2 травня
"Мандрівний замок Хаула"
Урок 26 жовтня
https://meet.google.com/xgi-rhcd-gek
Тема: Контрольна робота №1 Вступ. Міфі народів світу. Мудрість байки.
Добрий день. Час підсумувати вивчене про міфи та байки. Виконайте завдання двох варіантів, відповідь запишіть у тетради, сфотографуйте і надішліть у приватні повідомлення вчителю. Бажаю успіху!
Початковий рівень (3 бали за правильно виконані завдання)
У завданнях 1-6 виберіть ОДИН правильний варіант відповіді.
1. Давньогрецький титан, який допоміг людям і приніс їм вогонь – це:
А) Геракл Б ) Прометей
В)Пігмаліон Г)Зевс
2. Героя давньогрецького міфу, що закохався у власне відображення, звуть:
А)Зевс
Б) Геракл
В)Пігмаліон
Г)Нарцис
3.Першим легендарним байкарем вважають:
А)Єзопа
Б)Федра
В) Глібова
Г) Лафонтена
4. "Ра та Апоп" - це…
А) грецька;
Б) індійський;
В) єгипетський міф .
5. Чому цикада, героїня однієї з байок Езопа, не мала чого їсти взимку?
А) бо вона не мала де зберігати збіжжя
Б) бо все літо веселилася та не працювала
В) бо в неї забрали всі збіжжя мурашки
Г) бо влітку хворіла.
6. Про кого йдеться: "... Великий кіпрський мистець, ненавидів жінок і живий самотньо, уникавши шлюбу..."
А) Геракл Б) Нарцис В) Пігмаліон Г) Дедал
Середній рівень
Завдання 7-8 на встановлення відповідності та пояснення визначення (3 бали)
6. Установіть відповідність між фразеологізмом та його значенням.
Фразеологізм |
Значення |
1.
Ахілесова п'ята |
А) надзвичайно забруднене місце, великі безладдя або дуже занедбані й заплутані справи. |
2.
Дамоклів меч |
Б) вразливе, слабке місце |
3.
Нитка Аріадні |
В) неминуча чи постійна опасность. |
4.
Скринька Пандорі |
Г) спосіб, що допомагає розв'язати якесь важке питання, вийти зі скрутного становища. |
5.
Авгієві стайні |
Д) безплідна, важка, нескінченна, а то й зовсім непотрібна праця . |
6.
Сізіфова праця |
Є) Вмістилище зла, лиховісний дар, джерело нещастя, великих лих. |
8.
Допишіть речення.
Міф – це ….
Достатній рівень (3 бали)
9. Як Прометей отримав вогонь? Хто йому допоміг?
10. Останній і найважчий подвиг Геракла?
11. З яких частин складається мотоцикл?
Високий рівень
12. Дайте розгорнутий відповідь на питання (3 бали)
Який міф вам найбільше понравився? Чому?
Урок 19 жовтня
Тема: Жан де Лафонтен. Байка «Зачумлені звірі».
Більшість із нас прагне бути сучасними людьми. У цьому бажанні ми інколи нехтуємо здобутками минулого , зневажливо зауважуючи , що нам не потрібне те, що є пережитком, «вчорашнім днем». Та чи є відмова від минулого показником нашої сучасності? Можливо, щоб бути по-справжньому сучасним, слід добре знати минуле? Сьогоднішній урок дасть відповідь не лише на це запитання ,а й низку інших.
XVIII століття у літературі має назву доби Просвітництва. У цей час зросла роль знань. Найвищими законами життя стають закони розуму. Письменники, філософи, вчені вважали, що несуть людям світло нової істини. Недарма їх називали просвітителями. Одним із них був і письменник Жан де Лафонтен-відомий французький байкар.
Пригадай!
- Які значення слова « байка» вам відомі?
- Що таке байка?
- Назвіть основоположника жанру байки у світовій літературі.
- Що таке мораль байки?
- Дайте визначення поняттям «алегорія», « езопова мова».
Переглянь відео про французького байкаря
Кращі байки Лафонтена являють собою немовби маленькі комедії, в яких зображення тварини допомагає розкрити суспільні пороки людей. Можливо, саме тому поет, який написав 238 байок, назвав їх своєю «стоактною комедією». Чудовий гумор Лафонтена і сам тон його байок мають глибоко національний характер.
Послухай байку Лафонтена «Зачумлені звірі»
Словникова робота
Паршивий — 1. Покритий паршою — заразною шкіряною хворобою. Негідний.
Коростявий — 1. Покритий коростою — гнійними розчухами шкіри.
Чума - хвороба
Поміркуй!
1) Назвіть персонажів байки.
2) Яка проблема турбує звірів?
3) Чому Лев виявився безгрішним?
4) Хто був визнаний винним? Чому?
5) У чому полягає алегорія твору?
6) Що засуджується у байці?
Дослідницька робота. Визнач композицію байки.
Експозиція –
Зав’язка –
Розвиток дії –
Кульмінація –
Розв’язка -
Дослідницька робота.
Що нового, порівнюючи з байками Езопа, з’являється у Лафонтена?
Урок 12 жовтня
Тема: Твори, що вчать. Байка як жанр літератури, її характерні
ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст
Здається , байка просто бреше.
А справді – мудру правду чеше…
Л.Глібов
Добрий день. Кажуть, щира посмішка додає життя,
отже, більше смієшся – довше живеш.
Гумор у життя людей здавна у пошані: він не лише розважав, інколи й рятував. Тому не дивно, що до наших днів зберігся гумор, закарбований у народних байках, які стали прототипом літературним. Протягом майже тридцяти століть вона була улюбленим жанром читачів, завжди стояла на сторожі загальнолюдських ідеалів – добро, честь, справедливість, остро відчувала такі людські пороки, як грубість і тупість, пихатість і лицемірство, підступність і лукавство, несправедливість і жорстокість, дармоїдство. Найвидатніші автори світу: Єзоп, Федір, Лафонтен, Крилов, Глібов, Гребінка та інші – вірили в людину, її високе призначення на землі, мріяли бачити людство духовно багатшим, досконалішим, цивілізованішим. До цього повинні прагнути і ми з вами. Кожна людина має бути порядною, доброю, освіченою, культурною. Отже, сьогодні розповімо про
«Мозковий штурм»
1.Чому і над чим сміється людина?
2.Який буває сміх?
3. Як називають тих, хто пише байки?
4.З творчістю яких байкарів ви вже знайомі?
Чим особлива байка розповісти відео
Немає коментарів:
Дописати коментар