, яка виражає лексичне значення слова.

*     - Корінь - значуща частина слова, яка стоїть після основи.

*    - Префікс - значуща частина слова, яка стоїть після кореня і служить для утворення нових слів.

*     - Суфікс - значуща частина слова, яка стоїть після кореня і служить для утворення нових слів.

*    - Слова вода, водний,водій, водити спільнокореневі.

*    - Закінчення – це змінна частина слова.

*    - Закінчення є в усіх словах.

*    - Незмінні слова мають нульове закінчення.

Тему сьогоднішнього уроку навіяв мені один лист, що потрапив мені до рук.  Прошу уважно прочитати і сказати, чим він мене міг зацікавити?  Цей лист піднімає настрій, бо написаний людиною, яка не засвоїла матеріалу, який ми сьогодні вивчатимемо

«Лист неграмотного козака до куми»


Прийми привіт, кумасенько, від рідного кума

Із кавказького курорту поблизу Сухума!

Був я здєшнім зоопарку разом із сємьйою…

Я на фоті получився разом з шимпанзою.

Не наплутай: я спереді, шимпанза  за мною!

Пригадай!

-         Що називається закінченням?

-         Що виражає закінчення?

-         Що таке основа слова?

-         Що виражає основа слова?

-         Про що ми не сказали?

 (Є змінні й незмінні слова. Незмінні слова мають одну форму і не мають закінчення. Це, як правило, слова іншомовного походження і прислівники: вчора, завжди, метро, таксі, пюре тощо.

Ознайомся із матеріалом відео (переглядати з 2 хв. 57 сек)


Гра «Четверте зайве» Знайди «зайве» слово, яке не є змінним.

1. Коні, поні, чайки, слава.
2. Веселий, відважний, мужньо, хоробрий.
3. Віз, таксі, повід, шабля.

– Чому ви виділили саме ці слова?

– Що характерне для незмінних слів?

Закріпити знання допоможе вправа

https://learningapps.org/view5841614?&allow

З’ясуй  значення незрозумілих слів за тлумачним словником

Колібрі, кенгуру, шосе,

Фламінго, поні, шимпанзе,

Табу, какао, доміно,

Алое, радіо, кіно,

Депо, метро, купе, пенсне,

Кафе, трюмо, манто, кашне,

І какаду, драже, парі,

І інтерв’ю, рагу, журі,

Кольрабі, аташе, боа,

Таксі, турне та амплуа,

Пюре, бюро і ательє…

Цих слів достатньо в мові є.

Ти добре їх запам’ятай,

Ніколи їх не відміняй!

Тепер ти знаєш, як важливо знати незмінні слова і правильно вживати в мовленні

Домашнє завдання: «Я -  редактор» Повернімося до листа безграмотного кумаВиправ помилки у «Листі безграмотного кума»


21.10.2022

Запрошую на урок о 10.30

Підключитися до конференції Zoom

https://us05web.zoom.us/j/81758359098?pwd=SmNTRnBjakk0SEV6TlpyaFIwT2VkQT09

Ідентифікатор конференції: 817 5835 9098

Код доступу: 1qh8J3

Тема: РМ. Контрольна робота. Письмовий докладний переказ розповідного тексту художнього стилю.

Добрий день!Сьогодні наше завдання якнайдокладніше письмово переказати текст , в якому розповідається про ялинку.

Пригадаймо!

Послухай текст двічі, спочатку перекажи його письмово на чернетці, перевір написане, а потім перепиши в зошит. Свій переказ сфотографуйт і надішли учителю.


Домашнє завдання: Працювати над переказом

 14.10.2022

Тетяна Андріївна запрошує на заплановану конференцію: Zoom.

Час: 14 жовтня 2022 10:30

Підключитися до конференції Zoom

https://us05web.zoom.us/j/87545194548?pwd=d0hkaWxPTnpVR0VoS1pibjRkOG9QQT09

Ідентифікатор конференції: 875 4519 4548

Код доступу: 987

Тема. Діагностувальна робота з теми "Лексикологія"




31.05, 01.06, 07.06, 08.06
Індивідуальні консультації. 

26.05 (завдання виконати до 31.05)
           Доброго дня, Владо! Повторюємо вивчене про частини мови.

26 травня о 12:00 відбудеться заняття:


Ідентифікатор конференції: 837 5254 3433
Код доступу: 1111


 1. На 167 сторінці письмово виконай вправи 1 та 2.

2. У збірнику інтегрованих завдань з української мови та читання заповни сторінки 16 - 19:






24.05 (завдання виконати до 25.05)
      Доброго дня, Владо! Навчаємося доречно вживати прислівники у власному мовленні.
 24 травня о 12:00 відбудеться заняття:


Ідентифікатор конференці: 837 5254 3433
Код доступу: 1111


1. На сторінках 165 - 167 письмово виконай вправи 5 та 8. Спробуй відповісти на питання розділу "Що я знаю?"



2. Повправляйся у написанні найуживаніших прислівників та повчися відрізняти прислівники від сполучення прийменника із іменниками:

 

18.05 (завдання виконати до 24.05)

Доброго дня, Владиславо! Продовжуємо вивчати прислівник. Спробуємо добирати прислівники синоніми та антоніми. 

1. На сторінці 163 підручника повправляйся у заміні висловів прислівником. Чи зрозумілі тобі значення цих висловів? Виконай вправи 3 та 4.

 2. На 63 сторінці тренажера повправляйся у доборі прислівника до дієслова за запитанням:



 17.05 (завдання виконати до 18.05)
     Доброго дня, Владко! Сьогодні вивчаємо нову частину мови - прислівник.

 17 травня об 11:00 відбудеться заняття:


Ідентифікатор конференції: 837 5254 3433
Код доступу: 1111

1. Переглянь відео про такі слова:

2. Уважно розглянь все про прислівник на ст.160 підручника. Виконай усно вправи 1 та 2:

3. На сторінці 161 письмово виконай вправи 3 та 5:

4. На сторінці 163 письмово виконай вправи 1 та 2:


11.05 (завдання виконати до 17.05)
      Доброго ранку! Вивчаємо дієслова минулого часу у відповідній часовій формі.

1. Переглянь відеопояснення:

2. На сторінці 154 уважно розглянь таблицю. Письмово виконай вправу 20.

3. На сторінці 155 письмово виконай вправи 20, 23:




10.05 (завдання виконати до 11.05)
       Доброго ранку! Вивчаємо особові закінчення дієслів 3 особи у теперішньому і минулому часі.

 10 травня о 12:00 посилання на заняття:


Ідентифікатор конференції: 870 3260 8090
Код доступу: 1111

1. Переглянь відеопояснення:
2. На сторінці 152 уважно розглянь таблицю особових закінчень. Вивчи правило-висновок.

3. На сторінці 153 письмово виконай вправу 18.
4. Повправляйся на сторінці 58 тренажера:


05.05 (завдання виконати до 10.05)
        Доброго ранку! Вивчаємо закінчення дієслів 2-ї особи однини і множини теперішнього і майбутнього часу.

 5 травня 2022 12:00 
Підключитися до конференції Zoom

Ідентифікатор конференції: 870 3260 8090
Код доступу: 1111
1.Переглянь відеопояснення: 
2. Уважно розглянь таблицю особових закінчень дієслів 2 особи у теперішньому та майбутньому часі. Вивчи правило.

3. На сторінці 151 письмово виконай вправи 13, 14.

4. Повправляйся на тренажері у правописі особових закінчень дієслів. 



04.05 (завдання виконати до 05.05)
Доброго ранку! Вивчаємо закінчення дієслів 2-ї особи однини і множини теперішнього і майбутнього часу.

 5 травня 2022 12:00 
Підключитися до конференції Zoom

Ідентифікатор конференції: 870 3260 8090
Код доступу: 1111
1.Переглянь відеопояснення: 
2. Уважно розглянь таблицю особових закінчень дієслів 2 особи у теперішньому та майбутньому часі. Вивчи правило.

3. На сторінці 151 письмово виконай вправи 13, 14.

4. Повправляйся на тренажері у правописі особових закінчень дієслів. 



03.05 (завдання виконати до 04.05)
 Доброго ранку, Владо! Вивчаємо закінчення дієслів 1-ї особи однини і множини теперішнього і майбутнього часу.

1. Переглянь відеопояснення:
2. Уважно розглянь таблицю із особовими закінченнями на ст. 148.

3. Уважно опрацюй правило правильного написання закінчень дієслів на сторінці 149.
4. Письмово виконай вправи 10 та 11.
4. Потренуйся на тренажері правильно писати закінчення дієслів 1 особи та добирати синоніми й антоніми.

 


27.04 (завдання виконати до 03.05)
         Доброго ранку! Сьогодні вправляємося у визначенні часу дієслів та вмінні змінювати дієслова за часами. Розглянемо особові закінчення дієслів теперішнього часу.

1. На сторінці 144, уважно розглянь таблицю змінювання дієслів за часами:


2. Потренуйся визначати час дієслів на тренажері:

3. На сторінці 144 - 145 письмово виконай вправ 1 та 2:


4. На сторінці 146 уважно розглянь таблицю особових закінчень дієслів теперішнього часу. Виконай письмово вправу 5:





26.04 (завдання виконати до 27.04)
        Доброго ранку! Вивчаємо неозначену форму дієслова.
1. Переглянь відеопояснення:

2. На сторінці 142 попрацюй усно. Вивчи правило визначення неозначеної форми дієслова. Зверни увагу: частинки слів -ти, -ть - суфікси. Іноді до них приєднуються -ся, -сь.


 
3. На сторінці 143 виконай письмово вправи 2 та 3.
4. Повправляйся на тренажері підбирати влучні дієслова та неозначену форму дієслова:




20. 04 (завдання виконати до 26.04)

Доброго ранку! Пригадуємо, що пам'ятаємо про дієслово.
1. Переглянь відео про дієслово як частину мови:

2. Пригадуємо вивчене про часи дієслів:

3. Вправляємося у визначенні часів дієслів:


4. На сторінці 144 пригадай і розкажи про дієслово за схемою. Письмово виконай вправу 1:
5. На сторінці 141 випиши дієслова із тексту вправи 2. Спиши текст вправи 3 вставляючи потрібні дієслова.



19.04 (завдання виконати до 21.04)
Доброго ранку, Владо! Сьогодні закріплюємо свої знання про текст та вміння його редагувати.
1. До 21.04, 20.00 необхідно пройти тест "Все про текст":
Код доступу 1392723
 використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

2. До 21.04, 20.00 необхідно пройти тест "Редагування тексту":
Код доступу 1818654
 використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

13.04 (завдання необхідно виконати на 19.04)
Доброго ранку! Закріплюємо вивчене про прикметник, числівник та займенник. Готуємося до діагностувальної роботи.
1. Пригадай, що ти пам'ятаєш про прикметник:
- Яку частину мови називають прикметником?
- Як змінюється прикметник?
- Яку роль у реченні може відігравати?
- Із якою частиною мови пов'язується?
- Як утворити прикметник за допомогою суфіксів -ськ-, -зьк-, -цьк-?
- Як визначити відмінок прикметника у реченні?

2. Пройди тест до 18.04, 20.00
Код доступу 1814594
 використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua


Код доступу 6200718
 використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

3. На 138 сторінці підручника письмово виконай вправу 12.
4. На сторінці 139 письмово виконай вправу 15. Перевір свої знання про займенник. Спробуй відповісти на питання розділу "Що я знаю?"
5. Повправляйся на тренажері пов'язувати займенники із словами, визначати особу, число, відмінок.



12.04 (завдання необхідно виконати до 12.04)
     Доброго ранку, Владо! Продовжуємо змінювати займенники 3 особи за відмінками. Повправляємося у правильному вживанні займенників із прийменниками та у визначенні відмінка займенника.
1. Пригадай, як пишуться слова із прийменниками?
2. Пригадай, які слова називаються займенниками? На які питання вони відповідають?
3. Які особові займенники 1 та 2 особи однини та множини   ти знаєш?
4. Які особові займенники 3 особи однини та множини   ти знаєш?
5. На сторінці 137 уважно розглянь таблицю відмінювання займенників 3 особи.
6. Повправляйся їх знаходити у тексті вправи 11 та визначати відмінок. За потреби скористайся таблицею.

7. На сторінці 138 уважно прочитай усі поради від Словничка. Письмово виконай вправу 13.

8. Повправляйся на 49 сторінці тренажера пов'язувати займенники із прийменниками та визначати відмінки.


 06.04 (завдання необхідно виконати до 12.04)
          Доброго ранку! Продовжуємо вивчати займенники. Сьогодні ознайомимося із визначенням особи та числа займенників.

1. Працюємо із книгою. На сторінці 134 запам'ятовуємо усі особові займенники, питання на які вони відповідають.
 
2. За таблицею вправи 5 запам'ятовуємо визначення особи та числа вказаних займенників.

3. Потренуйся за текстом вправи 5 письмово визначати особу та число займенників. За потреби скористайся таблицею.
4. На сторінці 135 письмово виконай вправи 7 та 8.



05.04 (завдання необхідно виконати до 06.04)
     Доброго ранку! Сьогодні ознайомлюємося із новою частиною мови - займенником.

1. Пригадай вивчене про будову слова:

2.  Пригадай вивчене про звукове позначення слова. Поясни свій вибір.

3. Пригадай письмово про зв'язок слів у реченні.
Люди звозили з полів щедрий урожай.

4. Переглянь відеопояснення цієї частини мови:


5. Ознайомся із особовими займенниками:


6. Уважно розглянь та виконай усно завдання сторінки 132:

7. На сторінці  133 виконай усно вправу 2, письмово вправу 3 та 4.
 


30 березня
(завдання виконати до 5 квітня)

       Доброго ранку! Сьогодні опановуємо використання числівників у власному мовленні.

1. На сторінці 131 виконай письмово вправи 11 та 12.

2. Познайомся із Олександром Дерманським та
його твором.

                                    


3. Попрацюй із вправами на поєднання числівників із іменниками:




4. Спробуй відповісти на питання розділу "Що я знаю?"


29 березня
(завдання виконати до 30 березня)
    Доброго ранку! Сьогодні ознайомимося з формами числівників на позначення години протягом доби.
1. Виконай усно завдання на сторінках 129 - 130:

2. Запиши до зошита:
 Як можна запитати про годину?
Які форми числівників можна використовувати для позначення такої години, як 10.15?

3. У друкованому зошиті (тренажері) виконай завдання на сторінках 43 та 48:



24 березня
(завдання виконати до 29 березня)
Доброго ранку! Сьогодні починаємо вивчати числівник.
1. Пригадай, що ти пам'ятаєш про числівник з 3 класу:
2. На сторінці 126 підручника повправляйся розпізнавати числівники, які відповідають на питання скільки? який? котрий?

3. Зверни увагу на написання та звучання слів шістнадцять, шістсот.

4. Вправу 1 виконай усно, а потім запиши три утворених речення на вибір.

5. На сторінці 127-128 виконай усно вправу 3, письмово вправи 2 та 3.
 




22.03 (завдання виконати до 23 березня)


Доброго ранку! Сьогодні згадаємо про стилі мовлення та створимо та напишемо науковий опис найбільшої річки Європи - Дніпра.
1. Пригадай, які тексти є за метою? (текст-розповідь, текст-міркування та текст-опис). 
    Пригадай, які є стилі мовлення та як ми їх розрізняємо? Де вони найчастіше використовуються? 
2. Тепер пригадай, що ти можеш розповісти про Дніпро? Які дані можеш використати для опису славетної річки?
3. Ознайомся з цікавими фактами про найбільшу річку України:


4. Прочитай текст поважно. 

      Дніпро – одна з найбільших річок Європи, найдовша в Україні. Загальна протяжність річки – 2201 км. Протягом 991км вона протікає на території України. Дніпро впадає у Чорне море.
      Це велика рівнинна ріка з повільною та спокійною течією. Вона тече серединою України, з півночі на південь. Правий берег Дніпра підноситься на 100-150 м. Він порізаний глибокими долинами та ярами та заліснень, утворює мальовничий гірський краєвид. Лівій берег низький, піщаний, часто вкритий сосновим лісом.
         Уздовж берегів Дніпра розташовані такі міста: Київ, Черкаси, Дніпро, Запоріжжя, Кременчук.

5. Доведи, що поданий текст є науковим. Відповідай за поданим зразком:
Цей текст є науковим описом, тому що...

6. Добери та запиши заголовок до поданого тексту.

7. Скористайся здобутими знаннями та склади свій науковий опис Дніпра за планом:

Зачин  (Загальне враження):  Річка Дніпро – одна з найбільших річок Європи. 

Основна частина (Опис окремих ознак: 
розмір
напрямок течії
загальна тривалість
правий берег
лівий берег
міста) 
Кінцівка (Висновок) 

8. Надішли фото своєї роботи.

16.03  (завдання виконати до 22 березня)
Доброго ранку!  Сьогодні діагностуємо навичку написання тексту під диктовку.
1. Відкрий відео за посиланням:
2. Уважно прослухай текст.
3. Якщо потреба, ставши відео на паузу.
4. Обов'язково перевір свій диктант.  Наприкінці відео буде така можливість.
5. Зроби роботу над помилками.  Всі слова, які мають помилки, пропиши по рядку каліграфічно правильно та красиво.
6. Надішли фото свого диктанта через Вайбер.

 15.03  (завдання виконати до 16 березня)
Доброго ранку!  Сьогодні повторюємо все про пряме  та переносне значення прикметників.  Прикметники-синоніми та прикметники-антоніми.
1. Пригадай, як розрізняємо пряме та переносне значення слів?  прикметників?
    2. На сторінці 124 виконай письмово управу 1 та 2. 

        3. Пригадай, що ти пам'ятаєш про слова синоніми та антоніми?

3. Повправляйся у доборі прикметників синонімів та антонімів.

4. На 124 сторінці підручника письмово виконай управу 3.

5. На сторінці 125 виконай вправи 4, 5 та 6. Одну вправу виконай письмово (на вибір).

6. Пригадай вивчене на прикметник.  Спробуй відповіді на питання розділу "Що я знаю?


Немає коментарів:

Дописати коментар