Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Задорожній Зарубіжна література

2 травня

"Мандрівний замок Хаула"



Урок 26 жовтня

https://meet.google.com/xgi-rhcd-gek

Тема: Контрольна робота №1 Вступ. Міфі народів світу. Мудрість байки.

Добрий день. Час підсумувати вивчене про міфи та байки. Виконайте завдання двох варіантів, відповідь запишіть у тетради, сфотографуйте і надішліть у приватні повідомлення вчителю. Бажаю успіху!

Початковий рівень (3 бали за правильно виконані завдання)

У завданнях 1-6 виберіть ОДИН правильний варіант відповіді.

 

1. Давньогрецький титан, який допоміг людям і приніс їм вогонь – це:

А) Геракл Б ) Прометей

В)Пігмаліон Г)Зевс

2. Героя давньогрецького міфу, що закохався у власне відображення, звуть:

А)Зевс

Б) Геракл

В)Пігмаліон

Г)Нарцис

3.Першим легендарним байкарем вважають:

А)Єзопа

Б)Федра

В) Глібова

Г) Лафонтена

4.    "Ра та Апоп" - це…

А) грецька;

Б) індійський;

В) єгипетський міф .

5.     Чому цикада, героїня однієї з байок Езопа, не мала чого їсти взимку? 

А) бо вона не мала де зберігати збіжжя

Б) бо все літо веселилася та не працювала 

В) бо в неї забрали всі збіжжя мурашки

Г) бо влітку хворіла.

6. Про кого йдеться: "... Великий кіпрський мистець, ненавидів жінок і живий самотньо, уникавши шлюбу..."  

А) Геракл                      Б) Нарцис                      В) Пігмаліон                        Г) Дедал

Середній рівень

 Завдання 7-8 на встановлення відповідності та пояснення визначення (3 бали)

6.     Установіть відповідність між фразеологізмом та його значенням.

Фразеологізм

Значення

1.    Ахілесова п'ята

А) надзвичайно забруднене місце, великі безладдя або дуже занедбані й заплутані справи.

2.    Дамоклів меч

Б) вразливе, слабке місце

3.    Нитка Аріадні

В) неминуча чи постійна опасность.

4.    Скринька Пандорі

Г) спосіб, що допомагає розв'язати якесь важке питання, вийти зі скрутного становища.

5.    Авгієві стайні

Д) безплідна, важка, нескінченна, а то й зовсім непотрібна праця .

6.    Сізіфова праця

Є) Вмістилище зла, лиховісний дар, джерело нещастя, великих лих.

 

8. Допишіть речення.

Міф – це ….

Достатній рівень (3 бали)

9. Як Прометей отримав вогонь? Хто йому допоміг?

10. Останній і найважчий подвиг Геракла?

11. З яких частин складається мотоцикл?

Високий рівень

12.  Дайте розгорнутий відповідь на питання (3 бали)

Який міф вам найбільше понравився? Чому?


Урок 19 жовтня

Тема:  Жан де Лафонтен. Байка «Зачумлені звірі».

Більшість із нас прагне бути сучасними людьми. У цьому бажанні ми інколи нехтуємо здобутками минулого , зневажливо зауважуючи , що нам не потрібне те, що є пережитком, «вчорашнім днем». Та чи є відмова від минулого показником нашої сучасності? Можливо, щоб бути по-справжньому сучасним, слід добре знати минуле? Сьогоднішній урок дасть відповідь не лише на це запитання ,а й низку інших.

XVIII століття у літературі має назву доби Просвітництва. У цей час зросла роль знань. Найвищими законами життя стають закони розуму. Письменники, філософи, вчені вважали, що несуть людям світло нової істини. Недарма їх називали просвітителями. Одним із них був і письменник Жан де Лафонтен-відомий французький байкар.  

Пригадай!

-         Які значення слова « байка» вам відомі?

-         Що таке байка?

-         Назвіть основоположника жанру байки у світовій літературі.

-         Що таке мораль байки?

       - Дайте визначення поняттям «алегорія», « езопова мова».

Переглянь відео про французького байкаря



Кращі байки Лафонтена являють собою немовби маленькі комедії, в яких зображення тварини допомагає розкрити суспільні  пороки  людей.  Можливо,  саме  тому  поет,  який  написав  238  байок,  назвав їх своєю «стоактною комедією». Чудовий гумор Лафонтена і сам тон його байок мають глибоко національний характер.

Послухай байку Лафонтена «Зачумлені звірі»

Словникова робота

Паршивий — 1. Покритий паршою — заразною шкіряною хворобою. Негідний.

Коростявий — 1. Покритий коростою — гнійними розчухами шкіри.

Чума - хвороба

Зачумлені – хворі

Поміркуй!

1)    Назвіть персонажів байки.

2)    Яка проблема турбує звірів?

3)    Чому Лев виявився безгрішним?

4)    Хто був визнаний винним? Чому?

5)    У чому полягає алегорія твору?

6)    Що засуджується у байці?

Дослідницька робота. Визнач композицію байки.

Експозиція –

Зав’язка –

Розвиток дії –

Кульмінація –

Розв’язка  -

Дослідницька робота.

Що нового, порівнюючи з байками Езопа, з’являється у Лафонтена?

 Урок 12 жовтня

Тема: Твори, що вчать. Байка як жанр літератури, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст

                                                            Здається , байка просто бреше.

                                                          А справді – мудру правду чеше

                                                                                                                               Л.Глібов

Добрий день. Кажуть, щира посмішка додає життя, отже, більше смієшся – довше живеш.

Гумор у життя людей здавна у пошані: він не лише розважав, інколи й рятував. Тому не дивно, що до наших днів зберігся   гумор, закарбований у народних байках, які стали прототипом літературним. Протягом майже тридцяти століть вона була улюбленим жанром читачів, завжди стояла на сторожі загальнолюдських ідеалів – добро, честь, справедливість, остро відчувала такі людські пороки, як грубість і тупість, пихатість і лицемірство, підступність і лукавство, несправедливість і жорстокість, дармоїдство. Найвидатніші автори світу: Єзоп, Федір, Лафонтен, Крилов, Глібов, Гребінка та інші – вірили в людину, її високе призначення на землі, мріяли бачити людство духовно багатшим, досконалішим, цивілізованішим. До цього повинні прагнути і ми з вами. Кожна людина має бути порядною, доброю, освіченою, культурною. Отже, сьогодні розповімо про


«Мозковий штурм»

1.Чому і над чим сміється людина?

2.Який буває сміх?

3. Як називають тих, хто пише байки?

4.З творчістю яких байкарів ви вже знайомі?

Чим особлива байка розповісти відео


Немає коментарів:

Дописати коментар